Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema pedala frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unstrain_bruma
dintro data dupa o frana mai brusca ptr a evita sa nu ma bag intro tanti care o ocolit o groapa si a intrat pe contrasens... urcand un deal... a inceput sa mi se auda cand e motoru in relantiu si apas pedala de frana fsss fss si e moale si se duce foarte usor pana la capat...
am schimbat supapa si tot asa
ce sa ii fac?

5 Jul 2008, 22:06:
adaug ca am servo frana pe dacia 1310 l din 98
MECCA
problema poate fi de la menbrana de la servo, mai precis garnitua care etanseaza axul servoului(cel care apasa pe pistonasul pompei) si corp (se vede usor daca se da pompa jos, este prima garnitura de cauciuc) caz in care se aude acel fasait,motorul merge prost parca in 3, dar problema cu dusul pedalei in jos este de la pompa, mai precis supapa unuia din pistonase scapa presiune.De mentionat ca fasaitul poate fi si de la membrana din interior (mai rar da se poate).De ex la a mea din 87 prima data servoul mi-a facut probleme anul trecut si am schimbat garnirura aceea de la ax,garnitura de la supapa, supapa si furtunul si merge si in ziua de azi servoul.
unstrain_bruma
motorul merge bine chiar trage bine dar pedala aia ma cam ingrijoreaza ... se seimte prea moale... parca elastica si fasneste cand o apas chiar daca e motoru in relantiu
si apar
dar am obs ca in timpu mersului nu se mai aude nimik cnad apas frana
fasaitu ala
ce o fii?
petrysorr2006
tie pe undeva iti iese lichid d frana si iti trage aer pe instalatie. verifica si pe roti , la garniturile de etrier si pe la servo. de-aia ai si pedala elastica si banuiesc ca esti camicaze cu frana care o ai. bafta
Adrian_Boy
Mai nou acel fasait il am si eu de la servo, parca ceva nu este etans sad.gif

Am sa schimb acea garnitura si "dopul" care vine pe servo, sper sa mearga asa wink.gif
Sorin_18
am un amic care se confrunta cu o probelma ciudata (pt mine) cand are motorul pornit pedala de frana se comporta ca si cand nu ar fi pornit! a schimbat servo dar la fel,de la ce poate fi??

14 Jul 2008, 08:57:
chiar nu ma ajuta nimeni???
diaconuliviu
Sa scoata pompa de pe servo si sa testeze apasarea la pedala cu si fara motor pornit. Daca situatia se mentine, servo defect sau supapa unisens blocata. Daca apasarea cu motor pornit necesita efort zero, problema e prin pompa sau traseu..
Masina frineaza?
pavel_daniel
Trebuie sa verifice daca sistemul de vacuum,legat la galeria de aspiratie a motorului functioneaza corespunzator.Sa nu fie infundat sau fisurat furtunul.Succes.

14 Jul 2008, 09:24:
pentru Diaconu.

14 Jul 2008, 09:25:
Nu Diaconu ci Sorin.Scuze.
diaconuliviu
Infundat mai degraba, furtun fisurat, mai greu(nu imposibil). Asta pt ca un furtun fisurat fisiie tare si cam opreste motorul la relanti.
Ma rog, asteptam precizari.
Sorin_18
nu liviu,nu franeaza,era sa ma duc cu ea in pom mi sa int cand ii faceam o proba pt a o cumpara si pur si simplu intr-un viraj am apasat pedala si am constatat ca nu mai am frana fara nici o alta simtoma
diaconuliviu
As zice asa: cu motor pornit, scoti supapa din servo; motorul trebuie sa-si schimbe "tonalitatea" si sa auzi un fssssss prin supapa; cind obturezi cu degetul supapa motorul trebuie sa-si revina si aspiratia pe deget sa fie destul de puternica.
Daca nu ai depresiune acolo, verifici tot de la galerie la supapa. daca ai depresiune, faci ce ti-am zis cu servo fara pompa.
Daca servo e OK, verifici reglajul furcii si al timpurusului- o pedala TARE cu incins de roti poate fi semnul unei pompe atacate care functioneaza frinat, fara descarcare si reumplere. Pe linga ce ti-am scris, mai da si o cautare, cauze is multe si "prin telefon" nu prea ai cum sa "prinzi" tot.
Sorin_18
ok ms mult pt sfaturi,am printat tot si o sa le incer,intr-o ora ma apuc,apropo servo este noua
ydaniel
ia servofrana noua de autonova.
Paca
postez si eu aici problema mea.azi am observat ca pedala de frana tot se inmoaie.calcata maxim nu inghetau rotile.dadeam o pedala si la a doua inghetau ?am fost cu ea in service...nu scapa lichid pe nicaieri,nici la roti nici la repartitor.mi-a facut mecanicul o aerisire si tinea frana la prima pedala.acum o simt ca se inmoaie iar(poate nu ma regasesc la "bula daciotului").de la ce poate fi?as schimba pompa ca inclin sa cred ca ea face probleme,cam cat costa?
diaconuliviu
Aer poate apare ori din pompa, ori la cilindri prin absorbtie.
Ai 1997, deci 4 conducte+servo.
1. Aeriseste prin cadere, unde apare aer acolo il trage, as spune ca mai mult va fi in spate, pe fata ori scapa lichid ori nu, aer nu prea intra. Recomandare: din cauza cilindrilor/garniturilor proaste va recomand ca frina de mina s-o trageti dupa ce ati calcat pedala de frina. Altfel, pistonasele pot fi agatate de saboti la actionarea frinei de mina, arcul din cilindru impinge garnitura, se creaza depresiune care, nefiind compensata rapid de lichid, trage aer.
2. Demontezi pompa de pe servo si vezi daca apare lichid acolo.
Sorin_18
QUOTE(ydaniel @ 14 Jul 2008, 22:51)
ia servofrana noua de autonova.
*


