Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: my 2008 fiesta ST
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
catala2k
Salutare!

Hai sa va prezint si eu noua "masinutza".
E o masina pe care mi-o doream de mult, doar ca acum toate s-au potrivit toate, si aspectul emotional, si astepctul financiar, precum si disponibilitatea imediata a masinii.

pe scurt:
- sambata, pe 21 iunie m-am dus la Meridian Sud sa-l vad pe "sandel". Ajunsi acolo, am vrut sa testam noua Laguna 3, imi placea si mie si i-a placut si prietenei mele. Am vrut sa facem test drive cu ea, dar am fost refuzati, ca har... ca mar... ca e a lu' directoru... si tot asa. Bine zic eu, nu vreti 20.000 de euro, las ca-i dam la altii. De acolo am plecat la Romcar, de pe Turnu Magurele, unde nu aveau nici Fiesta ST si nici Focus ST. OK... ii zic iubitei intr-o doara: "hai sa maergem pana la BDT ca poate au aia un ST". Si chiar asa a fost am ajuns la BDT, iar in show-room era "masinutza" de mai jos. Ne-au sticlit ochii la amandoi... super, gata, o luam smile.gif.
Am vorbit cu un consilier si a ramas sa-l sun luni sa vad daca e disponibila masina.
- luni, pe 23 iunie am primit confirmarea ca masina este disponibila
- marti, 24 iunie am achitat avansul
- miercuri, 25 iunie ne-am despartit de o dacie din '79 si au fost plimbarile pe la REMAT, Admin. Fin. si Politie
- joi, 26 iunie am achitat restul de plata, RCA si CASCO, iar
- vineri, 27 iunie ieseam cu masina din curte de la BDT Vest cu biggrin.gif pe fata.

Apoi urmatoarele 2 w/e am fost la mare, ca sa-i facem rodajul, plus mersul prin Bucuresti si uite asa am trecut de 1.100 km.

fieSTa e super, traduce informatiile foarte bine pt sofer, super directie, super stabilitate, demaraj bun, mai ales in depasirile din scurt si pe drumuri virajate. Consumul e maricel, dar e doar un aspect informativ... nu ma intereseaza cat consuma... "masinutza" am luat-o pentru placerea noastra, pentru consum scazut o sa ramanem cu una din celelalte doua.

Toate cele bune !!!
2dor
Superba, a fost si pe lista mea cand am luat Lancer-ul dar e cam mica pentru mine. Exact asa o luam si eu daca era. Sa te tina mii de km fara probleme!

Cat a fost DDP? Pe mine parca in configurator ma ducea pe la 18000 ca eram cam pretentios. Ai parbrizul ala incalzit?
cosmin_2300
catala2k tu stai cumva in Militari ?

Am vazut ieri o masina exact ca a ta pe Timonierului ( sper ca am scris bine ) !
AR-18-MOS
Si ce motorizare are? Ce dotari?
R19/16v
2l, 150cp si incepe de la 12500cip
octav_
Felicitari pentru masina, s-o stapanesti sanatos!
Acum vin de la BDT si din pacate Fiesta ST nu se mai fabrica, iar stocul este 0... sad.gif
Merced
Super-buburuza. Cred ca se infige foarte frumos. wub.gif
Kilometri multi fara incidente!
cosmin_2300
Nu stiu cum se infige ... dar se aude super frumos wub.gif
Cypher4laguna
cam feminina la design (faruri fata) si dungile maresc putin scorul pe "Top Gear's Pattented Cock'o'meter" (Jeremy Clarkson ™ ), dar o masina buna la senzatii oferite. sa o conduci sanatos!

octav_, daca chiar iti doresti una pune mana pe telefon si suna la mai multi dealeri. se pot rezolva foarte multe asa wink.gif
bulan
Sa o stapaniti sanatos domnule catala2k!Cu caroseria asta in doua usi nici nu zici ca este FIESTA si cu asa o motorizare cred ca este o mica bestie la drum.Dupa cum am mai spus la noi in tara doar cei foarte curajosi aleg variantele cu doua usi.E plina tara de C1,peugeot107 si toyota aygo cu patru usi.
Arhimede
Pai stai ca-s cam nelamurit.Tu de fapt aveai intentia sa iei Sandero?sau Laguna 3?Si apoi te-ai oprit la Fiesta ST?
zanzie
S-o stapanesti sanatos si sa n-ai parte de incidente!

