Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu tine frana (cum trebuie)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DaciaPower
sal la toti.

Am probleme, din nou, cu franele. sad.gif
De ceva timp am observat ca franeaza doar spatele iar fata de loc plus ca imi pierde lichid in spate la limitatorul ala.
nu inteleg cum pe spate tine fana iar pe fata de loc sad.gif(

Mentionez ca este totul nou, servofrana, pompa, placute, saboti grarnituri etc
ydaniel
noi ca noi dar ce marca sunt piesele?
CriSTI68
QUOTE(ydaniel @ 27 Jul 2008, 21:28)
noi ca noi dar ce marca sunt piesele?
*



S.C. Mascarici S.R.L. piesele noi romanesti, mai bune sunt alea de la remat dry.gif
DaciaPower
pai pompa, servofrana, si cilindrii (spate) sunt de farbica. repartitorul este facut de comefin SA iar garniturile la etrieri nush SC Mascarici SRL vb lui cristi ...
pls help, am nevoie de masina si n-am la cine sa apelez

28 Jul 2008, 20:52:
chiar nu stie nimeni? sad.gif
Adrian_Boy
Pai, o aerisire ca la carte, cu borcanas si furtun sa vezi si tu bulele de aer cum circula. Aerisirea din cadere, cu fiecare roata scoasa si incepand cu ce-a mai indepartata.

Mai poate sa fie prost reglat limitatorul de frana, sa tina doar pe spate, iar pe fata doar 20%, mai fa-i ceva reglaje.

Servofrana are si ea reglajele ei, cauta explicatiile lui diaconuliviu referitor la servo wink.gif
Mr_Devil83
Servofrana are 2 pompe practic in ea.

Partile care le vezi ca scapa lichid le inlocuiesti. Limitatorul sau cilindrii de frana nu costa o avere iar conductele de frana costa undeva la pretul unui pachet de tigari.

Daca ai servopompa in 3 conducte incepe cu amorsatul spatelui stanga. Apesi pana vezi ca din partea dreapta curge doar lichid fara bule. Treci la partea dreapta si faci la fel. Revii la stanga cand din dreapta nu mai curge decat lichid si mai repeti operatiunea de 2 ori pentru siguranta ta.
La fel procedezi si cu fata.
Dupa apasare tine si tu cu degetul pe gaura sau strange surubul ala cu gaura in el pana cand pedala a revenit la normal.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 29 Jul 2008, 00:05)

Daca ai servopompa in 3 conducte incepe cu amorsatul spatelui stanga.  Apesi pana vezi ca din partea dreapta curge doar lichid fara bule. Treci la partea dreapta si faci la fel.
*



Tu ai servopompa ?? huh.gif
Te-ai hotarat totusi care parte o amorsezi prima oara ??? blink.gif
Deci amorsez partea stanga apoi apas pana vad ca nu mai am bule in lichid si apoi trec din nou pe dreapta si fac din nou desi am facut ??? wacko.gif
ceribros
Daca iti pierde lichid o poti aerisesti tu pana iti vine rau fa cum a zis colegul @Mr_Devil83 si incearca sa remediezi problema cu pierderea de lichid de frana ca nu e de joaca. Este normal ca daca iti pierde in spate pe fata sa prinzi aer si sa nu mai tina frana. Asa ca inlocuieste piesa/piesele care sunt cu probleme ca sa nu mai ai nici o pierdere de lichid fa aerisirea si sa vezi cum or sa tina smile.gif
Adrian_Boy
Eu la unele imbinari (ale conductelor cu pompa in special, ca acolo se tot umbla), din cauza uzurii, am folosit banda de teflon si se comporta bine wink.gif

Nu trebuiesc date multe straturi, maxim 3.
Mr_Devil83
Ok, ok, eram beat, amorsezi spatele si apoi fata. E bine asa domnule Minel?
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 29 Jul 2008, 14:26)
Ok, ok, eram beat, amorsezi spatele si apoi fata. E bine asa domnule Minel?
*



Ii okey , stai calm , ca nu doresc sa fac misto-uri , doar ca le-ai incurcat un pic !

Cu conditia ca toate componetele sistemului de franare sa fie iin regula ,fara scurgeri sau alte defecte , se aeriseste destul de simplu !

