Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum alb
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
JmEk
Am observat ca imi scoate fum alb...bine ca si afara e innourat si e o vreme de ............. dar imi scoate fum alb.....pe toba de esapament...uitandu-ma la alte masini (dacii) am observat ca nu scot fum in mers.....
ma puteti ajuta?
ceaki
daca zici ca-i fum alb atunci papa umpicut de ulei. da poate ca-s mai mult aburi, si asta difera de la masina la masina unele scot cand e rece altele nu.
Minel
QUOTE(ceaki @ 25 Jul 2008, 10:25)
daca zici ca-i fum alb atunci papa umpicut de ulei. .
*




Daca imi permiti sa completez ..

Fumul negru - prea multa benzina
Fumul albastru - consum de ulei
Fumul alb care persista in aer - antigel in ulei
Fumul alb care nu persista in aer - condens, apare cand motorul e rece, dupa incalzire nu mai face
JmEk
sa spunem ca a intrat antigel in ulei cum il scot??
sau ce sa ii fac?
tatabobu
Scoti uleiu', scoti antigelu', scoti garnitura de chiulasa, pui garnitura noua, pui ulei nou, pui antigel nou. Ca doar nu te-oi apuca sa iei molecula cu molecula si sa zici "asta-i antigel, in bidonu' din dreapta. Asta-i ulei, in bidonu' din stanga".
JmEk
valeeeiiii da de abia am schimbat ulei.....am dat 1 mil.....numai pe ulei......sad.gif(
Cipiotul
post-336-1110552475.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif completare .. "asta parca-i apa ... unde s-o mai pun ca n-am bidon si pt asta"
JmEk
permite-ti sa completez....

M-am saturat de ea masina pana peste cap.....dupa ce ca am dat o caruta de bani pe ea...vad ca saptamanal trebuie sa bag in jur de 100ron - 150 ron sa o fac sa mearga......pentru simplu motiv ca ma duc si vin cu ea la servici si mai fac un drum extern odata la 2-3 saptamani.....
Din acest motiv : Dacia acum suck's (dupa parerea mea) de ce?

1.Service autorizat cere foarte multi bani pentru a remedia o mica problema.
I-am sunat si am intrebat cat ma costa aerisire frane numai fata (90 lei)..ca umbla un bezmetic cu o cheie in mana si altul apasa pedala de 2 ori.

2.Piesele or fi ele ieftine (dar tin de joi pana apoi)
3.Remediezi o problema ...te trezesti cu alta
4.Nu vad cale de intoarcere...indiferent de cati bani bagi in ea ......problemele continua sa apara.....si sincer nu merita.....haideti sa fim seriosi totusi...pentru o aerisire 90 lei.....da de schimbat oare garnitura la chiuloasa cat e 3-400 ron??
5.Nu vreau sa mai aud de dacia...merg cu ea asa pana se duce de tot si nu vreau sa injur pe forum...dar ma scoate din sariti.
6.Salariile la noi sunt cum sunt...daca saptamanal dau cate 1 mil.....eu cu ce mama masii raman? ca masina pe langa asta merge cu benzina si aia nu e degeaba.....'....se scumpesc toate si salarul ramane acelasi....cum dracu sa-si permita romanu masina mai buna .....? Asa ne-am invatat..din cauza banilor sa fim un popor de oameni inteligenti (sudam de 3-4 ori o bara,mergem cu aceleasi cauciuri 4-5 ani ,cumparam daca se poate piese second ca cele noi ...........) asa ne-am invatat...sa manarim....oare cand va fi Romania o tara in care ai pb cu masina o duci frumos la service ti-o remediaza iti pune piese de calitate si noi si nu pe o caruta de bani.Asa e in Romania fiecare fura cat poate pe partea lui.Prinzi pe unul care nu stie....pac i-ai bagat pe gat 3-400 ron ca stii ca a avut si aia si aia si aia,sau te pune sa lasi masina la ei si de multe ori o iei in stare mai deplorabila decat ai dus-o (remediaza pb respectiva si peste 200-300km iti dai seama ca a inceput sa iti faca alte pb ca e schimbat aia ,ba aia si daca te duci la ei dau din umeri).M-am hotarat.Indiferent de service-ul unde ma duc ..cer factura si chitanta.....asta asa fiu al draq sa ii vad atunci ce mai zic...ca multi zic 1 mil si de fapt e 300-400 sute mii lei vechi....si restul capac.....

M-am saturat sa fiu posesor de dacia si sa fiu furat....voi nu??
Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati.
djasu82
Sunt patit dupa ce am fost pleznit de un prost de la rebu... m-au halit unui in servici la cutia de viteza ... adica o duc eu cu mina mea cumotorul pornit pana la ei si dupa aceea cand so iau nu mai cupla cutia . In ziua aia am vrut sa le dau foc la servicul de rahat mai bine o faceameu in fata blocului de atunci sincer sa fiu am vreo 8 luni . Asta e si tot nu disper ... Eu in locul tau as pune burata pe o carte tehnica as intelege cum vine una si alta si as remedia-o singur ... Daca te dau bani afar din casa o duci la service !
slaiciprian
uite ca ultima dacie care am luat-o are deja 15000km si am schimbat doar pompa de benzina ca facea nazuri la turatie mare, am inteles ca puteam sa schimb doar membrane si scapam cu 2 lei. dar nu prea iese treaba buna.
crede-ma tin la dacia mea si nu imi pare rau ca o am.
deci sunt si exemple bune.
io cred ca e de ajuns sa te uiti din cand in cand la ea cu "dragoste", ca ea stie. si o sa tina la tine. in afara de sfaturi de astea mai ezoterice, ce sa-ti spun?
ia alta, pe a mea am dat 15milioane.
vallyyy
Jmek dupa cum ziceai acum cateva zile ti s-a rupt cureaua de la alternator si ai mers un km asa .......nu crezi ca exista o sansa sa se fi ars garnitura de chiuloasa ......fumul alb din 2 variante poate sa vina :1 apa/antigel in ulei adica garnitura arsa ..........sau , 2- s-a dat pe ulei motorul ..
badboy_marius
JmEk...aceiasi parere.
Minel
QUOTE(vallyyy @ 26 Jul 2008, 01:09)
sau ,  2- s-a dat pe ulei motorul ..
*




