Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: scartie o roata in curba
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
otonel
Am si eu o problema la care nu-i dau de cap nici cum
Acuma cateva luni ma schimbat semilonjeronul de pe stanga ,i-ar cine mi-la sudat l-a sudat cu un cm mai in spate decat cum o fost inainte
in rest este ok
Dupa operatia asta am reglat unghiurile cat de cat cu o sfoara si apoi m-am dus la un service ca imi scartia roata,mi-au reglat si ei unghiurile,nu am avut mari diferente fata de reglajul standard
Dupa operatia asta mi mi-a mai scartiit asa tare ca inainte dar tot scartie,m-am dus la ei si au spus ca poate intru eu tare in curba dar nu cred ca intru la fel si pe dreapta nu scartie
Mentionez ca nu am uzura neuniforma la cauciucuri si joc din cate am vazut am un pic la pivotul superior dar nu este f mare
Are cineva idee ce ar mai putea fi de vina ca nu stiu ce sa-i mai fac si ma enerveaza scartiitul ala
Adrian_Boy
Scartaitul poate sa fie de la rulment.
- nu mai are vaselina
- este spart
- sau pur si simplu ia venit vremea sa-l schimbi

Unde ai facut reglajul rotior (geometria) si cam cat mai costa ?
otonel
II scartiit de roata nu de rulment de asta sunt sigur,nu se aude decat cand i-au curba la stanga
reglajul m-o costat 30 ron si l-am facut in Bradu undeva intre Fagaras si Sibiu
v_razvan_c
Eu cred ca tot de la roti vine... Am vazut si la masini straine chestia asta, nu stiu de ce te enerveaza asa rau. La a mea doar o singura data am auzit scartaitul, probabil de la o roata dezumflata, sau ca nu am nicio janta si niciun cauciuc de acelasi fel, dar din cate vad tu esti OK din punctul asta de vedere.
cm ala in spate nu cred ca-i problema, ci unghiul de fuga ramane, parerea mea.
Adrian_Boy
Bine atunci ne luam de mana, si eu mi-am schimbat ambele semilonjeroane si asa-mi face si mie, se aude putin dar de aude.

Din punctul meu de vedere buscaraia capata alta uzura pe ce o da modificarea unghiurillor din schimarea lonjeroanelor.
costy1
ai cumva cauciucuri de iarna pe masina?
fnp
E de la geometrie. Tatal meu dupa ce i-a schimbat lonjeroanele nu i-a mai iesit in veci geometria. Si a inceput sa uzeze inegal cauciucurile. La 20.000 km trebuia sa le mute pe spate.
otonel
mixte
Hacker
Odata schimbat lonjeronul acesta nu va mai pica nici in veci asa cum e pus in fabrica. Poate unu din 1000 de meseriasi sa fie bun. In rest nu prea ai cum sa ajungi la un succes total. Fi multumit de rezultate si Drum Bun.
PS: Unghiu de fuga e foarte important de cine e executat. Nu stiu cum se face, ddar presupun ca e foarte multa munca migaloasa si cu aparatura speciala. Nu din ochi asa cum a procedat unu mecanic intr-un service la mine.
omegabear
...si la mine scartaie tot la curba dreapta, de vreo doua luni. Si nu am schimbat nimic. Nu am umblat la nimic. A aparut din senin si cateodata se aude mai tare si persista scartaitul si dupa curba, alteori nu se mai aude de loc cateva zile... eu m-am gandit ca este de la o placuta de frana pentru ca scartaie tare cateodata si frana, la franare...
Minel
QUOTE(Hacker @ 3 Jul 2008, 14:15)
Nu stiu cum se face, ddar presupun ca e foarte multa munca migaloasa si cu aparatura speciala. Nu din ochi asa cum a procedat unu mecanic intr-un service la mine.
*



Cand mergi sa iti faci geometria , automat trebuie sa ai piesele consumabile in stare buna ,si nu-i greu deloc (doar daca ai niste piulite blocate ,atunci se mai chinuie ) pt mecanic , asta daca are scule speciale
Cel putin in cazul meu ,(facuta geometria acum un an si jumate ) a avut un computer la care era legat niste " scule " cu laser si a iesit foarte bine , si acum cand il intalnesc ii multumesc !!! smile.gif
petrysorr2006
si la mine am observat ca imi scartaie roata pe stanga numai la curbe si la viteze de peste 100 km. la roata aceea am schimbat rulmentii, cauciucurile sunt noi, placutele de frana noi si pivotii noi
Tiberiu-Andrei
QUOTE(petrysorr2006 @ 3 Jul 2008, 15:45)
numai la curbe si la viteze de peste 100 km.
*



