Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bujii, scanteie, cred ca-i dau foc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
SSilent
salutare, nu am mai dat de mult de problema asta, dar iata ca a reaparut, deci, merge masina ca dracu, trepideaza toata si nu trage, este clar ca merge in 3 sau poate chiar 2 bujii, problema este ca numai in sarcina, la ralanti toate bune si frumoase, am schimbat bujii nici un efect, am inversat fisele intre ele nici un efect, am umblat la avans nici un efect, am curatat bujiile nici un efect, am curatat carburatoru (desi nu cred ca are treaba) nici un efect... io am ramas in pana de idei, nu stiu ce sa-i mai fac, ce-i drept nu am mai mers cu ea de aproape o luna de zile, dar problema e ca nu isi da drumu, de obicei asa facea dupa ce statea dar dupa cativa km isi dadea drumu, acum nimic, ma repet: la ralanti merge in toate pistoanele, in sarcina ca dracu si in demaraj sa nu mai zic, daca o calc prea brusc mai mult incetinesc din cauza trepidatiilor si a suturilor... va rog sa ma ajutati ca am nevoie de ea biggrin.gif
ATM
Avansul, delcoul, pompa de progresiune din carburator, pompa de bezina (in ultim stadiu) cum sunt?
SSilent
pompa de benzina e in stare foarte buna, avansul este reglat corespunzator (putin mai in fata, adica da scanteie putin mai repede, asa am preferat io ca am observat ca mergea mai bine), delcoul pana acum nu mi-a facut probleme (scanteia este puternica) desi am uitat sa incerc sa schimb capacu, pompa de progresiune... presupun ca te referi la pompa de sprit? daca da este in stare foarte buna, scuipa foarte bine, membrana nu e sparta (e dinaia veche si e sanatoasa)....
Mr_Devil83
Schimba bujiile.
SSilent
pei e posibil sa-mi fi murit bujiile? nu au nici macar 5000 km, plus ca am pus altele mai vechi in loc si tot asa faceau, pe mine ma bate gandu mai mult la fise... se simte clar ca nu da scanteie regulat, cand da cand nu da...
ag02cws
Verifica si platinile si condensatorul.
argon
daca ai aprindere electronica da-o jos si vezi daca mai face.
Adrian_Boy
Da, cand ai dat jos bujiile, cum aratau, de ai tras concluzia ca de acolo ar fi ?
Paca
esti sigur ca ai pus fisele in ordinea corespunzatoare?
baranga
pinionul la delcou uzat sau probleme la distributie daca zici ca ai verificat tot ce era de verificat.cere intai sfatul unui mecanic adevarat ca una e sa vezi la fata locului si una e sa compari ce vezi scris.mult succes
Mr_Devil83
Eu zic bujiile. smile.gif
virusssp
Incearca o chestie pe care am facut-o azi si am observat o imbunatatire a raspunsului la acceleratie: ia pe rand fiecare fisa si largeste cu o surubelnita contactul din capat, astfel incat sa intre fortat in capacul de delcou, acelasi lucru si la fisa de la bobina(ambele capete), apoi iei un patent si strangi fiecare capat de fisa(partea de la bujii) astfel incat sa intre fortat cauciucul ala pe bujii... la mine aveau joc mare si nu facea contact bine...
Paca
placebo.
Twister
Nu-i placebo, e logica elementara, conductibilitatea este mai buna intr-un circuit cu contacte solide cat intr-unul in care fisa atarna in bujie, insa asta se face pentru a asigura un mers normal al motorului, nu pentru a spori performantele.
Paca
e prea putin semnificativa diferenta ca sa poti observa o imbunatatire a raspunsului la acceleratie pentru ca oricum fisele ar sta fix pe bujii si delcou.ai vazut tu fisa sa atarne pe bujie ?eu nu...
SSilent
QUOTE
daca ai aprindere electronica da-o jos si vezi daca mai face.

nu am

QUOTE
  esti sigur ca ai pus fisele in ordinea corespunzatoare?

nu, am dacie de 2 zile si eu credeam ca motoru e sub bancheta din spate, serios acum crezi ca nu verificam, si dupa cum am zis, la ralanti merge in toate pistoanele si destul de regulat, fara variatii de turatie etc.

