Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Benzina CO100 ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
pskint25
SALUT, am tot cauta si ceva concret nu am gasit. Daca alimentezi constant cu benzina fara plumb cu cifra octanica 100 sau peste (102) ce defectiuni pot aparea?
Nu imi spuneti ca nu renteaza ca o cumpar din Rep. Moldova unde este cam 3.7 ron/l.adica mai putin decat 95 la noi smile.gif

Ma intereseaza daca se obtin performate folosind acest tip de benzina.

Multam'
marius80_eugen
Poti merge cu ea , DAR in timp se uzeaza mai repede motorul . Vei avea putere mai multa , injectoarele nu se mai infunda , dar in timp solicitarea si uzura sistemului de alimentare va fi mai mare decat daca ai folosi CO95 .
Ar fi o idee daca ai pune 50 / 50 benzina de CO95 si 100 , astfel incat motorul nu va fi afectat negativ in vre-un fel .
Daca faci un transport mai serios pe aici sa-mi dai de veste ... te scap de vre-o 100 - 200 l .
cristio_79
Recomandarile producatorului in privinta combustibilului utilizat sunt urmatoarele:
[attachmentid=1627461111]
Eu,prin acel MINIM,inteleg ca se poate folosi si benzina cu CO 100 fara probleme,atata timp cat nu exista alte recomandari,interdictii sau specificatii cu privire la folosirea unui carburant cu cifra octanica superioara.
Singura piedica majora in folosirea continua a benzinei de 98 sau 100 este pretul.
argon
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jul 2008, 11:16)
DAR in timp se uzeaza mai repede motorul . Vei avea putere mai multa , injectoarele nu se mai infunda , dar in timp solicitarea si uzura sistemului de alimentare va fi mai mare decat daca ai folosi CO95 .
*



stii tu sigur? dry.gif
pskint25
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jul 2008, 11:16)
Poti merge cu ea , DAR in timp se uzeaza mai repede motorul . Vei avea putere mai multa , injectoarele nu se mai infunda , dar in timp solicitarea si uzura sistemului de alimentare va fi mai mare decat daca ai folosi CO95 .
Ar fi o idee daca ai pune 50 / 50 benzina de CO95 si 100 , astfel incat motorul nu va fi afectat negativ in vre-un fel .
Daca faci un transport mai serios pe aici sa-mi dai de veste ... te scap de vre-o 100 - 200 l .
*



daca imi dai canistre...si daca au loc de woofer in portbagaj,... si daca nu se supara vamesii.... ph34r.gif
costin_bad
QUOTE
marius80_eugen  Scris Astăzi, 10:16
    dar in timp solicitarea si uzura sistemului de alimentare va fi mai mare decat daca ai folosi CO95 .

Pe ce te bazezi? cum zicea...
benkenobi
marius draga- iar o iei pe aratura. cum dracu afecteaza motorul benzina de 100?
hai ca sunt curios si vad ca nu sunt singurul.
in alta ordine de idei-toate statiile peco care vand benzina cu co 100 o vand doar ca sa distrugem noi motoarele, ca sa aibe ei procese in instanta cu utilizatorii? hai sa fim seriosi.
singura problema la acea benzina este pretul.
einstein1984
wise_guy.gif Si faptul ca la o supernova nu imbunatateste cu mult performantele. Cat despre faptul ca nu infunda injectoarele, nu vad legatura. Mai ales ca e adusa de la moldoveni si plimbata prin canistre....
Sper ca nu o iei de la aerodrom, ca daca e AVGAS e aproape sigur cu plumb si va merge foarte prost masina (e facuta sa se vaporizeze la 3000 m nu la nivelul solului).
PaulT
Daca e AVGAS e sigur cu Pb,dar initiatorul topicului spune clar ca este fara Pb.De uzura mai mare nu poate fi vorba,si nici de putere mai mare cu softul stock.
romanvs
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jul 2008, 10:16)
Poti merge cu ea , DAR in timp se uzeaza mai repede motorul . Vei avea putere mai multa , injectoarele nu se mai infunda , dar in timp solicitarea si uzura sistemului de alimentare va fi mai mare decat daca ai folosi CO95 .
Ar fi o idee daca ai pune 50 / 50 benzina de CO95 si 100 , astfel incat motorul nu va fi afectat negativ in vre-un fel .
Daca faci un transport mai serios pe aici sa-mi dai de veste ... te scap de vre-o 100 - 200 l .
*



