Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se poate monta amortizor la portbagaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
collinro2
Sper sa imi iau in primavara asta Logan si m-am ingrozit cit de proasta este deschiderea portbagajului! Pentru cei priceputi am o intrebare? Cum se poate adapta un amortizor (gen solenza, cielo hatchback, etc) pentru logan? Cred ca ar fi foarte util
klaus
Parerea mea este ca nu ai loc. Eu zic sa studiezi problema, sa te uiti la masinile cu asa ceva, la canalul in care intra amortizorul hidraulic, la sistemul de balama...
Cr3ativ3
eu zic ca va merge dar unde vei prinde acel piston sau ce o fi ala (de usa portbagajului) cred ca treb sa ii faci un fel de articulatie ca altfel nu se va inchide portbagajul
stefan19
La masinile straine ( ex. concret seat cordoba ) balamaua si amortizorul de la deschiderea portbagajului se afla in exteriorul acestuia. Acest sistem nu cred ca poate fi aplicat pe logan. In schimb sunt curios daca efectiv arcurile ar putea fi inlocuite cu niste amortizoare specifice ?
klaus
Ai putea sa fi mai specific referitor la ce intelegi prin amortizoare specifice?
Ca cele de la BMW sau Mercedes? (intrebare capcana rolleyes.gif )
saruman
Alea de pe Oltcit (scuze!) or merge?
stefan19
Din cate am vazut eu la deschidere arcurile sufera o alungire si atat, nu exista o "curbare" a acestuia, cam greu de explicat ..... biggrin.gif astfel incat mi se pare plauzibil inlocuirea lui cu un amortizor specific ( dala de portbagaj ca sa fiu mai precis tongue.gif )
Trebuie masurat lungimea arcului min/max si vazut daca se potriveste ceva .
klaus
Intrebarea capcana consta in faptul ca si pe Mercedes, si pe BMW, la acelasi tip de deschidere al portbagajului (cu balamale din astea mari care intra in portbagaj si care au avantajul simplitatii sistemului si a deschiderii mai largi a gurii portbagajului) sistemul de tragere este tot cu... arcuri. Eu nu stiu de sistem de acest tip cu "amortizor specific". La cielo este cu sarma in tensiune (folosit si la unele toyota si nu ma indoiesc ca si la altele, mai ales din asia), cele cu amortizor au balamaua + amortizorul afara, nu in portbagaj.
Cel putin eu asa am retinut din observatiile mele...
elro
DA SE POATE PE ORICE MASINA CAUTA AICI SI AI SA GASESTI CE TE INTERESEAZAhttp://www.mtk.tm.fr
babauu
Eu cred ca ar merge sistemul de inchidere de pe Cielo... parerea mea! Este o tija metalica care "se indoaie " la deshiderea portbajajului. O sa revin cu ceva poze ceva mai incolo...
jaf
am si eu o problema.. cum se pot repara amortizoarele de la portbagajul daciei break (ii complicat???).. sau unde ? in cluj daca se poate.. sleep.gif
draku
amortizoarele (mai exact echilibroare) de hayon nu se repara, se inlocuiesc
ar_logan
Ca ex. va puteti uita la un model Seat Cordoba.
klaus
Avertisment: acest post este lung. A nu se citi decat de cei interesati

Problema cu amortizarea este intr-adevar o ... problema.
La mine la tamponul dreapta al portbagajului s-a indoit pur si simplu tabla in care loveste tamponul de cauciuc (probabil ca este mai subtire tabla decat ar trebui).
Am incercat montarea unui amortizor hidraulic de mobila. Este ineficient, atat ca montaj de amortizare in extindere, cat si ca montaj in comprimare.

