Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu intra in tr 5/se stinge cas cand aprind farurile
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Poky
Seara buna.
Buba 1 smile.gif Cu ceva timp in urma a inceput daciuta sa capete usor usor un mirific zgomot de motor de tractor, asa ca m-am decis sa-i schimb saxofonul dupa ce am observat ca era mancat destul de mult mai peste tot (fusese si sudat inainte, ca-i o avere unul nou...) Toate bune si frumoase (ma rog, daca facem abstractie de clasicele piulite ruginite si pozitiile foarte placute necesare pentru a le desface) pana cand am observat ca imi lipsesc 2 din cele 3 suruburi de la tamponul motorului (pe partea filtrului de aer), mai exact cele de jos. Asadar, toata treaba se sprijinea pe piciorul ala fragil de pe partea superioara a tamponului si de bara stabilizatoare pe care statea saxofonul. Am schimbat ce aveam de schimbat si am lasat asa pentru moment (ma prinsese si 12 noaptea in drum) pentru a reveni cat mai curand cu o solutie. Din acel moment vitezele 2,4 si marsarier nu mai intrau decat apasand pe schimbator ca si cum asi baga in marsarier. Am schimbat tamponul (si am rupt si suportul ala care vine pe carcasa ambreiajului, gg to me), dar problema nu s-a rezolvat, pentru ca ulterior sa aflu ca si tamponul de la cutia de viteze era absent. Ma rog, lipsea cauciucul, cutia sprijinindu-se de lonjeron (sper sa nu-i gresesc denumirea) prin bucata de metal cu surub ce vine pe tampon. Dupa ce l-am schimbat si pe ala intra minunat in viteze, doar ca nu mai vrea deloc sa intre in a 5-a. Treptele 2 si 4 sunt la locul lor, dar 1 si 3 se pare ca sunt deplasate spre dreapta. 1 a ajuns aproximativ in pozitia treptei 3 si 3 in pozitia 5. Asadar solutia cu indoitul bieletei oferita ca solutie intr-un topic recent nu pare buna. Inainte de schimbarea saxofonului intra in viteze relativ ok, inclusiv 5 care, ce-i drept, in ultima perioada faceam febra musculara pana intra. De decupat podeaua n-am nevoie, am facut greseala asta incercand sa fac 2 si 4 sa mearga (inainte sa stiu ca si tamponul de la cutie e absent) si acum regret. O idee de la ce ar putea fi? Imi miroase a dat cutia jos, sper totusi sa nu fie cazul.
Si vorbind de miros, buba 2! Cand merg pentru un timp mai lung in treapta 4 (care cam "suiera", pinioane uzate? yay!)la peste 2500-2700 rpm apare un miros de cauciuc ars. Nu e foarte puternic, dar e acolo. Nu pot spune ca am observat asta si in alte trepte, nu obisnuiesc sa mentin turatii mai mari timp indelungat. Sa fie ambreiajul? Nu am avut probleme mari pana acum cu el, doar cand ridic pedala se aude un fasait, rulmentul presupun.
And now, buba 3: De cand am luat masina, cand aveam casetofonul deschis si aprindeam farurile (pozitie/orice faza) se inchidea casetofonul! A fost tras + permanent de la sigurante si tot asa face. N-am prea dat importanta (din moment ce nici n-am antena exterioara, cea de pe cupola era un fals, cablul era bagat aiurea prin stalp mad.gif ) pana azi cand mi-a ajuns modulatorul fm, si stiind ca plec dimineata pe intuneric, mi se va opri radioul cand aprins lumarile. Asadar am pus casetofonul pe plusul care vine la bricheta (care, cu modulatorul pornit, la actionarea farurilor nu se intrerupea) si supriza! tot se stinge. Modulatorul ramane pornit, dar radioul nema. A fost incercat cu 2 casetofoane. Wtf?
Si de dragul discutiei, pe la ce preturi se invarte o cutie in 5 trepte?
Dupa o cautare (sumara, recunosc) nu am gasit alte topicuri cu probleme similare (in cazul problemei cu treapta 5 trebuie tinut cont de pozitionarea treptelor de "sus" spre dreapta). Daca sunt, imi cer scuze. Imi cer scuze si pentru postul kilometric, sper sa-l citeasca cineva. Si pentru eventualele greseli de incepator smile.gif
Multumiri anticipate.
baranga
BUBA1 :n-are rost sa iei alta cutie daac zici ca a intrat inainte;banuiesc ca ai problema la tot ansamblul ce dirijeaza cautatorul;urca masina pe o rampa si roaga pe cineva sa bage a 5-a;tu stai dedesubt si vezi daca atinge levierul pe undeva in podea,daca nu atinge elimina toate jocurile posibile care le ai la ansamblu(timoniera daca nu ma insel ca s.n. asa)care schimba vitezele;vezi ca bucsile levierului de dedesubt se potrivesc cu cele de la motorasul la stergatoare;

BUBA2:aici e treaba de ambreiaj pe duca dar poate fi si alte cauze:ex cade ulei pe evacuare(din motor sau din cutie),roti blocate,mananca ulei motorul,etc

BUBA3:marea majoritate a cd playerelor au functie de economisire a bateriei care e activata din fabrica(ex.sony,kenwood);cu motorul oprit asa ar trebui sa faca la un moment dat;la pornire daca e cd-ul pornit si dai cheie sa pornesti se opreste cd-ul 2-3 secunde apoi pleaca iar.ele sesizeaza tensiunea si daca e mai mica de un prag se opresc sa nu descarce bateria;la tine daca face asa cu motorul pornit si doar cu farurile aprinse inseamna ca ai o BUBA cu incarcarea;iti recomand sa legi cd-ul pe direct de la borna bateriei si pui pe firul de plus o siguranta exact cum sunt cele la instalatiile GPL si sa puyi un releu de incarcare electronic cu fir si sa verifici alternatorul la un electrician,nu mecanic cum gresim marea majoritate wink.gif

