Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
invisibleman
De ceva timp a aparut o problema care a devenit stresanta.
Daca merg mai calm, cu o viteza pana in 80km/h, merge foarte bine.
In momentul in care cresc viteza spre 100km/h, dupa un timp(poate sa treaca si jumatate de ora),incepe sa de-a rateuri si nu mai pot accelera deloc(parca nu se mai alimenteaza).
Un prieten care mergea in spate mi-a spus ca la un moment dat a inceput sa iasa fum negru (cand incercam sa accelerez).
Dupa ce o opresc si astept cam 15-20 min. merge fara probleme, pana cand o apuca iar.
Ciudat este ca nu face tot timpul, sunt momente cand merg si cu 110km/h si nu are nimic.
De la ce poate fi ?
Bujii, delcou, fise, lulea si capac delcou sunt noi.
Am aprindere Gotronic si senzor.
Sorin_18
regleaza avansul si carburatorul,ceva asemanator tot pateamm si eu,si am reglat avansul dupa metoda de pe forum si acum totul este ok.Ai schimbat cumva delcoul??
invisibleman
Delcoul a fost schimbat, dar problema asta o aveam si inainte.
djasu82
Ai avansul foarte mare si se palfoneaza .... la turatie mai mari si de aceea nu poti sa urci lejer mai dai un pic de delco spre stanga spre radiator si mai scazi avansul.Tine minte ai avans vacumatic care isi face treaba daca lucreaza cum trebuie. Multi vor demaraj si de aceea maresc avansul pacat fiindca se poate compensa acest neajuns pilind opritorul de sub tija pe care sta platina senzorul gotronic ..optic etc.
argon
plutitorul sau cuiul poanta nu functioneaza tot timpul cum trebuie.
viper007
Eu am patit-o cu lantul de la distributie sarise un dinte (e ultimul lucru pe care il poti verifica) big_wheel.gif big_wheel.gif
OAP
Eu nu inteleg cum poate sa sara un dinte la lantul de distributie. Ca sa se intample asta lantul trebuie sa fie uzat ...da rau de tot si pinioanele la fel. Mai mult, ca sa sara trebuie sa sara vre-o trei patru dinti odata cu un pas...eu cred ca e o eroare
invisibleman
Am gasit membrana de la pompa de benzina fisurata (desi am schimbat-o acum o luna ).
Am schimbat-o din nou si vad ca la ultimul drum facut sambata (aprox. 100km.)
nu a mai facut probleme.
Am observat ca la teava de retur de la pompa, gaura este foarte mare fata de cum am vazut la alte pompe (aprox. 2 -2,5 mm).
Este vreo problema daca-i gaura asa mare ?
ab05mlw
daca ai gasit memebrana la pompa de ulei fisurata mai este o problema:
nu se alimenta, prin urmare, benzina iti intra in ulei.
fa schimb de ulei+filtru.
ai sa vezi ca daca scoti uleiul din masina o sa fie foatre inflamabil.
eu asa mi`am stricat setul.wink.gif nu iti recomand un ulei mai bun, mobile, aral, castrol, elf.. ori ce dar nu romanesc.
pcostica
zici ca prietenul tau a vazut fum negru....eu suspectez carburatorul!canalizati infundate si se activeaza circuitul de imbogatire prea devreme si ineaca motorul.Mai este posibil cuiul poantou sa nu inchida pe sediu+retur obturat total sau partial si astfel se inunda camera de nivel constant a carburatorului.
Bafta!
ab05mlw
du-te la un mecanic mai batran, astia tineri nu prea au habar cu ce sa manca painea.. poate sa fie si benzina cu tot felu prin ea si sa se infunde ceva prin carb..
djasu82
Da un mecanic batran mi-a facut mie cutia de viteza care acuma trag eu cu manutele mele sa o repar !
E o zicala cine are masina trebuie sa stie si ceva mecanica !
ab05mlw
acuma depinde, ma refeream batarn in meserie. eu am un pr, are 50 si ceva de ani si vreau sa zic ca de cate ori m-am dus cu masina la el ma rezolvat:)
invisibleman
Carburatorul l-am dat jos, tinut in decarburol 3 zile, spalat, suflat cu aer comprimat.
Am gasit la un carburator vechi ciocul de papagal si tubul emulsor (originale), nici nu se compara cu ce este acum pe piata.
Acum merge fara probleme, relanti stabil la 500 rpm, si nici nu mai da in nas la accelerari bruste chiar daca motorul este rece.
Astept sa vad cat rezista si membrana asta.
argon
QUOTE(invisibleman @ 4 Aug 2008, 14:51)