Marius,esti incurabil,pe bune.
De ce crezi tu oare ca producatorul recomanda benzina fara plumb cu cifra octanica minim 95 ,sa -si bata joc de cumparatori?
Putere mai mare nu va avea masina dar va trage un pic mai bine pt ca aceasta (benzina de 100)arde mai bine si mai curat.
Daca zici ca nu e buna benzina de 100 pt ca uzeaza prematur motorul de ce iti mai trebuie 100-200 l.

Sper sa nu te superi nu am rele intentii.

Un alt topic care trateaza aceasta problema: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=56112&hl=
pskint25
QUOTE(einstein1984 @ 17 Jul 2008, 22:22)
wise_guy.gif Si faptul ca la o supernova nu imbunatateste cu mult performantele. Cat despre faptul ca nu infunda injectoarele, nu vad legatura. Mai ales ca e adusa de la moldoveni si plimbata prin canistre....
  Sper ca nu o iei de la aerodrom, ca daca e AVGAS e aproape sigur cu plumb si va merge foarte prost masina (e facuta sa se vaporizeze la 3000 m nu la nivelul solului).
*




nu, nu e de la AVGAS...la orice benzinarie care are benzina 100..astea sunt preturile la ei..deci cand o sa vin cu masina aici(chisinau) o sa bag 100 cand o sa am drumuri lungi (spre bucuresti) si in oras nefiind mare diferenta, o sa pun 95, 98, din motive economice sa zicem...
marius80_eugen
QUOTE(cristio_79 @ 17 Jul 2008, 11:56)
Recomandarile producatorului in privinta combustibilului utilizat sunt urmatoarele:
[attachmentid=1627461111]
Eu,prin acel MINIM,inteleg ca se poate folosi si benzina cu CO 100 fara probleme,atata timp cat nu exista alte recomandari,interdictii sau specificatii cu privire la folosirea unui carburant cu cifra octanica superioara.
Singura piedica majora in folosirea continua a benzinei de 98 sau 100 este pretul.
*


Pai si cheroseul de 102 - 110 este peste 95 ! Garantez ca nu va rezista prea mult motorul daca vei folosi mult timp astfel de benzina !

QUOTE(argon @ 17 Jul 2008, 13:30)
stii tu sigur? dry.gif
*


DA !

QUOTE(costin_bad @ 17 Jul 2008, 13:53)
Pe ce te bazezi? cum zicea...
*


Motoarele noastre nu sunt facute sa reziste la CO 100 ! Nu am animic impotriva la 98 , daca nu aveti pe ce arunca banii , ok , dar 100 este prea puternica . Motorul , pistoanele , segmentii si restul de componente implicate in procesul de ardere au fost proiectate si garantate pentru o benzina mai slaba . Daca benzina este mai puternica , arderea este mai puternica , presiunea mai mare , temperatura mult mai mare ... Deci afecteaza motorul . Tu simti ca ea zboara de sub tine , dar in timp motorul va fi afectat !

QUOTE(benkenobi @ 17 Jul 2008, 21:04)
marius draga- iar o iei pe aratura. cum dracu afecteaza motorul benzina de 100?
hai ca sunt curios si vad ca nu sunt singurul.
in alta ordine de idei-toate statiile peco care vand benzina cu co 100 o vand doar ca sa distrugem noi motoarele, ca sa aibe ei procese in instanta cu utilizatorii? hai sa fim seriosi.
singura problema la acea benzina este pretul.
*


Dupa cum vezi NU mai sunt multe statii care sa vanda de 100 ! Ultima benzina adevarata cu CO100 a fost Shell V Power care s-a dus pe apa Sambetei de acum vre-o 3 ani si era din Austria . Restul este abureala , gen OMV !

QUOTE(PaulT @ 17 Jul 2008, 21:59)
Daca e AVGAS e sigur cu Pb,dar initiatorul topicului spune clar ca este fara Pb.De uzura mai mare nu poate fi vorba,si nici de putere mai mare cu softul stock.
*


Prin trecerea de la CO 95 la CO 100 castigi si putere !

