costel1981
25 Jul 2008, 07:53
Salut,
Am o dacie din '97 si am probleme la schimbatul vitezei din a III-a in a II-a, mai exact, intra foarte greu sau deloc...la plecarea de pe loc nu e nici o problema, merge ceas - I, II, III, IV, V.....dar la schimbarea vitezei din III in II imi e frica sa nu raman cu schimabatorul in mana...ce ar putea fi, si cat ar costa, poate sa imi spuna cineva....mersi
pcostica
25 Jul 2008, 23:08
incearca sa reglezi jocul liber la pedala de ambreiaj aprox 2 cm la pedala.
Bafta!
vallyyy
26 Jul 2008, 00:02
o intrebare :patina mai ai ?
ArtVandelay
26 Jul 2008, 00:04
o intrebare :ulei mai ai ?
Adrian_Boy
26 Jul 2008, 08:44
Cred ca are de toate, am avut si eu o problema similara, se pare ca a avut probleme pe la jug.
Daca tot nu vrea incearca metoda cu dublu amreiaj, adica apesi de 2 ori pedala de ambreiaj si incerci sa bagi a 2-ua.
ydaniel
26 Jul 2008, 09:14
QUOTE(pcostica @ 25 Jul 2008, 23:08)
incearca sa reglezi jocul liber la pedala de ambreiaj aprox 2 cm la pedala.
Bafta!
poate 2-3mm nu cm
Merced
26 Jul 2008, 09:36
Daca intra din II in III usor, dar invers nu prea, poate fi si un sincron de vina.
mishujkl
26 Jul 2008, 09:46
QUOTE(ydaniel @ 26 Jul 2008, 09:14)
poate 2-3mm nu cm
QUOTE(pcostica @ 25 Jul 2008, 23:08)
incearca sa reglezi jocul liber la pedala de ambreiaj aprox
2 cm la pedala.
Bafta!
pcostica
26 Jul 2008, 14:47
2 cm la pedala corespunde cu 2,5...3.5 mm joc la tamponul de cauciuc de pe suportul de cablu.
Bafta!
nelu_1985
26 Jul 2008, 15:32
e din cauza sincronului si din curiozitate nu iti caraie daca te grabesti sa ii dai 1-a inaine sa fi oprit pe loc de tot?
baranga
26 Jul 2008, 20:22
QUOTE(ydaniel @ 26 Jul 2008, 09:14)
poate 2-3mm nu cm
citeste cu atentie si dupa aia posteaza!!! a zis bine cum a zis cel care a postat.
referitor la problema.vezi sa nu fie dereglata patina sa loveasca in ea cand schimbi din 3 in 2.daca zici ca nu caraie inseamna ca nu e de vina sincronul
trebuie sa mai ai si ambreiajul bine reglat insemnand sa tina putin mai sus de jumate si sa nu caraie in marsarier
QUOTE(Adrian_Boy @ 26 Jul 2008, 09:44)
Cred ca are de toate, am avut si eu o problema similara, se pare ca a avut probleme pe la jug.
Daca tot nu vrea incearca metoda cu dublu amreiaj, adica apesi de 2 ori pedala de ambreiaj si incerci sa bagi a 2-ua.
metoda dublu ambreiaj e urmatoarea:
calci ambreiajul scoti din viteza 3 de ex. , eliberezi ambreiajul apoi dai un sprit (accelerare in gol pt a egaliza turatia pinioanelor din cutie ) apoi calci din nou ambreiajul si introduci treapta 2
atentie dublu ambreiaj se face doar la schimbarea descendenta a treptelor.
daca gresesc sa ma contraziceti, eu asa am invatat in scoala de soferi (profesionist)
costel1981
27 Jul 2008, 19:57
mersi de sfaturi...o sa incerc ce m-ati sfatuit...cred ca o sa ma duc la mecanic, ca nu ma pricep eu...eram curios cam care ar fi cauza, ca sa stiu la ce sa ma astept cand ma duc la mecanic...are rost sa mai bag vreo 4-5 mil in cutia de viteze, sau sa ma inscriu la programul rabla...cam cat m-ar costa daca e vorba de vreun sincron?
altfel spus cutia nu caraie deloc..in fiecare viteza intra foarte usor....chiar foarte usor, spre exemplu din a I-a in a II-a cu doua degete trag....doar din a III-a in II...acolo e problema....nu intra nici de-a naibii
costel dupa parerea mea problema poate fi usor de rezolvat , deci nu cred ca te va costa 4, 5 mil dar dupa cum stim noi toti posesori de dacii atunci cand repari ceva pe langa piesa defecta se mai gasesc si altele care trebuies schimbate. sfatul meu este sa mergi cu ea asa pana cand te vei inscrie in prog rabla si gata ai scapta de batai de cap si reparatii. un sincron din cate stiam eu costa in jur de 50 ron.
e sincronul...sigur.desfaci cutia si schimbi toate sincroanele...
virusssp
28 Jul 2008, 17:48
Ca sa nu mai deschid alt topic: de ce atunci cand schimb in viteza intai si ma aflu in miscare (foarte incet) caraie? Daca ma fortez si lucrez foarte fin cu schimbatorul pot sa reduc zgomotul, chiar sa-l fac sa dispara... am vazut masini la care nu se aude caraitul asta...
pcostica
28 Jul 2008, 19:13
teoretic nu trebuie sa intre in viteza 1 din miscare,exista o protectie la sincronul vitezei 1 ptr. asa ceva.
Bafta!
baranga
31 Jul 2008, 16:48
QUOTE(pcostica @ 28 Jul 2008, 19:13)
teoretic nu trebuie sa intre in viteza 1 din miscare,exista o protectie la sincronul vitezei 1 ptr. asa ceva.
Bafta!
hai c-am auzit-o si p-asta!!!e vorba ca se uzeaza mai repede sincronul de la tr.1;mie acu 1 an si ceva imi intra si din a 5-a in a 1a,fara sa caraie;acu nu mai intra fara zgomot;nu caraie dar balbaie
adrianne
31 Jul 2008, 17:04
nu stiu cine ar trebui sa rada mai tare, dar tr. 1 e asincrona, adica nu intra decat de pe loc sau la viteze ffff reduse, iar restul treptelor sunt sincrone; oricum "teoretic nu trebuie sa intre in viteza 1 din miscare"!
baranga vezi ca te inseli...si nu razi de cine trebuie.cum sa-ti intre din 5 in 1 ? pe loc poate.altfel iti pleaca si cutie si motor si tot...
baranga
31 Jul 2008, 18:18
imi intraa in mers,dar nu dadeam drumu la ambreiaj
P.S. tr.1 e sincronizata!marsarierul nu e sincronizata,deaia poti sa te chinui sa bagi marsarier din mers toata viata ca nu ai sa reusesti;nu e nevoie sa incerci ca au incercat cei de la mythbusters
Uitati-va la atasament!!!!
adrianne
31 Jul 2008, 18:50
scuze, corect
baranga
31 Jul 2008, 21:28
QUOTE(Paca @ 31 Jul 2008, 18:01)
baranga vezi ca te inseli...si nu razi de cine trebuie......
nu rad nicioadata de om ca persoana,rad poate de ce spune e o MARE diferenta...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.