Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merge in 3 pistoane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
buna dimineata, am si eu o intrebare. Din ce cauza poate sa mearga masina in 3 pistoane cu motorul cald, in afara de : bujii, fise, delcou, bobina de inductie ( pe asta am schimbat, si am verificat )

multumesc ajutorul
Minel
QUOTE(tzuku @ 21 Jul 2008, 09:39)
Din ce cauza poate sa mearga masina in 3 pistoane cu motorul cald, in afara de : bujii, fise, delcou, bobina de inductie

*




Iar ai facut vreun pariu cu un vecin ... laugh.gif glumeam , sper sa nu o iei in nume de rau .. smile.gif

Bobina in nici intr-un caz nu o poti pune , deoarece ea da scanteie la toate bujiile prin intermediul fisei centrale-rotor (lulea )-capac delcou -fise-bujii . (deci ca bobina nu da scanteie nu primeste nici o bujie scanteie )
Poate sa iti mai mearga in 3 din cauza unei supape sau a reglajului deficitar a culbutorilor ... daca mai este ceva de completat ..
ZTV
mc minel, stai lejer nu am luat in nume de rau, dar din pacate acuma nu e vb despre pariu....din pacate e realitate, ieri mergea brici masina am facut vreo 30 de km in oras cu ea, am lasat in parcare pe la 8 seara, si dimineata pe la 7 cand am venit la servici merge in 3 pistoane, chiar su dupa 6 km facut in oras cu motorul cald.....bujiile nu au nici 4000 de km, iar fisele si delcoul is noi, au doar cateva zile pus pe masina.
Mr_Devil83
Eu am patit-o cu o bujie, de fapt cu 2.

Din cauza avansului reglat prost, s-au innegrit bujiile si dupa ce le-am pus pe aragaz si o curatare cu smirghel foarte fin nu a remediat problema. Una din bujii mergea prost iar una deloc. Culmea a fost ca in turatie mare motorul mergea in 4 bujii.

Bujiike aveau maxim 50km de cand le-am cumparat, erau falke sau flake, ceva de genul asta.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Jul 2008, 11:39)
Eu am patit-o cu o bujie, de fapt cu 2.

Din cauza avansului reglat prost, s-au innegrit bujiile si dupa ce le-am pus pe aragaz si o curatare cu smirghel foarte fin nu a remediat problema. Una din bujii mergea prost iar una deloc. Culmea a fost ca in turatie mare motorul mergea in 4 bujii.

*




Si cum ai rezolvat-o pana la urma , colegul de sus sigur ar vrea sa stie .... dry.gif

Ai schimbat bujiile cu unele noi si reglat avansul ,si ai remediat problema sau ..... huh.gif

afilon
poate ti s-a spart membrana de la servo si suge lichid de frina. am patit eu asa o data. ia vezi, a scazut nivelul in vas? daca scoti furtunul din servo si-l astupi cu destu', cum merge?

ia verifica si clapeta de soc. sa nu ramina partial inchisa. mai da un ochi prin carburator, pompa de benzina, filtru de benzina si in final rezervor. s-o fi adunat mil pe traseu si nu-i vine zaft. desi daca zici ca doar la cald face, probabil ceva de la aprindere sau supape/culbutori prost reglati.
Mr_Devil83
Sinteroamele de 20 de lei si a pornit la sfert de cheie. Reglat putin avansul si aerul si a fost ok.
pcostica
tzuku-verifica capacul de la delcou
Bafta!
baranga
in primul rand ca sa zici ca un motor merge in 3 trebuie sa scoti fisele pe rand si sa vezi care bujie nu lucreaza!!!cand vezi ca nu lucreaza o bujie,te uiti la ea daca e ancastrata si daca ai ulei pe filet;daca ai ulei inseamna ca segmentul pe acel piston e terminat si ia ulei si ancastreaza bujia;
daca bujia e o.k si uscata e trebe din reglajul culbutorilor wink.gif
daca bujia e uda atunci e : 1) ori din fisa(o probezi cu alta buna sau o masori cu aparataul de masura;sa aiba o rezistivitate apropiata faat de celelalte;nu pot sa dau o valoare pt ca nu stiu ce fise ai)
2)cama la delco tocita si nu mai deschide platina la acel piston;ca urmare nu ai scantee
3)capac delco fisurat;uitate atent,te poate pacali la o vedere mai in graba
4)contacte oxidate sau arse la capac delco si/sau lulea
5)compresia pe pistonul respectiv
6)pinion la delcou tocit
7)lant la distributie uzat sau neintins;pinioane uzate
ia-o in aceasta ordine si vezi de ce lucreaza in 3 pistoane si remediaza situatia.