Am sa le iau pe rand:
1. Cand se trage de capacul portbagajului, arcurile creeaza o acceleratie acestuia, acceleratie permanenta (adica nu exista doar la inceputul cursei, ea exista si spre sfarsit). Acest lucru imprima o viteza din ce in ce mai mare. La capat de cursa, cand tamponul de cauciu loveste tabla caroseriei, viteza este maxima, pentru ca nu exista nimic sa o amortizeze. Cand am montat amortizor hidraulic cu scop de amortizare in extensie am constatat ca acesta sta contractat si actioneaza cu o forta care se adauga la cea a arcurilor si imprima capotei portbagajului o viteza si mai mare. Avand in vedere greutatea capotei si forta arcurilor, capacitatea de amortizare a amortizorului hidraulic este insuficienta in extensie. Cel putin acest lucru se intampla la amortizoarele hidraulice pe gaz pentru mobila (nu la cele pe arc, ca acelea nu au capacitate de amortizare in extensie)

2. Amortizor hidraulic montat cu amortizare la deschidere in compresie.
Arcurile de portbagaj sunt calculate un pic cam "la mustata" pentru a se putea da jos portbagajul usor. Astfel, in repaos, cand portbagajul este deschis, forta lor de compresie depaseste cu putin forta exercitata de greutatea portbagajului. Din acest motiv, un impingator hidraulic in compreis face pur si simplu sa cada portbagajul, sa nu mai stea ridicat. Aceasta stare de fapt creeaza probleme si la montarea unui contra-arc.

Avand in vedere cele enuntate si incercate (nu vorbesc din teorie aici...) mi-am canalizat energiile spre alte solutii. In urma analizei eu am concluzionat ca ar fi mai bun un tampon cu suprafata de contact cu tabla caroseriei mai mare(ca balamaua este suficient de rezistenta, nu se pune problema de suprafata mare de contact la ea). Acest lucru ar presupune o prindere nu pe balama ci pe tabla caroseriei. Prinderea nu poate fi facuta mecanica (cu gauri cu surub) pentru ca tabla respectiva da in exterior. Deci ar trebui o prindere prin lipire.
Ar mai merge si un amortizor de cauciuc (montat pe caroserie) care sa aiba pe interior un arc ceva mai lung, care sa preia de la o anumita distanta balamaua.
Pe langa amortizorul de cauciuc lipit pe caroserie, m-am mai gandit si la pastrarea amortizorului prezent de pe balama si montarea unui amortizor suplimentar cu elasticitate mai mica dar mai mare decat a cauciucului pe tabla caroseriei. In speta a unui burete de cca 2 cm grosime. Cel mai indicat ar fi un burete izoprenic, nu poliuretanic si nici din cel normal. Cel izoprenic este mai putin elastic si mai reziztent la socuri decat celelalte.

Din aceasta idee a rezultat de fapt ceea ce se vede in fotografie... Va rog sa nu radeti, eu zic ca este ceva temporar (desi chestiile temporare sunt cele mai durabile...), am in studiu si alte modalitati. ceea ce se vede este dintr-un izolator de conducte din cel din burete izoprenic (se gasesc la materiale de constructii, inclusiv in metro), taiat la o lungime cca. dubla fata de lungimea tamponului de cauciuc. L-am prins cu brida de plastic pentru ca deja il taiasem longitudinal sa-l bag pe o conducta (este pentru conducte de 18 sau 20 mm (pexal de 18) si se cracana la contactul cu tabla in loc sa se comprime.

La intalnire s-a mai emis ideea montarii unui amortizor paralelogram deformabil (=brida de cauciuc de sustinere a esapamentulu pe berlina, da' imi placea cum suna formularea). Ideea este in studiu.
collinro2
Ideea este foarte buna, le provisoire c'est la seule chose qui dure, dar cu ce l-ai lipit acolo?
tazzz
klaus...si pe tine te-au pus sa-ti izolezi tevile? smile.gif

am si eu izolator de-asta...pun ideea in aplicare chiar azi wink.gif multumesc!

edit: nu cred ca trebuie lipiti...sta singur acolo, si are si brida aia de plastic sa-l stranga pe amortizor...si daca totusi trebuie lipit nu gasesti si tu un superglue sau niste scotch prin casa sau apropiere? smile.gif
klaus
Este pur si simplu bagat pe tamponul de cauciuc de pe balama (deci tamponul de cauciuc este pe interior prezent, nu este scos. Aici e tot spilicu, imbracamintea "amortizeaza", dar sustinerea ei o da tamponul)
collinro2
Am inteles. Neavind inca masina, traiam cu impresia ca tamponul de cauciuc e fixat pe rama portbagajului, nu pe balama. O idee foarte buna.

