Deschid un topic nou in care "actrita principala" este o batranica, trecuta bine de prima tinerete, respectiv o dacie rosie 1300, din 1983 care se pregateste pentru a merge la itp .
Pe ea s-a schimbat acum 2 saptamani puntea spate, s-au montat cilindri de frana noi, din pacate trebuie sa recunosc faptul ca sunt facuti de ASAM, altceva nu am gasit.
De asemenea, preventiv am schimbat si conductele de la repartitor care erau ruginite cu un set nou de conducte de frana de cupru.
Limitator frana schimbat, (cel vechi era intepenit in pozitia deschis maxim si m-a ajutat sa sar cu ea de pe un drum de nisip) de asemenea facut de ASAM.
Cablul de la frana de mana, cel care trage sabotii, a fost schimbat cu unul nou.
Bieletele de directie au fost schimbate cu un set nou produs la arges, (de uzina nu mi-am permis si am zis sa nu ma joc cu directia asa ca am ales cele de arges care vanzatoarea a spus ca sunt foarte bune si au fost 38ron bucata asa ca sper sa nu ma fi mintit si sa fie mai bune decat cele facute de ASAM).
Caseta de directie de asemenea a fost inlocuita pentru ca cea veche avea un joc foarte mare si am avut o caseta fara joc la indemana pe care am dezmembrat-o, curatat-o si uns cu o unsoare grafitata.
S-au mai inlocuit saptamana asta: bendixul care era uzat cu unul nou, facut de "master sport" germania, furca starterului de asemenea s-a inlocuit, practic am cumparat si un starter care nu se potriveste perfect si ma rog, am folosit doar furca acestuia.
Schimbat nuca volan intrucat cea veche era coapta, cu una de origine "renault" cumparata la un pret obscen de 30 ron.
Comutatoare, becuri arse prin bord, instalatia electrica am dat-o toata jos, am taiat-o bucatele pentru ca nu mai recunosteam nimic din ce era acolo asa ca am facut-o din nou.
Jocul tachetilor a fost facut mierduri dupa masa, inainte cam bateau tachetii, acuma are un sunet de motor fortos si trage bine de tot.
Aprinderea este una cu descarcare capacitativa, dupa o schema postata aici pe forum, cea cu mai multi tranzisotri bipolari si declansarea tensiunii de aprindere prin deschiderea unui tiristor.
Ce mai ramane de facut: terminat instalatia electrica, mai am de tras 2 cabluri pentru presiune ulei, martorul luminos si indicatorul gradat, unghiul directiei.
Pe undeva pe sub motor dupa ce vin cu ea acasa si o las in garaj gasesc apa, din zona radiator/pompa de apa, aici am nevoie de ajutorul vostru.
Curatenie generala, si un strat de vopsea frumos, dupa ce sudez 2 gauri luni dimineata.
Am nevoie de putin ajutor la:
-scurgerea aceea de apa, cred ca de la pompa,
-ce tip de ulei sa bag in noua cutie de viteze care o pun maine dupamasa?
-sa cumpar cauciucuri noi de 155 cat sunt trecute in talon, 115ron bucata + 16 ron camera sau sa merg pe cauciucuri resapate, luate de la remat dar putin uzate?