P.S. cu riscul de a ma face de ras pot sa spun ca si eu am pus odata 2 fise invers si merge ca dracii aia mari,si nu stiam de ce merge asa;dar cu ocazia asta am curatat carburatorul biggrin.gif
SSilent
QUOTE
segmentul pe acel piston e terminat

sau semeringurile la supape, si pe-acolo poate sa bage ulei
djasu82
QUOTE(baranga @ 21 Jul 2008, 18:06)
in primul rand ca sa zici ca un motor merge in 3 trebuie sa scoti fisele pe rand si sa vezi care bujie nu lucreaza!!!cand vezi ca nu lucreaza o bujie,te uiti la ea daca e ancastrata si daca ai ulei pe filet;daca ai ulei inseamna ca segmentul pe acel piston e terminat si ia ulei si ancastreaza bujia;
daca bujia e o.k si uscata e trebe din reglajul culbutorilor wink.gif
daca bujia e uda atunci e : 1) ori din fisa(o probezi cu alta buna sau o masori cu aparataul de masura;sa aiba o rezistivitate apropiata faat de celelalte;nu pot sa dau o valoare pt ca nu stiu ce fise ai)
2)cama la delco tocita si nu mai deschide platina la acel piston;ca urmare nu ai scantee
3)capac delco fisurat;uitate atent,te poate pacali la o vedere mai in graba
4)contacte oxidate sau arse la capac delco si/sau lulea
5)compresia pe pistonul respectiv
6)pinion la delcou tocit
7)lant la distributie uzat sau neintins;pinioane uzate
ia-o in aceasta ordine si vezi de ce lucreaza in 3 pistoane si remediaza situatia.

P.S. cu riscul de a ma face de ras pot sa spun ca si eu am pus odata 2 fise invers si merge ca dracii aia mari,si nu stiam de ce merge asa;dar cu ocazia asta am curatat carburatorul biggrin.gif
*


Nu mai spune daca are ulei pe filet ci daca e depus ulei pe interiorul bujiei si pe eletrodul central cel din ceramica . Are probleme la supape si trebuie facuta o mica revizie la culbutori .
ZTV
deci am verificat: delcoul, fisele, platina, carburatorul, bujiile. Totul era OK, pistonul 2 face figuri, cand scot fisa de pe bujii abia se simte ceva diferenta, am schimbat bujia cu una noua, acelasi rezultat, am schimbat fisa, tot asa, am pus la loc capacul vechi de delcou, tot asa.....
Sunt curios daca se poate sa intample asa ceva de la o zi alta, fara nici un semn inainte, chiar ma miram ce frumos si rotund merge motorul in ultimele vreme.....
crde ca trebuie sa fac o vizita la un mecanic.
ps: nici pe bujii, nici pe filet nu am gasit urme de ulei

21 Jul 2008, 21:42:
Nu mai spune daca are ulei pe filet ci daca e depus ulei pe interiorul bujiei si pe eletrodul central cel din ceramica . Are probleme la supape si trebuie facuta o mica revizie la culbutori .