QUOTE(romanvs @ 17 Jul 2008, 22:10)
Marius,esti incurabil,pe bune.
De ce crezi tu oare ca producatorul recomanda benzina fara plumb cu cifra octanica minim 95 ,sa -si bata joc de cumparatori?
Putere mai mare nu va avea masina dar va trage un pic mai bine pt ca aceasta (benzina de 100)arde mai bine si mai curat.
Daca zici ca nu e buna benzina de 100 pt ca uzeaza prematur motorul de ce iti mai trebuie 100-200 l.
*


Da , recomanda minim 95 fara plumb , pentru ca in trecut era si CO88 , 90 , 93 ...
Acel tras mai bine inseamna o ardere mai buna , presiune mai buna , putere mai mare ! Nu are cum o masina sa traga mai bine , dar sa aiba putere mai mica . Cu exceptia cazului in care lucrezi la soft , maximizezi cuplul catre turatii mici si scazi puterea .
100 - 200 l as combina-o cu CO 95 , apoi am destui prieteni care ar vrea si ei . Ma gandeam la o combinatie cu acea persoana , daca vrea sa castige si el ceva si i-ar fi mai usor . Daca face omu o afacere si aduce o cisterna , e mai usor sa vinzi en-gros , decat la litru !
einstein1984
Presiunea dupa aprindere si viteza ei de crestere nu au treaba cifra octanica. Avansul maxim posibil insa da.
Daca stiai ce e o cifra octanica si ce influenteaza ea nu mai faceai atata pe desteptu'.
costin_bad
Marius, ia citeste de colea', de pe Wiki...(n-am faculta de AR):

QUOTE
It should be noted that octane rating does not relate to the energy content of the fuel (see heating value), nor the speed at which the flame initiated by the spark plug propagates across the cylinder. It is only a measure of the fuel's resistance to autoignition.

Dac vrei iti traduc...
Ce e aia la tine benzina mai puternica? Daca zici ca creste temperatura, cu cat? zeci de grade? Sute? Si instalatia de racire ce face? inveleste ciocolata?
Daca te-am intrebat pe ce te bazezi, am crezut ca vii cu ceva docomente...nu cu texte.
Citeste tot ce scrie pe Wiki
QUOTE
Ultima benzina adevarata cu CO100 a fost Shell V Power care s-a dus pe apa Sambetei de acum vre-o 3 ani si era din Austria . Restul este abureala , gen OMV !

1. Ai fost tu cu "octanicometru" si le-ai masurat?
2. Adica Shell lua benzina de 100 din Austria, da' OMV o lua din..Moldova, pesemne, de era abureala.
marius80_eugen
Daca si tu crezi ca e bine sa mergi NUMAI cu CO100 cu o Solenza , cu motor de 1.4 , proiectat in 1999 , atunci e grav .

La curse , fie ca sunt liniute , fie ca este macadam sau chiar indemanare se foloseste CO100 si chiar aditivi , dar asta pentru o perioada mica de timp , atat timp cat fortezi masina pentru a scoate maximum din ea . Daca va fi folosita benzina de CO100 in fiecare zi , prin aglomeratia din Bucuresti de ex. motorasul ala nu va rezista mult si nu cedeaza ca nu mai porneste , dar se uzeaza pierzand presiunea pe la paturile supapelor , pe la segmenti , se maresc jocurile din interiorul motorului si tot asa .
Este decizia voastra ce benzina bagati , dar pana acum , cu ce argumente mi-ati prezentat , nu m-ati convins ca o benzina de 100 face bine la motor sa fie folosita mereu !
Masinile de generatie noua , euro 4 si chiar 5 necesita benzina CO minim 98 , deci 100 are fi ok ca o alegere de performanta pentru ele , dar sunt motoare turbo , care au altfel de componente in motor , care suporta presiuni duble in pistoane , care au fsot gandite si proiectate sa suporte mult mai mult de la utilizator .