Se incepe cu circuitul cel mai indepartat dupa cum urmeaza :
1-Incepi cu roata stanga spate ,dai cateva pedale ,ti apasat , aerisesti ,se poate repeta operatiunea de cateva ori
2-apoi urmeaza roata dreapta spate (tot asa )
3-roata dreapta fata
4-roata stanga fata

Si gata ! excl.gif
DaciaPower
foarte rar imi pierde... de fapt se duce pedala... o data la cateva zile.
Chestia e ca de cand am schimbat toate cele enumerate mai sus am impresia ca merg cu franele doar pe spate...
Am observat ca nu tin foarte bine franele..
Minel
QUOTE(DaciaPower @ 30 Jul 2008, 01:31)
am impresia ca merg cu franele doar pe spate...
Am observat ca nu tin foarte bine franele..
*



Pare a fi simptom de pompa intrata in avarie ,(daca masina ii cea din semnatura , sigur ai pompa cu 4 conducte cu ICP ).

In prima faza.
1- desfaci manocontactul de la pompa, este situat pe partea stg a pompei in partea de jos, paremise cu o cheie de 22
2 -tot la pompa gasesti o purje de aerisire , un motoflingher cu hexagon de 8, il desfaci 1 tura si lasi sa curga lichid cca 2 min dupa care stringi purja.
3- virezi max stg si mergi la roata dr desfaci purja de aerisire etriertot 1 tura , pui in capul acesteia un furtunel iar celallat capat il pui intr-o sticla de 1/2 l si lasi sa curga pina nu mai iese aer cca 3-5 min. Intre timp verifici vasul de lichid sa nu se goleasca, completezicu lichid.Stringi purja
4- treci la roata stg procedind ca la roata dr.
5 - dupa ce ai strins purja , actionezi de 2-3 ori pedala ff energic dupa care montezi manocontactul la loc.

Aceasta se numeste aerisire parte fata si scoaterea pompei din regim de avarie.

Sau ,mai poti aerisi prin "la pedala "

In prima faza.

1- desfaci manocontactul de la pompa, este situat pe partea stanga a pompei in partea de jos, paremise cu o cheie de 22
Se incepe cu circuitul cel mai indepartat dupa cum urmeaza :

2- apoi incepi cu roata stanga spate ,dai cateva pedale ,ti apasat , aerisesti ,se poate repeta operatiunea de cateva ori
3-apoi urmeaza roata dreapta spate (tot asa )
4-roata dreapta fata
5-roata stanga fata
6-se aeriseste circuitul de by-pass de la purja de la pompa
7-se infileteaza la loc manocontactul si gata

DaciaPower
Masina este cea din semnatura (poza la avatar) si da, pompa este cu 4 conducte.
Problema este ca e noua si nu am cumparat srl-uri... este de fabrica am dat 120 ron pe ea parca acum cateva luni (3-4) nu mai stiu exact.
azi am observat alta chestie... roata fata stanga se incinge rau si miroase ff urat ... desi frana pe fatza nu merge... doar spatele se infraneaza, pe fata se aud placutele frecand pe discuri... ca si cand ar atinge foarte putin pe disc...
djasu82
Minel tot mai bine faci aerisire dand la pedale aici trebuie 2 persoane si se incepe cu purjarea de la pompa:
pedale 10 se tine apasat pe pedala si se aeriseste ..
dupa aceea stanga spate - pedale se tine apasat se face aerisire , dreapta spate - pedale se tine apasat se face aerisire ,
fata dreapta - pedale se tine apasat se face aerisire ,
fata stanga - pedale se tine apasat se face aerisire .
Eu asa fac si alti peireteni care sunt mecanici cu par alb si am frana nu gluma.
Minel
QUOTE(djasu82 @ 30 Jul 2008, 21:26)
Minel tot mai bine faci aerisire dand la pedale
*



Pai si eu ce am scris mai sus ?? huh.gif
diaconuliviu
QUOTE(Minel @ 30 Jul 2008, 07:05)
[...]
2 -tot la pompa gasesti o purje de aerisire , un motoflingher cu hexagon de 8, il desfaci 1 tura si lasi sa curga lichid cca 2 min dupa care stringi purja.
[...]