- posibil sa ai dreptate
djasu82
Ca sa nu distrugi filetul la chiuloasa se pune ulei de motor sau se unge usor cu vaselina filetul la fiecare bujie - priza v-a fi si mai buna intre chiuloasa si bujie. Eu iti spun sa te deplasezi cu masina cu o turatie de 3500 de ture ... asa poti arde complet calmina depusa pe interiorul bujiilor .
ZTV
am fost azi la mecanic nr 1, el spune ca tachetii sunt in regula, chiar numai stiu ce sa fac....urmeaza mecanic nr 2, nr 3, nr 4........nr n
Chiar numai stiu ce sa mai verific, am verificat tot ce ati scris sus, totul pare sa fie OK, am pus un set noi de bujii, platina schimbata, totul se pare sa fie in regula, dar tot nu vrea sa mearga in 4, doar in 3. Pistonul 2 ( de la acumulator al doilea ) nu merge tot timpul. Ce sa mai fac? ( in afara sa dau la remat si sa fac leasing la o alta masina )
djasu82
Invata tu cum se regleaza culbutorii si lasa mecanici acolo e buba ! Din cauza ca nu ti se inchide supapele la timp apare acel decalaj care se mainifesta in ancrasarea bujiilor. Oare iti da scantee fisa nr.4 ? regleaza distanta la buji la 0.6 si revino cu detali . Nuo accelera in gol ci plimbate putin cu ea si o urci in treapta 2-3 la 3000 de ture si dupa aceea tragi de fisa nr.4 si vezi daca iti scade putin turatia . Daca scade turatia e ok si dupa aceea cuplezi fisa la loc si urca turatia la 850 de ture stabil. Daca nu scade si tremura motorul intervino la supspele de la pisotnul nr 4.
tatabobu
Verifica si cama platinei. Poate are uzura diferita pentru cele 4 bujii se de-aia iti da scanteie mai slaba la cilindrul 2 (tu ai zis ca se simte o usoara diferenta cand scoti fisa bujiei respective, deci lucreaza si aia).
ZTV
asa este se simte diferenta mica, cum se reglez cama?

23 Jul 2008, 10:15:
si mai revin cu o problema care este off dar nu am vrut sa deschid un topic nou, cum se regleaza amestecul din carburator? fara sa modific avansul ( avansul e reglat cu stroboscop ca la carte de un specialist la dacia service ) , in ultimele zile cam consuma fara explicatii , tur-retur nu e infundat, carburatorul e curat.
djasu82
Stai linistit ca avansul se modifica singur in functie de calitatea carburantului pe care il folosesti. Reduci turatia reglezi amestecu din surubul orizontal pana cand motorul torce frumo si cresti dupa aceea turatia din surubul oblic .
argon
QUOTE(djasu82 @ 23 Jul 2008, 11:38)
Stai linistit ca avansul se modifica singur in functie de calitatea carburantului pe care il folosesti.
*




eu nu pot sta linistit pana nu-mi spui cum se modifica avansul singur functie de benzina.

QUOTE(tzuku @ 23 Jul 2008, 11:07)
avansul e reglat cu stroboscop ca la carte  de un specialist la dacia service )
*


avansul ala daca ai platina sta reglat fix pana ajungi acasa, dupa, incet incet scade distanta la platini, si in 3000 km poti spune ca degeaba l-ai reglat cu stroboscopul. Si inca ceva, amestecul din carburator nu se regleaza decat la ralanti si nu-ti influenteaza vizibil consumul in general, oricum l-ai avea reglat.(poate doar daca stai mai mult la semafor decat mergi)
ZTV
argon, vrei sa spui ca amestecul nu influenteaza consumul?
argon
e amestec la ralanti, altceva nu poti regla(decat prin schimb de jiclere), si influentiaza vizibil consumul daca stai mai mult la semafoare decat mergi, cum spuneam.
ZTV
...........si mai am o intrebare: - amestecul devine mai bogat in benzina daca invart surubul spre acumulator, sau invers?
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 23 Jul 2008, 10:38)
Stai linistit ca avansul se modifica singur in functie de calitatea carburantului pe care il folosesti.[...]

Alta bastirca. La Dacia? Poate doar daca-i montezi 4 bujii "colortiune" radmasa.gif radmasa.gif
Revenind, avansul la Dacia NU se modifica singur functie de cifra octanica si nici la altele. Doar la cele cu aprindere integrala, daca au senzor de detonatii.
argon
QUOTE(tzuku @ 23 Jul 2008, 12:31)
...........si mai am o intrebare: - amestecul devine mai bogat in benzina daca invart surubul spre acumulator, sau invers?
*




e la fel de bogat sau sarac, din surub il dozezi, adica maresti sau micsorezi cantitatea de amestec, prin strangere micsorezi.
ZTV
am inteles...mc mult
diaconuliviu
QUOTE(tzuku @ 22 Jul 2008, 11:31)
[...]
[...]Pistonul 2 ( de la acumulator al doilea ) nu merge tot timpul. [...]