QUOTE
Da, cand ai dat jos bujiile, cum aratau, de ai tras concluzia ca de acolo ar fi ?

aparent ok, doar ca erau afumate, dar le-am verificat dupa ce am mers cu ea si am constatat ca ceva e sarit... si la cum mergea normal sa le afume, in orice caz le-am curatat dupaia si nu a avut nici un efect.

QUOTE
  Verifica si platinile si condensatorul.

daca are condensatorul vreo treaba cu ce se intampla, atunci ar putea fii de vina, ca l-am schimbat mai de mult cu unu noname, si eu aveam bosch parca, nu mai tin minte sigur... oricum ceva ca lumea... o sa verific, la platini momentan nu ma bag ca nu am lera, o sa imprumut una de la munca sa vad...
SSilent
mda, dragi forumisti, hai sa schimbam datele problemei, deci: dupa inca un drum, nici la ralanti nu mai merge in 4, buba e la cilindru 4 (de langa radiator) am schimbat 3 bujii, culmea e ca toate dau scanteie, dar cilindru nu functioneaza, posibil sa se fi spart pistonu sau vreo supapa? pt ca nu cred ca ar fi de la reglaje (culbutori) pt ca ea nu a mai mers de mult, si nu cred ca se deregla stand... si inainte s-o las tot asa facea figuri, adica: la cilindru 4 daca scoateam fisa era o diferenta foarte mica in turatie, si la ultimul drum nu mai mergea dar si-a dat drumu dupa cca. 20 km...
ce pot sa-i fac? nu vreau sa ma mai tina decat pana in septembrie... atat ii cer laugh.gif
baranga
QUOTE(virusssp @ 1 Aug 2008, 21:20)
Incearca o chestie pe care am facut-o azi si am observat o imbunatatire a raspunsului la acceleratie: ia pe rand fiecare fisa si largeste cu o surubelnita contactul din capat, astfel incat sa intre fortat in capacul de delcou, acelasi lucru si la fisa de la bobina(ambele capete), apoi iei un patent si strangi fiecare capat de fisa(partea de la bujii) astfel incat sa intre fortat cauciucul ala pe bujii... la mine aveau joc mare si nu facea contact bine...
*




QUOTE(Paca @ 1 Aug 2008, 21:22)
placebo.
*



nu e nici un placebo!!eu cand dadeam cu spray pt contacte electrice pe contactele la bobina,la fifa centrala,la capacul de delcou,la bujii,inclusiv bujiile le curatam cu spray,se simtea o MARE diferenta wink.gif

faza cu pistonul spart nu e adevarata pt ca daca era asa iti batea motorul zici ca era tractor;cel mai probabil nu inchide bine vreo supapa sau e vreun scaun dus sau cel mai fericit caz e vreun culbutor prea strans.mult succes si sa traim bine cool.gif
djasu82
Poate nu are piston in cilindru 4.
SSilent
radmasa.gif la cat de coapta e masina... posibil laugh.gif
Paca
baranga...diferenta se simtea de la faptul ca ti-ai curatat bujiile...deci te rog...
Mr_Devil83
Da pui un set nou de bujii pe masina aia?
djasu82
Doamne cum schimbati voi bujiile ca si capsunile culese in spania biggrin.gif. De ce nu va reglati voi frumos avansul nu inteleg , cu avans mare se tureaza motorul si zice toti mama o sa am putere egal cu 0 se incalzeste motorul si bujiile capacul de delco si luleaua se distrug. Cu avansul reglat aproape de 0 grade +1 .. +6 grade se accepta .
Vedeti sa nu scoateti din joc rolul avansului vacumatic modificant delcoul spre dreapta in asa fel sa aveti turatie mare !
Mr_Devil83
Pentru ca am supto original cu rahaturile de bujii?
Nu pornea nici mort motorul. Curata carburator de "benzina proasta" curatat pana si galeria de admisie ca am zis poate a ramas niste apa, testat bobina, platina, capacul de delcou curatat ca poate o fi umed, verificat si paraverificat, tot imi mergea in 3 bujii.

