Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze, eficacitate, manevrabilitate
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
suntcatalin
Vestita cutie de viteze de pe Laguna II - ne trebuie certitudini... :shock:

Nu am facut un chestionar si pentru problema aceasta, dar m-ar interesa comodidatea cu care se actioneaza asupra ambreiajului...
GeorgeB
QUOTE
Vestita cutie de viteze de pe Laguna II - ne trebuie certitudini... :shock:

de unde LAGUNA II.

uita-te un pic pe topicul asta la mijloc este un fax primit de mine de la dacia pitesti - vocea clientului!!!

http://www.dsn.as.ro/viewtopic.php?t=1142
suntcatalin
QUOTE
QUOTE
Vestita cutie de viteze de pe Laguna II - ne trebuie certitudini... :shock:

de unde LAGUNA II.

uita-te un pic pe topicul asta la mijloc este un fax primit de mine de la dacia pitesti - vocea clientului!!!
http://www.dsn.as.ro/viewtopic.php?t=1142


E de-a dreptul straniu. De unde pana unde JH3 era pe DSN? Ori nu sunt eu informat bine, ori aia care ti-au trimis informatiile erau mahmuri. Sunt surprins. Si totusi...
AlexV
omu, dsn are JH3. dai si tu o cautare pe net despre date tehnice si vei vedea. in al doilea rand scrie pe ea. si pe cea de la solenza scrie acelasi lucru.



discutia asta devine stresanta. pana nu desfacem cate o cutie din fiecare si sa masuram arborii si pinioanele nu cred ca se rezolva.
Bobo
la ora actuala as vota "multumitor, aproape bine", pana ma lamuresc cu "agatatul" in vit. 1;
cats
Am testat si inviteza I agata, putin dar agata. Mai vorbisem sapt trecuta si eu sustineam ca merge la fel in toate vitezele. M-am inselat amarnic. SORRY
aviasol
io am 3000 km si nu am sesizat nici cea mai mica agatzare in nici o viteza! poate ca e dupa sufletul omului laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
cats
QUOTE
io am 3000 km si nu am sesizat nici cea mai mica agatzare in nici o viteza! poate ca e dupa sufletul omului  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


Pe loc, incearca sa bagi intr-a I-a apoi imediat in a II-a. Nu e nici o diferenta?
Bobo
QUOTE
io am 3000 km si nu am sesizat nici cea mai mica agatzare in nici o viteza! poate ca e dupa sufletul omului  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:




hehe, atunci am sa te monitorizez la orice problemutza a slz tale, hehe...
Florinliviu
Confirm pe Bobo si ma tem ca te infirm Cristi. Chiar nu pot crede ca a ta nu agata deloc. La mine, cand pornesc de pe loc, categoric NU intra ca unsa, nici intr-a doua as spune, in schimb in 3-4-5 e o placere de fiecare data. Primisem o explicatie de la cineva care se pricepe, de aici de pe forum care zicea ceva de genul ca pinioanele trebuie sa se alinieze, nu stiu exact. De asta cand bagi in 1 intra nitel mai greu, dar daca o scoti si o bagi din nou( :roll: laugh.gif ) intra ca unsa biggrin.gif :wink: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Eu personal cred ca asa e la toate si nici nu cred ca se va corecta in timp. Rog si alte opinii sa ma lamuresc si eu pe deplin, poate-s eu ala din bancul: merge unul cu masina pe autostrada, intre timp aude la radio: atentie, pe autostrada cutare circula unu' ca nebunu' pe sens opus, aveti grija! La care asta urla ca un bezmetic: NU UNUL, CI SUTE, SUTE!!!!
Bobo
exact asa e si la mine... as vrea sa vad o masina din tarile calde sa vad cum e cu agatatul...