Off topic: azi am avut o revelatie: am intrebat de velcro la un chiosc cu de toate de linga casa. Exista!!! Ca sa vezi cite chestii sunt si nu le stii.
klaus
Asa cum am zis si mai sus, mai aveam pe "agenda" cateve metode de amortizare a deplasarii portbagajului.
Astfel, am montat ceea ce se vede in fotografii (un amortizor - oficial denumit echilibror - de hayon de Supernova/Nova - atentie, nu de Solenza!!)
Pozele cred ca sunt relevante asupra montajului.
Rezultatul este peste asteptarile mele, in mare masura datorita si fortei cam mari a amortizorului respectiv.
In speta, in pozitia portbagaj inchis, amortizorul are o pozitionare care mentine portbagajul in tensiune (nu este o pozitie de echilibru, cum e cazul la arcuri). Acest lucru duce la sitauatia ca la deschiderea portbagajului (cheie sau actuator), acesta sa se deschida singur. Parca ar fi electric. Efectul este spectaculos.
Pe toata durata cursei de deschidere, portbagajul se deschide lent, deci scopul final (eliminarea acceleratiei la final de cursa) a fost atins, plus efectul de deschidere singur. Probabil ca si mai bun era un amortizor mai "moale", probabil de matiz sau tico. Oricum, arcurile au trebuit eliminate.

Tips-uri la acest montaj:
1. Amortizorul este de NOVA/DSN, cu tot cu nuca (cele de solenza au alt sistem de prindere)
2. Partea de prindere a amortizorului dinspre spatarul banchetei a fost micsorata prin taiere si i s-a dat o noua gaura
3. Intai s-a montat amortizorul pe tablia triunghiulara. Apoi s-a montat tablia pe bratul balamalei. dupa care s-au scos tampoanele de cauciuc (s-a ridicat astfel portbagajul) si s-a pozitionat cornierul prins temporar pe amortizor, s-au insemnat locurile de gauri, s-au dat gaurile, s-a prins cornierul, dupa care s-a prins si amortizorul de cornier.
4. La prinderea amortizorului de cornier, piulitele nu se strang, pentru ca amortizorul trebuie sa se roteasca in jurul axei surubului de prindere. Din acest motiv sunt si doua piulite, pentru ca strangerea este mai laxa, iar a doua este pe post de contrapiulita sa nu se desfaca ansamblu
5. Se pun la loc tampoanele de cauciuc. Astfel cand tampoanele ating tabla, amortizorul este aproape complet in extensie.

Atrag atentia, ca in afara de efectul spectaculos de deschidere, sistemul are si un dezavantaj. Pe partea cu amortizorul acesta impinge destul de tare in balama, din aceasta cauza pe partea aceea portbagajul este un pic mai ridicat. Desi face contact cu chederul, nu este un contact la fel de fest ca in partea cealalta, unde nu este amortizor. Plus ca pentru inchiderea portbagajului trebuie ceva mai multa forta. Poate se mai lasa amortizorul, sper eu...
As mai avea vreo doua idei, dar deocamdata rezultatul este mai mult decat satisfacator.