Arhimede; nu-ti convine ca n-a luat dacie? biggrin.gif
robyvol33
Uauuuuuuuuu ce masina bestiala !! super frumoasa si culoarea si aspectu .Sa o stapinesti sanatos alaturi de cei dragi. Te rugam mai pune si tu poze din interior ,motor si exterior.Poate ne mai spui si noua date desprea ea cum se "conduce" ,cum sta pe sosea..........
Bafta multa
catala2k
Multumesc pt urari.

Masina se comporta super bine, cel putin din toate masinile care le-am condus. Se aseaza bine pe viraje, stabila, acceleratie buna - nu e ea chiar super sport, dar ma declar multumit pt moment (8,4 s de la 0-100km/h), cuplu maricel, e de 199 nm / 4000 rot, directie bestiala - transmite foarte bine informatiile prin intermediul volanului catre sofer, usor de parcat, portbagaj chiar maricel fata de ce ma asteptam. Garantia iar e ok, 4 ani fara limita de km.


Dotari standard de pe site:
- Caroserie cu 3 usi
- Kit "AERO", in culoarea caroseriei
- Suspensie sport
- Jante din aliaj, tip ST (16")
- Eleron luneta
- Discuri de frana fata / spate
- Volan sport cu 3 spite, imbracat in piele
- Scaune fata sport, cu logo "ST"
- Pedalier cromat
- Airbag-uri frontale¹ (sofer si pasager)
- Airbag-uri laterale (sofer si pasager)
- Sistem de franare cu ABS si EBD
- Inchidere centralizata cu telecomanda
- Imobilizator electronic motor (PATS)
- Volan reglabil pe inaltime
- Scaun sofer reglabil pe inaltime
- Aer conditionat
- Computer de bord
- Oglinzi actionate electric si incalzite
- Geamuri fata actionate electric
- Faruri de ceata
- RadioCD Ford 6000 cu 4 difuzoare

Dotari optionale:
- climatronic
- airbag-uri perdea
- pachet fumatori
- ESP, TCS, EBA
- parbriz incalzit
- pachet sport
- mufa auxiliara audio


Optionale achitate separate:
- covorase fata spate
- alarma

pret de achizitie 15.296 e inclusiv tva (am obtinut o reducere de la 15.770 e) + aprox. 600 lei numerele provizorii, alarma si covorasele. Oricum pe net daca o configurez cu dotarile astea am iesit pret cu tva peste 16.500 e. Nu stiu cum vine asta.

Alte costuri achitate:
- rca +500 lei / an
- casco +2000 lei / an

Costuri inmatriculare - le estimez undeva la 3000 lei incluzand taxa de mediu, care e mai mare cu 100 euro fata de taxa de prima inmatriculare.

@octav_ - avand in vedere ca nu se mai fabrica si nu mai primesc comenzi (asa mi-au zis si mie, norocul a fost ca era pe stoc si disponibila imediat), deja masina e de colectie si pretul la revanzare il negociem de la 19.500 e smile.gif. Glumesc, dar prin absurd daca cineva imi ofera 18.000 e o dau, ca mai pun diferenta pt ceva de +200cp.

@arhimede - nu, nu vroiam Sandero, ci doar sa-l vad cum arata pe viu. Laguna 3 era o optiune interesanta, datorita confortului si sigurantei.

Am sa revin cu poze si informatii noi pe parcurs.
Arhimede
Felicitari pentru masinuta.

Ce buget ai avut pentru masina?Ca am citit in primul post ceva de 20.000euro, si eram oarecum surprins ca in Romania cineva isi ia o masina la un pret considerabil mai mic decat bugetul alocat. smile.gif

Recunosc ca nu-s un fan al modelului de baza, nici ca design si nici interiorul nu ma convinge dar sunt sigur ca partea dinamica si mecanica sunt la inaltime.

