Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi pregatire "batranica" pentru ITP
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Mr_Devil83
Deschid un topic nou in care "actrita principala" este o batranica, trecuta bine de prima tinerete, respectiv o dacie rosie 1300, din 1983 care se pregateste pentru a merge la itp smile.gif .

Pe ea s-a schimbat acum 2 saptamani puntea spate, s-au montat cilindri de frana noi, din pacate trebuie sa recunosc faptul ca sunt facuti de ASAM, altceva nu am gasit.
De asemenea, preventiv am schimbat si conductele de la repartitor care erau ruginite cu un set nou de conducte de frana de cupru.
Limitator frana schimbat, (cel vechi era intepenit in pozitia deschis maxim si m-a ajutat sa sar cu ea de pe un drum de nisip) de asemenea facut de ASAM.
Cablul de la frana de mana, cel care trage sabotii, a fost schimbat cu unul nou.
Bieletele de directie au fost schimbate cu un set nou produs la arges, (de uzina nu mi-am permis si am zis sa nu ma joc cu directia asa ca am ales cele de arges care vanzatoarea a spus ca sunt foarte bune si au fost 38ron bucata asa ca sper sa nu ma fi mintit si sa fie mai bune decat cele facute de ASAM).
Caseta de directie de asemenea a fost inlocuita pentru ca cea veche avea un joc foarte mare si am avut o caseta fara joc la indemana pe care am dezmembrat-o, curatat-o si uns cu o unsoare grafitata.
S-au mai inlocuit saptamana asta: bendixul care era uzat cu unul nou, facut de "master sport" germania, furca starterului de asemenea s-a inlocuit, practic am cumparat si un starter care nu se potriveste perfect si ma rog, am folosit doar furca acestuia.
Schimbat nuca volan intrucat cea veche era coapta, cu una de origine "renault" cumparata la un pret obscen de 30 ron.
Comutatoare, becuri arse prin bord, instalatia electrica am dat-o toata jos, am taiat-o bucatele pentru ca nu mai recunosteam nimic din ce era acolo asa ca am facut-o din nou.
Jocul tachetilor a fost facut mierduri dupa masa, inainte cam bateau tachetii, acuma are un sunet de motor fortos si trage bine de tot.
Aprinderea este una cu descarcare capacitativa, dupa o schema postata aici pe forum, cea cu mai multi tranzisotri bipolari si declansarea tensiunii de aprindere prin deschiderea unui tiristor.

Ce mai ramane de facut: terminat instalatia electrica, mai am de tras 2 cabluri pentru presiune ulei, martorul luminos si indicatorul gradat, unghiul directiei.
Pe undeva pe sub motor dupa ce vin cu ea acasa si o las in garaj gasesc apa, din zona radiator/pompa de apa, aici am nevoie de ajutorul vostru.
Curatenie generala, si un strat de vopsea frumos, dupa ce sudez 2 gauri luni dimineata.

Am nevoie de putin ajutor la:
-scurgerea aceea de apa, cred ca de la pompa,
-ce tip de ulei sa bag in noua cutie de viteze care o pun maine dupamasa?
-sa cumpar cauciucuri noi de 155 cat sunt trecute in talon, 115ron bucata + 16 ron camera sau sa merg pe cauciucuri resapate, luate de la remat dar putin uzate?
tzepesch
da de ce cu camera?????????

tubelss, 165-70 Barum Briliantis, de departe cele mai bune pt dacie, la 90lei bucata, fara montare.

si sunt din cauciuc-cauciuc,... nu plastice, ca altele, vezi Debica

nu se ia de tine la itp. eu tot 155 am trecut si la itp aveam 175 si n-a avut nimic...
Mr_Devil83
Ma gandesc si eu la ceva fara camera dar nu sunt foarte sigur pe jenti. La faza cu 155 tin pentru ca stau baietii de la rar la 200 de metri de casa mea si vad ca se uita la anvelope si la motor mereu.

