Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Break jeleu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Cos
Salut la toata lumea!
Sunt nou pe aici. Am si eu o mare problema. Daca se poate sa ma ajutati.
Am o Dacie 1310 Break cam vechiuta ea, din '87. Anul trecut in toamna am bagat o gramada de bani in f.. ei. Cred ca imi luam alta mult mai noua. I-am luat motor nou, cutie 5 trepte, refacut caroserie, vopsit etc. Merge, se infige, fuge 150 km/h dar a aparut o problema. La viteza "cerne". Cand fac o depasire de la 100km/h masina se comporta exact ca un jeleu! Cand reduc viteza si pun frana, se comporta identic. Rotile sunt echilibrate si nu au probleme.
Am crezut ca e puntea rupta. Nu ma prea pricep si am fost cu ea la un nene care le mai bungheste. Nu a gasit nimic.
Sa mai caut defectul sau sa-mi iau alta? Va rog sa ma ajutati! Orice sfat e bine venit. Va multumesc.
RALLYMAN
De verificat cam in aceasta ordine:
-->amortizoarele suspensiei (daca atunci cand treci peste usoarele denivelari ale drumului masina ai senzatia ca pierde directia chiar daca mergi in linie dreapta si trebuie sa contracarezi din volan).
-->bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale (daca sant uzate puntea oscileaza in lateral sau "in foarfeca" fata de directia de mers si vireaza masina st-dr de c*r ca si cum ai misca de volan rapid st-dr).
-->discurile de frana si tamburii spate sa nu fie ovalizati (asta in cazul in care franeaza in hopuri sau ai pulsatie in pedala de frana).
-->ar mai fi multe altele dar, incearca-le pe astea si daca nu, mai vorbim si poate explici mai pe larg ce inseamna "cerne" (in ce directie ?) si cum face "ca un jeleu" (ca o racitura ???).
Bafta !!!
Ov
problema poate fi si din directie (cu toate ca cel mai probabil e din bucsile de la bascula spate sau tendoane) si anume din unghiurile de cadere.
Cos
Am sa verific bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale. Amortizoarele stiu ca le am noi (maxim 1000km), tamburi si discuri frana noi.
Da, exact asa cum ai zis RallyMan, da de c*r st-dr ca si cum as lua eu de volan f rapid. Dupa vreo 5 sec se potoleste. Iti dai seama ce balans.
Multumesc mult de tot!
autom


MAi mul ca sigur (asa cum au spus cei dinaintea mea ) e vorba de tendoanele de la puntea spate si geometria fata........

Au foet schimbate semilonjeroanele fata? am vazut un caz cand au fost montate cu o deviatie de 1 cm (sper sa nu fie cazul tau )

Trebuie sa verifici si amortizoarele (foarte sigur ca sunt cu supapele blocate pe anumite pozitii ) ai inaltatoare la arcuri?

Ce multe ganduri bune, Salut
Dyda
Daca ar fi vorba de ceva bucsi de cauciuc ( flexibloc ) in rulaj ar trebui sa prezinte ceva zgomote specifice - batai, troncaneli.
Dar cum ' jeleul lui prezinta leganari , acestea sunt de la amortizoare.
Dupa cum se stie acestea au rol de a amortiza , de a stopa viteza pe destindere cit si comprimare a arcurilor impreuna cu incarcarea respectiva. In momentul cind 2 sau mai multe amortizoare au ramas fara ulei sau supapele sunt decalibrate sau defecte rolul lui este anulat arcul ramine liber producindu-se acest fenomen de leganare accentuata pe o destindere mai mare
Verifica toate amortizoarele si inlocuie ce gasesti defect , dupa care mai vorbim
RALLYMAN
QUOTE(Cos @ 10 Jan 2005, 23:28)
Am sa verific bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale. Amortizoarele stiu ca le am noi (maxim 1000km), tamburi si discuri frana noi.
Da, exact asa cum ai zis RallyMan, da de c*r st-dr ca si cum as lua eu de volan f rapid. Dupa vreo 5 sec se potoleste. Iti dai seama ce balans.
Multumesc mult de tot!
*


Daca acest fenomen se manifesta la viteza mica e de recomandat sa scoti rotile de pe spate si sa le pui pe o masina de echilibrat, sa le invarti si sa urmaresti daca ai cauciucurile deformate (cel mai probabil sant rupte sarmele de la cord) si eventual sa le echilibrezi....
Cos
Am dovedit-o cu ajutorul vostru. Am schimbat bucsele si am echilibrat rotile de pe spate. E beton! Rotile nu erau asa de nasoale, adica slabe sanse sa fi fost din ele. Cert este ca acum mai seamana a masina si nu ma mai dau cu barca... Multumesc!
RALLYMAN
QUOTE(Cos @ 13 Jan 2005, 23:19)
Am dovedit-o cu ajutorul vostru. Am schimbat bucsele si am echilibrat rotile de pe spate. E beton! Rotile nu erau asa de nasoale, adica slabe sanse sa fi fost din ele. Cert este ca acum mai seamana a masina si nu ma mai dau cu barca... Multumesc!
*


Ma bucur ca ai rezolvat dar parca 150 km/h la Dacie e prea mult... o pui pe butuci repede... no offence ph34r.gif blush.gif ph34r.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.