Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va rog urgent ajutati-ma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
JmEk
Salut va scriu din mijlocul strazii sa zic asa.Mergeam cu masina si deodata simteam ca nu mai trage cine stie ce.......si am auzit un zgomot ciudat.......circa 1km...pana am ajuns cu ea in parcare....cand deschid capota....acolo unde se tine antigelul si apa distilata cald cu draci.....si imi dadea apa pe afara...cureaua de transmisie sau cum naiba so numi facuta ferfenita........
bineinteles ca nu am mai plecat de acolo cu ea.

Acum va rog sa ma ajutati ce trebuie sa cumpar?
urgent va rog.ce s-ar mai putea strica dupa faza asta
?

astept raspunsuri urgent.
eventual bogdan_momita pe mess sunt on-line acum
petrysorr2006
asta la c masina? care curea? cureaua de la alternator? faza cu apa tie ti-a fiert. e km naspa. daca ai mers mult asa posibil sa ti se fi gripat motorul. nu ai incercat sa mai pornesti?
JmEk
dacia break.am mers maxim 1 km...ce sa mai pornesc? cureaua din fata radiatorului.
romanvs
S-ar putea sa fi scapat sa nu fi calat motorul.
Cumpara o curea noua,completeaza lichidul de racire si fa aerisirea si apoi ii dai cheie.
Daca porneste e bine,dar sa fii atent sa nu iti faca bule in borcan.Daca iti face e posibil sa ai garnitura de chiuloasa arsa.
petrysorr2006
pune-i o curea noua. acuma vezi si tu. s-ar putea sa fie nasol adica sa se fi gripat motorul daca l-ai incins. deci la tine s-a rupt cureaua, pompa de apa nu a mai mers si asa s-a incins apa. vezi cum se comporta dupa ce ii pui cureaua. bafta
ydaniel
ia curea de SC FARTEC SA brasov.si antigel de la policolor sau chimopar.NU lua de la guzu.
JmEk
deci...cureaua respectiva nu s-a rupt...era intreaga numai ca a iesit de acolo fiind varza.....era toata numai crapaturi...deci am scos-o intreaga......de ce lichid de racire e vorba? antigel sau apa distilata?

18 Jul 2008, 22:36:
deci sa inteleg ca tot borcanul ala il golesc si il umplu iar cu antigel si apa distilata corect?

18 Jul 2008, 22:41:
mai zicea cineva sa pun ciorap de femeie ca merge....dar prefer sa stau cu ea in parcare "mijlocul strazii" cu eticheta mare pe parbriz sa nu o ridice astia "DEFECTA - CUREA TRANSMISIE DUSA"


trebuia sa le scriu si un PS : in caz ca o ridicati va rog sa mi-o aduceti acasa...plata o fac pe loc smile.gif)
sorin1983
nu este curea de transmisie... nici macar curea de distributie... dacia are distributie pe lant! e cureaua care antreneaza pompa de apa(pentru racire) si alternatorul(pentru curent). schimba cureaua, strange-o corect, desfa furtunul mare din capul pompei de apa si verifica termostatul(vezi 2 coliere cum te uiti in capatul motorului spre radiator) eventual schimba-l cu unul nou(vernet parca era mai bun), verifica nivelul apei in vas dupa ce se raceste, pune-i antigel si apa distilata 1 la 1 proportia, fa o aerisire dupa si vezi cum sta treaba.
JmEk
stimabile sorin....am aceasta masina de 2 luni.Deci incepator...daca ma iei asa tare cu aerisire si cu nush ce....ma uit ca matza in calendar...pb e ca nu ma pricep si pentru mine orice chichita ma face sa fiu speriat.....de asta zic ...cu alte cuvine e nasoala problema sau nu?