Costin - OMV ia benzina produsa la noi si o boteaza cu aditivi ca sa o aduca la acele CO declarate ! Nu ma intereseaza sa aduc "docomente" de pe "wiki" pentru ca am trecut prin astfel de probleme cu veche berlina si am prieteni care si eu au cam nenorocit motoarele la Tico , Cielo , DSN fortandu-le cu benzina si aditivi pentru a reusi anumite performante .
costin_bad
Marius, eu NU folosesc benzina de 100. Daca ai sa citesti tot ce scrie pe Wiki, desi nu te intereseaza, vei vedea ca si ei spun ca imbunatatirea prin folosirea unei benzine cu CO mai mare este nula, doar in conditii de sarcina - urcare de panta, masina incarcata la maxim ajuta oarecum, din anumite cauze, pe care le explica. Alte mici avantaje ti le-a mai spus colegul de forum, poantou, in "consum Solenza".
Cat despre cat are benzina din benzinarii, sunt vorbe daca nu ai ceva palpabil. Aia de la Moldova de unde stii ca nu e aditivata?
cristio_79
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jul 2008, 12:04)
Pai si cheroseul de 102 - 110 este peste 95 ! Garantez ca nu va rezista prea mult motorul daca vei folosi mult timp astfel de benzina !
*



Tu ai citit atasamentul respectiv sau postezi sa te afli in treaba?
Producatorul recomanda folosirea BENZINEI FARA PLUMB cu CO MINIM 95.
La ce benzinarie gasesti tu kerosen?Sau benzina cu CO>100?
marius80_eugen
Conditia pusa de producator este CO >= 95 . Deci nu-l intereseaza de unde si cum fac eu rost de Co mai mare de 100 . Peste vre-o 2 ani sunt convins ca va apare si benzina peste 100 pentru ca vor fi motoare mai puternice care au nevoie de benzina care sa nu produca detonatii sau noxe . Atunci la fel veti spune ca ce e peste 95 e bine si veti spune ca si aia de cat o fi merge fara greturi la Solenza .

QUOTE(costin_bad @ 18 Jul 2008, 11:55)
Daca ai sa citesti tot ce scrie pe Wiki, desi nu te intereseaza, vei vedea ca si ei spun ca imbunatatirea prin folosirea unei benzine cu CO mai mare este nula, doar in conditii de sarcina - urcare de panta, masina incarcata la maxim ajuta oarecum, din anumite cauze, pe care le explica.
*



"Imbunatatirea prin folosirea unei benzine cu CO mai mare este nula "

- de la afirmatia asta e clar ca nu are rost sa mai discutam nimic pe tema asta . Toti baietii si mecanicii de la raliuri si curse sunt prosti ca dau banii pe benzina cu CO mare , ca de fapt puteau sa bage de 95 ca totul era al fel , la fel si cu aditivii de crestere a CO .
Se poate aduce benzina la un CO mai mare de 100 !

Cum DOAR in conditii de sarcina "ajuta oarecum" ?
Tu citesti si ce scrii tu ? Pai in sarcina se vede cel mai bine daca ajuta sau nu .
La un motor de 75 - 80 CP cu totul pus la punct , cu o benzina de calitate poti castiga pana la 2-3 CP numai din calitatea benzinei !

Daca nu ati facut teste , daca nu aveti ceva experienta in domeniu si ati discutat si tras concluzii de la oameni care cu asta lucreaza nu mai aberati cu citate si traduceri de pe wikipedia ca nu ma convingeti pe mine sa sterg tot ce am vazut si simtit de-a lungul anilor !

Daca spui ca pui un plin de CO100 o data la 3-5 plinuri normale de CO95 , atunci ar fi ok , daca stii sa menajezi motorul , dar sa-mi spui ca pui de fiecare data numai CO100 si totul va fi ok peste nu stiu cat timp si asta pe un motor de 1.4 de Solenza ... asta EU nu cred . Spuneti asta celor care va crede !

