Salutare. Sa incep cu cateva din problemele mele care au aparut de curand.
Cand e trafic mare, motorul ajunge la cca. 93 grade, nu trece peste dar nici nu scade decat cand o portiune de 1 km libera. In momentul cand motorul ajunge la temperatura mentionata are urmatoarele simtome:
Cand apas frana scade turatia mult.
Relantiu instabil; incepe tremura, ba se tureaza, ba scade turatia.
Trage greu.
Incepe cutia sa devina mai greu de manevrat. NU caraie cand intra doar iese greu din viteza.
Pacane avansul pe la 110km/h asta cand accelerez sa urc spre 130 ->
Acum sa spun ceva din ce cred eu ca ar fi :
Am schimbat arcul la avansul vacumatic cu unul mai slab (cred ca aici ar fi una din probleme).
Distanta la platina este de 0,4 ( aprindere AT01) ( oare sa fie mare distnta la platina ?? )
Distanta la bujii este de 0,7 mm ( sa nu mai fie bune bujiile ? Nu are rateuri )
La carburator totul este ermetic ( nu trage aer fals ).
BUN
Acum mai nou cand franez masina se opreste in hopuri si se balangane ( ciudat ) Sa fie vreu disc ovalizat ( presupun ca pe dreapta fata) ?Nu am avut niciodata rotile incinse. Sau cauciucuri deformate? Am schimbat tot ce inseamna bucsaraie si sincer nu prea am fost multumit de zgomotul interior, dar acum e din ce in ce mai rau. Trosneste ceva la gropi pe partea stanga si dreapta. Oare ce mai e ?
Singurul loc unde nu am umblat a fost rulmentul de pe stanga fata care fasaie regulat.
3 Jul 2008, 07:59:
A si mai porneste si greu la cald. Dar greu de tot.
Adrian_Boy
3 Jul 2008, 10:18
Multe probleme mai ai
Ce-a cu pornitul atunci cand este calda masina, se datoreaza de la bobina. Si la mine face la fel
Sti care e faza, toate au venit brusc. Adik in 3 zile am ajuns asa. Si chiar incepusem sa ma mandresc cu masinuta mea. Deh, piese de proasta calitate.
v_razvan_c
3 Jul 2008, 12:45
,,A si mai porneste si greu la cald. Dar greu de tot."
Nu stiu daca e vreo DACIA care sa nu porneasca greu rau de tot cand e calda, mai ales vara zic. Ceva de vapor-lock, daca iti suna cunoscut..
Tii pedala de acceleratie la fund si iei repede piciorul cand vezi ca porneste.
Treaba cu frana cand apesi pedala si tremura motorul o am si eu, chiar sunt curios sa vedem care e faza cu asta.
Platina reglata la 0,4 nu mi-a mers niciodata, am tinut-o la 0,8 pana acum si mergea mai OK decat la 0,4... Ma refer la mine, nu te sfatuiesc sa faci si tu asta.
ag02cws
3 Jul 2008, 13:03
QUOTE(v_razvan_c @ 3 Jul 2008, 13:45)
Nu stiu daca e vreo DACIA care sa nu porneasca greu rau de tot cand e calda, mai ales vara zic.
A lu' tata nu face asa, spre deosebire de a mea
In tot forumul se zice ca e bobina. Cu toate ca nu cred, o sa fac schimb de bobine intre ele sa vad rezultatul. Sper sa ma ocup in week-end cand ajung la Pitesti. Revin cu rezultatul.
-In legatura cu turatia cand apesi frana si la mine se simte un pic, scade cu vreo 50 de ture dar dupa vreo sec 2 revina la normal ( verifica servo si supapa aia alba) trebuie sa deschida numai intr-un sens
-pornirea greoaie la cald= bobina de inductie pe duca distanta intre platini trebuie sa fie undeva intr 0.35-0.40
-tacanitul avansului cand este in sarcina...ai schimbat carburantul? statia peco sau pur si simplu a fost alt lot..mai incearca niste reglaje fine de cateva grade maxim 2- 3 grade vezi cum merge
-la oprirea in hopuri cel mai probabil disc sau tamburi ovalizati.... daca era cauciuc sau jeanta face si la rularea cu viteza redusa, fara a frana in momentul respectiv facea mereu
-la problema cu trosnitul, aceas problema am si eu pe dreapta fata am schimbat tot ce se putea schimba (telscop, bucsi bascula, bucsi ruliu,pivot,rulment, capat de bara, arc, planetara) si tot nu am ce sa ii fac aici m-am resemnat nu jtiu ce poate sa aiba...