Si mai e o treaba pe care o stiam de multa vreme dar multi nu o iau in serios. Ca in practica multi viitori cumparatori au in vedere masini total diferite. Uite omul nostru daca inteleg bine tintea un sedan de clasa medie confortabil de 110 cai..si a venit acasa cu un hot mini..de 150.
catala2k
Da, bugetul era undeva la +20.000 euro, iar tinta la laguna 3 era dieselul de 150 cp, chiar daca depasea putin bugetul.

Hotararea a fost de moment... cum am zis, toate s-au potrivit perfect, mai ales masina care era culoarea care mi-o doream, avea exact dotarile pe care le vroiam (dungi, climatronic si full airbag) si disponibilitate imediata, ce sa mai, ne-a placut la amandoi masina.

Faptul ca masina a costat sub bugetul alocat e un plus, am ramas cu resurse pt urmatorul proiect.

Nu regret alegerea facuta, doar ca e un singur scaun al soferului. smile.gif
sorin_f39
Nu e rea alegerea, dar e foarte mare saltul de la masina pentru care ai plecat pana la masina cu care te-ai intors.
Multi km fara incidente!!!


PS: La un Clio RS 2.0 16V 200CP te-ai uitat?
catala2k
chiar daca consuma ca un porc (un plin de rezervor de la constanta pana in bucuresti), e bestiala masina ... mereu am biggrin.gif pe fata cand conduc

abia astept sa mai strang ceva bani si sa mai bag ceva km si sa-i fac un tuning... mountune sau ceva turbo

e bestiala fata pe care o fac cei care vad ca-i depaseste o fiesta , doar ca o dau dungile de gol
Muttley
Tot respectu' pentru cei ce-si iau masina cu inima si nu cu buzunarul! Sa va bucurati sanatosi de ea.

Si totusi, nu e intentia mea sa te amarasc... Dar in bugetul de-l avusi iti luai (cred) Clio Sport. Care e o masina fantastica din orice punct de vedere ai privi-o. Si dinamic, si aspect, orice... De ce n-ai luat-o-n calcul?
driverx
Taci ma cu clioul tau. Alegere buna a facut...Fiesta. Clio-ul la prima talpa serioasa, tabla o lua inainte iar plasticele inapoi...ramaneau in urma.
Muttley
Clio-ul Sport si Civic-ul TypeR sunt cele mai tari hot-hatch-uri ale momentului. Nu mai pot eu de plastice.
Ce-i drept, ST-ul e ceva mai mic...
catala2k
nu prea m-a atras clio sport.. da, e mai tare ca fiesta la performante, dar fieSTa imi place mai mult.

sorin_f39
QUOTE(Muttley @ 27 Jul 2008, 20:18)
Clio-ul Sport si Civic-ul TypeR sunt cele mai tari hot-hatch-uri ale momentului. Nu mai pot eu de plastice.
Ce-i drept, ST-ul e ceva mai mic...
*


Off-topic:
In loc de cele 2 de sus cred ca ai vrut sa spui Megane RS. Asta e tata lor. Cel mai tare hot-hatch.


On-topic:
Daca iti consuma un rezervor la 250 km ( CT - B ), zi-mi ce capacitate are rezervorul si ce viteza medie ai facut. Eventual si ce viteza maxima ai avut.
Muttley
Nu, am zis bine, Clio. Megane-ul RS e cu totul alta chestie.
Poate in loc de "hatch" trebuia "mini hatch" sau ceva. In fine...
herculane
s-o stapanesti sanatos!

acum 1 an, am fost foarte aproape sa iau un ST, dar din cauza termenului de 4-5 luni am renuntat la idee. masina dorita era, de fapt, clio RS, dar pt ca ma ducea cu vreo 3000 mai mult, nu m-am putut atinge de el atunci. pana la urma am luat un clio 3 mai dotat, dar cu doar 110cp

ST-ul nu se ridica la performantele RS-ului, dar in banii aia e un best-buy, si are o tinuta de drum excelenta. pacat ca n-are un motor cu 20-50cp mai mult

QUOTE(driverx @ 27 Jul 2008, 21:13)
Taci ma cu clioul tau. Alegere buna a facut...Fiesta. Clio-ul la prima talpa serioasa, tabla o lua inainte iar plasticele inapoi...ramaneau in urma.
*



clar! cauta matale niste review-uri despre RS si vezi pe urma cum sta cu tabla si alte alea wink.gif.