hehe, chiar nu stiam ca sunt asa de exigent, hehe...
aviasol
o sa verific mai bine si o sa scriu maine cum sta treaba. sincer io in 3000 km nu am simtzit nici o agatzare la viteza 1 :shock:
Marty
Aveam un Peugeot 405 de la firma. A agatat de la km. 18 pina la km. 50.000 cind am plecat din firma respectiva. La un moment dat, ca sa imi exercit forta inteligentei asupra levierului de la cutia de viteza care refuza categoric sa intre in viteza I , am apasat pe el cu toata forta disponibila, observind ca in loc sa cedeze si sa intre, am reusit sa-l indoi in asa hal ca-mi dadeam cu el peste picioare cind bagam pe urma viteza I.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ulterior, aceeasi problema a fost reclamata si la Peugeot 406, pe mai multe motoare.
Bobo
QUOTE
Aveam un Peugeot 405 de la firma. A agatat de la km. 18 pina la km. 50.000 cind am plecat din firma respectiva. La un moment dat, ca sa imi exercit forta inteligentei asupra levierului de la cutia de viteza care refuza categoric sa intre in viteza I , am apasat pe el cu toata forta disponibila, observind ca in loc sa cedeze si sa intre, am reusit sa-l indoi in asa hal ca-mi dadeam cu el peste picioare cind bagam pe urma viteza I.  
 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  
Ulterior, aceeasi problema a fost reclamata si la Peugeot 406, pe mai multe motoare.


hehe, hai ca asta e tare...
Florinliviu
Cred ca va dati seama ca nici pomeneala asa ceva pe SLZ. O poti baga cu usurinta cu 2 degete in 1-a, dar pe la jumatea drumului agata ceva, de parca traseul din pozitia dreapta punctului mort pana in vit. 1 are pe la jumatatea lui un 'defileu', sau niste 'chei', prin care levierul se strecoara mai greu si inevitabil se loveste de peretii evidenti prea stramti. Na ca v-am trantit o metafora de va prapaditi de ras probabil. Hai noroc tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif 8)
Bobo
QUOTE
Cred ca va dati seama ca nici pomeneala asa ceva pe SLZ. O poti baga cu usurinta cu 2 degete in 1-a, dar pe la jumatea drumului agata ceva, de parca traseul din pozitia dreapta punctului mort pana in vit. 1 are pe la jumatatea lui un 'defileu', sau niste 'chei', prin care levierul se strecoara mai greu si inevitabil se loveste de peretii evidenti prea stramti. Na ca v-am trantit o metafora de va prapaditi de ras probabil. Hai noroc tongue.gif  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  8)


nici ca puteam descrie mai bine...
Mihai_E
aceeasi problema o am si eu la DSN
Alecu
La mine singura problema este ca ambreiajul prinde jos...deci trebuie sa ma infig destul de tare in el...in rest nu agata absolut nimic
alexnet
QUOTE
Cred ca va dati seama ca nici pomeneala asa ceva pe SLZ. O poti baga cu usurinta cu 2 degete in 1-a, dar pe la jumatea drumului agata ceva, de parca traseul din pozitia dreapta punctului mort pana in vit. 1 are pe la jumatatea lui un 'defileu', sau niste 'chei', prin care levierul se strecoara mai greu si inevitabil se loveste de peretii evidenti prea stramti. Na ca v-am trantit o metafora de va prapaditi de ras probabil. Hai noroc tongue.gif  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  8)


Subscriu. Excelenta explicatia!!! smile.gif
djtzeava
mda asa imi face si mie la dsn
Bobo
pai si atunci? sa inteleg ca "asa e toate" sau ca "asa tre sa fie toate"?
Florinliviu
Se pare ca din motive strict tehnice, ASA E NORMAL SA FIE TOATE.