P.S acum cred ca ma lasa electromotorul deja face scheme....nu ai cum sa te plictisesti. si hainele de drum= salopete:D
Dacia e o masina buna, pacat ca nu se mai fac piese bune. Imi pare rau de ea, serios e fetita mea. Ma uit la piesele pe care le-am pus si ma doare sufletul sa vad cum merge dupa atata munca si bani. Cand ma gandesc ca acum juma' de an mergeam cu 130 fara sa am nici un tremurat iar acum la 110 deja imi pacane avansul. E uluitor cut de prost sunt facute piesele din ziua de azi.
Mai are o saptamana si o pregatesc de reparatie capitala. O alta reparatie capitala in mai putin de 4 saptamani. Oricum azi vreau sa schimb bobina si sa mai umblu pe la carburator si aprindere. Poate efectul relantiului instabil il rezolv.
e normal sa scada putin turatia cand pui frana, chiar daca nu ai servo. Dar pana la balbaieli e cale lunga...
Apropos de avansul vacumatic, pune inapoi arcul standard si lasa prostiile.
ag02cws
3 Jul 2008, 14:13
QUOTE(Hacker @ 3 Jul 2008, 15:11)
O alta reparatie capitala in mai putin de 4 saptamani.
Ce presupune reparatia asta capitala?
Schimbat din nou toata bucsaraia fata ori inlocuit ce sa dus(masina va intra pe rampa de la ITP si se va cauta orice joc minor).( dupa maxim 4 sapt de la ultima interventie si anume bucsi bascula, teu amortizoare, bucsi tirant, bucsi bara stabilizatoare, pivoti inferiori ) . Apoi am un rulment stanga de schimbat si un disc stanga. Spate schimbati saboti + rulmenti ( care au mai putin de 8 luni si probabil mai trebuiesc stransi si nu schimbati ) cablu de frana care prezinta cateva fire rupte.
Dat chiuloasa jos si vazut supapele in ce stare sunt ( sunt schimbate in iarna ) asta deoarece oricum trebuie data chiuloasa jos pentru ca am ceva scurgeri de ulei in partea dinspre bord a motorului ( unde sunt sondele de apa ). Si mai am de schimbat o bobina ( cu una sigur de tico) si un senzor gotronic AT11.
3 Jul 2008, 13:01:
Pun arcul inapoi chiar azi.. Sunt tare curios daca rezolv ceva.
QUOTE(argon @ 3 Jul 2008, 14:13)
Apropos de avansul vacumatic, pune inapoi arcul standard si lasa prostiile.
Si eu am schimbat arcul de la avansul vaccumatic cu unul de la pompa de benzina si am montat si o supapa unisens si nu bate avans ,nu nimic , merge foarte bine ...
Posibil la el
avans static ii prea mare , din cate stiu eu la o turatie de peste 3000 ,regimuri inalte de functionare ,motorul este in plina sarcina iar clapeta de admisie de asemenea complet deschisa .In acesta situatie ,depresiunea este aproape nula ,deci avansul vaccumatic nu intra in functiune !
djasu82
3 Jul 2008, 17:21
Sustin ce a spus minel , totusi avansul trebuie sa se plafoneze la 45 de grade peste inseamna ca e dereglat delcoul , avans static marit . Vacumaticul in sarcina la 2200-3000 de ture se decupleaza chiar si cu un arc slab.
Sunt si eu tare curios care o sa fie rezolvarea la frana "topaita" de care te vaiti.