Mult succes wink.gif
Poky
1. Oricum n-am resurse de una noua, intrebam pentru a stii ce ma asteapta in viitor, suiera a 4-a, dar toata cutia e cam galagioasa (ulei are). Da, cand incerc sa bag in a 5-a atinge levierul de carcasa care tine bila, cel mai probabil atinge si in podea. Jocuri n-am, iar bucsa de la bieleta de comanda e uzata doar de la actionarea fata-spate. Oricum, am cumparat si una noua dar tot fara succes. Cred ca voi pune ciocanul pe cea noua (cu cea veche intra mai usor in viteze, deci o pastrez) sa vad daca vrea cand e putin indoita. Nu crapa materialul din care e facuta?
2. N-am vazut urme de ulei pe evacuare cat am stat pe sub si langa ea, roti blocate din cate observ doar pe spate (nu foarte tare) am una, si ulei manca pana recent, inainte sa schimb marca. Dar mirosul n-are trebui sa iasa pe toba? La fel si daca ar fi de la ambreiaj, la acea viteza cum ajunge inauntru? (intrebari de bula daciotului smile.gif )
3. Nu am mp3 player, doar modulatorul. Casetofonul e o antichitate cel care-l am acum, din acela cu reglaj manual al volumului si a posturilor, putin probabil sa aiba acea functie huh.gif In plus, am releu electronic de mai putin de 6 luni si incarcarea pana acum a fost in regula, conform indicatorului bateriei (si electromotorului dimineata)
Va rog criticati smile.gif
petrysorr2006
faza cu suieratu cutiei mi-a zis si mie un mecanic..e un joc de la diferential parca...nu mai retin exact dar nu e ceva de rau. mai am o dacie care face asa de cand am luat-o si nu am avut probleme cu ea.(la aia incepe dintr-a 3 a la 2000 de ture). parerea mea e ca tu daca nu aveai un tampon la cutie iti statea cutia intr-o pozitie.daca ai pus tamponu iti sta in alta pozitie...adica mai sus. incearca sa mai verifici sau sa reglezi patina de dedesubt. asa am avut si eu probleme...la mine nu intra in marsalier cum trebuie dupa ce am pus un tampon. cutia ar fi ultimul lucru..mai verifica si bieleta si bucsa. bafta
kalyyyyyy
La problema cu cutia cel mai probabil este de vina cum ti s-a zis timoneria.Faptul ca a stat inclinata cutia probabil a indoit(torsionat defapt ) bieleta de comanda-(fierul care vine de la maneta la cutie).In momentul asta fizic maneta se blocheaza in podea .Cel mai simplu este sa schimbi bieleta,poti incerca totusi si sa o indoi la loc.
La faza cu mirosul de incins sunt prea multe solutii,mergi la un mecanic sa-si dea cu parerea cu masina in fata
La casetofon pot fi cam 3 varinate:una incarcareqa,desi la tipul de casetofon pe care zici ca il ai e putin probabil;a doua ar fi sa fie casetofonul stricat,si cel cu care ai verificat si cel de pe masina;a treia ar fi sa ai un mic scurt in circuit,eu aveam asa ceva la maneta de stergatoare la care plusul atingea din cand in cand in mitraliera(suport volan...).Daca l-ai monta pe direct la baterie nu ar mai trebui sa faca asa.
Poky
QUOTE(kalyyyyyy @ 2 Aug 2008, 13:24)
La problema cu cutia cel mai probabil este de vina cum ti s-a zis timoneria.Faptul ca a stat inclinata cutia probabil a indoit(torsionat defapt ) bieleta de comanda-(fierul care vine de la maneta la cutie).In momentul asta fizic maneta se blocheaza in podea .Cel mai simplu este sa schimbi bieleta,poti incerca totusi si sa o indoi la loc.
La faza cu mirosul de incins sunt prea multe solutii,mergi la  un mecanic sa-si dea cu parerea cu masina in fata
La casetofon pot fi cam 3 varinate:una incarcareqa,desi la tipul de casetofon pe care zici ca il ai e putin probabil;a doua ar fi sa fie casetofonul stricat,si cel cu care ai verificat si cel de pe masina;a treia ar fi sa ai un mic scurt in circuit,eu aveam asa ceva la maneta de stergatoare la care plusul atingea din cand in cand in mitraliera(suport volan...).Daca l-ai monta pe direct la  baterie nu ar mai trebui sa faca asa.
*


Am mentionat deja ca am incercat cu o bieleta noua, fara succes. Si cea veche se afla in perfecta conditie daca facem abstractie de bucsa de bronz usor uzata.
Legat de miros, din moment ce apare doar la viteze mari trebuie sa-l iau pe mecanic la o plimbare smile.gif
Incarcarea e ok conform indicatorului din bord si a electromotorului cand o pornesc de tz ori pe zi, dupa cum am mai zis. Ambele stricate? blink.gif sincer ma indoiesc. Iar daca am un scurt atunci de ce modulatorul functioneaza fara intrerupere, casetofonul fiind pe aceeasi siguranta. Am pus astazi direct pe baterie si la fel face. Am observat ca nu se intampla la aprinderea farurilor, ci la aprinderea pozitiilor. Daca scot siguranta si aprind doar farurile merge fara probleme.
Weird shit dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.