PS :lucrez in domeniul it...daca era sa aiba probleme cu placa video sau placa de baza io schimbam dar asa de aerisit si ce imi zici tu acolo sunt exact termeni ..straini
vallyyy
Stai calm .....eu mi-am calat motorul dupa 6 luni de permis .....de atunci incolo am invatat sa demontez o dacie de la A la Z ........in ceea ce priveste problema ta .....dupa parerea mea poti sa stai calm, ai mers decat 1km sunt sanse relativ mici sa ti se fi calat motorul .......sanse mari ai sa fi ars garnitura de chiuloasa ....bafta wink.gif
JmEk
si chiuloasa aia ce mai e??? adica cat e de grav? sa iau una maine dimineata? cam cat de scumpa este?
vallyyy
garnitura de chiuloasa e in jur de 20 de ron ......insa nu renteaza sa o schimbi daca nu are nimic .......
JmEk
da dar problema e ca nu stiu ce e aia si unde se afla si cum imi dau seama ca este arsa...sunt buba.....
C@talin
chiuloasa e bucata de aluminiu din capu pistoanelor se insurubeaza bujiile si mai sunt supapele prin ea deci stai linistit ca nu e asa ieftina tongue.gif
mai mult ai garnitura de chiuloasa arsam dute la mecanic ca vad ca nu te prea pricepi,si sa nu strici ceva pe acolo smile.gif

19 Jul 2008, 00:12:
fara suparare wink.gif
sorin1983
ce ti-a zis catalin e valabil si de la mine:) du-te la cineva care se pricepe ! ca pierzi timpul de pomana smile.gif si eu lucrez it dar si dacia smile.gif n-a fost intentia mea sa te iau prea tare dar am crezut ca va adunati si voi 2-3 prieteni si cu o mana de sfaturi faceti o dacie... sa nu treci la S600 oricum!
ag02cws
Topicul asta sigur nu e vrajeala?...
badboy_marius
de ce ar fi vrajeala? omu nu stie si incearca sa se documenteze.
ceaki
pune-i o curea noua, intinde-o sa nu fie slaba si sa patineze pe fulia de la alternator, desfa busonul de sus de la radiator si complecteaza cu apa. pune apa si in borcan, dupa care porneste motorul. urmareste ceasul de temperatura de la bord(daca ai) si vezi sa nu urce apa mai mult de 92-95 grade. daca n-ai urmareste sa vezi daca iti face bule de aer in vas. o aerisire cat de cat poti sa ii faci prin strangerea cu mina a furtunului ala gros de apa care intra in radiator, atunci o sa auzi in borcan cum iese aerul. bafta, ca nu-i mare lucru.
brigada_diverse
daca spui ca nu te pricepi...cel mai simplu faci asa:
pui o curea noua, o intinzi(prin miscarea in sus a alternatorului) si te duci cu ea la un mecanic sa vada ala(dar unul bun, nu un snapan

asta faceam si eu computerele..dar acu ca le-am invatat, nu am mai mers la service de muuult.....asa o sa faci si tu cu masina..
Twister
Du-te mai omule la un mecanic sa-ti faca masina, ca tu nu ai treaba. Ar fi bine totusi daca in mers ai mai arunca un ochi si pe la indicatoare.
By the way, primii pasi in mecanica nu se invata pe un forum specializat! Se invata folosind LOGICA in primul rand si apeland la o carte, la un manual, nu neaparat de Dacie, sa fie de motor cu aprindere prin scanteie. Pe acest forum ai sa gasesti indivizi satui de motoarele Daciilor lor, care n-o sa stea in veci sa iti explice chestii elementare.

Ideea e urmatoare: nu cunosti > platesti. Asa e si normal.
JmEk
asta asa este twister...dar ca oricare altul.....care are dacia.....la inceput nimeni nu a fost invatat...ai invatat pe traseu.....nu poti sa zici ca tu cand ti-ai luat dacia stiai unde e aia sau unde e cealalta....scuze ca sunt afon...dar nu m-am nascut invatat...plus ca pana acum nu am avut legatura prea mare cu masinile.....(nu ma pasioneaza foarte mult) daca ma pasionau nu mai aveam dacie acum.DAr eu vad masina ca un obiect cu care sa iti faci treaba nimic mai mult.........daca era sa fiu innebunit dupa viteza si impresii luam altceva...