Scos bujiile, pus pe o tabla de aluminiu pe aragaz, lasat sa se incalzeasca bine, curatat bujii cu smirghel, acleasi rahat.

Dat jos bujiile si marita distanta la electrozi si voila a luat-o perfect.

Am patit de 3 ori aceeasi faza de rahat.

D'aia schimbam bujiile lu peste.
djasu82
Eu am lasat distanta la 0.7mm pe clasic si nu am probleme . Aici intervine bobina care nu asigura scantee cat trebuie asta am observat eu prin intermediul bujiei colotune care vezi direct cum da scantee in camera de ardere.
La relanti culoarea scantei e alba albastruie iar dupa ce maresc turatia scanteeia devine rosie totusi o da cea ce e bine mai ales pe platina.
Eu zic asa pentru tine faci rost de o bobina de tico o rezistenta adidionala de 2 ohmi sau de 1 ohm de 17W , o inseriezi cu bobina si ai scapat de probleme.
SSilent
la mine problema e ca bujia de la pistonu 4 da scanteie, am scos-o am bagat fisa in ea, am facut masa si am pornit motoru, dadea o frumusete de scanteie, si cu toate astea pistonu 4 nu functioneaza.... nu mai inteleg nimic, o sa umblu zilele astea la culbutori... daca nici asa nu merge... e clar: in sfarsit si-a dat motoru duhu, cat era sa tina si el rolleyes.gif
SSilent
mda, am reglat si culbutorii cum trebuie (aveau joc foarte mare), masina merge o idee mai bine, in sensu' ca trage mai bine, dar tot in 3 pistoane merge... alte idei? va rog... acum chiar ca nu mai stiu ce sa-i mai fac, o sa imprumut si un compresmetru sa vad daca am compresie (desi io am scos bujia, am pornit motoru, si am incercat sa pun degetu acolo dar mi-l arunca)...
va rog mult, daca s-a mai confruntat cineva cu un caz asemanator, sau daca a auzit, sa imi mai dea si mie o idee excl.gif
Mr_Devil83
Nu schimba bujiile.
djasu82
Silent oare cum reglezi tu culbutorii ? tijele care actioneaza culbutorii mai sunt drepte ?Vezi daca se comprima si se destinde supapele de la cilindru nr. 4 . Regleazati culbutorii cu schema evacuare evacuare deschisa ! Recomand la toti daca doriti sa traga bine toti cilindri .
ab05mlw
hmm... incearca sa vezi de la capac..daca zici ca nu da scanteie la a4 bujie.. curata capacul de delocu sau schimba`l daca ii fisurat.
djasu82
Voi credeti ca daca capacul e fisurat nu mai arunca scantee ? Va spun eu ca arunca perfect am avut capac fisurat si da perfect scantee capacul era cel cu vizualizare a ploturilor ... . Problema e alta culbutorii supapele si scaunele de la supape care au depusa destula calmina.
Vedeti cum a facut Tepes cu alcool tehnic ... se spala capetele de la pistoane... supape !
baranga
sa fie axul cu came tocit mai mult la pistonul 4,sau vreo tija stramba???calamina de pe supape eu o curat cu motorul pornit si bag cu seringa lichid de frana in carburator cu motorul turat.daca gresesc sa zica cineva,este metoda vazuta de mine la un mecanic ce a lucrat pe afara,acu nu-i obligatoriu sa o incerci wink.gif
SSilent
am si verificat dupa reglaj, calca bine pe supape, inainte nu se deschideau complet, aveau culbutorii ditamai jocu wacko.gif
capace de delcou am schimbat multe, bujii la fel, in orice caz scanteie am (cu bujia scoasa), dar e posibil ca odata bagata bujia in camera de ardere sa nu mai dea scanteie?
C.C.
zic si io ce stiu.
