Sorin_18
17 Jul 2008, 21:31
problema este in felul urmator,dupa o perioada in care mi-a mers perfec a inceput sa mi se deregleze in mers,sambata trecuta am plecat la munte am oprit prin si prin sinaia a inceput sa am intreruper la relanti rateuri in sarcina,am tras pe dreapta si am reglat avansul si am curatat putin platina si mergea perfect,la intoarcere la fel cand am plecat din azuga pe la comarnic la fel imi face,ce dreaq sa aiba ???
Mr_Devil83
17 Jul 2008, 22:41
Pai daca zici ca dupa ce ai curatat umpic platina mergea perfect eu as zice sa iei o platina noua, de fapt schimba toate piesele de la aprindere:
platina, luleaua, capac delcou. Astea te duc undeva la sa zicem un 10 - 15 ron si eventual daca te lasa mana sa mai dai niste bani ia si un set de fise nou pentru ca e posibil ca cele vechi sa fie cam varza.
Reglezi avansul dupa metoda volantei folosind un bec sau orice altceva sa se aprinda si mai vedem apoi.
Poti verifica si carburatorul pe alta masina sa nu faca figuri.
Mr Devil felicitari pt sfaturi! Se cunoaste omul priceput...
adrianne
18 Jul 2008, 04:09
pune putin ulei in capul axului delcoului, sa se unga pintenul de platina
diaconuliviu
18 Jul 2008, 06:59
QUOTE(adrianne @ 18 Jul 2008, 04:09)
pune putin ulei in capul axului delcoului, sa se unga pintenul de platina
Niciodata pintenul nu se unge cu acel ulei. Ala se pune pentru altceva.
Da o cautare si o sa gasesti (daca ai noroc in hatisul creat)
cand pun ulei acolo si merg o vreme, desfac si ma uit, uleiul a ajuns si pe came/pinten, depinde de lulea, daca ii permite uleiului sa iasa de acolo, unele nu permit ca sunt prea stranse pe ax, mai exact ciocul ala intra fix in locas.
Oare cu niste vaselina mai mult sau mai putin speciala merge dat pe came?
diaconuliviu
18 Jul 2008, 07:27
Cu vaselina in strat foarte subtire. Asta mai mult din motive de "hai s-o fac si pe asta", pintenul ori e din textolit (caz in care ar fi oarecum benefica o ungere) sau din plasticul ala mai nou, autoonctuos care nu necesita ungere. Fiind slab calitativ, se uzeaza oricum.
Uleiul de pe pisla, contrar Mondiru si alti autori unge numai cuplajul dintre axul de antrenare si cel cu came. Ca tie iti sare, e alta poveste, posibil, cum spui, executie mai dubioasa a lulelei. Sau, pui mult si nu se absoarbe rapid in pisla. La mine, nu e nici picatura de ulei pe came/bucsa magnetica (lulea Doduco, cu profil lat)
exact doduco aveam si nu curgea picatura de ulei, dar si intra fortat pe ax, cu lulea Bosch se "face" ungerea.
diaconuliviu
18 Jul 2008, 07:33
Da, doduco era executata asa cum trebuie.
nu as zice, prefer 'ungerea', si nu vad ce efecte negative ar putea avea daca e mai lejera pe ax(nu lejera sa aiba joc , ci cat sa lase sa se prelinga niste ulei intre ea si ax)
Sorin_18
18 Jul 2008, 07:39
capacul delcou este aproape nou cred ca are vro luna,luleaqua la fel,acum am patit acelasi lucru ma duc sa cumpar set fise buji platina capac si ce mai trebuie schimbat sa vedem daca mai face,poate sa se deregleze avansul in mers?
ionut.tanase
18 Jul 2008, 07:43
Sfatul meu este sa schimbi si condensatorul de la delcou. Mai bine zis incearca in prima faza doar sa schimbi acest condensator si vezi cum merge.