P.S. Corectati explicatia topicului !
einstein1984
QUOTE
de la afirmatia asta e clar ca nu are rost sa mai discutam nimic pe tema asta . Toti baietii si mecanicii de la raliuri si curse sunt prosti ca dau banii pe benzina cu CO mare , ca de fapt puteau sa bage de 95 ca totul era al fel , la fel si cu aditivii de crestere a CO .
Se poate aduce benzina la un CO mai mare de 100

In mod surpinzator, o masina de raliu nu merge deloc cu benzina de 95, ar detona non stop. Ea are nevoie de CO100 sau peste pur si simplu ca sa merga la parametrii nominali.Daca ii pui toluen cu CO134 nu va merge si mai bine de atat.
Zici de altii ca nu au facut etste, de parca tu ai fi stricat 5 solenze cu benzina de CO100 si acum ai experienta.
romanvs
Marius spui ca nu iti aduce nimeni argumente care sa ateste ca benzina cu CO 100 este buna pt motoare.
Adu tu contraargumente ca dupa cum se vede esti impotriva tuturor.
Singurul lucrul rau e pretul benzinei de 100,dupa parerea mea. dry.gif
AR-18-MOS
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jul 2008, 13:22)
La un motor de 75 - 80 CP cu totul pus la punct , cu o benzina de calitate poti castiga pana la 2-3 CP numai din calitatea benzinei !
*


Ma indoiesc!
C@talin
au facut aia de la fith gear test dasta cu benzinele astea,pe un clio 3 de 88 de cai au pus odata benzina 95 porma un 98 si porma 100 ,tot 88 a ramas,la clio 3 verdictu a fost e masina de familie masina de familie ramane orice benzina pui
porma au adus un subaru si la 95 avea 238 la 98 240 cp,la c100 243 parca
deci e fix pix si c100 la motoarele astea mici wink.gif asa ca umpleti buzunare altora pe benzina scumpa degeaba 04.gif
PaulT
Nu este nici o diferenta de putere daca folosesti benzina de CO 100 in loc de CO 95....Nu este nici o explozie mai puternica,nici un stress suplimentar asupra motorului...Este vorba strict de rezistenta la autoaprindere cum foarte bine au spus destui deja.
Kerosen=Jet A1 fuel....Nu este benzina...si nu are cifra octanica...Se poate folosi ca aditiv pentru motorina eventual...
Supapa_jR
sa va explic cum se comporta motocicleta mea in 2 cazuri...
1.Benzol de 95: -pornire la a 2-a a 3-a pedala dupa amorsare (vreo 5 pedale in total)
-rateuri la accelerare...peste 7k de ture rateuri
-rateuri pe decelerare ca si cand n-ar arde deloc benzina decat pe galeria de evacuare smile.gif)
-trage rezonabil dar nu cine stie ce din cauza motivului 2
2.Benzina Petrom 99+ -pornire la prima pedala dupa amorsare (3 pedale max.)
-accelerare pana cand nu mai e capabil carburatorul sa faca fata la 10000 de ture fara rateuri
-rateuri putine pe decelerare si la frana de motor
-trage mai bine...are tendinte de fugit intr-o parte la plecari de pe loc ( asta e subiectiv si depinde de suprafata )
Pana acum n-am avut nici o problema de interne in motor...doar cablul de acceleratie s-a rupt
C@talin
chiar acuma e la discoveri din nou testu ala la fith gear smile.gif
Rellu
Scuze pentru intrerupere... Dar Marius are dreptate... Si pana la urma nu vad de ce il criticati! Doar pentru asta e forumul.... Spre deosebire de voi... care nu cred ca santeti toti mecanici... si le stiti pe toate... am vorbit cu un mecanic... nu priceput... e maestru... si zice ca da benzina CO 100 afecteazamotorul de solenza si nu numai... logan clio etc... mi-a spus aceleasi lucruri pe care le-a prezentat si marius pe acest forum... numai ca este recomandat sa mai bagi din cand in cand un amestec de CO 95 cu CO 100 pentru curatare si ardere rapida... pentru longevitatea injectoarelor...
raqzvan
Asa, si? Trebuie sa ne bazam pe spusele acestui GURU al motoarelor pe care doar TU il cunosti. Daca ala e intradevar un maestru, poate ca ai inteles gresit ce a vrut sa spuna. Sau poate tu ai treaba si noi te retinem. rolleyes.gif
AR-18-MOS
QUOTE(Rellu @ 19 Jul 2008, 14:07)
si zice ca da benzina CO 100 afecteazamotorul de solenza

