Salutare. Tocmai am intrat in posesia unei Dacii 1310 fabricata in 1998 si pentru ca nici nu a fost folosita in ultimii 2 ani, imi dau seama ca are nevoie de "ceva" reparatii. Problema e ca, desi am carnet de 6 ani, nu am prea condus pana acum asa ca nici eu nu prea le am in domeniu, poate nici nu prea cunosc macar sa vorbesc despre ea. Deocamdata, e o infractiune si faptul ca ies pe strada cu ea asa cum este acum. Pe deasupra, ma gandesc sa si ies din Bucuresti cu ea pana in Busteni.
Spuneti-mi, va rog, ce ar trebui sa verific la ea si sa am in bune conditii pentru un traseu mai lung ca pana la Busteni? Dar in general, ce reparatii ar trebui sa fac la ea pentru a fi sigur ca nu am probleme nici cu astia de la RAR?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Florin_d_1300
8 Jul 2008, 23:23
Pai... frane, sistem de racire, lumini, sistem de aprindere, cauciucuri, ulei(uleiuri)... set ambreiaj... ai de lucru la ea nu gluma.
Mr_Devil83
8 Jul 2008, 23:45
Incepi cu franele, vezi cilindrii pe spate daca nu s-au blocat, daca s-au blocat ii inlocuiesti, schimbi tot lichidul de frane, un schimb de ulei este necesar, bagi un ulei ieftin pt rodaj si apoi in functie de preferinte.
Fi atent la directie daca nu ai probleme, cum a stat nefolosita e posibil ca unele garnituri de la volan sa fi pleznit.
P.S. Nu te opreste politia deloc sau te opreste si nu te intreaba de itp?
Tiberiu-Andrei
9 Jul 2008, 00:06
Daca a fost pusa la conservare cu cap,atunci s-a introdus o cala de lemn sa tina pedala de ambreiaj apasata pentru ca garniturile discului sa nu se lipeasca.Cel mai indicat ar fii sa o duci la un service(mai de incredere) si sa-ti verifice baietii totul.Astfel vei stii ce sa cumperi.Evident uleiurile schimbate,bucsaraie analizata la sange si schimbat ce trebuie,curatate si unse cam toate mecanismele.Lichid de frana schimbat,garniturile cilindrilor/etrierilor.Fa totul pe rand,analizeaza si nu te grabi sa arunci bani.Fa-o cu cap!
ydaniel
9 Jul 2008, 08:14
pai unde stai:) daca ai timp iti fac o vizita sa vedem in ce stare e;)
dani_devito
9 Jul 2008, 09:01
Cel mai simplu fa o vizita la ITP si iti da aia o lista cu ce trebuie sa pui in regula !
9 Jul 2008, 09:03:QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 9 Jul 2008, 00:06)
Daca a fost pusa la conservare cu cap,atunci s-a introdus o cala de lemn sa tina pedala de ambreiaj apasata pentru ca garniturile discului sa nu se lipeasca.Cel mai indicat ar fii sa o duci la un service(mai de incredere) si sa-ti verifice baietii totul.Astfel vei stii ce sa cumperi.Evident uleiurile schimbate,bucsaraie analizata la sange si schimbat ce trebuie,curatate si unse cam toate mecanismele.Lichid de frana schimbat,garniturile cilindrilor/etrierilor.Fa totul pe rand,analizeaza si nu te grabi sa arunci bani.Fa-o cu cap!
faza cu lemnu ma da gata .......
pai atunci puneau astia lemnu din fabrica ce draq, cand opresti masina poc lemnu ! ...... si apropo dupa 2 luni pun pariu ca trebuie sa schimbi cablu ambreaj ... ca va fi cu 2-3 cm mai lung !
eXtenSion
9 Jul 2008, 09:18
La cat te zici ca te pricepi, e mai bine sa mergi la service sa iti spuna ei ce trebuie facut + de cati bani ai nevoie, ca doar si-asa nu ai de gand sa faci tu treaba manuala la ea.