chiar asa se numeste??
Paca
merci liviu...am vorbit si cu mecanicul...nu stie sigur de unde e.cert este ca pierde si lichid...si pierde pana la un punct dupa care nu mai pierde.nu se vede pe unde curge.dupa-amiaza merg la mecanic...sa scoata fiecare roata in parte sa vada exact ce si cum..daca e pompa...ma ajuta el...a zis ca are o pompa foarte buna care mi-o va da la un pret de sh.in rest...o sa regleze sabotii,o sa verifice pistonasele,schimb garniturile,trebuie sa mearga.
Minel
QUOTE(Paca @ 15 Jul 2008, 10:25)
e cert este ca pierde si lichid...
...o sa regleze sabotii,o sa verifice pistonasele,schimb garniturile,trebuie sa mearga.
*



Tine cont ca unde sunt pierderi de lichid pe acolo intra si aer in instalatie iar pedala va fi elastica , automat se cere o aerisire ..
Ai aici linkul si te poti documenta la cum se face o aerisire la pompa ta .
http://www.daciaclub.ro/pompa-frana-dublu-...t5161-s210.html

Daca pistonasele prezinta uzura iti recomand sa le schimbi , iar pe spate daca se prezinta la fel ,schimba cilindrul receptor , nu te rezuma doar la schimbat garnituri pt ca dupa o perioada de timp la fel va face !
slaiciprian
bine ca am gasit un topic pe aproape.
io am problema inversa predecesorilor.
am mers cu ea asta-noapte, azi dupa o stationare de vre-o 4 ore, pedala e mult mai ferma.
inainte cursa maxima era cam la 80% pana la podea, acum e la jumatate. Frane bune si inainte, dar cum se poate intari pedala asa din senin? invers inteleg, dar asta a fost o surpriza. sunt incantat de noua situatie, dar e cumva vre-o problema?
argon
sa nu umbli si tu cu frana de mana trasa radmasa.gif
diaconuliviu
Nu, poate - situatie fericita - si-a facut treaba autoreglajul si i-a sarit un dinte, ca urmare cursa a scazut. Daca o fi asa, e OK.
djasu82
ce sa spui si tu...
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Jul 2008, 14:39)
si-a facut treaba autoreglajul si i-a sarit un dinte, ca urmare cursa a scazut.
*



Asta in cazul in care are asa ceva , vazand semnatura '86 , nu cred ca se montau asa ceva in acel an , sau ........ dry.gif
slaiciprian
ce autoreglaj? vorbesc de frana de picior.
Minel
QUOTE(slaiciprian @ 17 Jul 2008, 18:18)
ce autoreglaj?
*




Auto-reglajul de la sabotii spate !
n3m0
Daca are puntea de spate schimbata (eventual cu una de break) e posibil.
slaiciprian
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Jul 2008, 13:39)
Nu, poate - situatie fericita - si-a facut treaba autoreglajul si i-a sarit un dinte, ca urmare cursa a scazut. Daca o fi asa, e OK.
*




asta ar presupune ca frana de mana trebuie sa tina si ea mai bine, nu?
ca tine tot ca inainte, adica extrem de prost.
n3m0
Daca frana de serviciu este ok, si frana de mana ar trebui sa fie la fel. Daca nu, e reglata gresit.
diaconuliviu
QUOTE(slaiciprian @ 17 Jul 2008, 18:49)
asta ar presupune ca frana de mana trebuie sa tina si ea mai bine, nu?
ca tine tot ca inainte, adica extrem de prost.

Nu e obligatoriu, daca ai cablul ruginit/intepenit/reglaj prost, frina de mina va tine la fel de prost.
Eu zic s-o iei de la capat cu toata instalatia de frinare, din ce spui (frina de mina ineficace) e posibil sa ai un lant intreg de probleme.

P.S. Deci, sa inteleg ca ai punte cu autoreglaj?
Adrian_Boy
Legat de autoreglajul sabotilor, eu am masina din semnatura si am cu autoreglaj.
Dar spre linistea mea, eu il fac manual, adica dinte cu dinte pana oala merge un pic infranata wink.gif
ydaniel
QUOTE(Sorin_18 @ 15 Jul 2008, 07:41)
chiar asa se numeste??
*


sc autonova sa satu mare.
diaconuliviu
Ce e patratul ala negru?
Atit apare la "click to enlarge"...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.