In ce sens ... ? Care componente ale motorului le afecteaza ... ?
Rellu
radmasa.gif esti glumet tare razvane! si stai relax ca nu ma reti! Dar daca vrei sa te convingi ca acest GURU face minuni cand e vorba despre motoare... vino sa vezi cum imi merge mie masina la 130.000km! Am un prieten cu o solenza exact ca a mea si reparatiile le face numai la reprentanta, (asa am facut eu pana am deescoperit ca sant hoti ... he he) are 35.000 km parcursi si a spus el ca masina mea zici ca e noua si a lui o epava! Nu imi laud masina... dar datorita acestui GURU masina mea e ca noua!
cristi87
care guru?? cine e unde il pot gasi?? scuze de off-topic:(
Rellu
QUOTE(AR-18-MOS @ 19 Jul 2008, 14:56)
In ce sens ... ? Care componente ale motorului le afecteaza ... ?
*


Folosirea regulata a benzinei CO 100, are cifra octanica mare (arde impuritatile - este un plus) deci camera de ardere este solicitata mai mult decat "norma" motorului, care precizeaza CO 95, nu si maxim, dar majoritatez zic ca si CO 98 este buna, dar CO 100 afecteaza... A zis si marius mai sus in ce sens! Insa acest GURU... cum ai zice razvan... huh.gif asa m-a sfatuit ca din cand in cand sa combin in cantitati egale CO 95 cu CO 100 ! Imi cer scuze ca am intervenit... dar vad ca toti sant "experti"... dar daca erau maindoiesc de faprul ca ar mai intra pe forumul acesta...

19 Jul 2008, 15:09:
Cine este interesat si nu are chef de mistouri sa afle despre acest GURU... este invitatul meu pe PM pt detalii ( IN CONSTANTA )
Brambus
Producatorul spune "a se folosii benzina cu cifra octanica de minim 95, nu spune ca nu este indicat sa bagi benzina CO 98 sau CO100. Iar daca GURU asta al tau este mai ceva ca producatorul atunci te invit si eu sa vezi cum merg alte masini cu benzina CO 98.
Rellu
In general eu merg cu EFIX, si am mers si cu CO98 si cu CO 100 Si se simte diferenta... + ca eu vorbeam de functionabilitatea motorului indiferent de carburant... si eu tind sa cred ce spune pentru ca ce a spus el am primit demonstratii si la ce nu stie nu se baga si nici nu vorbeste ca alti mecanici ca face ca drege...etc ...
brvictors
Nu ma pricep, nu ma bag, dar astazi a fost o emisiune Fifth Gear si am retinut urmatoarele: "Using a higher octane rating than recommended will only give more power if the engine computer can recognise higher octane fuel". Las pe cei priceputi sa confirme sau sa infirme.
LE. Legat de titlul topicului, nu se spunea nimic de stricaciuni la motor.
PaulT
Nu are nici un efect negativ utilizarea benzinei cu cifra octanica mai mare.Pentru cine nu stie sau nu vrea sa priceapa ce reprezinta acel CO recomand cu caldura Google,deoarece se pare ca explicatiile date pe forum nu sunt suficient de credibile...
Rellu--Masina ta merge ca noua la 130000km nu datorita acelui "Guru" al mecanicii,ci pentru ca ai folosit-o corespunzator.130000km nu inseamna un rulaj mare pentru un motor de generatie noua,iar daca ai facut toate operatiunile legate de intretinere la timp si ai folosit consumabile de calitate este absolut normal sa mearga masina ca noua.Iar o masina "birjarita" poate fi intretinuta si de mama mecanicilor ca tot in stare proasta e chiar si dupa 10-15k km(cunosc destule persoane ale caror masini desi au un rulaj mic,se comporta ca si cum ar fi trecute de 150k km...).
brvictors--daca ecu ar putea recunoaste o benzina cu cifra octanica mai mare ar putea modifica in functie de asta curbele de avans,rezultand intr-adevar performante mai bune.Asta e si motivul pentru care dupa chipuning se recomanda o benzina cu cifra octanica mai mare in caz ca sunt folosite harti mai agresive.
mark``
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jul 2008, 11:04)
Motoarele noastre nu sunt facute sa reziste la CO 100 ! Nu am animic impotriva la 98 , daca nu aveti pe ce arunca banii , ok , dar 100 este prea puternica.
*