Ai grija doar sa iti puna piese de calitate si sa fie un service de care alti posesori de 1310 sunt multumiti.
Prin piese de calitate nu stiu daca se mai intelege piese de origine, dar eu cred ca acestea sunt mai bune decat cele facute sub licenta. Poate stiu altii mai bine.
"Succese"!
Eu zic ca blocarea pedalei de ambreiaj in pozitia de apasat poate aduce alte probleme, desi te scapa de aceea pe care ai spus-o, cu "lipirea". In schimb cred ca uzeaza aiurea "soarele" placii de presiune. Oricum o masina statuta doi ani o sa aiba mai devreme sau mai tarziu probleme acolo. Si pe mine m-a lasat dupa "restaurare", la vreo 300 de kilometri a inceput sa-mi patineze la greu.
QUOTE(dani_devito @ 9 Jul 2008, 09:01)
faza cu lemnu ma da gata .......
pai atunci puneau astia lemnu din fabrica ce draq, cand opresti masina poc lemnu ! ...... si apropo dupa 2 luni pun pariu ca trebuie sa schimbi cablu ambreaj ... ca va fi cu 2-3 cm mai lung !
Afirmatia ta a fost bazata pe ce ????
eventual doar pe misto
, a lui o sustin si eu si "
manualul" , crezi ca aia au fost prosti care au scris ...
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 9 Jul 2008, 00:06)
Daca a fost pusa la conservare cu cap,atunci s-a introdus o cala de lemn sa tina pedala de ambreiaj apasata pentru ca garniturile discului sa nu se lipeasca.
Tiberiu-Andrei
9 Jul 2008, 11:41
QUOTE(Minel @ 9 Jul 2008, 10:04)
Afirmatia ta a fost bazata pe ce ????
Pe caterinca si dat cu presupusul!
a lui o sustin si eu si "
manualul" , crezi ca aia au fost prosti care au scris ...
Mersi Minel de sustinere!
djasu82
9 Jul 2008, 12:04
Si eu sustin ce a spus tiberiu si asa se pratica.
Freelancer
9 Jul 2008, 13:04
Verifica tot ce seamana a cauciuc in special furtunele de la benzina pentru ca daca se vad fisuri pe ele este posibil sa fi imbatranit si sa crape.
ydaniel
10 Jul 2008, 08:21
pai ...rade cine nu se pricepe.
Haideti mai, nu va certati pe-aici. Mai degraba ajutati-ma si pe mine sa mai invat cate ceva, pentru ca simt ca ma “trage” chestia asta cu mecanica, probabil o sa dezvolt o pasiune pentru dacia asta.
Daca nu-mi porneste decat cu socul tras, care poate fi buba? E vorba de sistemul de aprindere?
“Cilindrii pe spate” – e vorba despre amortizoare? E totuna cu etrierii?
Inca nu m-a oprit politia, si rugati-va sa nu ma opreasca pentru ca probabil voi incepe sa vorbesc pasareste. ITP-ul imi expira pe 19 sept anul asta.
Multumesc tuturor pentru sfaturi.
florin_vn
10 Jul 2008, 10:21
macar mai ai cu itp-ul.ca sa ajungi la cilindrii spate trebuie sa scoti rotile si sa desfaci butucul.
dani_devito
10 Jul 2008, 11:03
QUOTE(ydaniel @ 10 Jul 2008, 08:21)
pai ...rade cine nu se pricepe.
In materie de mecanica auto stiu mai mult ca tine ...si faza cu lemnu o practica prostii ( scuze daca va simtiti ) . Nu ma cert dar nu se face asa ceva pentru ca angreaju care actioneaza discu ambraj va fi afectat !
QUOTE(dani_devito @ 10 Jul 2008, 11:03)
In materie de mecanica auto stiu mai mult ca tine ...si faza cu lemnu o practica prostii ( scuze daca va simtiti ) . !
