Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme relenti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tixti
dragilor, am cautat prin tot forumul, dar nu am mai gasit asa ceva, deci m-am decis sa creez un topic nou.
Am o belea mare de tot. Am una bucata Dacia cu GPL pe ea. Pe gaz merge excelent din toate punctele de vedere. Relantiul e reglat la 1000 pe gaz si undeva la 850 - 900 pe benzina.
De vreo doua saptamani, pe benzina nu mai sta deloc la relanti. Moare motorul la orice frana, la orice schimbare de viteza, etc. In sarcina trage frumos, dar cum am pus o frana, s-a dus. Am schimbat jigloarele, am curatat (spalat) carburatorul, am re-curatat jigloarele. Nu stiu ce sa ii mai fac. Am verficicat si reglajele de la avans, si reglajele de la gaz, etc. Toate sunt ok, dar pe benzina tot nu sta la relanti. Daca aveti o idee, e binevenita.
argon
circuitul de progresiune l-ai verificat cu o sarmulita? sau poate e o mizerie pe circuitul de ralati, ai suflat carburatorul dupa curatare?!
baranga
100% e din jiclorul din relanti;ca sa verifici daca e asa desfa foarte putin jiclorul de ralanti sau poti incerca sa ii pui o saiba sau doua de cupru (cea de la ciocul de papagal)pe jiclorul de ralanti si o sa vezi diferenta;daca nu merge nici asa,baga carburatorul in decarburol,spala-l bine si sufla-l la vulcanizare.multe succesuri tongue.gif
Minel
QUOTE(baranga @ 15 Jul 2008, 13:13)
sau poti incerca sa ii pui o saiba sau doua de cupru (cea de la ciocul de papagal)pe jiclorul de ralanti si o sa vezi diferenta
*



Ce diferenta sa vada , eventual doar cum se goleste rezervorul mai repede wacko.gif , si nu mai dati sfaturi demne de mecanici de colt de bloc mad.gif

Daca ar fi venit din fabrica cu niste saibi de acord ,dar atat timp cat a mers fara saibi puse pe acel jiclor si acum numai merge trebuie sa elimini cauza ,nu sa carpesti .

Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient (fiindcă și-l trage pe lîngă jigler) și va trebui să cureți din nou carburatorul, traseele de aer.

baranga
m-am referit la acele saibi de cupru pentru a elimina suspiciunea de aer fals pe acolo;toate astea doar momentan,apoi sa sufle carburatorul cum am si scris;nu m-am exprimat prea bine dar nici nu am zis sa ramana asa definitiv.

Nu stiu daca chiar iti goleste rezervorul,si eu am o saiba dar f. subtire si consumul o.k 8 afara 10 oras biggrin.gif ,si am vazut la multi pusa saiba la jiclorul de ralanti chiar groasa si nu se vaitau de consum,deci... blink.gif
Minel
QUOTE(baranga @ 15 Jul 2008, 13:45)
,deci... blink.gif
*




Deci in interiorul carburatorului , locul unde sta jiclorul de ralanti care este in portjiclor are sectiunea tronconica si jiclorul la fel ,daca te uiti atent ,tocmai pt a etansa perfect si nu a permite amestecului sa treaca decat cat este acea gaura calibrata a jiclorului .
Tu punand acea saiba ,cat de subtire , nu se va mai realiza acea etansare intre suprafata si jiclor , trecand mai mult amestec astfel consumand mai mult si fiind necesara o noua reglare a carburatorului , rezultatul fiind eliminarea efectului si nu a cauzei !! excl.gif
tixti
multumesc pentru sfaturi. Main dimineata le pun in aplicare si va zic daca merge sau nu. Carburatorul l-am curatat f bine. Jigloarele sunt noi noute. Si le-am mai desfacut odata si scotocit cu sarmulite. Varianta cu saibele nu am incercat-o, dar o sa incerc. NU ma interseaza foarte tare consumul pe benzina, fiindca merg pe gaz.
Inclusiv ciocul de papagal l-am verificat cu sarmulite. Mai incerc. Trebuie sa fie ceva, din moment ce saptamana trecuta mergea si acuma nu mai vrea. De fapt e prima oara cand imi face figuri masina asta dupa aproape 3 ani smile.gif
Pentru Baranga: zici ca iti papa 8 la suta afara? dar este enorm. Mai regleaza neste treburi pe acolo. Sau probabil ce mergi foarte "sportiv". Mie imi haleste 7,8 GPL in afara si 11 in localitate. Iar pe benzina undeva la 6,5 in afara. (in localitate nu am testat niciodata consumul pe benzina)
Mersi inca odata.
Va anunt maine ce traznai am mai facut.
pcostica
asa e...la 8 la% afara motorul trage de rupe... sigur ai ceva aer fals care ti-a scapat din vedere.
Bafta!

diaconuliviu
QUOTE(Minel @ 15 Jul 2008, 12:26)
[...]
Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient (fiindcă și-l trage pe lîngă jigler) [...]

Sorry, da' si tu le dai ca Gheo!
Aerul si-l trage de SUS, din jiclorul de aer relanti, desurubind jiclorul de benzina (ala conic) va trage benzina mai multa. Asta arata trasee infundate de la jiclor la debusare.
PUNCT!

QUOTE(tixti @ 15 Jul 2008, 20:45)
[...]

Daca MOARE la frinare, ai nivelul in CNC mic; ia regleaza-l asa cum scrie cartea, la 7 mm, nu la tigara, nu la creioane. Vrei 7 mm? ori burghiu de 7 mm ori, in lipsa, prezon de rampa culbutori, prezon de potcoava delco, aerisitor.
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jul 2008, 07:53)
desurubind jiclorul de benzina (ala conic) va trage benzina mai multa. Asta arata trasee infundate de la jiclor la debusare.
*



Ai mare dreptate , de fapt m-am cam contrazis singur blush.gif , cred ca si oboseala isi cam spune cuvantul . dry.gif

QUOTE
punand acea saiba ,cat de subtire , nu se va mai realiza acea etansare intre suprafata si jiclor , trecand mai mult amestec astfel consumand mai mult si fiind necesara o noua reglare a carburatorului
tixti
am dres-o, gata, acuma merge pe benzina, sta la relenti ca lumea. Am desfacut din nou carburatorul, l-am spalat bine, am curatat toate oriciile, la fel si cu jigloarele, e ok. Ce este bine de stiut e altceva. Aveam furtunul de benzina colmatat. L-am inlocuit, prin urmare. Am inlocuit apoi toate furtunurile. Si e bine acuma. Pe benzina e bine.
NUmai ca nu imi mai merge pe gaz. Murphy nu face nani niciodata. Dar asta e mai simplu de reglat. Deci cand nu va sta la elanti masinuta, curatati cu simt de raspundere toate maruntaiele. Sa mai zic ca e posibil sa am multa mizerie si in rezervor? Ca nu pun benzina decat cate 5 litri la cateva luni. Gazul e de baza.
Acuma s-o duc la mester sa mi-o regleze pe gaz, ca la asta nu ma bag si totul va fi ca inainite.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.