Ai cumva bujie alba la 2? si roscata in rest? sau, ma rog, la 2 mai decolorata? daca da, ai servofrina? Daca iar da - si cred ca da, dupa anul de fabricatie - amestec sarac in zona cil. 2 din cauza servo (lasa aerul sa scape - solutia, schimba ce e de schimbat, tot servo, garnitura daca stii sau "simeringul" frontal). Stranguleaza furtunul servo si vezi apoi daca lucreaza bine si cil 2. daca da, ai aflat raspunsul. Daca nu, vezi de supape.
ZTV
pot sa incerc si asta, am servofrana, dar bujia arata bine
djasu82
Ce sa zica si dl liviu e clar " schimba tot " ca soluti dupa ce vin alti da el in cap cu firma biggrin.gif a cum a spus iauzi tuzuku schimba tot ! Se vede cine e meserias asa fac si cei de la service meseriasiu-le !
ZTV
dracu' sa-l ia , ma apuc acuma sa schimb tot motorul, servofrana, delcoul, electromotorul, pumpa de benzina, alternatorul............poate asa nu o sa mai am problema radmasa.gif
CriSTI68
pune de matiz ca nu mai ai probleme daca merge in 3 laugh.gif
ZTV
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 23 Jul 2008, 13:38)
Ce sa zica si dl liviu e clar " schimba tot " ca soluti dupa ce vin alti da el in cap cu firma biggrin.gif a cum a spus iauzi tuzuku schimba tot ! Se vede cine e meserias asa fac si cei de la service meseriasiu-le !
*


Vezi ca AI IDEI TIMPITE? si aici, da, poti urla ca te-am atacat! Unde PM vezi tu "schimba TOT"? Analfabetismul la tine se manifesta nu doar la scris ci si la citit.
"schimba ce e de schimbat, tot servo, garnitura daca stii sau "simeringul""
Era o alternativa, da? Functie de cunostintele fiecaruia. Ale tale ioc.
ZTV
gata cu cearta......multumesc pt toate lumea informatiile valoroasa, azi cred ca pun la punct ( daca reusesc), si revin cu rezultatele
djasu82
Eeee are el ceva cu mine perosnal stie foarte bine ca l-am atacat pe multe probleme dar cum aroganta din el creste pe zi ce trece asa se manifesta. Cred ca el are ceva cu libera exprimare. Liviule schimba tata canalul dacanu te simti confortabil !
Tzuku asteptam impresi sper sa reusesti !
diaconuliviu
Nu cu tine personal, cu ..o categorie anume...
Tu nu bagi de seama ca celor multi le raspund calm?
djasu82
Te doare ca ti-am dat peste nas si iti sunt incomod stiu cum e oltean la oltean de aceea mai si ales biggrin.gif
diaconuliviu
Mi se filfiie de tine. Tu poti face ce vrei, poti gindi oricum, dar nu induce in eroare cu timpeniile tale un forum intreg.
djasu82
Extraordinar daca ai ceva de comentat comenteaza la ce se vorbestepe forum nu la adresa unuia sau altuia . Fiecare are o parere buna rea cine citeste analizeaza si trage o concluzie . Nu vi tu repede si te arunci ca tu nu ai dreptate ca ala are si nustiu ce.
Minel
Cand o sa te terminati si voi discutiile astea contradictorii ,din cate se vede mai pe toate topicurile va contrati .. dry.gif ,
De ce nu incercati sa va limitati strict la topic si gata ,sau .... sad.gif
ZTV
GATA..!!!!
djasu82
Cel mai inteligent cedeaza Liviu cu ale lui eu cu ale mele .
Tzuku ai rezolvat problema ?
ZTV
da, am rezolvat...erau supapele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.