Mariuse te-ai gandit cumva ca benzina 95 din Romanica noastra s-ar putea sa nu aibe defapt cifra octanica 95? Ci mai degraba cea de 100 sa bata cat de cat acolo? Pe mine daca m-ar inghesui banii fi sigur ca as pune numai de CO100 pt ca, parerea mea, asta ARE cifra octanica 95 sigur...
Rellu
Repede recomandati voi google`u`... persoane destepte ce santeti ... e si greu tare sa iti dai seama ce inseamna CO? LolLolLo.gif
sau facem altfel ... biggrin.gif primu` care zice ce inseamna CO... (Paul T) .... ARE O BULINA ROSIE... radmasa.gif
romanvs
Oare producatorul nu a stiut ce spune:
-a se folosi benzina fara plumb cu cifra octanica minim 95
-nu se vor folosi in nici un caz amestecuri de gen benzina cu plumb benzina fara plumb
Credeti ca nu putea spune ..."NU este recomandat a se folosi benzina cu CO 100".

Pt mine ce scrie pe hartie este foarte clar.

Recomand a se citi mesajele d-lui Poantou din topicul "consum Dacia Solenza".Pt mine au fost foarte convingatoare.
Fantomas
de curat pe Discovery ... a fost Fifth Gear ... si au facut un experiment despre benzina cu cifra octatica 95 , 98 ... cu 3 masini diferite : Clio , Golf 5 GTI si Subaru Impreza ... au pus mai intai in fiecare 95 .... si rezultatele au aparut :
Clio cu 95 : dezvolta 82 de cai
Golf cu 95 : dezvolta 210 de cai
Subaru cu 95 : dezvolta 300 si ceva de cai ( n`am fost atent )

pe urma cu 98 :

Clio : 83 de cai
Golf : 215 de cai
Subaru : 377 de cai

concluzia trasa de ei urmatoarea : daca nu ai o masina puternica, nu merita sa bagi benzina cu cifra octanica mai mare pt ca NU imbunataste aproape deloc performatele motorului tongue.gif

nu stiu daca intelegeti ... probabil daca o sa vedeti emisiunea o sa intelegi mai bine ... eu am incercat sa explic cat am putut smile.gif

ca punem 95 98 100 ... eu zic ca la masiniile noastre nu au nici un efect ... poate doar un efect la buzunar smile.gif
poate exista senzatia accea ca ai bagat 98 ... si ca se infige mai tare tongue.gif... dar nu e asa ... care nu ma crede ... oricand mergem si punem masina pe tester si o sa ramaneti suprinsi cand o sa vedeti ca are acceleaasi performante ca si cu 95 icon_mrgreen.gif
AR-18-MOS
QUOTE(mark`` @ 19 Jul 2008, 19:01)
Mariuse te-ai gandit cumva ca benzina 95 din Romanica noastra s-ar putea sa nu aibe defapt cifra octanica 95? Ci mai degraba cea de 100 sa bata cat de cat acolo? Pe mine daca m-ar inghesui banii fi sigur ca as pune numai de CO100 pt ca, parerea mea, asta ARE cifra octanica 95 sigur...
*


Sa stii ca ai dreptate!
ArtVandelay
QUOTE(Fantomas @ 19 Jul 2008, 22:04)

concluzia trasa de ei urmatoarea : daca nu ai o masina puternica, nu merita sa bagi benzina cu cifra octanica mai mare pt ca NU imbunataste aproape deloc performatele motorului tongue.gif


*




mai concret, daca nu ai motor cu RC mare, deci predispus la detonatii, gen motoarele honda in special s2000 ori motoare supraalimentate, nu merita sa bagi benzina cu Co mare, ca o bagi degeaba happy.gif
Fantomas
@ArtVandelay CORECT !!!

mark``
Aveti dreptate insa daca nu ne referim la capabilitatile motoarelor de a "digera" anumiti combustibili ci strict la calitatea benzinei de la noi din tara eu cred ca ati fi cu totii de acord (mai putin la pret unde nici eu nu sunt de acord si de aceea luam de 95) cu folosirea benzinei de 100...
eXtenSion
markusule, Lasa vrajeala! tongue.gif Nu e nici chiar asa, nu cred ca se risca ei sa strice motoarele din cauza detonatiilor.