a, si plasticele sunt mai bune in RS decat in ST
argon
QUOTE(catala2k @ 27 Jul 2008, 20:46)
chiar daca consuma ca un porc (un plin de rezervor de la constanta pana in bucuresti),
*




adica ce inseamna asta? cati litri are rezervorul? wacko.gif
semit
cum frate un plin de la CT la B... la un rexervor de 50L inseamna 25% extraurban, atat cat ia un Ford Heavy Duty 4 tone motor 6.4L biturbo blink.gif blink.gif blink.gif huh.gif huh.gif

cred ca ai vrut sa zici B-CT-B un rezervor, asa este credibil smile.gif
Solon
Cu ce viteza ai mers? wacko.gif
herculane
daca a mers cu 200-210 pe "autostrada" mi se pare plauzibil sa ia un plin constanta - bucuresti
Solon
Sa inteleg ca initiatorului acestui topic i-a putit ceva la intrebarea mea de mi-a scazut reputatia?
Sau poate nu e el, oricum e anonima, ca de, lipsa de oo.... biggrin.gif
M i h a i
Are rezervor de 45 l...consuma un plin pana la mare daca se merge ''ilegal'' tongue.gif un 18% mediu.
herculane
si-ti iei ST sa mergi legal? tongue.gif
semit
No offence dar vorbiti de parca ar fi Murcielago sau F360, e o buburuza cu 150 cai, fun ce este drept, dar nu mai mult decat atat smile.gif
argon
Sunt multe masini de 150-200 de cai care consuma 8 % in mod normal si nu sar de 16 oricat te-ai da la ele(nu in oras) nedumerire.gif
Bliss
Diesel, da.
argon
tie cat iti consuma?
Bliss
13 oras, 10 afara.
Arhimede
QUOTE(semit @ 28 Jul 2008, 13:41)
No offence dar vorbiti de parca ar fi Murcielago sau F360, e o buburuza cu 150 cai, fun ce este drept, dar nu mai mult decat atat smile.gif
*




F este F430...360 e doar modena.
Scuze... laugh.gif
catala2k
Rezervorul este de 45 l, atat scrie in talon.

Plinul l-am facut in Constanta pana la primul click, au intrat 28.3l, deci mai aveam in rezervor cel putin 10-15l (deobicei alimentez cand acul ajunge la ultimul sfert), iar la iesire de pe autostrada, la intrarea in Bucuresti pe malul Dambovitei mi s-a aprins becul, iar conf. CB mai aveam 70 km de parcurs.

Pot sa va spun doar ca am mers cat se poate de mult intre 5500-6500 ture, mai ales la depasirile din scurt unde atingeam si 7000.

Consumul mare a fost influentat pe langa stilul sportiv de condus si de vreme. Am avut vant puternic din fata si spre Bucuresti, pe autostrada am ajuns cu greu la viteza maxima.

Iar ca durata 1h45m - nu e foarte putin, mai ales ca pana la autostrada a fost ceva aglomeratie prin sate si o lasam mai moale la fiecare licarire a detectorului.

Cum zicea un coforumist de la celalat forum, daca ai sub 10%, inseamna ca nu te-ai distrat.

Sa nu se intelega ca sunt un teribilist al soselelor, depasesc doar cand am vizibilitate si am linie punctata, iar daca e aglomerata soseaua si se merge bara la bara, merg in coloana. Prefer sa am un consum de aprox.17%, mergand max. cu treapta a II-a, decat sa am perimisul suspendat sau mai rau, Doamne fereste.

Oricum va tin la curent, in curand urmeaza concediul si atunci o sa vedem cum consuma la drum lung, pana la Praga. Am sa incerc sa fiu cat mai obiectiv, sa gasesc cat mai multe + si - (sper sa fie putine). Ceva recomandari legate de Praga?

ps: @Solon, nu am dat eu reputatie cu "-", umblu foarte rar cu asa ceva si semnez mereu, am dat o singura data "-" la un coforumist care s-a legat de anuntul meu la bursa. Vorba unui coleg... "reputatia ma lasa rece"

le: consumul la mers de om normal... 90-120km/h e foarte bun undeva in jurul valori de 6.5-7% si pot sa merg si cu 8-10% in Bucuresti, cu conditia sa fie relativ liber drumul, si deobicei drumul meu catre servici, pt ca merg pe stradute, e ok. La mers bara la bara pe Magheru ajunge undeva la 17-18%. Oricum, consumul la masina asta e doar o statistica, pt mers economic am alte variante.
herculane
poti face cumva o poza motorului?

