Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme turatie/relantiu/consum benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vyrrutzu
am o mare mare problema... smile.gif
nu reusesc sa fac turatia sa nu oscileze. la relantiu sta intre 900 si 1100 - dar oscileaza incontinuu intre aceste valori. am schimbat jigloarele - nimic, am mai facut un reglaj calumea de la capat - nimic, am incercat sa o fac macar pe la 1100 sa stea cat de cat frumos la relantiu - nici gand, nici macar dupa ce ajunge la temperatura normala nu merge bine - tremura si turatia tot oscileaza, benzina mananca grupa mare...

am tot bibilit-o pana acu... oare sa-i schimb carburatoru? ca m-am saturat sa o carpesc... si in plus papa benzina ca inecata !!!
Sorin_18
incearca cu alt condensator
Minel
Variatia turatiei la ralanti are legatura cu :
- nivel prea mare in CNC (asta se coreleaza cu "afumarea" lor, plutitor neetans/spart)
- distanta platini dereglata
- avans initial reglat defectuos
- bujii stranse slab in chiulasa
- culbutori dereglati
-aer “fals”
-etc.

Din ce spui tu acolo reiese mai degraba ca ar trage aer fals pe la tapla carburatorului , pt a fi sigur ca nu mai ai probleme poti sa faci in felul urmator :

Se procedeaza astfel :
1. se procura smirghel cu o rugozitate moderata, si se va incepe prin a plana talpa prin miscari de rotire cu pauze pt. verificarea planeitatii pe o suprafata plana , se continua pana nu se mai observa nici o fanta de lumina intre talpa carburatorului si suprafata plana pe care s-a suprapus .
2.se trece acum la planarea corpului inferior al carburatorului ,se procedeaza idem ca la punctul 1 pana cand suprafata devine plana

Nota :
Operatiile se efectueaza pe o suprafata plana

Apoi se spala si se sufla cu aer comprimat ,va rezulta un carburator ca din magazin ,daca operatiile se fac cu simt de raspundere si rabdare !

ag02cws
La mine s-a rezolvat problema dupa ce i-am pus uis si elica. Deci teoria cu aer fals pe la talpa carburatorului sta in picioare.
ionut.tanase
Subscriu: trage aer fals pe la talpa carburatorului ... se recomanda inainte de toate sa schimbi garniturile care vin intre galerie si carburator.
pavel_daniel
De regula,daca trage aer fals se aude un suierat care creste in intensitate odata cu cresterea turatiei.Verifica avansul,cu motorul pornit.
MECCA
1.daca ai la indemana un spay de pornire, sau curatitor de frane poti sa pulverizezi in zona talpii carburatorului si vezi daca se schimba ceva in mersul motorului
2. daca ai servo stranguleaza furtunu cat mai aproape de galerie si vezi daca se schimba mersul(ai grija sa nu fie chiar furtunul de la servo spart)
3. verifica furtun cu diuza si implicit traseul pana in galerie, posibil stutul din galerie infundat
fa astea si revino daca tot nu se rezolva
baranga
capac delco fisurat sau fisa nr3 da scantee cu delcoul.........???? zic pentru ca am patit-o odata blush.gif
djasu82
O noua metoda de verificare daca trage aer flas sa zicem se pune mana deasupra carburatorului la relantii si se obtureaza admisia :
daca motorul se opreste nu trage aer flas
daca motorul nu se opreste si functioneaza chiar cu un tremurat - trage aer flas.
La tine e simpla treaba te pacaleste avansul in primul rand dupa aceea jicloarele de la carburator vezi sa fie calibrate ca cele originale sa nu fie de la... se sc sa .. . dupa blocuri .
Corectia la avans pentru inceput se face aducand volanta la semn sper ca sti ... te uiti pe partea dreapta jos langa demaror si vezi fereastra acolo ai un semn pe cutia de viteza iar altu pe volanta adica aceea cu dinti multi. Pe volanta printre dinti apare si o sapataura mai adanca acela reprezinta aducera motorului la PMS . Scoti motorul din viteza si invarti cu mina de elice si de curea ca sa nu patineze si te uiti in acea fereastra si tragi un ochi si la lulea evident dai capacul de delco jos . Invarti pana cand varful de la lulea pe unde arunca scantee v-a fi in dreptul aripi stangi si te uiti in jos la fereastra sa observi cand se apropie acea mica crestatura de pe volanta- coroana zimtata si cand s-a apropiat langa semnul de pe cutia de viteza te opresti. Revi la delco reglezi platina cu lera la 0.4mm , scoti toate bujiile si le verifici daca au eletrozii egali de preferinta la 0.7mm e cel mai bine sa fie pusi . Scoti fisa centrala de pe capacul de delco si o lasi in apropiere de carcasa masini dau de delco spre stanga maxim pui cheia in contact motor fara sa pornesti motorul si dupa aceea dai usor de delco spre dreapta pana cand v-a da scantee bobina . Dupa ce a dat scantee strangi pilulita de la delco in acea pozitie. Montezi bujiile fisele pornesti motorul cu socul tras 2 minute si dupa aceea lasi la relantii ca sa se incalzeasca nu o ambalezi ! Dupa 10 minute intervi asupra reglajelor de la carburator in primul rand aduci turatia la 800 de ture din surubul oblic dupa aceea strangi surubul orizontal pana cand motorul da sa moara si revi usor deschizand acest surub pana cand motorul isi ia turatie si nu mai trepideaza . Dupa aceea cu motorul pornit mai tatonezi putin avansul marindu-l adica miscand usor delcoul spre dreapta se v-a accelera pentru o verificare sa nu apara rateuri daca apar pe la 3000 si ceva de ture si mai reduce usor din avans si cam asta e tot. Apropo de condensator cand reglezi avansul si iti da scantee pe fisa central vezi ce culoare are daca scanteea e slaba adica la o distanta foarte mica schimbi condensatorul daca scanteea e roasiatica la distanta foarte mica schimbi bobina de inductie implicit daca bobina de inductie fierbe la relantii sau dupa ce ai turat motorul o schimbi. In rest scanteea trebuie sa fie alba la o distanta de 1.2 cm sau se mai accepta si scanteea albastra.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 7 Jul 2008, 22:50)
O noua metoda de verificare daca trage aer flas sa zicem se pune mana deasupra carburatorului la relantii si se obtureaza admisia :
daca motorul se opreste nu trage aer flas
[...]