la dacie, intotdeauna e povestea cu "benzineste- scanteieste" dar nu neaparat in ordinea asta. totusi (acuma vorbesc in general) au fost destui care au chemat service-ul, desi nu mai aveau benzina, sau le erau infundate furtunele biggrin.gif ). dar, daca vrei sa le iei "stiintific", verifica ce-ti spun aici.
adica, inainte sa desfaci motorul, masoara electrica sa fie in parametrii. de ce? pt. ca masina unui prieten nu pornea si, dupa ce s-au chinuit vreo 5 destepti, vreo doua ore, am rezolvat-o cu aparatul de masura: fisa centrala intrerupta (desi avea scanteie, dar, probabil, slaba, iar la ochi, nu poti sa sti; avea 700kohmi! iar masina n-a pornit pur si simplu). pret- 5 lei.
de atunci, intotdeauna verific mai intai chestiile astea la o dacie, ca sa nu desfac motorul pt. 5 lei. deci, fisele le masori (toate), nu trebuie sa aiba mai mult de 4 kohmi, bobina- minim 3 ohmi in primar, 5- 8 kohmi in secundar. platina, condensatorul si capacul fac vreo 10 lei in total, oricum iti trebuiesc pt. ca sunt consumabile.
si dupa ce ai facut treburile astea, reglezi avansul (dupa ureche e ok), iar apoi treci la alimentare (daca nu cumva ai verificat-o pe asta mai intai- ceea ce ar fi foarte bine- vorbesc din nou- in general). adica verificat conducte sa nu fie infundate (le sufli cu pompa de aer- tur si retur), scoti filtrul de benzina (poate fi o problema nestiuta), pompa benzina (verifici daca baga), carburator (infundat, cui poantou, clapeta soc blocata pe inchis, etc). de ce se verifica? pt. ca, tot din practica, a patit-o un prieten cu plutitorul si cuiul poantou- ramanea cu nivel mic de benzina, combinat si cu o pompa mai slabuta, iar cand accelera- ciuciu- murea. la relanti mergea super. deci.. ar fi bine, cu ocazia asta, sa reglezi si distantele- intre plutitor si garnitura capac carburator 7mm, iar cursa plutitorului 13mm. macar aprox. daca nu vezi clar cu liniarul smile.gif
iar apoi, daca le-ai facut toate astea, in ordinea spusa, incepi sa te gandesti la problemele mecanice, incepand cu tija culbutori, supape, etc. delcoul, eventual incerci unul de imprumut care sti ca merge (poate fi un arc de la centrifugal rupt sau sarit, sau poate trebuie schimbat pinionul, etc).
si imposibil sa nu-i dai de cap. daca nu te descurci cu cele aratate, gasesti un prieten binevoitor.
evident, dupa fiecare operatiune, o probezi ca sa vezi daca ai rezolvat-o. nu treci automat la urmatoarea, pt. ca poate nu mai are rost smile.gif
a, era sa uit! inainte de toate, uneori si benzina are apa, asa ca mai intai vezi de ea. bujiile, de obicei, reflecta doar efectele unor alte defecte, adica nu sunt ele de vina. da, schimba si bujia la cilindrul respectiv, daca te face mai linistit. si, uita-te la ea cand o scoti. cum e? are calamina multa? inseamna ca intra ulei gramada in cilindru si-atunci or fi gata segmentii acolo.
cam astea ar fi cauzele, cand nu merge.
SSilent
am vorbit cu un mecanic priceput, care a bagat mana-n foc ca problema vine de undeva de la delcou, mi-a zis ca desi el imi da scanteie, ori e prea slaba, ori nu o da regulat, tind sa cred ca are dreptate pt ca mai trage si suturi masina, semn ca ar vrea dar nu poate...
dar acum nu stiu ce sa-i fac la delcou (nu prea mi-am bagat io nasu in astea), ramane sa schimb condensatoru' si sa vad daca are luleaua joc... io stiu.. unsure.gif