La 4 conducte va curge lichid cum spui tu decit daca e pompa in avarie. Aerisirea pompei acolo se face altfel. Cauta, s-a scris.
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 31 Jul 2008, 09:38)
La 4 conducte va curge lichid cum spui tu decit daca e pompa in avarie. Aerisirea pompei acolo se face altfel. Cauta, s-a scris.
*





QUOTE(Minel @ 30 Jul 2008, 08:05)
Aceasta se numeste aerisire parte fata si scoaterea pompei din regim de avarie.
*

diaconuliviu
Alou,
"5 - dupa ce ai strins purja , actionezi de 2-3 ori pedala ff energic dupa care montezi manocontactul la loc."
deci, la asa zisa curgere libera la aerisitor pompa (2 ala de care ma leg eu) ai sonda scoasa, da? Adica pompa iese din avarie, acele pedale tepene se dau numai daca mecanismul ala bypass e intepenit, caz tare rar. Ca urmare, pe aerisitor nu curge lichid. Pe acolo curge lichid LIBER numai daca el vine din pompa, iar asta se intimpla NUMAI daca iesire 3 (aia cu holender hex 14) e deschisa. Asta se petrece NUMAI la avarie circuit fata, cind circuitul spate trece pe supliment (bypass). Capisci?
Ia schema pompei cu 4 conducte si vezi ce am spus.
Iar ca idee, acea purja de pe pompa este aferenta circuitului SPATE!
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 31 Jul 2008, 11:09)
Capisci?

*




Clar ca lacrima !!! ca de obicei de altfel rolleyes.gif , 10 x respekt.gif
diaconuliviu
OK, acuma da "serci" dupa CUM poti aerisi acea conducta (sau, poti intreba un "rabist" cum aeriseste el pompa de ambreiaj).
Lunaticul
Mergand noaptea pe carosabil umed am pus o frana mai sanatoasa din cauza unei carute nesemnalizate si m-am trezit ca ma trage spre dreapta, in sensul ca roata dreapta s-a blocat iar cea stanga nu. Aerisirea am facut-o doar pe fata cand am schimbat placutele. Crede-ti ca ar putea fi pompa de sevo defecta ?

Multumesc !
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 31 Jul 2008, 11:36)
OK, acuma da "serci" dupa CUM poti aerisi acea conducta (sau, poti intreba un "rabist" cum aeriseste el pompa de ambreiaj).
*




Am dat "serci" si uite peste ce am dat ,cu un pic de rabdare bineinteles ... rolleyes.gif


QUOTE(Dyda @ 12 Nov 2004, 10:46)
Se numeste conducta by-pass si ptr a aerisi acest circuit avariezi pompa prin desfacerea purjei de aerisire etrier faci o pedala tii apasat, stringi la loc purja mai faci inca o data , dupacare treci la rotile spate si faci aerisire numai cu padala de frina. ATENTIE NU DESFACI MANOCONTACTUL LA ACEASTA AERISIRE
Dupa ce ai terminat aerisirea circuitului by-ass dai jos manocontactul si actionezi cca 3-4 ori energic pedala de frina ptr a scoate pompa din starea de avarie.
Pui la loc manocontactul

Purja de la pompa are rol de aerisire circuit by-pass din pompa.
*




Sau aceiasi explicatie data de alt forumist ... smile.gif

QUOTE(diaconuliviu @ 15 Sep 2006, 10:20)

Faci pedala si desfaci o purja fata incit sa intre pompa in avarie.
(desi, din ce am vazut practic, merge si fara manevra asta). Apoi, dupa ce ai strins purja de pe etrierul respectiv, faci pedala, si desfaci purja pompei, exact cum ai face aerisire cu pedala. Dupa asta aerisesti CU PEDALA SPATELE-stinga apoi dreapta. Dupa manevra asta demontezi sonda ICP, faci citeva pedale tepene ca plonjorul sa revine din "avarie", repui sonda ICP si papucul ei, pornesti motorul. Ar trebui ca dupa pornirea sa, lampa (!) sa se stinga, semn ca pompa nu e in avarie. Dupa, faci aerisirea pe fata prin desfacerea purjelor pe rind (dreapta apoi stinga) pina curge numai lichid, fara aer.

*


diaconuliviu
Mai nou si simplu, pentru ca aer in circuitul de bypass nu se prea aduna, se aeriseste numa CONDUCTA de bypass (asta din constatari personale). Adica, si am mai scris dar n-ai gasit, ori cu sonda scoasa si cu metoda pedala, faci pedala si aerisesti conducta (bypass nu e avariat iar lichidul cu aer va aparea de la limitator spre pompa).
Sau, daca-ti place gustul de antigel, un furtunas de avans vacuumatic pe purja, desfaci si sugi pina vezi lichid in furtunas, apoi inchizi rapid.
Sau, ca rabistii, pui o pompa de umflat pe gaurica din capacelul vasului si sufli aer acolo pina pe aerisitorul desfacut al pompei iese lichid.
Acu' e mai clar?