Ai tu ceva dovezi ca ar fi asa?
mark``
Aia zici tu, dar daca vezi ca oamenii de la pompe fura si n-au nici un gret ce sa mai zic? Eram... nu pot sa zic pe unde cu un prieten (cu masina lui) si ne-am oprit la o benzinarie, si asta XXX, iar in momentul in care ne-am bagat la pompa mestereau si "oamenii" benzinariei la cisterna, avea ceva ceas metrologic pe cisterna chestii complicate pe acolo si dupa ce au alimentat "in pamant(a se citi rezervoarelel)" au inceput sa bage ceva din bidoane tot in pamant. Nu-ti zic ca noi alimentam motorina (pompele de la benzina erau blocate pesemne ca se alimenta cu benzina) dar ne-am speriat, o fi apa sau aditiv? Eu stiu ca combustibilul vine direct aditivat in cisterna, poate ma insel dar nu am eu incredere in romanasul nostru, incepand cu service-urile si terminand cu pompele.
PS. Benzinaria XXX nu era una necunostcuta deloc, ba chiar...
einstein1984
Benzina nu vine aditivata. Si daca nu ai incredere, de ce cumperi de la ei? Ia direct din conducta si lasa-ne. Sau mergi in alta tara si alimenteaza.
Pentru initiatorul topicului: vezi ca daca te vad vamesiii cu multa benzina oprin masina e grav, ca se considera marfa si nu pentru uz personal. Si la marfa platesti accize and stuff.
Oricum, tare am eu impresia ca benzina de 100 de la moldoveni o sa duhneasca a aromatice.
Lostboy
QUOTE(Fantomas @ 19 Jul 2008, 23:04)
de curat pe Discovery ... a fost Fifth Gear ... si au facut un experiment despre benzina cu cifra octatica 95 , 98  ... cu 3 masini diferite : Clio ,  Golf 5 GTI si Subaru Impreza ... au pus mai intai in fiecare 95 .... si rezultatele au aparut :
Clio cu 95 : dezvolta 82 de cai
Golf cu 95 : dezvolta 210 de cai
Subaru cu 95 : dezvolta 300 si ceva de cai ( n`am fost atent )

pe urma cu 98 :

Clio : 83 de cai
Golf : 215 de cai
Subaru : 377 de cai
*



Ești sigur că subaru a câștigat 77 cai odată cu schimbarea benzinei în testul de la fifth gear?
ursamajor
300 și ceva, măi, a zis că n-a auzit; pot fi 365 de cai. Deci nu e diferența aia. wink.gif
Rellu
Vad ca oarecum unele lucruri se leaga pe acest forum! Cum ar fi ca benzina CO 100 este de fapt CO 95! Un prieten a fost in germania si si-a cumparat un BMW... alimentarile initiale au fost facute pana sa intre in romania... mergea masina brici... cand a intrat in romania si a alimentat cu CO 95 a devenit putoare... se simtea in acceleratie, demaraj si alte alea... iar din germania tot CO 95 a bagat... si cand a alimentat cu CO 100 din romania mergea exact la fel ca atunci cand a alimentat cu CO 95 din germania... Romanii... tot hoti sant...
Fantomas
nu am zis ca a castigat deodata 77 de cai ... dar nu am fost atent la primul test al subarului ... si de accea am zis 300 si ceva ... poate a castigat doar 50 sau poate doar 20 ...
daca nu era o diferenta mai mare intre 95 si 98 la subaru ... nu mai spuneau ei ca numai la masinile puternice se vede diferenta tongue.gif

am sa caut pe youtobe emisiunea ( sper sa o gasesc ) si o sa fiu atent la ce si cum sa va zis exact smile.gif

dar pot sa bag mana in foc ca la subaru a aparut un plus de minim inca 20 de cai smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.