QUOTE(Sorin_18 @ 18 Jul 2008, 08:39)
poate sa se deregleze avansul in mers?
Da, daca ai joc in ax, sau nu e strans bine delcoul. In rest inevitabil se deregleaza 2-3 grade, diferenta de la rece la cald. Nu ar trebui sa simti aceasta 'dereglare'.
Sorin_18
18 Jul 2008, 07:47
joc in ax am si delcoul este strans incat sa il mai pot misca si eu dar l-am avut si strans bine si la fel,acel ax se poate schimba este greu?mai am un delcou bun de 1,4 dar nu cred ca se potriveste la 1,3
o sa incerc si cu un condensator
diaconuliviu
18 Jul 2008, 07:57
QUOTE(Sorin_18 @ 17 Jul 2008, 21:31)
[...]intreruper la relanti rateuri in sarcina,[...]
Rateuri in toba? As spune mai degraba platina (ardere contacte si/sau distanta dereglata) Poate chiar uleiul de care vorbea argon, cazut si pe contacte.
Daca ai si o Malvina, posibil si de la ea, are ea un "bug".
QUOTE(argon @ 18 Jul 2008, 07:37)
[...]prefer 'ungerea', si nu vad ce efecte negative ar putea avea [...]
Cum nu se stie prea bine ce material e in pinten (la alea din plastic autoonctuos) nu se stie nici efectul produselor petroliere asupra lui. Se poate uza mult mai repede.
De aia prefer vaselina in strat subtire, de regula vaselina neutra (de farmacie) sau, chiar si banala vaselina termica ALBA (aia dintre cooler si procesor.
Ma rog, la cit e o platina, e bine sa ai una rezerva dar, daca te lasa pe un drum ingust sau unde nu trebuie...
baranga
18 Jul 2008, 11:50
@sorin18:poti avea izolatia dela fisa la pistonul 3 crapata si sa dea scanteie cu delcoul;am patit-o
ydaniel
18 Jul 2008, 13:56
cel mai bine cumperi o aprindere electronica AT011.
mircea.a
19 Jul 2008, 22:28
QUOTE(Sorin_18 @ 17 Jul 2008, 22:31)
problema este in felul urmator,dupa o perioada in care mi-a mers perfec a inceput sa mi se deregleze in mers,sambata trecuta am plecat la munte am oprit prin si prin sinaia a inceput sa am intreruper la relanti rateuri in sarcina,am tras pe dreapta si am reglat avansul si am curatat putin platina si mergea perfect,la intoarcere la fel cand am plecat din azuga pe la comarnic la fel imi face,ce dreaq sa aiba ???
Dupa ce incerci toate sfaturile de mai sus si nu merge, incearca sa schimbi lantul si patina de la distributie. Cu presiunea la ulei cum stai? Din cate stiu eu, masina din semnatura ta are patina hidraulica si poate sa fie si asta o cauza. Sau daca presiunea e buna, s-ar putea sa fie obturata gaura prin care ajunge presiunea la patina cu depuneri de la ulei.
Succes!
badboy_marius
19 Jul 2008, 22:31
eu zic sa iei cheia de 11, si sa strangi piulita care tine delcoul strans de bloc.
Sorin_18
20 Jul 2008, 09:42
QUOTE(baranga @ 18 Jul 2008, 11:50)
@sorin18:poti avea izolatia dela fisa la pistonul 3 crapata si sa dea scanteie cu delcoul;am patit-o
fisele nu le-aM schimbat,cand ajung acasa o sa cumpar niste fise,ieri am plecat iar la munte,acum sunt in sinaia si la fel mi-a facut,am reglato iar si merge,presiune la ulei am si in privinta distributiei am verificato acum 3000 km acea aprindere cat costa?si de unde se poate cumpara??este cea de la membrul gotronic?
QUOTE(Sorin_18 @ 20 Jul 2008, 10:42)
de unde se poate cumpara??este cea de la membrul gotronic?