Daca se da ulei baga in atmosfera fum albastru !! in nici un caz alb !! excl.gif


vallyyy
Nu e neaparat albastru motorul meu papa ulei si scoate numai fum alb nicidecum albastru ......daca vrei sa vezi baga putin ulei in carburator cu motorul pornit si spune-mi ce culoare are fumul care iese
yon
daca era apa in ulei trebuia sa apara si spuma aia galbuie pe joja.
daca intra apa in camera de ardere apara bulele de aer in vas si apa pe teaava de esapament.
probabil segmenti putin uzati si amestec prost reglat
djasu82
Montezi plasma si mere si cu apa motorul biggrin.gif HHO .
brigada_diverse
fum alb si nu dispare agentul de racire si nici nu apare in plus in borcan, atunci s-a dat pe ulei(vara, cand nu mai are motiv de condens...) si cam asta e

nu sari sa faci motoru, vezi cat ulei haleste....daca e in limite, las-o in pace
diaconuliviu
QUOTE(vallyyy @ 26 Jul 2008, 11:50)
Nu e neaparat albastru motorul meu papa ulei si scoate numai fum alb [...]

Hei, nu e albastru ca cerul, e albastrui, pare alb. Trebuie sa ai ochiul format ca sa-l vezi, mai ales in faza de inceput de consum de ulei. In faza de apoi, se vede cu ochiul liber.

Fum alb mai apare si de la avans mic.
Freelancer
Eu pot sa-ti zic ca Dacia daca ai apucat sa o pui pe linia de plutire nu necesita reparatii saptamanale. La inceput cand am cumparat-o a trebuit sa ii schimb destule de multe dar ulterior dupa cam 6 luni situatia s-a stabilizat.
Acum ii fac doar niste revizii anuale, de obicei primavara si toamna dar schimb toate piesele care sunt uzate, nu recurg la improvizatii si nu ma bazez ca "poate tine pana data viitoare". In felul asta nu mi s-a intamplat sa ma lase in drum decat de vreo 2 ori in 10 ani, blush.gif dar asta era mai pe la inceput pana m-am prins de faza cu piesele. Daca pui piese bune si remediezi defectiunile in momentul in care apar eviti ca sa se strice si alte piese din cauza lor.
O mai verific si inainte sa fac drumuri lungi de 500km sau mai mari, in general mai curat pe ici pe colo nu e nevoie sa schimb piese.
Un reglaj bine facut la Dacie poate dura luni de zile. Dacia e mai usor de "mesterit" si asta este atuul ei, nu este nevoie sa ajungi la service de fiecare data daca te pricepi la mecanica sau te informezi si incerci sa o repari. Daca ajungi la service vei plati foarte mult, Dacia nu este o masina comoda din punctul asta de vedere. Incearca sa gasesti un mecanic "batran" care sa te ajute la inceput sau care sa faca treaba pe mai putini bani. In service sunt multi tineri care nu se pricep doar batranii mai stiu ce trebuie facut la Dacie, masinile moderne sunt altfel gandite.
Ionescu
Jmek iti inteleg supararea, dar tin sa te anunt ca in Europa service-urile sunt la fel. Te duci cu o defectiune mica, ei fac ce vor si tu platesti de te usuci si te trezesti ca mai incolo pica altceva.
Referitor la Dacia ta, daca umbla toti cofetarii, si service fiind, niciodata nu o vei avea sa mearga cum trebuie. Eu am avut Dacie 1300 4 ani si avem un mecanic, baiat la 24 ani, pe ce punea mana aur iesea si masina a mers foarte ca lumea. Este chestiune de noroc.
Ai dreptate insa cu salariile care nu cresc, ca nu e motiv sa creasca, si preturile care urca vertiginos, pe motive mai mult sau mai putin reale. Poate e mai bine, daca nu te descurci, sa renunti la masina un timp pana te redresezi. Poate mergi la serviciu cu autobuzul sau cu bicicleta un timp pana iti revii. Eu asa am procedat si mi-a mrs de minune. Succes!
badboy_marius
Jmek, cred ca e o idee buna sa mergi un timp pe jos, bus, bicicleta, taxi, astfel in timpul asta strangi un ban si-ti iei o masina, nu neaparat noua, dar ceva mai de doamne-ajuta, ca vezi tu...dacia merge, dar noi nu prea ne punem problema si CUM merge. e depasita, motoarele-s de acu 40-50 de ani...
chiar la mine in parcare, are vecinul meu de la etajul 3, un audi 80 din 1977. masina are in jur de 180-190.000 km, si omul doar baga benzina si pleaca.
se vede diferenta in toate pct de vedere.

si app, nu-i scoate fum albastrui, nici alb, si nici negru.
ten
fumul alb stiu ca era ca, garnitura de chiulasa este ciupita un pic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.