PS:
Pentru cei care s-au panicat totusi de posibilitatea spargerii lunetei din cauza cursei portbagajului, vreau sa-i linistesc, portbagajul nu atinge luneta nici cu tampoanele de cauciuc scoase, chiar si din deschidere accelerata. Lunetele care au aparut prin service-uri sparte nu sunt sparte de la portbagaj (parerea mea) ci de la tensiunile fie din lunete (netratate corespunzator) fie din caroserie. Si ma refer aici la sistemul din fabrica, nu la cel prezentat de mine aici. Ca sa nu ziceti ca nu v-am spus...
Lunetele lipite sunt un pic mai pretentioase decat cele in cheder (in cheder se mai misca luneta, se mai misca si chederul pe caroserie, nu este asa de critica treaba).
rdesign
Am crezut ca frigul ti-a mai potolit izvorul nesecat de energie creatoare, dar vad ca m-am inselat.
Apreciez solutia gasita pe care, in speranta ca nu vei cere beneficii in virtutea copyright-ului, o voi aplica si eu.
Fara sa ma consideri carcotas, intreb : nu era mai bine sa montezi reazemul pe tavanul portbagajului? E adevarat ca popniturile erau atunci supuse la forfecare.
Treaba cu luneta sparta din cauza tampoanelor nu este vraja. Am vazut si examinat in service un asemenea caz si crede-ma este o cauza reala.
Dsign
omu asta nu sta deloc in casa fratilor... brava, stimabile, tot respectul, dar ma bosumflasi cu faza ca nu se inchide perfect capacul... o sa vad pe viu
stefan19
Baieti, si Klaus, cred ca asta este solutia ideala pt ce ne trebuie noua la logan, sa apesi pe telecomanda si sa se ridice portbagajul, e super
Eu de o saptamana caut niste amortizoare de haion sh pentru niste probe, spatiul este suficient pt montare si exista conditii pt prinderea amortizorului.
Bravo KLAUS, insistentele tale sunt demne de lauda ! Astept partea cu finisajul, alegerea unui amortizor convenabil ca tarie si pozitionarea cat mai buna a acestuia. up.gif
stefan19
Eu ma gandisem la o astfel de prindere ...poza...cu niste amortizoare mai scurte decat cele de nova...
collinro2
Eu nu ma mai mir de ce poate sa faca Klaus, pe care l-am ridicat la rang de Jupin al Tuningului de Bun Simt! O intrebare offtopic: ce e cu popniturile alea? Ca dupa cum mi se pare perforeaza tabla, si ma cam stringe in spate! M-ar interesa pentru realizarea unor prinderi pentru benzile alea elastice din portbagaj.
BAC
Nu vreau sa fiu carcotas, ce a facut Klaus e foarte bine. Hai sa perfectionam un pic sistemul. Datorita faptului ca amortizorul e pus numai intr-o parte capota sta strimb iar inchiderea cere ceva forta suplimentara. Se poate lipi o greutate pe capota pentru a o face mai grea astfel incat forta amortizorului sa fie echilibrata. Eu ma gandesc la acel material cu care s-a izolat capota fata.
Pt. cei care nu vor sa-si monteze amortizor o alta solutie ar fi schimbarea arcului cu unul mai slab sau ingreunarea capotei ca sa nu mai prinda asa viteza mare la deschidere. Am analizat mecanismul de deschidere la masina mea. Nemtii au calculat foarte bine raportul dintre taria arcului si greutatea capotei. La doua treimi din cursa, capota cade inapoi si numai in treimea superioara ea ramane deschisa.
klaus
Sa le iau pe rand:
1. rdesign: Conceptul initial asa era, insa la aplicarea practica m-am lovit de dimensiunile amortizorului si de cursa acestuia. Am avut in vedere pentru prinderea de sus (care de fapt e cea mai rigida si care s-ar fi efectuat in mod sigur in suruburi. nu in pop-nituri) inclusiv taierea tijei amortizorului, dar mi-a fost efectiv lene. Ceea ce se vede in imagine este rezultatul a jumate de zi de calcule si masuratori de pozitionare (la inchis cursa sa nu fie mai mare decat cursa reala a amortizorului pentru ca nu s-ar fi inchis portbagajul...). Eu am vrut initial sa nu pun triunghiul ala de tabla pe balama, dar a fost strict necesar, credeti-ma.
Referitor la prinderea in pop-nituri, daca prindeam suportul de tablierul de sus, il prindeam in suruburi nu in pop-nituri. Prinderea in pop-nituri am realizat-o pentru ca mi-a fost lene (la propriu) sa dau jos spatarul banchetei sa prind trebulita aia in suruburi.
2. stefan19: Nu ai sa gasesti un amortizor care sa aiba cursa atat de mare ca cea pe care o propui. Zic sa intri in portbagaj si sa faci niste masuratori. Eu de principiu nu ma leg la cap daca nu ma doare, si as fi eliminat cu bucurie tot felul de prinderi care par poate inutile, dar care din pacate nu sunt, au rolul lor. Tot de suportul ala de la balama am vrut si eu sa ma prind, dar imi dadea cu virgula, ca sa zic asa, la orice pozitionare a amortizorului...
3: BAC: daca eu nu am usa portbagajului grea, atunci nimeni nu o are. Eu am pus pe portbagaj (prin toamna cand mai era cald) niste folie bituminoasa cu al pentru insonorizare, si deasupra am pus o mocheta pentru a acoperi tablele alea cu nervurile lor cu tot. Plus ca buretele neoprenic de la capota nu este asa de greu. Daca vrei za vezi efectul schimbarii arcului cu unul mai slab eu zic sa muti UN SINGUR arc in gaura de mai sus de pe suport, ca sa vezi efectul. Portbagajul nu mai sta deschis, si pentru asta, asa cum am zis, trebuie sa muti un singur arc mai la deal.