Facem pariu ca nu se opreste si nici nu trage aer fals?
Circuitul de relanti e format 99% din acea canalizatie cu duza si din acel stut cu teu. Astupind cu palma admisia in carburator, aerul va intra prin acel stut. Apoi, prin duza intra suficient aer incit motorul sa mearga mai prost dar sa mearga.

Stiu, ai vrut sa spui, de fapt, ca se astupa cu palma inclusiv acel stut pentru teu. radmasa.gif radmasa.gif
ionut.tanase
Cred ca te contrazic: daca acoperi cu palma admisia in carburator motorul se va opri!
Minel
Motorul se alimenteaza la ralanti prin acel stut prin care surubul de amestec dozeaza emulsia plus interstitiul dintre clapeta si corp (functie de deschiderea clapetei cu surubul de relanti) plus duza de 2 mm.

Daca amestecul este sarac , inclin sa cred ca va muri motorul daca sa fi obturata admisia carburatorului .... dry.gif
vyrrutzu
la faza aste cu aeru fals nu m-am gandit ink... recunosc totusi cas incepator in "motoare" dar dornic de a sti cat mai multe... am sa revin dupa ce mai unblu la ea dupa ce miati zis voi...

ms mult!

salutare tuturor!!!

<span class='edit'>8 Jul 2008, 11:20:</span>
QUOTE(baranga @ 7 Jul 2008, 21:02)
capac delco fisurat sau fisa nr3 da scantee cu delcoul.........???? zic pentru ca am patit-o odata blush.gif
*




capac delco nou, fise noi verificate daca functioneaza, platina noua reglata de mecanic...
diaconuliviu
QUOTE(ionut.tanase @ 8 Jul 2008, 09:37)
Cred ca te contrazic: daca acoperi cu palma admisia in carburator motorul se va opri!
*


Sa-ti fac un desen?
AER in carburator intra si pe la stutul de la TEU.
Care e (la relanti) necesar numai jiclorului de aer relanti. Deci ARHIsuficient functionarii la relanti. Si pe ala daca-l astupi, ramine aer care intra prin duza, suficient ca motorul sa meagra in continuare.
Prost, dar merge.
Mama, ce de "specialisti" in traseele din carburatoareeeeeeeeee.
argon
practic chiar se opreste si la mine...aerul ala de care zici de unde e? ca nu poate fi decat din carter, care numa' aer nu e unsure.gif sau dai teul jos inainte de test? asa se explica..eu nu dau nimic jos, decat cagula..
ionut.tanase
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Jul 2008, 12:09)
Sa-ti fac un desen?
AER in carburator intra si pe la stutul de la TEU.
Care e (la relanti) necesar numai jiclorului de aer relanti. Deci ARHIsuficient functionarii la relanti. Si pe ala daca-l astupi, ramine aer care intra prin duza, suficient ca motorul sa meagra in continuare.
Prost, dar merge.
Mama, ce de "specialisti" in traseele din carburatoareeeeeeeeee.
*