Oricum am motor de 1400 pe ea si declaratie ca s-a pierdut de fapt seria motorului deci ma gandesc sa nu le mai dau si alte motive.
ydaniel
incearca da mai cumperi piese noi sa iei de calitate.stiu ca e diferenta mare la bani,dar se simte.
sity_boy84
incearca si putin sa lucrezi la estetica...o tura la spalatorie e bine venita. la petrom e cel mai ieftin. 10 ron. cat despre cauciucuri , eu am 165 si am trecut fara probleme inspectia. si sunt fara camera, debica. am avut ceva probleme cu janta,dar le-au aranjat cei de la vulcanizare. bafta la inspectie
Laurentiu NEGRUS-COSTIN
Depinde de ITP-ist si de faptul daca in ziua respectiva a castigat sau nu la LOTO;
Vorbind serior, vei putea intampina inconvienente daca masina este echipata cu alt tip de cauciucuri decat cele scrise in certificat; desigur cele pe 165 prezinta o stabilitate mult mai mare in curbe si tinuta de mers este mult mai buna; eu personal am de 165 dar in certifcat sunt trecute ambele variante (155/165); in privinta ansamblului cauciuc-camera tendinta de foarte muti ani este eliminarea camerei si folosirea cauciucurilor Tubelles.
Inainte de inspectie atentie la detalii: reglare lumini, claxon , dezaburire, stergatoare, functionare bord si toate celelalte la care de obicei nu le dam atentie pra mare.
Bafta la inspectie!
dani_devito
QUOTE(tzepesch @ 12 Jul 2008, 00:37)
da de ce cu camera?????????

tubelss, 165-70 Barum Briliantis, de departe cele mai bune pt dacie, la 90lei bucata, fara montare.

si sunt din cauciuc-cauciuc,... nu plastice, ca altele, vezi Debica

nu se ia de tine la itp. eu tot 155 am trecut si la itp aveam 175 si n-a avut nimic...
*



Nu is bune cauciucurile cu camera ( mai ales vara) ..... Barum nu sunt cele mai bune ...... Brigstone, Good Year, Pirelli, sau daca vrei ceva ieftin Fulda & Kormorran

13 Jul 2008, 11:24:
Probablil la mine cand am avut barum a fost coincidenta da amandoua cauciucurile au facut lob ! blink.gif Desi nu sunt sofer care calareste borduri !
djasu82
biggrin.gif si ai bani pentru asemenea cauciucuri dani ? E uam si tot nu dau ma multumesc cu cele mai ieftine . Am loat masina din fabrica cu caucicuri montana si m-au tinut pana acum in primavara acuma deci 9 ani . Le-am schimbat din cauza ca nu mai erai sigur pe ele pe ploaie sau pe zapada cum am patit in iarna care a trecut m-am dus ca sania si m-am m-am proptit usor intr-o bordura si am atins usor o masina straina biggrin.gif. Nu s-a intamplat nimic dar am zis gata - ele erau bune acuma pentru alergat ... dar inainte de toate trebuie sa ai siguranta pe drum ...
Mr_Devil83
Am dat jos cutia de viteze si azi am sa montez alta, tot in 4 trepte, pentru ca scapa in marsarier, incepe sa dea masina in spate si apoi se aude un "poc" si un carait ingrozitor. Sper ca cea noua sa fie ok.

Am facut rost de o servofrana si astept sa imi aduca cineva o pompa dublu circuit in 3 conducte.

Masina nu arata rau, este putin mancata tabla dedesubt, langa radiator dar dupa ce montez cutia cealalta o sa o duc la un sudor sa ii sudeze niste petice de tabla.

Apoi vine vopsirea ei, asta undeva pe la mijlocul sau sfarsitul saptamanii. Ii fac doar exteriorul.

Ce ulei pentru cutie imi recomandati?
De asemenea ma mai intereseaza ceva vopsea cu protectie la coroziune care sa fie suficient sa o dau odata si sa scap de inca un strat. Asta pentru compartimentul motor.
Ionescu
Tu nu ai pregatit-o pentru ITP ci pentru tine, clar! La ITP nu se verifica chiar toate alea.
Acum, referitor la cauciucuri, ia exact ce scrie in talon, ca sa nu ai surprize. Verifica repartitorul ca acolo baietii au o problema si fa o aerisire astfel incat sa tina rotile cat mai egal posibil.
La cutie T90, cel mai bun! A, incearca sa iti reglezi tu nitel farurile dupa o carticica sau ceva. Oricum, nu vreau sa te dezamagesc, dar e rutina sa te respinga prima data oricat de bine e masina. A doua oara iti va da sigur, oricum. Succes! happy.gif
Mr_Devil83
Da, cam pentru mine e pregatita, chiar daca ma costa putin si nu imi mai simt spatele de azi noapte (schimbat cutia de viteze, montat burdufuri noi pe planetare, strans toate suruburile posibilie, inlocuite cu piese noi) consider ca merita sa fie adusa putin in parametrii initiali chiar daca este o vechitura de 24 de ani.