Eu am mai incercat (practic, nu ochiometric) montarea unor arcuri lungi si usor mai slabe (nu stiu de la ce sunt ca le-am luat din talcioc, dar parerea mea este ca sunt arcurile de la acceleratia de la berlina) pe post de contre, si efectul era destul de bunisor (de altfel chiar neasteptat de bunisor). Asta a fost o alta idee pe care am pus-o in practica...

Si idei mai am, cu gastele stau mai nasol...
BAC
N-am stiut ca deja ti-ai capitonat si capota din spate. Deci n-are efect ingreunarea capotei. Sigur, e greu sa gasesti un arc ca sa echilibreze la fix greutatea capotei. Poate unul reglabil.
stefan19
QUOTE(klaus @ 22 Feb 2005, 10:14)
Sa le iau pe rand:

2. stefan19: Nu ai sa gasesti un amortizor care sa aiba cursa atat de mare ca cea pe care o propui. Zic sa intri in portbagaj si sa faci niste masuratori. Eu de principiu nu ma leg la cap daca nu ma doare, si as fi eliminat cu bucurie tot felul de prinderi care par poate inutile, dar care din pacate nu sunt, au rolul lor. Tot de suportul ala de la balama am vrut  si eu sa ma prind, dar imi dadea cu virgula, ca sa zic asa, la orice pozitionare a amortizorului...