ORicum va multumesc frumos tuturor pentru sfaturi.
Astazi dimineata am fost si am luat :

Curea : 12,5 lei
Garnitura Chiuloasa : 8 lei
Twister
Asa ieftina garnitura de chiulasa? Mai bine nu luai garnitura, ca e cu du-te vino, exista o sansa sa nu se fi ars (mica, e drept), apoi sper ca ai luat pentru capacitatea cilindrica a motorului tau; mai e o chestie, garnitura tre verificata vizual, mai ales la inele, sa nu fie ciupite sau deformate.

Pah daca nu esti pasionat de masini, mai bine iti iei un Matiz, ceva mai nou, ca in Dacie ori o sa bagi multi bani si devi mecanic, ori nu devi mecanic si bagi si mai multi bani. tongue.gif
JmEk
am luat pentru motor de 1400.....ca eu am 1397...m-am uitat la ce spui tu este ok......iar pentru 8 lei acum prefer sa nu fac 100 de drumuri...las-o acolo nu se stie cand o sa imi trebuiasca........iar matizul nu imi place ca e ingramadit din pct meu de vedere.




si apropo vad ca esti din CT...eu am adus masina tot din CT..asa ca vad ca alea de pe acolo au numai probleme...o fi din cauza apei .......umiditate mare smile.gif)
Adrian_Boy
QUOTE(JmEk @ 19 Jul 2008, 09:04)
asta asa este twister...dar ca oricare altul.....care are dacia.....la inceput nimeni nu a fost invatat...ai invatat pe traseu.....nu poti sa zici ca tu cand ti-ai luat dacia stiai unde e aia sau unde e cealalta....scuze ca sunt afon...dar nu m-am nascut invatat...plus ca pana acum nu am avut legatura prea mare cu masinile.....(nu ma pasioneaza foarte mult) daca ma pasionau nu mai aveam dacie acum.DAr eu vad masina ca un obiect cu care sa iti faci treaba nimic mai mult.........daca era sa fiu innebunit dupa viteza si impresii luam altceva...

ORicum va multumesc frumos tuturor pentru sfaturi.
Astazi dimineata am fost si am luat :

Curea : 12,5 lei
Garnitura Chiuloasa : 8 lei
*




Asa, nu te lasa !

Aici inveti multe chestii si o sa gasesti oameni care o sa te ajute wink.gif

Vezi ca in cazul in care este dusa, garnitura de chiuloasa, se schimba doar la service, pentru ca-ti trebuie o chieie dinamometrica pentru strans acele suruburi wink.gif
JmEk
asta am inteles de la toti cei de mai sus si inca odata multumesc.
Acum eu am luat-o ca sa nu ma duc la service sa imi zica 40 lei sau cine stie cat ....si plus ca am vazut ca e doar 8 lei de ce sa nu o iau...Daca nu e dusa a mea..o las acolo ca nu se stie niciodata.....
eXtenSion
Garnitura de chiulasa sta ca si cea maro desenata.. Din cate tin eu minte.



Pentru ca sa pui cureaua desfaci surubul indicat in poza.
Twister
QUOTE(JmEk @ 19 Jul 2008, 09:34)
am luat pentru motor de 1400.....ca eu am 1397...m-am uitat la ce spui tu este ok......iar pentru 8 lei acum prefer sa nu fac 100 de drumuri...las-o acolo nu se stie cand o sa imi trebuiasca........iar matizul nu imi place ca e ingramadit din pct meu de vedere.
si apropo vad ca esti din CT...eu am adus masina tot din CT..asa ca vad ca alea de pe acolo au numai probleme...o fi din cauza apei .......umiditate mare smile.gif)
*