A, daca te uiti la postari, is mai de demult, intre timp experimentarea isi mai zice cuvintul, se simplifica procedurile, se diversifica...
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 31 Jul 2008, 14:29)

Acu' e mai clar?
*




Cred ca pt toata lumea ii cristal !! rolleyes.gif

crystofor
mai bine mai arunca o privire la pistoanele de la pompa de frana ,, s-ar putea sa aiba joc si nu face presiune , Eu am schimbat trei pompe si pana la urma tot pe cea originala a masini am pus-o si merge (am schimbat si servrofrana) ....
DaciaPower
Pompa este noua (de uzina), azi am cumparat furtunele de la etrieri pt ca sunt crapate si nu vreau sa am surprize in timp... 38 lei buc... mi-a cazut fata cand am auzit
Maine o sa le schimb si o sa aerisesc din nou sa vad daca mai face probleme. momentan merg cu frane doar pe spate si e cam periculos
djasu82
Vezi sa nu ai probleme ca la brec daca tin mai bine franele pe spate se poate da de fund masina ai grije nu recomand sa te deplasezi !
DaciaPower
pai se da de fund foarte usor, la fel si la berlina, am observat la un prieten care la fel ii teneau mai mult pe spate decat pe fata.


Am schimbat furtunele, am aerisit si la pompa si la roti.
Intr-adevar se simte o oarecare schimbare in eficientza franari dar nu cum ar trebui plus ca, becul de (!) avarie ramane tot aprins.
giany911
Sa nu mai fac un topic nou, il deturnez pe asta.

Plec acum din casa, ajung la coltul strazii, unde ma trezesc ca nu am frana smile.gif. Frana e foarte slaba ( trebuie apasata la maxim, ca sa se opreasca masina ). Si la fel imi sta ! aprins.
M-am uitat si nu mai am deloc lichid de frana in recipient, iar pierderi nu pare sa am, in locurile unde parchez nu raman pete.
Daca cumpar maine niste lichid, umplu recipientul, mai trebuie facut ceva ( ma refer la aerisire, e o pacoste deoarece am pierdut cheia antifurt - defapt mi-au pierdut-o cei dintr-un service MAMA LOR )? Am nevoie maine dimineata de masina neaparat, si nu am timp de service. Placutele de frana pe fata sunt noi ( 6 luni ), iar cele din spate nu au prezentat probleme pana acum.

Scuze inca o data ca ma bag si eu ca musca in lapte, dar nu vad rostul a 2 topicuri cu ~ aceasi problema.
ydaniel
daca cumperi lichid de frana,recomand Chimopar DOT 4.si, DA aeriseste franele pt inceput.
DaciaPower
Stai linistit ca nu te bagi ca musca in lapte.
Lichidul il pierzi cand apesi pe frana nu cand sta masina
Daca nu mai aveai de loc lichid de frana e normal sa-i faci si aerisirea
crystofor
pentru giany911 sa stii ca si mie imi sta aprins ! dar am frane beton, iar chestia cu pierdutu lichidului de frana fara a lasa urme este imposibila. verifica tot circuitu de franare atent si inlocuieste garniturile de la etriere fata si cilindri spate. bafta
diaconuliviu
QUOTE(DaciaPower @ 10 Aug 2008, 14:24)
[...]
Intr-adevar se simte o oarecare schimbare in eficientza franari dar nu cum ar trebui plus ca, becul de (!) avarie ramane tot aprins.

Asta inseamna pompa "in avarie". Citeste bine ce am scris, cum se aeriseste pompa si instalatia la pompele cu ICP si cum se scoate din avarie.
Apoi, vezi si autoreglajul, daca nu functioneaza, se regleaza manual.

Hai sa mai scriu una (patita): cind reglezi pe spate jocul la rulmenti, cind stringi piulita incit sa anulezi jocul, se intepeneste si roata? daca da, rulmenti foarte uzati sau, probabil, butucul tamburului atinge in unul din cele 4 suruburi ce tin platoul pe punte. Am avut eu asta, cineva mi-a schimbat puntea asta iarna "in deplasare" si a pus o saiba in plus acolo. Roata mergea cu joc mare, excentric, ceea ce nu permitea reglajul nici manual al acelui autoreglaj, se intepenea rapid. Trebuie dereglata si frina jos, spre podea. Schimbind rulmentii rapid, am obtinut o imbunatatire dar, acel surub era dinainte tocit cu urma de tambur pe el, asa ca a durat pina m-am prins. Mai ales ca acei rulmenti noi au permis reglaj corect al jocului la rulmenti.
ma rog, poveste ciudata din care se poate invata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.