Ce fel de furie ai Petrisoare de iei curbele cu peste 100 km/h??? huh.gif blink.gif tongue.gif
....s-au a ta scartaie in curbe plus si la viteze de peste 100 in linie dreapta??? wacko.gif
petrysorr2006
am gresit eu...in viraje nu in curbe...altfel m-as fi rostogolit cu ea la viteza aia. in linie dreapta nu are nik numai la viraje mici spre stanga
PH-06-BOA
Cine ti-a zis ca-i pus mai in spate? Daca era asa , trebuia sa traga stanga , iar suportul tamponului, si de la motor si de la cutie, n-ar fi venit la locul lui. La montaj, piesele au repere ,pentru orientare si asezare. Daca totusi e asa, muta urechile de prindere a basculei mai in fata, sau ovalizeaza gaura din spate (de prindere a basculei) catre exterior, pana se duce bascula unde trebuie, incarca electric gaura veche(portiunea) si ai rezolvat. La servis sunt multi "macelari" care, pentru a ascunde incompetenta, arunca vina pe altii . V-am mai spus ca am fost la un servis din Ploiesti sa schimb o caseta de directie ( era masina firmei) si dupa ce s-a montat, au mutat-o la "geometrie" , a stat doua ore ne atinsa ( eu supravegheam , nu stia cine sunt) , vine un individ, scoate masina si mi-o prezinta ca fiind gata !!!
20 000 de km nu inseamna putin, dar 40 ar fi mult mai bine.


4 Jul 2008, 23:05:
Scartaitul se datoreaza mersului taras al unei roti ( cea din interiorul curbei), fiind virata diferit fata de cea care are aderenta mai mare (centrul de greutate mutandu-se pe roata din exteriorul curbei) . Bara de torsiune nu mai are valoare daca amortizorul e intins la maxim, practic mergand pe deasupra carosabilului. Deci, verifica convergenta, adica , rotile sa fie paralele (+ 1-3 mm deschis in fata) atat la mersul inainte cat si virate. Studiaza-le si ia-le logic. Lasa aparatele (sunt pentru extraterestrii), fa-le cu mana ta. Te ajut daca-i nevoie.
otonel
Stiu ca-i mai in spate ca l-am schimbat la cineva care are service acasa si il cunosc si am masurat eu inainte sa-l sudeze distanta intre lonjeroane dar nu m-am asteptat sa fie sudat cu ~1cm mai inapoi si bineneteles ca ne-am dat seama cand am montat tamponul la cutie la care a trebuit sa-i modific in pic gaurile,tamponul la motor nu s-a modificat mult
Am incercat acasa la reglez unghiurile cu un dispozitiv confectionat de cineva dintr-un laser montat pe un suport cu 2 magneti care se lipeste pe jeanata si un metru de tamplarie montat pe o scandura iar deschiderea am lasat-o la 4 mm
Problema a fost ca nu prea am putut sa umblam la tirantul din stga pentru ca este desfacut la capat de cursa si nu mai puteam sa-i dam drumul mai inapoi
Sunt curios distanta intre rotii la viraj maxim se pastreaza la fel ca si cea pentru mers drept sau difera ca lucrul asta m-ar ajuta sa-i verific si corectez pozitia la roata aia
Minel
QUOTE(otonel @ 7 Jul 2008, 13:37)

Problema a fost ca nu prea am putut sa umblam la tirantul din stga pentru ca este desfacut la capat de cursa si nu mai puteam sa-i dam drumul mai inapoi
Sunt curios distanta intre rotii la viraj maxim se pastreaza la fel ca si cea pentru mers drept sau difera ca lucrul asta m-ar ajuta sa-i verific si corectez pozitia la roata aia
*




Din cate stiu eu din tirant se regleaza unghiul de fuga , O rotație a piuliței corespunde la o modificare a unghiului cu 20' iar unghiul de convergență sau unghiul de înclinare a roții în planul orizontal ,se reglează din capul cremalierei (la casetele de directie tip vechi ) si din capatul de bara la tipul nou .
otonel
Ai dreptate cu unghiurile dar nu am avut cum sa umblu sa cel de fuga decat sa pun o sfoara ca sa masor distanta intre roti(fata-spate) sa fie la fel iar apoi la service mi-au zis ca nu mai pot umbla ca nu mai au filet pe tirantul ala si am zis ca incerc eu acasa sa mai modific poate reusesc sa scot scartiitul ala
Cred ca trebuie sa modific o ureche a semilonjeronului adica sa vina pivotul inferior mai in fata,iar ceea ce ma intereseaza este distanta intre rotii la viraje maxime ca sa stiu orientativ cum ar trebui sa fie roata
Minel
QUOTE(otonel @ 9 Jul 2008, 13:34)

Cred ca trebuie sa modific o ureche a semilonjeronului adica sa vina pivotul inferior mai in fata,iar ceea ce ma intereseaza este distanta intre rotii la viraje maxime ca sa stiu orientativ cum ar trebui sa fie roata
*



Eu mai degraba as opta pt a manufactura daca ai posibilitatea alt tirant (ma refer pe partea unde nu ai filet ) mai lung , un strungar cred ca ti l-ar face fara probleme daca ar avea unul ca model . excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.