Bravo tie, inteligentule si stiutorule care esti , mai nou avem o persoana care este mai desteapta decat "
prostii" aia care scriu asemenea manuale .
Sa ne chemi si pe noi cand ai prima lansare de carte !!!
QUOTE(UVG @ 10 Jul 2008, 10:52)
“Cilindrii pe spate” – e vorba despre amortizoare? E totuna cu etrierii?
NU. este vorba de cilindrii de frana.
Ar trebui sa verifici urmatoarele:
- Sistemul de franare: pierderi lichid, stare furtunase, stare pistoane atat la etrieri (fata) cat si cilindrii spate, stare limitator franare, burdufuri protectie
- directie: jocuri, gresare, stare burdufuri
- suspensii; amortizoare, bucsi, pivoti. Dupa inlocuire, daca e cazul, refacut geometrie roti
- sistemul de iluminare si semnalizare trebuie sa functioneze corect
- pneurile sa nu aiba uzura
- altele: stare caroserie, interior...etc
Consider ca o vizita la service e obligatorie sa iti estimeze tot ce ai de facut deoarece este posibil sa nu reusesti singur sa le evaluezi corect pe toate
bafta
Daca merge, vireaza si opreste cum trebuie, lasa-o asa, poate ca nu are nimic defect. Iar politia te opreste daca nu respecti legea, nu sa-ti verifice tie masina, daca ai ITP valabil e OK.
dani_devito
10 Jul 2008, 11:53
QUOTE(Minel @ 10 Jul 2008, 11:31)
Bravo tie, inteligentule si stiutorule care esti , mai nou avem o persoana care este mai desteapta decat "
prostii" aia care scriu asemenea manuale .
Sa ne chemi si pe noi cand ai prima lansare de carte !!!
Scot o carte si va bag numa lemne in ambreaj si in motor ..... poate nu mai trbuie sa cumparati benzina !
Apropo cel mai bine dute la un centru itp si vezi ce iti cere sa schimbi sa treci testul .... e mai bine asa decat sa investesti bani aiurea in piese care nu are trebui sa le schimbi ?
CiprianPJM
12 Jul 2008, 07:01
La centrul ITP nu iti verifica garniturile de la etrieri si nu are rost sa te duci la ei. Ei iti verifica parametrii de functionare a franarii. Garniturile invechite cedeaza mai repede, nu neaparat imediat. Deci pot sa mearga o suta de km si la 101 sa cedeze si sa te duci gramada. Du-te la un service si aia e! Tot ce e din cauciuc trebuie verificat slava Domnului, sunt garnituri cu gramada, racorduri flexibile, bucsi, etc. Daca a stat doi ani e posibil sa aiba benzina foarte veche in ea si asta se degradeaza in timp (probabil ca or sa imi sara cativa in cap). Trebuie curatat carburatorul, sunt sigur ca are tot felul de minuni in el. Trebuie verificate membranele pompei de sprit si pompei de benzina. Astea nu cedeaza singure da merita vazut. Amortizoarele daca nu sunt blocate nu cred sa se strice stand dar trebuie verificat. Treburile astea nu prea ai cum sa le faci ca incepator. Cauta ajutor
. Treaba cu ambreiajul ma ameteste si pe mine. Au dreptate ambele tabere in felul lor. Discul poate sa se lipeasca dar si sa tii soarele in tensiune doi ani si cablul si mai toata parghia de ambreiaj iarasi mi se pare ciudat. Daca scrie in carte nu cred ca am eu autoritatea sa contrazic. Ce sa zic, nu am mai auzit dar pare plauzibil.
SorinNN
12 Jul 2008, 14:03
1. Pai sa ai schimbat uleiul si filtrul de ulei. Dar inainte pune in uleiul vechi o solutie de curatat (sunt la benzinarii sau in supermarket-uri).
2. sistemul de racire: solutii de curatat depunerile, schimbat lichidul cu amestec de apa distilata/demineralizata si antigel (chiar daca e vara sa pui si niste antigel). Sa fie facuta aerisirea instalatiei.