sunt chiar curios cum arata si cat loc are, pornind de la o discutie din jurnalul meu: http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=117...dpost&p=1468452

motorul, cred ca e acelasi si la tine si la mine (chair daca eu am 5cp mai putini), cu mici modificari...
catala2k
revin cu impresii, in ordine aleatoare, dupa aprox 6.100 km:
+/- consum mediu 10% consum normal pt un motor sport de 1999 cm aspirat (si stilul de condus e mai spre sport)
- rezervor micut, am alimentat cu maxim 35 l (medie undeva intre 25-28 l), desi in talon sunt trecuti 45; o medie de 300 km / plin. Alimentarea se facea deobicei cand acul scadea la 1/4.
+ demaraj bun
+ stabilitate buna pe viraje
- viteza maxima putin peste 210 km/h pe bord (probabil cei 208 km/h pe care ii da constructorul, iar ca sa nu comenteze "cascheta" aceasta viteza a fost atinsa pe autobahn)
+ confort bun la volan, dupa ce te obisnuiesti cu setarile e chiar super (pacat ca vloanul nu e reglabil si pe adancime)

in rest ce sa mai zic... sanatate
cosmin_2300
Salut .... ai fost cumva la Neptun zilele astea ? laugh.gif
j.d
QUOTE(catala2k @ 19 Aug 2008, 19:49)
- viteza maxima putin peste 210 km/h pe bord




Esti sigur ca e la "-" treaba asta?
catala2k
j.d - cateodata da, cateodata ba

+ 7.000 km

ieri am fost cu fieSTa pe Transfagarasan. Masina se comporta super. La urcare am mers mai mult cu ESP-ul decuplat... nu pot sa zic decat ca aveam un zambet mare pe fata smile.gif. Sus erau doar 3 grade cu "+" si multi nori/ceata. La coborare am cuplat ESP-ul si am mers mai domol.

despre drum am zis pe topicul special, prost in sud, dupa Vidraru si pana incepe urcarea, iar in partea nordica e bun.

toate cele bune!
Jack Daniel's
QUOTE(catala2k @ 19 Aug 2008, 21:19)
- viteza maxima putin peste 210 km/h pe bord (probabil cei 208 km/h pe care ii da constructorul, iar ca sa nu comenteze "cascheta" aceasta viteza a fost atinsa pe autobahn)
*


...in zonele fara restrictii de viteza ! smile.gif
1.6
Fa-ma si pe mine sa inteleg! Mergi fara esp ca sa faci drift-uri sau cum?
Jack Daniel's
Iti dai seama. smile.gif
Sheffield
Foarte frumoasa, sa o stapanesti sanatos smile.gif
catala2k
da, esp-ul l-am dezactivat ca sa pot sa glisez mai mult... drumul era liber si imi permitea.

oricum, la intoarcere, am patit-o .. ca am luat prima amenda cu ea in w/e trecut cand m-am intors de pe Transfagarasan pe Valea Oltului, mai precis in localitatea Gura Vaii, unde se pare ca m-au prins cu 93.4 km/h in localitate (50 km/h). Ale naibi camere (a se citi radare fixe ca pe dn1) si ce repede i-au trimis iubitei scrisorica sa ma toarne ca io eram la volan . A durat fix o saptamana. Pe dn1 dureaza peste 3 luni... stiu, sunt patit, m-au luat in martie cu Loganu in Sinaia cu 81 km/h, noroc ca limita era 70 km/h pe tronsonul respectiv ... in ritmu asta o sa maresc bugetul statului, da' macar sa puna si ei asfalt cu banii de pe amenzi.

si uite asa am pierdut banii de o janta + o anvelopa de iarna...

multam pt urari... masina mananca km pe paine smile.gif... ma bucur de ea in fiecare zi
catala2k
am trecut si de 8.000 km

si masina e chiar incapatoare... am rabatat bancheta si a intrat si o pereche de ski-uri...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.