Si idei mai am, cu gastele stau mai nasol...
*


Stai linistit Klaus, remarca mea nu era o critica, asa ma gandisem eu sa incerc adaptarea unui amortizor. Din pacate nu am timp, desi mi-ar fi placut la nebunie, sa stau sa fac cateva teste cu diverse amortizoare. Oricum, pasul cel mai greu l-ai facut, ce urmeaza sunt doar detalii legate de optimizarea sistemului. wink.gif
klaus
Ca sa va mai dau o idee la care m-am mai gandit, am luat in considerare montarea unei came pe axul balamalei. Astfel, in momentul in care axul balamalei se rotea odata cu deschiderea portbagajului si solidar cu cama, sa intimpine rezistenta de la un amortizor prin strangere (doua platbanduri care au intre ele cama respectiva).
Acesta era urmatorul pas, insa actuala solutie ma satisface suficient. Acum studiez doar imbunatatirea solutiei prezente, nu si solutii noi.
osirus
QUOTE(klaus @ 22 Feb 2005, 21:19)
Ca sa va mai dau o idee la care m-am mai gandit, am luat in considerare montarea unei came pe axul balamalei. Astfel, in momentul in care axul balamalei se rotea odata cu deschiderea portbagajului si solidar cu cama, sa intimpine rezistenta de la un amortizor prin strangere (doua platbanduri care au intre ele cama respectiva).
Acesta era urmatorul pas, insa actuala solutie ma satisface suficient. Acum studiez doar imbunatatirea solutiei prezente, nu si solutii noi.
*


Pai sefu cred ca e cam tare amortizoru asta!Are 540 N!Ala de break are 290 N!E mai moale........e drept ca nu are aceeasi prindere ca asta pe tija,adica nu mai are nuca,dar asta nu e o problema(zic eu).Si cred ca se poate inchide mai usor si nu o sa mai stea ridicat in lateral.Ai incercat asa sau ai montat direct cel de nova?
kml
Mr. Klaus and the others:
-in loc sa "ingreunam" usa portbagajului nu ar fi mai bine sa punem doua amortizoare?! poate s-ar inchide ceva mai putin descentrat!
... ma intrebam si eu doar ...
klaus
Osirus: Am incercat direct de nova. Nu ma pot exprima asupra capacitatii de sustinere a amortizorului de break, dar parerea mea este ca un amortizor OK ar fi pe la 400 - 450 N.

kml: Ba da, ar fi tare bine, dar eu nu am gasit niste amortizoare suficient de moi pentru a fi necesare doua, si doua sa fie cu o forta ceva mai mica decat unul de dsn.

Dar asa cum am mai zis, lucrez la perfectionarea mecanismului...
osirus

Sefu daca pui 2 de 290 N eu zic ca ar fi mai bine..........m-am speriat cit de tare e asta de nova,dar si hayonul e destul de greu!La seicento e de 210 N si e ok,nu stiu ce greutate are capota asta de portbagaj la lgn,dar i-mi dau seama cam ce forta trebuie ca sa inchizi capacul!O sa fac si eu,dar o sa incerc direct cu ala de break si o sa comunic rezultatul!La vw passat are idee cineva citi N are un amortizor de la portbagaj?
Spor la treburi in continuare!
osirus
Dupa ce am studiat putin solutia lui Klaus,am gasit una mai simpla si mai ieftina!Am montat in arcuri,armaflex(a mai ramas dupa ce am izolat tevile de A/C)!Se deschide excelent si fara alte probleme!Atasez o poza cu el montat!
CristiZ
Cum poate armaflex-ul acela sa opreasca izbitura aia de la deschidere de zici ca zboara geamul, ca nu inteleg?
osirus

Poate mai,am si un filmulet dar e prea mare si nu pot sa-l atasez aici!
CristiZ
Da te rog mai multe detalii despre cum ai montat... poate si filmul acela prin mail...
bassfreak
Poate pentru ca, atunci cand este inchis portbagajul, arcul este intins, la fel si acel material este 'relaxat'-intins, eventual este mai scurt decat lungimea arcului intins (asta pentru a se deschide cu viteza pana intrun anumit punct). Cand portbagajul se deschide, odata cu comprimarea arcului, se comprima si acel material, care cu cat se comprima mai mult, cu atat devine din ce in ce mai greu de comprimat si opune forta mai mare, ingreunand comprimarea arcului. Se obtine un efect multumitor. Am incercat si eu.