Si eu oarescum brusc am inceput sa observ aceeasi problema la masina mea, asta dupa vreo trei schimbari de garnituri de cilintri in spate. Dupa a doua "interventie", mi-o facuse unu' de mergea poza frana, o aerisise ceva de speriat, era cursa foarte mica pana unde incepea sa franeze bine pedala. Din nefericire garniturile de doi lei pe care le-am gasit atunci si-au spus cuvantu', si am inceput iar sa pierd lichid. Am gasit la cineva niste garnituri Rolast, am fost si le-am pus, dar atunci nu mi-a mai aerisit la fel de bine(sau o fi alta smecherie, ma gandeam pe la repartitor). Si cam la vreo luna asa, a inceput sa "topaie" masina in draci la frane. Zici ca am discuri ovalizate de ani de zile, desi inainte, chit ca poate tine mai jos pedala, frana lin, fara sa faca asa.
Maina ma duc si eu cu ea la ITP, bine ca o sa dau spaga cu siguranta, ca deh, asta nu mai e masina sa treaca fata, dar sper macar sa gasesc cat mai putine zone cu probleme la mecanica si motor. Caroseria e problema principala...
djasu82
3 Jul 2008, 20:03
Daca scade putin motorul inturatie cand se actioneaza frana pot interveni si farurile implicit depresiune la admisie in motor fiindca valva se deschide de la servo iar dupa cateva secunde turatia trebuie sa revie la loc . Daca nu revine asta e trage aer flas pe la servo se ia pe rand supapa si granitura de la servo.
Omul a zis ca n-are servo...
Poate sa ii faca figuri si contactul acela de la pedala si cand calca pedala poate sa mai fie vreun consumator in afara de becurile de la instalatia de franare ,sau poate chiar vreun contact imperfect la becuri ,merita verificat ,
Ma rog parerea mea ...
djasu82
3 Jul 2008, 22:05
In ultima instanta fulie mai mica la alternator iar caderea de turatie nu v-a mai avea loc si v-a fi stabil motorul.
Sorin_18
3 Jul 2008, 22:14
si eu am acel tremurat la apasarea franei,la mine este din cauza alternatorului si acel balbait cand pun frana si nu am discurile ovalizate sunt aproape noi,si la mine cand apa ajunge la 85 cutia devine foarte greu de manevrat,oare este din cauza uleiului din cutie?? sa nu fie rezistent la temp mari?Hacker sa nu uiti sa ma chemi si pe mine la reparatia aia generala te ajut cu mare placere
djasu82
3 Jul 2008, 22:57
La cutie se pune castrol 80W90.
Dar inainte mai strange un pic ambreiaju'. Asa mi-a facut si mie intr-o perioada, de visam la schimbari de sincroane si alte treburi, cand de fapt am strans cablul un pic si n-am mai avut probleme.
Nu are cum sa fie cadere de tensiune, pentru ca nu o am tot timpul, e vorba nu mai cand ajunge la o temperatura de 92 grade. Arcul nu l-am schimbat l-am mai inatarit putin. In schimb am schimbat bobina cu una de la tzapisch si merge mai bine, adica la fel ca acum 1 luna. Macar e un inceput. Maine o sa am ceva de alergat si o sa observ daca la motor incalzit face la fel.
QUOTE
Hacker sa nu uiti sa ma chemi si pe mine la reparatia aia generala te ajut cu mare placere
Ar fi o placere, e bine sa ne ajutam intre noi. Multumesc sorin_18.
Totusi sunt curios cu troncanitul ala din ce poate fi.
3 Jul 2008, 22:05:Maine va spun ce am rezolvat cu mersul motorasului.
cosminus
4 Jul 2008, 08:45
Daca ai electroventilator, consumul de curent e mare cand fuctioneaza. Mareste putin relantiul. Si la mine cand porneste, scade turatia motorului, dar apoi isi revine. La mine e injectie si poate calculatorul sesiseaza scaderea.
Problema a fost rezolvata. Bobina de pe amasina avea 23 ani, normal ca a decedat si ea pana la urma. Am schimbat bobina, iar acum e totul normal. Porneste la cald, merge in sarcina perfect.
Multumesc
ydaniel
12 Jul 2008, 08:12
QUOTE(Hacker @ 3 Jul 2008, 14:11)
Dacia e o masina buna, pacat ca nu se mai fac piese bune.
piese se gasesc,problema e ca sunt de la scumpe in sus
daca ai nevoie de ceva ne auzim.