DA , contacteaza-l pe PM si discuti acolo , bafta !!
Sorin_18
20 Jul 2008, 19:25
Twister cam pe multe topicuri faci tu misto,domni moderatori ce fac oare ??
20 Jul 2008, 19:26:spunea argon ca dereglarea avansului poate fi cauzata si de jocul din axul delcoului,ma invata si pe mine cineva sa il schimb??sau nu merge shimbat?
20 Jul 2008, 19:28:QUOTE(mircea.a @ 19 Jul 2008, 22:28)
Dupa ce incerci toate sfaturile de mai sus si nu merge, incearca sa schimbi lantul si patina de la distributie. Cu presiunea la ulei cum stai? Din cate stiu eu, masina din semnatura ta are patina hidraulica si poate sa fie si asta o cauza. Sau daca presiunea e buna, s-ar putea sa fie obturata gaura prin care ajunge presiunea la patina cu depuneri de la ulei.
Succes!
ce treaba are presiunea la ulei cu problema mea??
gotronic
20 Jul 2008, 20:33
Presiunea de ulei intinde lantul de distributie(prin patina hidraulica). Lantul actioneaza axul cu came (implicit delcoul). Daca ai lantul neintins, pe langa distributia supapelor aiurea mai ai si aprinderea dereglata. (nu mai este in acelasi punct data scanteia, plus socuri mari in delcou....) Dar eu cred ca din platina, condensator sau chiar bobina de inductie poate fi problema. Masoara bobina de inductie intre bornele - si + . Ar trebui sa fie undeva la 3 ohmi. Sau vezi daca se incalzeste bobina excesiv dupa cca 15...20 min de functionare. (ar trebui sa poti tine mana pe ea).! Verifica atent si capac delcou dar mai ales pipa (nimeni nu o baga in seama, se carbonizeaza undeva pe exterior si da scanteia la masa.!). Referitor la ulei ptr. ungerea pintenului de la platina, nu-ti recomand. Datorita rotatiei (fortei centrifuge) se imprastie prin tot delcou (platina, capac delcou...), si pe urma praful de grafit de la carbunele capacului delcou scurtcircuiteaza tot pe acolo la inalta tensiune. (apropo ala mai este pe capac). vezi, sterge cu o carpa uscata tot capacul delcou, pipa, platina si ce poti prin delcou). Mai vezi si aparatoarea de protectie din plastic, (cea care se pune intre capac si delcou), sa fie curata, iar daca este din cauciuc cu un burete pe interiorul axului, vezi sa nu fie impregnata cu ulei si praf de carbune. Mai bine o schimbi cu una din plastic sau o dai jos daca-i mizerabila.!
brigada_diverse
21 Jul 2008, 06:58
QUOTE(ydaniel @ 18 Jul 2008, 13:56)
cel mai bine cumperi o aprindere electronica AT011.
cumperi asta dupa ce ai rezolvat cu mersul pe clasic. sa nu faci prostia sa o pui cand pe clasic nu merge bine....
badboy_marius
21 Jul 2008, 07:06
corect. cat se poate de corect.
Sorin_18
21 Jul 2008, 07:55
teoreti asa este,daca era din aprindere mersul la relanti se schimba dupa cate i-am schmbat si reglat,parerea mea ca problema mai persista din cauza jocului in axul delcoului(are nu gluma)dar care nu stiu sa il schimb
cauti un delco SH de 1300 fara joc prea mare in ax, vreo 20 ron e la noi in targ.
gotronic
21 Jul 2008, 08:04
Daca ai joc exagerat, regleaza platina la 0,6mm. Verifica si jocul la platoul platinii (bratul care tine platina mobila si axul pe care se pune). Daca si ala are joc mare, trebuie luat un platou nou cu tot cu platini de "Sacele" (asta daca delcoul este de aceeasi firma).!!
Sau mai bine ce a zis Argon!!!