Nu stiu cum ai facut testul dar iti garantez ca la mine se opreste daca obturez cu palma admisia de aer la carburator wink.gif
Nu te contrazic, poate sunt doua cazuri, dar la mine chiar se opreste.
diaconuliviu
la sistem clasic, da, carter...
Tanase, ai duza? chiar functioneaza? nu e infundata? si mai ales, motorul tau are set OK? sau pe gazele de carter scoate ulei+fum?
daca da.. e clar. Bine, si la motor OK se va opri dar nu instant, dupa citeva secunde bune..
djasu82
Iar pentru asta livu tu trebuie sa razi da trebuie si stutul de la teu infundat pentru acea verificare .
diaconuliviu
da, iar daca ramine teul montat, sistem clasic (fara acea supapa econo, prin care trage aer cacalau) va mai trage un pic de aer din carter, pe la JOJA, care nu e etansa perfect.
djasu82
Liviu daca tot ai stiut de ce nu ai scris inaintea mea aaaa tu esti cu corectia am inteles biggrin.gif. Deci baieti ati inteles pana la urma cum se verifica daca e sa traga aer flas si sa va duca in eroare reglajele la carburator.
diaconuliviu
Eu scriu numa' cind vad pe cite unu care "musai trebuie sa scrie" (adica sa se bage in seama) si mai "bastirceste" cite una.
vyrrutzu
mey da chiar nu vreau sa va certati din cauza mea!
am sa incerc ce miati zis voi pe aici si am sa va mai spun ce mai este, da nui nevoie sa va certati.
djasu82
Stai linistit vrrutzu ca nu se cearta nimeni .
vyrrutzu
apropo ... stiti careva unde gasesc un carburator nou de cumparat? (as incerca totusi sa schimb si carbu)... mai ieftin ... da nu copie din aia nasoala. eu am vazut original cu 390 lei. da am auzit si de 140-180 lei... numa cas cu alta sigla.
ionut.tanase
QUOTE(vyrrutzu @ 11 Jul 2008, 07:04)
apropo ... stiti careva unde gasesc un carburator nou de cumparat? (as incerca totusi sa schimb si carbu)... mai ieftin ... da nu copie din aia nasoala. eu am vazut original cu 390 lei. da am auzit si de 140-180 lei... numa cas cu alta sigla.
*



Dar carburatorul tau ce are?? Ai bani de aruncat pe geam? Mai bine fa in felul urmator: curata-l cu decarburol sau mai citeste pe site metode de curatare a carburatorului apoi pui un set de jiglere noi de CARFIL + cui poantou si gata ... ai carburator nou.
excl.gif Nu uita de garniturile care vin sub carburator . Schimba-le excl.gif

Cu totul nu cred ca o sa te coste mai mult de 60-70 ron.
vyrrutzu
am schimbat jigloarele, garnitura noua sub carb, si tot degeaba, ma gandesc totusi ca poate e de la aprindere, dar problema e ca la aia nu ma pricep deloc si nu prea am curaj sa ma bag.
djasu82
Nu ai curaj stai si te intrebi ca poate e de la carburator si saracul carburator cu siguranta nu are mai nimic. Sa speram ca-ti explica domnul liviu daca tot are curaj sa ma ia la misto!
diaconuliviu
QUOTE(ionut.tanase @ 11 Jul 2008, 07:04)
[...] apoi pui un set de jiglere noi de CARFIL + cui poantou si gata ... ai carburator nou.
[...]


Se mai gasesc jicloare CARFIL? din oarece informatii (nu stiu cit de corecte) intelegeam oprirea productiei de jicloare la Carfil. Atentie: multe seturi vin in pungute dubioase cu o eticheta mica din hirtie pe care scrie CARFIL; asta nu inseamna ca si sint Carfil.

Pe la noi, vinzatorii nu mai aduceau de mult Carfil pe motiv ca pretul lor era de 3..4 ori pretul unora "SRL" si nu se vind.
vyrrutzu
pai m-as baga si la aprindere, dar cum nu a avut nimeni pe unde am mers cu ea kef sami explice si nici nam gasit o explicatie detaliata, sau un desen ceva, nu am curaj sa ma bag.

deci: daca am schimbat jigloarele, garniturile si tot merge aiurea, e probabil de la aprindere? macar sa stiu sa ma interesez si sa incerc sa ma uit si poate ii dau de cap