3. curata bujiile si regleaza aprinderea: vezi tutorialele de pe forum.
4. regleaza carburatia, ai grija sa nu intre aer fals. Ai grija de unde pui benzina !
Si care-i faza cu lipitul ambreajului ? Nu -i lipit, stai linistit
CiprianPJM
12 Jul 2008, 20:01
Omu e incepator. Sa cheme pe cineva sa il ajute, el sa fure meserie si sa se descurce singur mai tarziu. E lucrare destul de mare si nu are rost sa se apuce singur. E migala multa.
Tiberiu-Andrei
13 Jul 2008, 01:21
QUOTE(Minel @ 10 Jul 2008, 11:31)
Bravo tie, inteligentule si stiutorule care esti , mai nou avem o persoana care este mai desteapta decat "
prostii" aia care scriu asemenea manuale .
Sa ne chemi si pe noi cand ai prima lansare de carte !!!
Minele las-o balta ca n-ai cu cine!
Ionescu
13 Jul 2008, 11:06
Prietene, daca tot nu te pricepi, cel mai bine du-te cu ea la un service si acolo stai pe linga mecanic si invata. Nu te apuca sa desfaci aiurea si apoi sa montezi cine-stie-cum, ca nici experienta in condus nu ai, dupa cum ai zis, si faci vreun pocinog de regreti dupa aceea. Deci du-te pe linga cineva si invata!
v_razvan_c
2 Aug 2008, 12:35
Imi cer scuze ca deranjez, nici nu stiu unde sa postez... As vrea sa stiu si eu unde pun tablita aceea patrata, am atasat o poza. Au fost schimbate contra-aripile, presupun ca pe ele venea nituita, dar unde mai exact?
sorin1983
2 Aug 2008, 13:16
poti sa o pui la gunoi.
pe volan ?
v_razvan_c
2 Aug 2008, 19:32
Baai, ce tari ieste noi ma... Aveti chef de caterinca...
Executron
2 Aug 2008, 21:19
Aceeasi problema v_razvan_c. Mi-am schimbat contra-aripa la un accident (anul 2000) si am ramas cu aceasta placuta in torpedo. Are vreo relevanta din punct de vedere al identificare masina la RAR etc sau pur si simplu atesta unde e facuta contra-aripa?
QUOTE(v_razvan_c @ 2 Aug 2008, 12:35)
Imi cer scuze ca deranjez, nici nu stiu unde sa postez... As vrea sa stiu si eu unde pun tablita aceea patrata, am atasat o poza. Au fost schimbate contra-aripile, presupun ca pe ele venea nituita, dar unde mai exact?
ti-am spus unde sa o pui ti-am aratat si poza
v_razvan_c
3 Aug 2008, 11:19
Mi-ai spus de aia ovala si am inteles unde sa o pun, dar eu vorbeam de aia patrata, de ea ai zis ca nici tu nu o ai
ab05mlw
4 Aug 2008, 22:05
pe tablita aia sunt niste date tehnice. pune`o cam in acelas loc de unde ai luat`o. uite-te la alta masina.
v_razvan_c
5 Aug 2008, 00:22
Eu le-am primit in mana odata cu masina
deci nu stiu unde a fost. Nu prea cunosc pe nimeni cu Dacia sa vad pe unde sta pusa.
florinutzu
7 Aug 2008, 10:58
Nu conteaza unde o pui numai sa fie vizibila. Eu pe masina o am pusa langa tablita ovala, una mai sus alta mai jos. Si aia ovala e in plan orizontal si ceallta in plan inclinat. Important e sa fie vizibila. Nu ajuta decat la identificarea masinii, da mai sigur e poansonarea care exista pe ... nu stiu cum se cheama acolo unde nine arcul si amortizorul.
N-are nici o importanta unde o pui.
v_razvan_c
7 Aug 2008, 16:36
Multumesc florinutzu, ma gandeam eu ca mai jos de aia ovala trebuie sa stea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.