Eu am montat in interiorul arcului stang un amortizor mai uzat de oltcit, iar in arcul drept am folosit aceasta solutie.
Rezultat multumitor.
osirus
Ce zici tu e corect!Solutia asta am "preluat-o" de la berlina,care in interiorul arcului are un fel de cauciuc,dar era cam scurt si subtire pentru a incerca cu ala,asa ca am pus armaflexu asta !Iar rezultatul e mai mult decit satisfacator!
Dsign
am facut si eu azi operatia, cu ajutorul izolantului de tevi, ala de l-am pus si pe tampoanele de cauciuc. am terminat cam tirziu de lucru si n-am avut chef de poze, dar pun... super rezultat, desi as prefera o varianta mai eleganta, cum ar fi amortizoarele.
dacian20
arat cam nasol.mai bine fara.
parerea mea.
dydycom
QUOTE(dacian20 @ 20 Apr 2005, 21:43)
arat cam nasol.mai bine fara.
parerea mea.
*


#

asa e
naspa rau
mult mai bine arata cu luneta sparta laugh.gif


l-am vazut esteticizat la bassfreak dar nu am cautat sa vad si efectul, oricum ORIBIL DE UTIL wink.gif
eStatic
Am pus si eu de la A/C, merge - insa daca apare o solutie mai buna cu amortizoarele tare as vrea si eu sa vad cum mi se deschide singur portbagajul din telecomanda 38.gif
moshu_59
Copii, problema este rezolvata de mult timp, la Vaslui, cu costuri apropiate de zero dar cu multa pasiune.
Pentru cei care stau aproape de Vs si isi pot permite sa ajunga aici, le pot arata cum se rezolva problema elegant si ieftin. Am montat sistemul pe Loganelul meu si sunt super multumit!
In principiu, am pus un actuator pe sistemul de deschidere portbagaj actionat prin telecomanda si un sistem de amortizare cu un cilindru pneumatic.
Pentru detalii, contactati-ma la adresa de e-mail dia0369@yahoo.com
carman
Sistemul de amortizare ne intereseaza, deschiderea portbagajului se discuta pe alt topic. Daca tot ai fost dragut si ne-ai informat, nu pui si niste poze ?

...Plllease!
klaus
Intrebarea mea discreta...o poza ca asa de laudat ma pot lauda si eu ca am facut cu pasiune si costuri aproape zero un mertzan dintr-un logan , se poate pune?... Ca poate daca ai drum din vaslui in bucuresti ti-arat si eu la idei, mama, mama..
moshu_59
Imi pare rau dar nu am poze deocamdata. Vi le trimit imediat ce le am. Cine trece prin Vaslui poate vedea... 0745789067
Poate vedea si filtru de polen pus la treaba.
skoda
Intelegem ca vrei sa ne faci cinste cu benzina pentru un drum pana in Vaslui, dar nu putem accepta smile.gif Daca tot esti pasionat matale de solutii de cost zero, baga (te rugam) macar cateva detalii in scris despre asta, daca tehnologia foto digitala nu a ajuns inca in toate colturile tarii. Multumim
meseriasu'
Moshule ne-ai gasit pe net in 21.05,in aceiasai zi ne aruncasi momeala si apoi ne
lasasi cu ochii in soare.Baga tata poze ca ne-ai starnit curiozitatea.
moshu_59
Vreau mai intai sa va explic de ce am ales aerul ca agent de lucru.
- amortizorul in varianta pneumatica este practic insensibil la variatiile de temperatura
- prin conceptul pistonului-supapa, lucreaza in sistem cu simplu efect, caracteristica utila in cursa de inchidere a portbagajului cand este de dorit ca rezistenta opusa sa fie cat mai aproape de 0
- nu necesita umplere cu agent de lucru si nu produce pete in portbagaj
- ofera fiabilitate mare, practic fiabilitatea fiindu-i data de calitatea unei singure garnituri (garnitura piston)
- tensiunile suplimentare introduse in sistemul de inchidere sau in balamalele portbagajului in stare maxim deschis sau inchis sunt 0

Voi veni zilele urmatoare cu desene (pe fotografii nu o sa vedeti cote de executie)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.