opreagheorghe
11 Jul 2008, 18:09
Am primit un releu electronic cu fir de referinta, de pe o masina mai veche care a mers la programul rabla (releul este bun). Pe masina mea am avut un releu electronic fara fir de referinta care dupa o perioada incarca la o tensiune mare, apoi un releu mecanic care l-am reglat de mai multe ori pentru a obtine tensiuni potrivite pentru diverse regimuri de incarcare (cred ca am o cadere de tensine in circuit).
Acum vreau sa montez acest releu dar unde leg firul de referinta (bornele DF si A+ de la releu cred ca se leaga la firele initiale). Pe releu este un papuc in lateral pe care se poate monta un fir cu papuc mama dar celalalt capat al firului unde se leaga?
pavel_daniel
11 Jul 2008, 20:13
La modelul de releu pe care l-ai prezentat in poza firul de refertinta era lipit pe prima borna,pe a doua A+ este alimentarea si pe DF excitatia,fir verde care duce la periile de pe alternator.
opreagheorghe
11 Jul 2008, 20:28
Da este exact cum ai spus, firul de referinta era lipit pe prima borna, pe a doua A+ este alimentarea si pe DF excitatia (poza 1). In poza 2 de pe spatele releului firul verde este de referinta (rosu A+, galben DF si negru masa). Unde se leaga acest fir, la periile de pe alternator, mai exact pe ce se prinde?
pavel_daniel
11 Jul 2008, 20:42
De ce te intereseaza partea din spate a releului?Eu cred ca e destul de limpede.
opreagheorghe
26 Jul 2008, 11:05
Am montat releul cu fir de referinta pe masina in locul celui mecanic. Bornele DF si A+ le-am legat ca cele de la releul mecanic. Pe borna laterala i-am lipit in fir cu un papuc in cap, pe care l-am prins la + alternator (surubul gros de M6). Indicatorul din bord sta pe zona hasurata (gri) iar la pornirea consumatorilor se duce pe rosu (cred ca firul de referinta nu lucreaza). Am verificat din nou contactele, masa dar am aceeasi situatie.
Astazi am desfacut firul de referinta si acum indicatorul din bord sta la jumatate perfect. Pe masura ce introduc consumatori acul coboara in zona gri si la toti consumatorii porniti (faza lunga, aeroterma, dezaburire, proiectoare) ajunge in zona rosie.
26 Jul 2008, 15:21:
Firul de referinta se poate lega in alta parte sau pot circula fara ca firul de referinta sa fie legat?
bygy007
26 Jul 2008, 21:11
iti spun un sfat prietenesc , nu te lua dupa indicatorul de bord , te poate pacali , ia un aparat de masura si masoara direct pe baterie , pune releul corect , si vezi dupa aia , DF spre alternator , perii (excitatie ) , pe borna care scrie + se leaga alimentarea iar celalalt la firul gros (+ ) alternator
Costy2000
10 Nov 2011, 14:06
salut
am si eu o problema am cautat pe forum dar nu am gasit si mai bine sa intreb. Am si eu un releu de incarcare la fel ca cel din postul nr 1,si vrea sa il schimb cu altul tot electronic problema este ca acesta care vreau eu sa il pun este cu doar 2 papuci DF(B+)si +si eu am 3 fire la al meu ce fac anulez firul care vine de la alternator spre releu ?
Merge sa fac treaba asta sau mai bine cumpar un releu de incarcare electronic ca al meu si gata fara sa mai ma coplic
atasez 2 poze cu inculpatul este e electroprecizie tip 1340
[attachmentid=1627763143]
[attachmentid=1627763144]
bygy007
10 Nov 2011, 14:20
faci asa
ai un fir pe care vine + cind pui contactu , si unu permanent
ala permanent il izolezi , anulezi
pe ala care vine + prin contact il pui pe borna + a releului
Costy2000
10 Nov 2011, 14:32
am inteles
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.