SorinNN
12 Jul 2008, 13:44
Daca zici ca nu ai servofrana dar scade turatia cand apesi frana incearca sa dezactivezi luminile de la stop frana (scoti papucul sau spargi becurile
). Sunt curios daca se remediaza !
Si ce inseamna "pacane avansul la 110 km /h ???" Cum recunosti ???
badboy_marius
12 Jul 2008, 13:49
se gasesc la piese auto si alte tobe inafara de cele de conex? de uzina...? nu am vazut, exista asa ceva? ( referitor la piese bune, dar scumpe)
QUOTE(SorinNN @ 12 Jul 2008, 14:44)
dezactivezi luminile de la stop frana (scoti papucul sau spargi becurile ).
Sa spargi becurile ,pai
,asa se remediaza o problema la noi ??
Pai ai o mufa sub bord care face legatura cu spatele , scoti acea mufa si gata ...
ramses86
12 Jul 2008, 20:32
mai..la mine faza cu scazutul turatiei e ciudata...am verificat toate cnducetele, garniturile...sunt OK.Insa am observat ca imi scade turatia doar daca masina e in miscare si asa franez. Daca stau pe loc si apas oricat pedala atunci acul turometrului nici nu se misca. Banuiesc ca problema scaderii turatiei sa fie de fapt o problema de inertie. Voi ce ziceti?
djasu82
12 Jul 2008, 21:24
Daca ti se opreste motorul sau scade foarte mult turatia atunci ai problemein rest daca ai apasat frana si scade 50-100 de ture si dupa aceea cu frana apasata turatia revine e ok , restu tine de aer flas conducte sparte membrane , servo.
ydaniel
12 Jul 2008, 22:55
QUOTE(badboy_marius @ 12 Jul 2008, 13:49)
se gasesc la piese auto si alte tobe inafara de cele de conex? de uzina...? nu am vazut, exista asa ceva? ( referitor la piese bune, dar scumpe)
pai mai sunt de comefin pitesti ,o firma din campulung muscel,de uzina si de romcat borla curtea de arges.
Hacker
13 Jul 2008, 14:45
Am cumparat multe piese de origine si stantate Dacia, si nu am fost multumit de ele. Cruce de volan de uzina 3 luni, nu e posibil asa ceva.
djasu82
13 Jul 2008, 20:22
Cine are montata servofrana dublu circuit si are si bord de CN sa aveti si capsula montata in acel mic T de pe furtunul de vacum fiindca scade cu mult performantele motorului ....
QUOTE(djasu82 @ 13 Jul 2008, 21:22)
Cine are montata servofrana dublu circuit si are si bord de CN sa aveti si capsula montata in acel mic T de pe furtunul de vacum fiindca scade cu mult performantele motorului ....
Ce anume scade performantele motorului ,acea capsula ???
djasu82
13 Jul 2008, 22:13
Nu datorita capsulei ci datorita aerului care vine din bordul de la CN . Cu supapa montata nu scade de loc turatia .Chiar azi am verificat si eu fiindca eram curios , apas frana cu motorul pornit turatia stabil 800 de ture nu se misca acul la turometru iau piciorul de pe pedala la fel turatia stabila 800 de ture. Daca dau jos acea capsula mica imi scade si mie turatia cu 100 de ture si revine dupa aceea la loc tot daca tin apasata pedala.
QUOTE(djasu82 @ 13 Jul 2008, 23:13)
Daca dau jos acea capsula mica imi scade si mie turatia cu 100 de ture si revine dupa aceea la loc tot daca tin apasata pedala.
Cred ca te referi la supapa aceea unisens care se monteaza dupa "T"-ul de la servo , ma gandesc ca inginerii as stiut ei de ce au montat-o ..
diaconuliviu
14 Jul 2008, 08:53
QUOTE(ramses86 @ 12 Jul 2008, 20:32)
[...]Insa am observat ca imi scade turatia doar daca masina e in miscare si asa franez. Daca stau pe loc si apas oricat pedala atunci acul turometrului nici nu se misca. [...]