Sa verifici si capsula vacumatica sa nu fie sparta sau sa traga aer fals.!!!
Sorin_18
21 Jul 2008, 12:37
momentan sa rezolvat problema am reglat platina la o,6 am refacut avansul si reglajul la carb si momentan merge foarte bine,dar sa vad la un drum lung cum se comporta
djasu82
21 Jul 2008, 18:28
Cam mult 0.6mm 0.5 era mult mai bine si pentru bobina , asacu 0.6 bobina de inductie v-a fi mult mai stresata in fine si energia eliberata v-a fi mai mare fiindca pintenul de la platina parcurege o distanta mai mare pe suprafata camei. La tine a fost cu siguranta de la avans a fost mult prea mare.
gotronic
21 Jul 2008, 18:54
Iar "te bagi", nu vezi ca s-a rezolvat. La La jocuri mari, nu ai ce face altceva, merge si 0,7 daca ai 1 mm la ax.!!!!! (asta inseamna 0,5 mm pe raza, deci mai raman 0,2 si la platina). Capis.??
diaconuliviu
22 Jul 2008, 06:56
QUOTE(djasu82 @ 21 Jul 2008, 18:28)
[...] 0.6 bobina de inductie v-a fi mult mai stresata in fine si energia eliberata v-a fi mai mare fiindca pintenul de la platina parcurege o distanta mai mare pe suprafata camei. [...]
Da, explicatie pompieristica, e prima oara cind aud ca un dwell mai mic inseamna o energie enorma/mai mare. Daca ar fi asa...
Motorola
22 Jul 2008, 07:24
Am vazut si eu, dar efectiv mi-a fost si jena, si lehamite sa ma mai bag. Sunt unii "buricul pamantului" care nu inteleg ca forumurile nu sunt ptr. "afirmarea personalitatii", sau dreptul de a discuta si a-ti da cu parerea, numai daca ai "realizari". (pe forum bineinteles)
Sorin_18
15 Jan 2009, 20:02
ma baieti de ce naibi se deregleaza avansul in mers??(am aprindere AT011 cu senzor) problema este cam asa,reglez avansul apoi dupa ce merg cativa km incepe sa imi dea in nas porneste greu,refac avansul si surpriza merge impecabil,prima zi cand am montat aprinderea a mers super. apropo delcoul este foarte bine strans
gotronic
15 Jan 2009, 20:17
Poate ai arcurile rupte, sau capsula svacumatica sparta. Vezi daca nu atinge ceva acolo in delcou sau nu ai contacte bune, masoara tensiunea pe bobina de inductie cand iti face si inainte vezi cat ai fata de acumulator.!!! Nu cred ca se deregleaza avansul, se intampla ceva pe acolo si trebuie cautat. Sa nu fie si contactele de la bobina de inductie, unde ai legat minusul aprinderii?
LE. Mai vezi si incarcarea bateriei cat este ca poate depaseste 18V cateodata (in impulsuri), ce releu de incarcare aveti? mecanic, electronic, cu sau fara referinta de tensiune??
Sorin_18
15 Jan 2009, 20:22
pe surubul unde este legata masa la caroserie,firul acela de cupru are ceva daca atinge ``peretele`` delcoului??,acele arculete si axul de la delcou se schimba greu ?
Mr_Devil83
15 Jan 2009, 22:01
luleaua are cumva un joc fata de axul delcoului?
Ia da delcoul jos si verifica chestia aia care are forma de piulita fluture, nu stiu cum ii zice, e prinsa de ax cu un nit si apoi este un arc peste nitul ala, nu cumva are joc axul in ea?
Sorin_18
16 Jan 2009, 12:08
QUOTE(Mr_Devil83 @ 15 Jan 2009, 22:01)
luleaua are cumva un joc fata de axul delcoului?