Deci azi noapte am schimbat cutia de viteze, acuma ma duc in garaj sa ii montez bieletele de directie, o sa incerc sa le pun cat mai bine iar geometria am sa io fac dupa ce iasa de la vopsitorie, chiar inainte de a ajunge la revizie.

Limitatorul pe spate este nou, teoretic ar trebui sa functioneze, problema este ca e ASAM pentru ca altceva nu am gasit.
Paca
daca ai gume noi..fa-ti geometria imediat dupa montarea bieletelor
Twister
Sfatul meu pentru a trece de ITP este urmatorul: DA SPAGA.
Nu-mi spune "eu fac pe bune, sa-mi detectez problemele la masina". Nu o sa treci, nu are cum sa iti iasa noxele, iti face revenire. Problemele la frane/directie toti le rezolvam, ca doar nu agreem vreo raturnare la 120km/h.
Mr_Devil83
Se va da si spaga, aia e clar. Cand eram uimit de daciutza mea, ma refer la cat de bine se misca, acum sunt uimit ca nu am facuto bucatele cu ciocanu bomfaierul si mai stiu eu ce. S-a copt semnalizarea cu instalatia nou facuta, sa fie neglijenta mea?, se poate dar ceva imi zice ca alta e problema de fapt.

Are cineva diagrama cutiei de sigurante de la 1300? Aia cu 6 sigurante?

16 Jul 2008, 22:29:
Se adauga la achizitii:
2 litri de ulei 85w90 pentru cutia de viteze in 4 trepte cu grup scurt, ghedere la usi, chit cu fibra, ceva sigurante noi, cauciucaraie si maine o duc la suduri unde mai e mancata iar apoi un strat de vopsea.
Mr_Devil83
II dau foc, nu mai suport.

Azi dimineata am pus frumos servofrana. Am modificat pedala. Dupa 2 ore de chin, am pus si garnituri pe servofrana noi si de fiecare data o montam aiurea am inceput sa turbez.

Pornesc motorul, merge cam 10s si se opreste
Zic cum no mers o sapt s-or umezit bujiile, ok le scot sa le curat.
Le pun la loc, da vreo 2 semne ca ar porni apoi moare electromotorul.
Desfacut, lipit fir la loc, chinuit sa-l bag la loc, o pornesc putin, moare, zic ok, relanti mic sau amestec de aer aiurea, mai dau sa plece odata si se desface frana de la electromotor.

Ok, eu fac cu nervii, cine vrea piese de dacie pana nu ii dau foc?????????????
djasu82
biggrin.gif deci in concluzie ?
Mr_Devil83
In concluzie am observat ca daca scoteam cate o fisa de la bujie si facea scanteie intre corpul bujiei si fisa aveam aprindere de benzina.

Am dat jos o bujie, am dat cu jmirghel pe ea si am marit cam la 1mm distanta intre electrozi apoi am bagat-o la loc. Surpriza, motorul meu mergea intr-un piston.

Facut la fel cu toate celelalte si merge.

Deci in concluzie ce patesc bujiile astea nenorocite?
De ce trebuie sa le maresc eu distanta ca sa mearga? Pana acum o saptamana au mers bine asa cum au venit din fabrica.

Sa se incalzeasca tare in interior si sa isi modifice distanta intre electrozi?
nelu_1985
ce bujii ai?, normal tre sa ai 7 mm distanta la electrod, desi eu am auzit pe la altii ca tre sa fie 4 mm, asta ii la platina, nu la bujii; stie djasu82 mai bine, si asteptam sa ne zica... wink.gif
Mr_Devil83
Bujiile sunt banalele sinteroame.

Problema e ca la 7mm nu prea merge decat cand sunt bujiile noi. Cum ma duc cu ea pe un drum infernal f mult si pe aia 10km dus intors fac o ora deci abia apuc sa ii dau a 3-a din an in pasti se afuma destul de des pt ca merg cu motorul pe la 1500 - 2000.
Mr_Devil83
Deci no mai dau bucati, duc la itp biggrin.gif

Dupa ce am aranjat putin bujiile astea de rahat, am constatat ca mi s-a modificat si avansul asa ca acuma capsula de pe delcou este cam la 45 de grade catre capota, inainte era fix la paralela cu capota.