Chiar e o problema, din cauza salinitatii le ia rugina mai repede.
Pah daca stii @garnitura chiulasa insemana ca nu esti chiar incepator. O poti schimba si singur, daca te hotarasti iti trasam noi niste pasi de urmat si te descurci cu siguranta. Daca te apuci de unul singur e bine sa faci rost de o cheie dinamometrica.
slaiciprian
vezi aici: http://www.daciaclub.ro/Schimbare-antigel-...-p1114155.html# cum se face aerisirea corecta a instalatiei de racire.
mar10may
"daca iti iei dacie ori devii mecanic ,ori bagi in ea f multi bani".este numai o parere pe ca nu o prea impartasesc.in cazul de fata cu cureaua de la alternator dusa cred ca e o mica problema.la cateva zile din cate stiu eu sau la cateva sute de km se mai trage capota la masina si se mai verifica un nivel la ulei,la lichidul de racire,la lichidul de frana,etc.daca s ar fi tras capota la masina s ar fi vazut destul de clar ca acea curea era plina de crapaturi asa cum a spus.si daca s ar fi schimbat acea curea nu mai se ardea nici oi garnitura.nu degeaba in cartea tehnica a masinii se enumera anumite operatii care trebuiesc facute la un anumit interval de timp sau km.daca anumite indicatii date de producator se respecta problemele ar fi sigur mult mai putine.cand o problema este cauzata datorita consumabilelor neschimbate la timp,atunci nu este vina masinii ca e o dacie
JmEk
revin sa va spun ca am schimbat acea curea...iar garnitura la chiuloasa este ok...oricum am acum in plus....nu se stie cand trebuie.
aerisirea s-a facut


multumesc pentru ajutor.
Cu stima,
Bogdan
romanvs
Ai vazut ca nu a fost dracul chiar atat de mare. smile.gif
Pe viitor sa mai ridici capota sa verifici:
-nivel ulei motor din mie in mie de km
-nivel electolit baterie cam o data pe luna
-nivel lichid de racire din mie in mie de km
-nivel lichid de frana din mie in mie de km
-cam la 10000 km starea curelei de transmisie
PS:cam orice posesor de Dacie 13xx are la capota o curea de transmisie de rezerva(asta ca sa nu te mai complici cu ciorapi de dama,ca poate nu are domna biggrin.gif ).
In concluzie daca ai Dacie trebuie sa ai un mic bagaj de cunostinte tehnice.

Bafta.
neajiji
Aloca si tu ceva timp sa vezi cum merge chestia aia de sub capota, eu cel putin cand eram incepator ma uitam la toate draciile de la motor si ma prindeam cam ce face fiecare in parte. Recomand sa rasfoiesti si un manual de reparatie dacia.

Imi place cum spun toti cat de usor e sa schimbi garnitura de chiuloasa radmasa.gif
PH-06-BOA
Garnitura , nu se schimba decat in rai, si cu toiagul lui sfantul Ilie. Sunteti tari. Ati speriat baiatul , mai sa cada de pe picioare. Garnitura o poti schimba si in drum, in mai putin de o ora, numai sa o ai la tine, sa ai curaj ,cele mai intalnite chei (de la 10 la 17)si cunoasterea reglajului la culbutori. O curea rezerva se poarta sub armatura din coltul de sus al capotei, si pentru ca la inceput nu veti sta cu ochii tinta pe aparate, din una dintre cele trei borne ale puntii de diode, trageti un fir (tensiune alternativa), redresati cu o dioda sau chiar o punte, cu care alimentati un releu, cu contacte normal inchise. Prin contactele lui, treceti alimentarea unui bec de bord. La punerea contactului, se va aprinde becul(rosu strident) iar cand motorul porneste, alternatorul produce tensiunea care face sa atraga miezul releului, deschide contactele si stinge becul. Deci functioneaza. Sta becul aprins, ai diode in scurt (nu intrerupte) , excitatie sarita, curea rupta, releu de incarcare defect. E ceva pentru inceput.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.