gigaalex
11 Jul 2008, 20:59
Salut,
am o problema urgenta fiindca maine trebuie sa plec la timisoara si am observat acum 30 min. ca imi scade incarcarea bateriei in jos la rosu daca am si bateriile aprinse.
Daca opresc motorul si las becurile aprinse nici nu vrea sa porneasca motorul, trebuie sa sting becurile.
Cand le sting in timp ce merge motorul, urca acul inapoi pe alb.
Ce poate fi?
merci in avans
11 Jul 2008, 21:58:
mai adaug ceva, azi am fost sa o spal si cand am pornit, s-a intamplat ceva ciudat.
auzeam motorul parca in boxele din masina care sunt legate la statie. se auzea cand acceleram, forte ciudat.
cand am oprit odata a disparut chestia asta.
sa aiba vreo legatura? sa fie vreun scurt pe undeva?
statia este legata la baterie direct, nu am avut probleme pana acum.
merci
whitecar
11 Jul 2008, 21:59
Din ceea ce am citi eu prin posturi aici pe sait cred ca alternatorul are probleme ,dar este parerea unui cititor si atit .
Iata un link poate te ajuta cumva
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=23&t=6362 Sper sa posteze cineva mai experimentat in rezolvarea problemelor electrice si sa capeti mai multe lamuriri.
Bafta
gigaalex
11 Jul 2008, 22:06
merci de ajutor, ma pun sa citesc acuma.
e ciudat fiindca fara faruri, incarca perfect, exact pe mijloc.
sa vedem ce rezolv.
merci inca odata
burtik4u
11 Jul 2008, 22:45
ma gigaalex .. problema e relativ simpla.. sunt 2 posibilitati: ori alternatorul, ori repeul
mai precit alternatorul e bulit
, vezi poate gasesti repede la cineva alt alternator daca zici ca te grabesti acum, ori schimba carbunii de la asta care il ai acum...
vezi ca mai poti sa reglezi si din releu, cum ii dai capacul jos, are un fel de potentiometru, cu niste zimti... dai si u la maxim.. poate mere mai bine.. dar cel mai bine schimba carbunii la alternator.. multa bafta
tzepesch
11 Jul 2008, 22:52
carbunii...
verifici f simplu: cu contactu pus sau cu motoru pornit scoti firu de pe carbunele de la alternator. daca nu-ti da flama, albastra preferabil, ai aflat raspunsul: carbunii.....
ai releu mecanic? daca da, si aparat de masura, ii slabesti rozeta si cu motoru pornit ii mai dai curent rotind.
cu pozitii cel putin si in sarcina, sa ai maxim 14.4, 14.5
CiprianPJM
12 Jul 2008, 06:01
Sau poate o dioda. La mine apare problema asta de trei ori pe an. Nu stiu de ce mi se ard diodele in halu asta. Alternatorul scoate un murmur mai puternic decat deobicei? Se incalzeste? Daca da vezi pe la diode.
gigaalex
12 Jul 2008, 07:44
acuma din pacate nu mai apuc sa verific si nici nu am gasit alt alternator asa repede, sa speram ca merge bine drumul. va spun ce mai rezolv. merci mult
burtik4u
12 Jul 2008, 07:58
gigaalex, ce mai poti face tu repede, este sa intinzi cureaua de la alternator, daca nu e intinsa tare eposibil sa nu iti incarce bine :Pmai fa si asta
drum bun
CiprianPJM
12 Jul 2008, 20:03
Ciudat e ca de asta (cureaua) nu a spus nimeni nimic. I-am dat toti inainte, ca e de la hard disk, de la procesorul releului din alternator!
djasu82
12 Jul 2008, 21:27
La mine se incarca mai bine cu farurile aprinse faza lunga urca doar cu 1V atingand 14.2V iar pe normal 14.1-14V. Cu aeroterma pornita faza lunga - scurta poziti imi scade la 13.8V la turatia de 600-700 de ture . Am schimbat cureaua si fulia .
gigaalex
12 Jul 2008, 22:01
salut,
acuma am ajuns de la timi. a mers relativ ok, ciudat este (prinzand o bariera si avand motorul oprit fara farurile aprinse), nu a mai vrut sa porneasca, nu dadea nici un sunet cu toate ca inainte arata ca incarca bine. A pornit doar impinsa. in rest a mai facut asa odata la intoarcere iarasi fara faruri. deci se intampla si fara faruri.
P.S. - Azi dimi am schimbat si cureaua, pentru siguranta si era bine stransa.
Sa fie de la carbuni totusi?
merci
QUOTE(gigaalex @ 12 Jul 2008, 23:01)
Azi dimi am schimbat si cureaua, pentru siguranta si era bine stransa.
Sa fie de la carbuni totusi?
Eventual daca ai posta si localitatea de unde esti ,(pe langa judet) posibil sa fie un coleg forumist de prin apropiere sa te ajute ..