Am observat  ca la teava de retur de la pompa, gaura este foarte mare fata de cum am vazut la alte pompe (aprox. 2 -2,5 mm).
Este vreo problema daca-i gaura asa mare ?
*



pompa de benzina? este o problema, gaura trebuie sa fie calibrata corespunzator.
djasu82
invisibleman ai obaservat ca la tubul emulsor cel vechi orificiile sunt mult mai mici decat actoalele ?Asa te face sa renunti la dacie producatori astia de khiciuri. De aceea am subliniat mereu nu aruncati jicloarele originale ! Nu se decalibreaza la 250 de mii de km rezista foarte mult. Vrei sa-ti refaci calibrarea faci rost de unele jicloare vai de steaua lor le incarci cu cositor si dai gaura cu un spiral calibrat la fel cum sunt cele originale.
diaconuliviu
QUOTE(invisibleman @ 4 Aug 2008, 13:51)
[...]gaura este foarte mare fata de cum am vazut la alte pompe (aprox. 2 -2,5 mm).
Este vreo problema daca-i gaura asa mare ?

E pompa de la vreun amic? Unii mareau returul sa face economie; daca Poantoul inchide bine, nu consuma in exces la gaura de retur calibrata din fabrica. Probabil si la tine a marit cineva returul.

QUOTE(ab05mlw @ 4 Aug 2008, 21:52)
daca ai gasit memebrana la pompa de ulei fisurata mai este o problema:
[...]

Pompa de ulei e cu pinioane, nu cu membrana. In rest, referindu-te la pompa de benzina, corect cu un amendament: Daca membrana e fisurata doar la semimembrana superioara, excesul de benzina a curs prin gaurile calei in afara. Daca is ambele semimembrane fisurate, a ajuns si in baie. Solutia: sa miroase uleiul foarte bine si sa-l pipaie.
invisibleman
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Aug 2008, 15:59)
E pompa de la vreun amic? Unii mareau returul sa face economie; daca Poantoul inchide bine, nu consuma in exces la gaura de retur calibrata din fabrica. Probabil si la tine a marit cineva returul.
Pompa de ulei e cu pinioane, nu cu membrana. In rest, referindu-te la pompa de benzina, corect cu un amendament: Daca membrana e fisurata doar la semimembrana superioara, excesul de benzina a curs prin gaurile calei in afara. Daca is ambele semimembrane fisurate, a ajuns si in baie. Solutia: sa miroase uleiul foarte bine si sa-l pipaie.
*


Este pompa de la masina mea, dar am vazut gaura largita cand am dat-o jos. Merg cu pompa asta de 7 ani.
La pompa, era fisurata membrana de jos (inferioara). Cred ca va trebui sa schimb si uleiul.
diaconuliviu
Fisura NUMAI jos? cea superioara nu? Daca da, in cazul asta nu cred ca ai benzina in ulei; miroase-l, ca nu-i greu.
baranga
QUOTE(invisibleman @ 6 Aug 2008, 15:23)
Este pompa de la masina mea, dar am vazut gaura largita cand am dat-o jos. Merg cu pompa asta de 7 ani.
La pompa, era fisurata membrana de jos (inferioara). Cred ca va trebui sa schimb si uleiul.
*



eu am gaura la retur cat mana lui Hector radmasa.gif ;e pompa fara coada,cred ca asa e modelu.
ab05mlw
scuze diaconuliviu la pompa de benzina ma refeream nu la cea de ulei.
mai buna este o pompa electrica biggrin.gif
djasu82
deci tot la concluzia mea ati ajuns biggrin.gif. Naiba cat bagi bani in dacie sti cu siguranta ca nu-i recuperezi !
Sorin_18
dar daca cand bag picioru sa accelerez isi revine,dc???
kopey
Si eu am aceeasi problema...cand acceler brusc se ineaca:)
M-am obisnuit sa accelerez usor si sa vedeti ce consum mic am:D
Cam cat cost o membrana la pompa de benzina?si se schimba greu??poate de aceea imi face si mie asa
Sorin_18
soryy ma grabeam,vroiam sa zic ca daca bag picioru in ea sa accelerez mai puternic are un moment in care da in nas apoi isi revine,dar nu trage cum trebuie apropo,am observat ca delcoul este mult spre volanta,aproape maxim,poate fi cauza?eu nu am umblat asa am loato
djasu82
Aduci pistonul nr.1 la TDC si semnul de la volanta sa fie in dreptul semnului de pe carcasa cutiei de viteza. Scoti delcoul afara si vezi daca pinionul are fantele perpendiculare cu motorul daca nu scoti pinionul si il repozitionezi. Pinionul se scoate rotindu-l usor fiindca e melcat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.