QUOTE(cristio_79 @ 17 Jul 2008, 11:56)
Recomandarile producatorului in privinta combustibilului utilizat sunt urmatoarele:
[attachmentid=1627461111]
Eu,prin acel MINIM,inteleg ca se poate folosi si benzina cu CO 100 fara probleme,atata timp cat nu exista alte recomandari,interdictii sau specificatii cu privire la folosirea unui carburant cu cifra octanica superioara.
Singura piedica majora in folosirea continua a benzinei de 98 sau 100 este pretul.
Pai si cheroseul de 102 - 110 este peste 95 ! Garantez ca nu va rezista prea mult motorul daca vei folosi mult timp astfel de benzina !
QUOTE(argon @ 17 Jul 2008, 13:30)
stii tu sigur?
DA !
QUOTE(costin_bad @ 17 Jul 2008, 13:53)
Pe ce te bazezi? cum zicea...
Motoarele noastre nu sunt facute sa reziste la CO 100 ! Nu am animic impotriva la 98 , daca nu aveti pe ce arunca banii , ok , dar 100 este prea puternica . Motorul , pistoanele , segmentii si restul de componente implicate in procesul de ardere au fost proiectate si garantate pentru o benzina mai slaba . Daca benzina este mai puternica , arderea este mai puternica , presiunea mai mare , temperatura mult mai mare ... Deci afecteaza motorul . Tu simti ca ea zboara de sub tine , dar in timp motorul va fi afectat !
QUOTE(benkenobi @ 17 Jul 2008, 21:04)
marius draga- iar o iei pe aratura. cum dracu afecteaza motorul benzina de 100?
hai ca sunt curios si vad ca nu sunt singurul.
in alta ordine de idei-toate statiile peco care vand benzina cu co 100 o vand doar ca sa distrugem noi motoarele, ca sa aibe ei procese in instanta cu utilizatorii? hai sa fim seriosi.
singura problema la acea benzina este pretul.
Dupa cum vezi NU mai sunt multe statii care sa vanda de 100 ! Ultima benzina adevarata cu CO100 a fost Shell V Power care s-a dus pe apa Sambetei de acum vre-o 3 ani si era din Austria . Restul este abureala , gen OMV !
QUOTE(PaulT @ 17 Jul 2008, 21:59)
Daca e AVGAS e sigur cu Pb,dar initiatorul topicului spune clar ca este fara Pb.De uzura mai mare nu poate fi vorba,si nici de putere mai mare cu softul stock.
Prin trecerea de la CO 95 la CO 100 castigi si putere !
QUOTE(romanvs @ 17 Jul 2008, 22:10)
Marius,esti incurabil,pe bune.
De ce crezi tu oare ca producatorul recomanda benzina fara plumb cu cifra octanica minim 95 ,sa -si bata joc de cumparatori?
Putere mai mare nu va avea masina dar va trage un pic mai bine pt ca aceasta (benzina de 100)arde mai bine si mai curat.
Daca zici ca nu e buna benzina de 100 pt ca uzeaza prematur motorul de ce iti mai trebuie 100-200 l.
Da , recomanda minim 95 fara plumb , pentru ca in trecut era si CO88 , 90 , 93 ...
Acel tras mai bine inseamna o ardere mai buna , presiune mai buna , putere mai mare ! Nu are cum o masina sa traga mai bine , dar sa aiba putere mai mica . Cu exceptia cazului in care lucrezi la soft , maximizezi cuplul catre turatii mici si scazi puterea .
100 - 200 l as combina-o cu CO 95 , apoi am destui prieteni care ar vrea si ei . Ma gandeam la o combinatie cu acea persoana , daca vrea sa castige si el ceva si i-ar fi mai usor . Daca face omu o afacere si aduce o cisterna , e mai usor sa vinzi en-gros , decat la litru !