Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fulie care patineaza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
whitesorcerer12
vreau si eu o parere vis a vis de urmatoarea posibila problema:vi se pare posibil ca din cauza uzurii unei fulii cureaua de ventilator sa patineze pe alternator sau chiar pe fulia de la motor?

adica daca la relanti incarca normal, este posibil ca incarcarea sa scada la acceleratie peste 3000 de ture printr-un asemenea patinaj?

rog sa raspunda oamenii cu experienta, presupuneri si speculatii am si eu!
va multumesc!
RIon
adica doar inginerii?
E foarte clar/logic ca daca s-a facut patina lucioasa, s-o fi pus si pe curea mizerie si aluneca; incearca cu alta curea si iti vei da rapid seama (nu stiu daca poti spla sau nu cureaua).
imi cer scuze daca nu am destula experienta, dar o fac, day by day. wink.gif
Tokai
Desi nu-s specialist, imi dau si eu cu parerea.
Fulia nu se uzeaza in contact cu curea, ci doar ultima, iar pe masura uzurii sale, trebuie ajustata intinderea ei. Ar trebui, daca e uzata, sa fie insotita functionarea sistemului sa fie insotita de un zgomot specific, care sa te atentioneze. Si da, incarcarea poate fi influentata de slabirea sistemului.
cristimm
Intinde cureaua sau da-i cu pudra de talc (sau ambele).
whitesorcerer12
cureaua am schimbat-o , nu mi se pare mare diferenta...
una la mana!
a doua, daca trec de la 1000 de ture si o tin constant la 3000, cat poate fi de mare inertia sistemului, ca sa patineze cureaua?
doar alternatorul daca ii dai un un vant pe liber, se invarte de nu mai stie de el, nu?

a treia:cristim,de unde ti-a venit ideea cu talcul?nu strica nimica?
multam!
Muttley
Cureaua in sectiune transv este trapez isoscel. La fel si canalul fuliei privit din fata, doar ca are baza mica a trapezului mai mica. Patinarea se poate datora fuliei atunci cand cureaua calca pe aceasta baza mica in loc sa se sprijine pe flancuri. Alta interpretare ar fi aceea ca in mod normal exista o distanta intre varful curelei si fundul canalului fuliei. Cand distanta nu mai exista => patinarea
whitesorcerer12
nu este chiar atat de uzata incat sa ajunga in fundu canalului:)))))
alte pareri?
Slider
Eu zic ca daca cureaua de transmisie si intinderea corecta a acesteia nu apare patinarea acesteia pe fulie. Cit de mult poate fi uzata fulia? Sau cit de uzata este?
Iar daca iti apare patinarea curelei inseamna ca nici racire cum trebuie nu mai ai la motor! Ai sesizat asa ceva?
ali73
1.Trebuie sa faci diferenta intre functionarea alternatorului cand e dat jos de pe masina,si cand e montat.Cand e montat, si are pusa excitatia el se invarte mult mai greu decat fara excitatie.
2.Daca incarca bine la relanti,este exclusa patinarea ca motiv al faptului ca nu incarca bine la turatie mai mare.Oricat ar patina,tot se invarte mai repede decat la relanti.Deci cauza trebuie sa o cauti in alta parte.
Cateva idei:daca scoti firul de excitatie,poti masura curentul de excitatie(la turatii diferite).Daca scade la turatie mare,scade si curentul de incarcare.Cauza ar putea fi carbunii.Eu personal am gasit la o masina ,rotorul cu rezistenta de 20 OHMI(in mod normal are 4,6 OHMI)
Ar mai fi si alte cauze , dar cel mai bine e sa o vada un electrician.
whitesorcerer12
pai toata nebunia asta mi-a bagat-o in cap fix un destept de electrician.
la relanti incarca perfect, da lui cica ii scadea incarcarea la acceleratie, da mie nu a vrut sa imi arate ce ii indica aparatul.
desi inainte mergea perfect, da stiti si voi cum se gasesc desteptii lu peste sa zica ca are ba una ba ailalta!
si nu prea ma atrage sa zapacesc masina de pomana, alternatorul are bine peste suta de mii de km, i-am mai verificat carbunii, in rest nu are nici pe naiba, de ce sa ma apuc sa umblu la el?ca i se \pare la un destept?
ali73
Tensiunea pe baterie trebuie sa fie intre 14,1-14,4V.Masinile de generatie mai noua au limita inferioara la 13,8V.Asa ca o variatie intre 13,8 -14,4V face parte din functionarea normala a masinii.Si oricum daca nu te supara nimic la ea,las-o in pace .Are ea grija sa-ti arate simptomele cand se strica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.