Nivel MIC in CNC; din cauza frinarii benzina, si asa putina, "pleaca" in fata, lasind partial descoperit jiclorul principal. Prin acel jiclor se alimenteaza si circuitul de relanti, e carburator "serie".
de obicei nivelul creste in timp, daca il avea bun la un moment dat ma mir sa scada asa deodata, numai daca l-a facut cineva mic.
baranga
21 Jul 2008, 17:11
am reolvat aceasta problema astazi cand intamplator(trecand masina pe benzina)am descoperit ca la calcarea franei(cand e pe benzina),scadea turatia;pe gaz nu face deloc asa.am rezolvat problema regland din nou amestecul desfacnd surubul de amestec o tura(asta in cazul meu,nu e universal valabil).Sper ca v-am fost de ajutor
Salutare. spuneam acum 2 luni ceva cu pacanit .
Am urcat cu Dacia mea " 4x4 " la Diham sus. Drum extraordinar de prost, masina incarcata, 4 oameni. Unele portiuni urcate cu spatele ca altfel nu reuseam. Bun, trag linie. Ajung acasa, dau fuga la ITP sa fac o verificare.
Bucse bascula dreapta.
Frana dreapta care curge.
Planetara dreapta reconditionata cu 2 zile in urma, praf facuta.
Cred un tampon rupt la cutie ( cred )
Plecat intrerupt la plecarea de pe loc.
Tacanit de avans ( sau poate fi de disc de ambreiaj, nu stiu daca pacane )
Cauciucuri deformate ( parca merg intr-o caruta cand merg cu 20/h)
Ma terminat. Acum sunt intr-o totala dilema, sa ii dau foc, sau sa incep sa bag iar bani in ea. Oare merita ? Nu vreau raspuns ca stiu " Normal, pentru pasiune si dragoste " , dar m-am saturat.
Bun, azi m-am dus si am luat 2 cauciucuri, maine urmeaza sa fac planetra ( e in garantie ), schimb ulei, set placute si garnituri. Sper sa pot cumpara si bucse bascula. Bun..
Acum vreau sa aflu ceva : De ce tacane la accelerari ? Avansul ? Discul tacane ( daca ajunge la nituri )? Sa schimb capsula vacumatica? Ea la relantu functioneaza. E schimbata anul trecut in iarna. Am facut chestia aia, pus arc mai moale, sa fie de acolo ?
Sorin_18
5 Sep 2008, 22:08
doar intr-un drum sau intamplat toate astea??? on topic:ce fel de tacanit???si cam din ce zona?
Toate intr-un singur drum. Tacanitul ala vine din zona fata
. Nu stiu de unde tacanitul , dar da a avans.
Sorin_18
7 Sep 2008, 19:31
pei sa umblat la avans???sau se deregleaza din senin??ai avut strans bine decoul?
Credema nenea, ca totul e strans si super strans. Am deja 2 luni de cand nu am mai umblat la delcou, totul e nou inauntru, sau schimbat. Am dubi cu arcul ala, dar inca nu am avut timp sa umblu la el.
Sorin_18
7 Sep 2008, 19:48
ai joc in ax?
In nici un fel. Nu am nenea nici un joc. E totul la fel ca acum 2 luni.
Sorin_18
7 Sep 2008, 20:00
atunci,nu stiu c sa mai zic,pana la urma c faci ??o mai faci sau o abandonezi?
Eeee, nu m-am indurat sa o las.
Am schimbat uleiul, am aflat cu stupoare ca am si radiatorul spart, am schimbat cauciucurile, am fost la gaantie cu planetara, pe care o schimb marti. Cam atat.
Sorin_18
7 Sep 2008, 20:08
daca vrei te pot ajuta cu planetara
sunt as de sambata pana azi numai planetare am facut
cred eu ca la tine problemele se trag de aici (pe la 110km/h asta cand accelerez sa urc spre 130 )
QUOTE
pe la 110km/h asta cand accelerez sa urc spre 130
Mai rau e ca acum face si cand trag de ea pe la 60km/h.
Masina si cu caraitul ala ajunge la 130-140 ( mai greu acum dar ajunge ). Intrebare e.. ce e de facut sa nu mai caraie . Am schimbat arcul si tot la fel face. Eu ma intreb daca are vreo legatura cu ambreiajul. Nu patineaza, dar la plecarea de pe loc tremura la debraiere. Vand in vedere ultima experienta ma gandesc sa nu se fi dus ceva din el ( exemplu celebra " a ajuns la nituri " )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.