Asta sa fie consecinta ca am montat servofrana?

Oricum dupa ce am pus cutia de viteze nr 2, care nu mai are prostul obicei de a carai in marsarier motorul are forta in el biggrin.gif
Se simte mult mai bine decat cu cea veche, pe iarba in panta pleaca la relanti cum las umpic de pe ambreaj, motorul are un zgomot de motor "actual", nema rateuri in toba, pur si simplu imi place cum se misca.

Totusi dupa ce m-am chinuit vreo 3 ore sa aerisesc franele calumea am observat ca furtunul de la etrierul dreapta se misca in gol. cand l-am desfacut am observat ca nenorocitul mi-a mancat din filetul etrierului.

Deci exista vreo solutie sa mai folosesc actualul etrier? Pana la urma l-am prins si pare sa tina dar cu franele nu te joci asa ca am vreo optiune de a repara etrierul de genul:

Filet metric 12 in el si un furtun cu filet m12? se gaseste asa ceva? sau eventual un chit ceva care sa-l dau pe filetul surubului si sa se intareasca in etrier? Sau trebuie sa schimb etrierul?

In cazul in care trebuie sa schimb etrierul imi puteti spune cam pe la ce pret sunt?
Si cam cat ar costa o bascula?
Chestia aia pe care sta roata cu 4 suruburi m6?
Multumesc anticipat.
djasu82
Bujiile le modifici la 0.6 sau 0.7 mm fiindca esti pe clasic iar saraca bobina de inductie nu genereaza destula energie la turati inalte.
Eu sincer iti recomand alt etrier costa in jur de 50 de lei cum aispus cu franele nu e de joaca !
argon
ai unde face ITP-ul?
ydaniel
etrier desrl cam 50 de lei,de uzina 90:)
djasu82
Itp-ul il face peste drum biggrin.gif asa a spus , daniele cele de uzina nu mai sunt de uzina ....
Mr_Devil83
Stii tu pe cineva?

din "relatiile" care le am m-am decis sa il fac la pestis.

Daca ai vreo oferta, ceva PM me pt detalii smile.gif . Ms.

djasu asa o sa fac, pentru 50 ron nu merita sa ma joc.
SGM.MYKE
Cele de uzina, inca mai sunt de uzina. Pentru cat timp nu stiu, dar sunt.
Mr_Devil83
Sa vedem, in magazinele in care am intrebat am gasit etriere de srl la 47 - 55ron. De uzina nu am mai intrebat ca nu aveam bani

S-a cumparat vopseaua, 2l de dyo, 1litru de diluant d506 ca diluantul vopselei pixul, spritz chit, banda de aia izolatoare, smirghel in vreo 6 7 modele si cam atat.

Mai caut si maine un diluant pt dyo daca nu e najpa.

Etrierul am sa il cumpar maine sau poimaine sa vad cum mai adun niste bani.

Pana acum batranica a saltat de 20 de milioane numai cu reparatiile, fara sa punem la socoteala cutia de viteze, servofrana si pompa dublu circuit.
Sper sa merite.
argon
daca o faci cum vad eu ca o faci, pentru tine, sa stii ca ai o masina OK, nu-ti trebuie pile la ITP, si daca iti trebuie nu vorbim pe public d'astea biggrin.gif
djasu82
Gazele trebuie prostite la itp si acelease rezolva cu o bricheta ... in rest franele si directia sa fie cum trebuie si restu se mai trece cu vederea.
Merced
Ce naibii abureala mai e si asta cu bricheta? Daca ai masina in stare buna cat sa ia fara spaga ITP-ul, iti zice omu' ala "sarut-mana" si se joaca el un pic la amestec cat sa-ti iasa bine noxele. Asta presupunand ca ai si motorul cat de cat in regula, daca restul masinii e boboc.
Daca nu e cazul asta, sa da spaga oricum, asa ca tot nu trebuie aberatii d-astea cu brichete si alte tampenii. Eu cu valiza din semnatura am scos lejer noxele pe bune, asta dupa ce s-a jucat omul un pic la surubul de amestec. Ce-i drept cum am scos-o de pe poata service-ului am reglat la loc ca la modul ala in sarcina nu prea mergea cum trebuie, dar s-a putut si fara brichete...
Cateodata unii nu stiti cum sa va complicati mai mult...
Mr_Devil83
Argon stii cum e, o pun eu la punct cat se poate, ca de aia ma chinui sa schimb tot ce tine de siguranta pe ea dar la motor chiar nu imi permit eu acuma sa umblu, motivul evident: resursele financiare.
Si mi-e frica oricat de mult o aranjez ca aspect sa nu cumva sa nu fie totul ok la noxe, desi motorul trage de rupe si nu scoate fum de ala inecacios de ulei ars.