11 Jul 2008, 08:57:
cineva din tm care ma poate ajuta practic, si in timp ce se uita la raketa mea sa imi si explice...? smile.gif
djasu82
Jicloare nu se mai gasesc de carfil cel mai bine e sa fie pastrate cele originale ! Nu cred ca un jiclor se poate modifica in 400 de mii de km . Ca sa incepi cu aprinderea verifica maiintai bobina de inductie daca mai da scantee la 1-2cm fata de caroserie . Decuplezi fisa centrala care vine de la bobina si intra pe mijloc in capacul de delco si o lasi aproape de carcasa bobinei de inductie cam pe la 1-2 cm . Desfaci capacul de delco ca sa ai acces la platina pui keiile in contact iar cu o surubelnita departezi contactele de la platina sau le scrutcircuitezi in asa fel vei observa daca ai scantee buna adica sa fie de culoare alba albastrie . Daca nu da scantee mai micsorezi distanta oricum sub 1cm scanteea e slaba si poate fi de culoare rosiatica. Daca scanteea e foarte mica sub 0.5 cm schimbi condensatorul acela care e pus pe delco si e cuplat la firul de legatura intre delco si bobina de inductie. Restu verifica capsula vacumatica aceea care e prinsa de delco , astupi un mic orificiu cu degetul acel orificiu se afla in partea de jos a capsulei . Dai capacul jos de la delco ca sa vezi platina si arcul de la capsula vacumatica scoti furtunul care vine de la carburator in capsula si vei trage aer cu gura vezi daca se modifica platina . Platina trebuie sa se modifice cam 2-3 mm dupa aceea ti cu limba aerul si tot in acest timp ai si degetul pozitionat pe acel mic orificiu care se afla la baza capsulei (orificiul e mica intra doar varful de ac) si dupa aceea iei degetul dupa orificiu si vezi daca se retrage platina adica revine in pozitia intiala , daca nu refine schimbi capsula vacumatica .
vyrrutzu
weeeyyy.... credeam ca e mai simplu... tongue.gif
acum ideea este: cum reglez platina daca nam lera?
Minel
QUOTE(vyrrutzu @ 11 Jul 2008, 08:12)
cum reglez platina daca nam lera?
*



Iti cumperi , (maxim 7 lei ) in piata la voi gasesti ce vrei , eu tot de acolo mi-am luat... smile.gif
vyrrutzu
pana la urma am reusit
concluzia!!! - aer fals!!! pe la capacul de la carburator (care vine din filtru de aer) - are crapat!!! + furtunu ce iese din T-eu si mere in galerii (cu diuza) era fisurat si ala!!!
oricum ... ati avut dreptate - aer fals... carbu e super!

DAR!!!

porneste greu... nu vrea deloc la prima cheie, nici macar cu socu!
invarte motoru da parca nu se alimenteaza .... dar dupa ce porneste e SUPER... merge extra-fain!

idei... de ce porneste super greu?!?!?!
ct_71_ccl
salut!
vrf distanta la platina(0,4)si avansurile (static-la scinteie sau cu becul si vacumatic-vrf sa nu fie sparta capsula,pui degetul pe partea de jos a capsulei si sugi din furtun-acolo e o gaura si daca o astupi si tine aer e ok,daca nu schimbi capsula. ai un semn cu rosu pe sectorul dintat,sa fie aliniat cu capsula,sau daca nu e semnul, sa se miste cind sugi prin furtunul ala si faci asa:cu surubelnita dai sectorul dintat spre dreapta 2-3 dinti,sugi si o sa auzi un zgomot ca de pet strivit.inseamna ca membrana se misca prea liber.mai dai inapoi,spre stinga cite 1 dinte, pina atunci cind sugi nu se mai aude zgomotul.cam asta e.reglajul asta implica niste scule,dar merge si asa),distanta la bujii(0,7 e bine cind ai aprindere calsica-cu platina).mai vezi si pe la carburator(nivelul,relantiul la 800 cu mot cald).cam astea!
oricum gasesti toate astea si altele in plus,ca s-a tot discutat!
toate bune!
vyrrutzu
am rezolvat baieti... masina merge marfaaaaaaa!!!
azi chiar am facut un "test drive" pana in Ungaria la Mako! Am fo la strand si cumparaturi! Masina s-a comportat exemplar! Si am observat ca a consumat fff putin... max 13-14 litri cu totul.
Asadar astept acum baietii din tm la intalniri... ca acu am cu ce veni...
Va multumesc pt ajutor tuturor!
djasu82
Felicitari....Ai vorbit in maghiara la unguri ?
Ionescu
Io zic ca de fapt nu aveai nimic... Daca oscilatiile nu sunt mari, era in grafic. Oricum, bine ca ai rezolvat.
djasu82
Mie doar 10 ture imi oscileaza si acelea se vad doar pe turometrul cu afisaj eletronic.
vyrrutzu
am zis ca oscila fff mult, dr era din cauza ca tragea aer fals.... e la un furtun si capacu de la carburator de la filtru de aer.

la unguri m-am inteles prin semne smile.gif) ca nu stiu maghiara, dar oricum merita drumu pana acolo, va asigur!!!
djasu82
Din bucuresti pana la ei imi ia aproape o zi . Problema cu turatia e ca daca am avea galerie de papauc si carburator dublu am rezolva aceasta problema fiindca cilindri ar fi mult mai bine alimentati sau pe fiecare cilindru sa se afle cate un carburator vezi concura cu loganul ala 1.6 /16V:P.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.