Seara buna.
Buba 1 Cu ceva timp in urma a inceput daciuta sa capete usor usor un mirific zgomot de motor de tractor, asa ca m-am decis sa-i schimb saxofonul dupa ce am observat ca era mancat destul de mult mai peste tot (fusese si sudat inainte, ca-i o avere unul nou...) Toate bune si frumoase (ma rog, daca facem abstractie de clasicele piulite ruginite si pozitiile foarte placute necesare pentru a le desface) pana cand am observat ca imi lipsesc 2 din cele 3 suruburi de la tamponul motorului (pe partea filtrului de aer), mai exact cele de jos. Asadar, toata treaba se sprijinea pe piciorul ala fragil de pe partea superioara a tamponului si de bara stabilizatoare pe care statea saxofonul. Am schimbat ce aveam de schimbat si am lasat asa pentru moment (ma prinsese si 12 noaptea in drum) pentru a reveni cat mai curand cu o solutie. Din acel moment vitezele 2,4 si marsarier nu mai intrau decat apasand pe schimbator ca si cum asi baga in marsarier. Am schimbat tamponul (si am rupt si suportul ala care vine pe carcasa ambreiajului, gg to me), dar problema nu s-a rezolvat, pentru ca ulterior sa aflu ca si tamponul de la cutia de viteze era absent. Ma rog, lipsea cauciucul, cutia sprijinindu-se de lonjeron (sper sa nu-i gresesc denumirea) prin bucata de metal cu surub ce vine pe tampon. Dupa ce l-am schimbat si pe ala intra minunat in viteze, doar ca nu mai vrea deloc sa intre in a 5-a. Treptele 2 si 4 sunt la locul lor, dar 1 si 3 se pare ca sunt deplasate spre dreapta. 1 a ajuns aproximativ in pozitia treptei 3 si 3 in pozitia 5. Asadar solutia cu indoitul bieletei oferita ca solutie intr-un topic recent nu pare buna. Inainte de schimbarea saxofonului intra in viteze relativ ok, inclusiv 5 care, ce-i drept, in ultima perioada faceam febra musculara pana intra. De decupat podeaua n-am nevoie, am facut greseala asta incercand sa fac 2 si 4 sa mearga (inainte sa stiu ca si tamponul de la cutie e absent) si acum regret. O idee de la ce ar putea fi? Imi miroase a dat cutia jos, sper totusi sa nu fie cazul.
Si vorbind de miros, buba 2! Cand merg pentru un timp mai lung in treapta 4 (care cam "suiera", pinioane uzate? yay!)la peste 2500-2700 rpm apare un miros de cauciuc ars. Nu e foarte puternic, dar e acolo. Nu pot spune ca am observat asta si in alte trepte, nu obisnuiesc sa mentin turatii mai mari timp indelungat. Sa fie ambreiajul? Nu am avut probleme mari pana acum cu el, doar cand ridic pedala se aude un fasait, rulmentul presupun.
And now, buba 3: De cand am luat masina, cand aveam casetofonul deschis si aprindeam farurile (pozitie/orice faza) se inchidea casetofonul! A fost tras + permanent de la sigurante si tot asa face. N-am prea dat importanta (din moment ce nici n-am antena exterioara, cea de pe cupola era un fals, cablul era bagat aiurea prin stalp ) pana azi cand mi-a ajuns modulatorul fm, si stiind ca plec dimineata pe intuneric, mi se va opri radioul cand aprins lumarile. Asadar am pus casetofonul pe plusul care vine la bricheta (care, cu modulatorul pornit, la actionarea farurilor nu se intrerupea) si supriza! tot se stinge. Modulatorul ramane pornit, dar radioul nema. A fost incercat cu 2 casetofoane. Wtf?
Si de dragul discutiei, pe la ce preturi se invarte o cutie in 5 trepte?
Dupa o cautare (sumara, recunosc) nu am gasit alte topicuri cu probleme similare (in cazul problemei cu treapta 5 trebuie tinut cont de pozitionarea treptelor de "sus" spre dreapta). Daca sunt, imi cer scuze. Imi cer scuze si pentru postul kilometric, sper sa-l citeasca cineva. Si pentru eventualele greseli de incepator
Multumiri anticipate.