Mai bine sa zica o data inginerii cum tre sa fie :wink:
bogdan_o
Explicatia faptului ca in viteza I intra mai greu vine din insasi constructia cutiei. Viteza I nu are sincronizator (de aceea nici nu poate si nici nu trebuie sa fie cuplata in mers, ci numai la plecarea de pe loc). Din cauza asta dintii pinionului vitezei de pe arborele primar nu sunt aliniati corect cu dintii pinionului de pe arborele secundar. In momentul in care se cupleaza treapta I se forteaza putin dintii pinionului de pe arborele secundar pentru a corespunde cu cei de pe arborele primar. Daca se cupleza treapta I, se decupleaza si iar se cupleaza (treaba asta efectuandu-se pe loc) va intra fara sa agate. Explicatie valabila si pentru marsarier. La viteza a II-a, chiar daca are sincronizator, numarul mare de dinti ai pinionului face ca sincronizarea sa dureze mai mult si daca se cupleaza prea repede se forteaza dintii pinionului de pe arborele secundar, de unde si senzatia de agatare. De aceea, cu cat creste numarul treptei, cu atat se cupleaza mai usor, iar pentru o cuplare cat mai lina este bine sa se lase putin cutia in punctul mort inainte de a se baga intr-o alta viteza, dar mai ales inainte de a se baga intr-o viteza inferioara (viteza arborelui secundar trebuie sa scada).



P.S. Florinliviu are dreptate. Asa sunt toate cutiile, mai putin cele automate, unde cuplarea treptei de viteza viteza se face prin intermediul unor roti planetare formatedin mai multe grupuri de pinioane permanent angrenate.
AlexV
si eu stiam ca marsarierul nu are sincroane, de pe la scoala, dar nu eram sigur. merci de informare.
Florinliviu
Ce explicatie concisa si clara!



Asa ca, mai ales pt. Bobo: TOPIC CLOSED :!: :!: :!:
Anonymous
agata nu agata, agata nu agata, agata nu agata, agata nu agata, ce naiba parca suntem niste cenzuratri ......zau asa. cand va intrebati ....intra nu intra, intra , nu intra intra, nu intra intra....atunci aveti sigur o problema :shock:
i96nds
Si la mine parca agatza ceva cand intra in treapta I insa nu ma deranjeaza. Merge frumos.
Bobo
explicatia asta am primit-o si io de la diversi alti mai priceputi ca mine; si mi se pare foarte logica; totusi tare as vrea sa incerc o alta masina mai deocheata; ca idee...
Florinliviu
Lasa Bobo agatatu' si zi-ne mai bine cum a fost in Grecia biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Woland
bogdan_o, viteza I ARE sincronizator, marsarierul n-are.

Uita-te in cartea masinii.
bogdan_o
In carte scrie ca are cinci viteze de mers inainte sincronizate si una pentru mers inapoi nesincronizata. Viteza I este sincronizata cu a II-a. Sincronizator pentru pozitia neutra nu are cum sa aibe (ar fi cumnea) si tocmai aici e problema. Explicatia pe care am dat-o este cat se poate de documentata si verificata si practic.
Mihai_E
QUOTE
Viteza I este sincronizata cu a II-a.

cum adica? sincronizatorul iti permite sa cuplezi arborele primar cu cel secundar in timp ce acesta se roteste. (din cite stiu io)
Costin
io zic ca pentru masina asta e ok!!!!

bine etajata in oras

daca vrei dapasiri tre s-o chinui in a 3-a 70-90-100
alexmirica
Hohohooooo, sincroanele sunt PENTRU SINCRONIZAREA pinioanelor la schimbarea intre viteze (1->2, 2->3, s.a.m.d), iar marsarierul nu are sincron, deoarece din marsarier nu bagi nicaieri, opresti masina. Nu exista marsarier1, marsarier2, etc., fapt ce ar necesita existenta sincroanelor! Dar, masina fiind oprita, e normal ca intra mai greu a 1-a, ca nu are de ce sa se sincronizeze...
bobo77
Sa zic oarecum manevrabila, eu sunt multumit, se putea si mai bine...
AR-18-MOS
Placuta, relativ silentioasa ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.