Ia da delcoul jos si verifica chestia aia care are forma de piulita fluture, nu stiu cum ii zice, e prinsa de ax cu un nit si apoi este un arc peste nitul ala, nu cumva are joc axul in ea?
te referi la cea care intra in motor??la cea care este pe axul delcou?
gotronic
16 Jan 2009, 12:38
Da, la aia se refera.
emircea
16 Jan 2009, 13:55
Mai, nu stiu in ce discutii v-ati tot antrenat, dar prima chestie care o faceam cand mi se deregla brusc nu era sa umblu la aprindere, ci sa curat sita de la intrare in carburator si jiglerul de relanti. De obicei gaseam acolo gunoaie si nu trebuia sa merg mai departe.
Evident, simptomele porneau dupa ce o buna perioada aveam niste reglaje perfecte.
Sorin_18
16 Jan 2009, 14:06
da ,dar la mine cum reglez iar avansul cum isi revine,deci nu are cum sa fie de la carburatie
si ochiometric, inainte si dupa reglare, pozitia delcoului e aceasi? te iei dupa capsula ca sa zic asa..
Daca delcoul este bun, buba vine de la distributie.
Sorin_18
16 Jan 2009, 16:33
delcoul are joc mare in ax,ce sa zic difera putin dar foarate putin pozitia,se poate schimba axul sau se schimba doar chestia aia care intra in motor??
Eu mi-am luat din targ un Delco de 1400 cu 20 ron, fara joc in ax. Vezi ca daca cumperi trebuie verificate, cele mai multe au arcurile sarite, joc in ax, platou varza, sunt de 1300...eu am verificat vreo 8 pana sa gasesc asta bun. Pe el scrie anul, sa fie cat mai nou, dupa 1996, alea vechi au multe sanse sa fie varza/uzate.
Sorin_18
16 Jan 2009, 18:23
si cum imi dau seama daca este de 1400 sau 1300?un ax ma costa 40 ron mi se pare cam mult
scrie pe el 12V 3239, si binenteles anul, daca scrie 1981 de ex. nu are cum sa fie de 1400, dar in principiu, daca e 3239 e OK...cum ziceam, an cat mai recent. La dezmembrari de pe o Dacie lovita ar fi ideal, in targ aduc mai mult gunoaie, sau daca sunt bune, sunt de 1300 de la remat...da' iti dai seama ca in atatia ani arcurile alea din el nu mai sunt ce erau odata.
Sorin_18
16 Jan 2009, 18:29
o sa incerc maine in targ (tot am drum) daca nu la dezmembrari,dar si aici jepcari astea cer pe o piesa pret mai mare ca la magazin
In magazin e 150 ron minim de EP, si 50 ron de serele(nu lua asa ceva).
La el verifici cum ziceam, ce scrie pe el, capsula(tragi cu gura si vezi sa se miste platina), jocul din ax, arcurile(cu o mana ti de baza cu cealalta tensionezi axul-trebuie sa opuna rezistenta, si sa revina cand eliberezi), sau daca invarti incet prin gaurelele din platou vei vedea daca sunt arcurile la locul lor.
Merced
16 Jan 2009, 19:39
Tot asa-mi facea si mie masina, ce belele am tras cu ea iarna trecuta. Asta vara i-am pus delcou nou, ca aveam p-acasa, de EP normal, cred ca mai am cel putin unu' pe la tara. De atunci n-am mai avut probleme, ala vechi avea ditamai jocul mi-a aratat si mie mecanicul. Si vacumu' obosit pe deasupra. De la cel vechi am pastrat capacu' ala de protectie, ca p-ala nou era unu' prin care mi-a zis omu' ca o sa-mi intre umezeala mai rau, in rest l-a pus si atat, cu platina care era pe el cum a fost reglata, nici nu stiu daca e de 1300 sau de 1400 dar masina a mers mult mai bine si n-am avut obiectii.
Sorin_18
16 Jan 2009, 20:02
asta o sa fac si eu,dar daca nu gasesc un delcou bun la un pret rezonabil o sa incerc sa schimb axul