Din cate am inteles inainte sa ii puna sonda te pune sa o turezi putin calumea. Acuma sa vedem. Sper ca examinatorul ei sa fie mai intelegator.
djasu82
Pai daca nu scoate gaze fierbinti la relantii de aceea te pune sa o turezi !
nelu_1985
nu te pune nimeni so turezi, tre sa fie motorul "cald" - a se intelege regimul normal de functionare, oricum noxele ti le masoara la 850 - 950 RPM
Mr_Devil83
Ideea e ca motorul fiind cald, arderea va fi putin mai mult mai completa smile.gif .
Mr_Devil83
Bag si eu niste poze cu masina in spritz chit.

Eu sunt incantat de cum a iesit in prima faza, facuta in sura, cu un compresor de 60 de euro.

Astept parerile criticilor.

Daca totul este ok, am sa postez maine poze cu masina vopsita sa aud cateva impresii.
ydaniel
arata bine ,deocamdata:)
Mr_Devil83
Cam asa a iesit. Mentionez ca pozele sunt facute la ora 11 30 noaptea.

Unde se vede alb e sclipirea blitzului, nu este chituita smile.gif

Per total eu sunt multumit cum a iesit la vopsit, maine dimineata ma duc sa caut ceva negru sa ii fac pragurile si zonele acelea unde vin flapsurile.

Oricum sunt incantat de cum straluceste. Vopsirea s-a facut tot in sura cu un compresor de 60 de euro.

Vopseaua folosita este dyo, eu personal ma declar uimit de cat de bine a iesit avand in vedere ca am dispus de un buget destul de limitat.

Cred ca o sa o duc abia peste 2 saptamani la itp pentru ca acuma nu mai am bani aproape deloc si trebuie sa am o rezerva pentru eventualele surprize.

ydaniel
nu mai da cu negru peste praguri.
Minel
Pacat ca nu ai acoperit cu ceva motorul , l-ai cam vopsit

Ai de gand sa il cureti dupa ce termini de asamblat tot ?? huh.gif
Adrian_Boy
QUOTE(Mr_Devil83 @ 30 Jul 2008, 23:17)
Bag si eu niste poze cu masina in spritz chit.

Eu sunt incantat de cum a iesit in prima faza, facuta in sura, cu un compresor de 60 de euro.

Astept parerile criticilor.

Daca totul este ok, am sa postez maine poze cu masina vopsita sa aud cateva impresii.
*




Tu ai dat peste vopseaua de la masina (rosu), direct cu spritz chit, fara a da jos vopseaua veche, dar cel putin ai matuit-o ?

Arata bine, ce compresor ai folosit asa de ieftin, la o vopsire conteaza mult si pistolul de vopsit wink.gif
Mr_Devil83
A fost matuita vopseaua veche in curte cu smirghel fin si apa in permanenta.

Compresorul a fost imprumutat de la cineva care l-a cumparat din spania cu 60 de euro. Am gasit si pe la noi prin magazine acelasi compresor cu 390ron.
the fast and furious


Iti recomand ca inainte de a intra in curtea ITP ului sa forjezi putin franele ca nu tine spatele perfect nici daca schimbi toate alea pe acolo.
dani_devito
Culoarea o iesit super !


Dar ii tare ca ai vopsit manerele la usi , butonul de la portbagaj si aerisirile de la usile din spate........ smile.gif) ai fi putut sa le acoperi ....

Apropo cu ocazia asta ii puneam si praguri interioare ..... te costa ceva de genu 200 ron
Mr_Devil83
Esti al 3-lea care zice asta.

Au fost acoperite cu banda izolatoare smile.gif
Alexu7
QUOTE(the fast and furious @ 3 Aug 2008, 11:47)
Iti recomand ca inainte de a intra in curtea ITP ului sa forjezi putin franele ca nu tine spatele perfect nici daca schimbi toate alea pe acolo.
*




cu ce ajuta lucru acesta?



ps: intrebarea e una sincera, nu ironica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.