Daca noi nu ne ajutam intre noi , ce pretentii sa aveam de la altii...
burtik4u
13 Jul 2008, 08:38
gigaalex, ti'am mai scris si mai sus, daca totusi nu e de la curea, schimba carbunii, sau umbla la releu si da de acea "rotita cu zimti" pana vezi ca incarca bine
..... succes
badboy_marius
13 Jul 2008, 09:26
aceiasi problema o am si eu. am schimbat 2 relee mecanice, si intr+un final am pus unul electronic.
am alternator de tractor, deci ceva mai puternic....cred. nustiu unde sa fie buba...
burtik4u
13 Jul 2008, 09:37
stai mai linistit.. poate sa mai fie un consumator in plus.. care sa ii consume bateria.. dar nu cred
... schimba releul si alternatorul de la cineva care ii incarca bine, si daca la tine nu merge, inseamna ca ai ceva care consuma:P
pavel_daniel
13 Jul 2008, 11:07
Nu e din carbuni.Ai o dioda arsa sau strapunsa.Inlocuieste-o si totul va fi in regula.Succes.
gigaalex
13 Jul 2008, 11:52
salut,
o sa ma apuc luni sa vad ce rezolv, sa verific diodele si sa ma uit la releu, ca na... azi e duminica si nu prea cred ca gasesc magazine deschise
.
o sa va tin la curent
P.S. - alt consumator... nu stiu ce sa zic ca pana acum nu am avut probleme deloc si nu am schimbat nimic. Uneori cand mai mesteream la ea, lasam radio si ore intregi cu motorul oprit si tot pornea la cheie. Ma rog, vedem noi.
P.S. 2 - Sunt din Caras-Severin, din Resita. Daca vreodata pot si eu sa ajut pe cineva din zona, nu ezitati.
Bye si merci
daca zici ca acul de la baterie se duce pe rosu, asta cand se imtampla cu faruri aprinse si la relantiu?? Daca da, sa sti ca orice ai incerca nu vei reusi cu un alternator de 30 A sa ai acul la jumate, poate cu unul de 80 A de super nova, solenza altfel, no chance.
Cred ca prima miscare ar fi sa inlocuiesti toata puntea de diode (e mai simplu decat sa te chinui sa schimbi numai o dioda), vezi ce se intampla.
Daca alternatorul e de 30A si ai becuri cu halogen iar nu e bine deoarece nu va incarca destul. Un alternator de 50A sau mai mult e ok.
Hacker
13 Jul 2008, 14:37
Pot fi 2 probleme. Alternatorul bulit sau releul de incarcare. Verifica cu un aparat de masura cat incarca fara consumtori. Daca incarca bine , peste 13,5, e ok alternatorul. O intrebare, ai schimbt becurile de curand ? Daca da poate nu ai pus de 60/55 si sunt mai mari, aici vine incarcarea mai proasta cu farurile aprinse. Bun, verifica bateria neaparat, vezi cat are curent inainte de pornire, apoi cu motorul pornit vezi ce valori indica. Daca bateria e dusa, poti sa ai un alternator super bun ca curent tot nu vei avea, iar daca mai aprinzi si farurile pa totul.
Succes...
13 Jul 2008, 12:37:
A, mai verifica daca ai apa in baterie ( probabil e si uscata )
Eu as completa ca pe baterie poti masura tensiunea inainte si dupa pornire, pentru masurarea curentului e mai dificil daca nu ai scule adecvate. Si da, daca bateria e dusa n-ai ce face (indica 12V sau mai multi dar curentul e extrem de mic si nu mai face fata).
djasu82
13 Jul 2008, 20:17
Din alternatorulde 30A se poateface direct alternator de 50A doar daca se schimba puntea fiindca e de 30A multi nu au stiut
. Statorul e in stea si asigura mai bine incarcarea bateriei implicit stabilitate pe consumatori evident cu un releu eletronic care e stabil.
gigaalex
14 Jul 2008, 13:19
Asa,
1. Acul se ducea pe rosu nu la relanti, la turatie normala de mers dar numai cu farurile aprinse.
2. Am schimbat diodele toate si acuma vad ca arata ca se incarca bine.
3. Bateria cred ca e inca buna, e uscata si nu am avut probleme cu ea pana acum.
4. Farurile nu le-am schimbat de ceva vreme, sunt halogene si sunt ok.
5. Am luat carbunii de la demaror (si bucsele daca tot o sa fie deschis) si le schimb ca e ciudat cu aprinderea. Azi nu a vrut sa porneasca odata, am impinsa 2 metri in spate si am mai incercat odata normal si a pornit la cheie fara probleme. Daca tot mai face probleme si dupa schimbarea carbunilor, ma uit la contact.
Merci baieti
O zi faine
burtik4u
15 Jul 2008, 16:03
pai tu nu ai explicat calumea pana acum.. cred ca la tine problema e din electromotor
)) ceva de la demaror.. nu cred ca e de la alternator.. mai ales daca acum zici ca incarca mai bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.