C.C.
de-aia am zis, incearca mai intai un delcou de la cineva (chiar de la mecanic) ca sa nu dai banii degeaba. oricum, eu am intrebat la magazin de piese (aici in alba iulia, nu stiu pe la voi) si axul delcoului e vreo 25 de lei, deci nu o avere. ca altceva nu prea vad ce ai putea schimba la delcoul ala. sau poti incerca la dezmembrari si iei unul cu totul la banii aia. vezi tu.
insa, daca nu e delcoul, verifica ce ti-am spus, inclusiv bobina si fise, pt. ele pot functiona la relanti, dar in sarcina, la turatie mai mare, se schimba treaba.
bafta
djasu82
C.C. crezi ca daca ai bobina buna in sarcina iti asigura aceeasi scantee ? iti spun eu ca nu. Multi o sa spuna ca nu e asa de importatn doar sa iti initieze amestecul la turatie mare dar totusi nu ti-la aprinde aproape complet . De aceea stutul de la toba e mereu negru mai ales cand se accelereaza violent ... Cu luleaua nu ai treaba fiindca oricum scanteeia o sa fie aruncata pe ploti , e bine doar sa o cureti de grafit cu o carpa iar cu un smirghel fin sa mai dai pe varful ei .
SSilent
nu stiu ce sa-i fac, nu vrea si pace, tot in 3 cilindrii merge, si la ralanti, merge si neregulat clar din cauza scanteii turatiile variaza brusc si considerabil, chiar nu cred ca imi mai bat capu, o duc la tara, strang bani si ma apuc si-i fac tot motoru si gata
cristio_79
Eu la berlina am patit o faza asemanatoare acum cativa ani.Am facut bucati tot delcoul si am descoperit ca bucsile din corpul acela de aluminiu erau terminate,axul avand un joc foarte mare.Am schimbat bucsile si am rezolvat problema.
SSilent
o sa dau jos delcoul, desi mi s-a facut scarba sa mai lucrez la ea, niciodata nu mi-a mai facut figuri in halu asta, sa nu gasesc nici o solutie huh.gif
djasu82
Da bine ca nu ai probleme la cutie cum am eu ca ti se loa de tot.
SSilent
si daca-ti zic ca am si la aia? radmasa.gif am pus mai de mult, am sincronu la tr 1 si niste probleme cu furcile selectoare, in fine asta e out of topic
revenind, mi-a venit o idee: daca fac io o investitie si ii bag aprindere electronica scap oare de bubele astea? biggrin.gif
cristio_79
Eu am cumparat prin '99-2000 o aprindere de la Dioda din Constanta,dupa ce avusesem probleme cu aprinderea,mai exact imi impusca platina si condensatorul si de doua ori pe zi.Ma saturasem cati bani bagasem in astea.
Am cumparat o platina Bosch de la magazinul cu acelasi nume de pe Ferdinand,este in blocul cu Apicola,vis-a-vis de reprezentanta Audi.
Am cumparat si o bobina noua si le-am montat pe toate.Vreau sa-ti spun ca masina merge si acum cu aceeasi platina,aprindere si bobina,porneste la sfert chiar si la temperaturi foarte scazute.Platina o mai curat la cateva luni cu o bucata de carton mai aspru.
Au aparut problemele de acum 3-4 ani cu delcoul.Pana am descoperit ce are,am crezut ca s-o fi stricat aprinderea sau bobina.Platina era perfecta,bujiile la fel.De nervi,am inceput sa trag de toate ca nu ma mai ducea mintea ce sa-i fac si asa am descoperit jocul foarte mare al axului delcoului.Am cumparat bucsile acelea de la un magazin,le-am schimbat si problemele au disparut.
djasu82
Iti impusca platina daca bobina e proasta pintenul de la platina e tocit si condensatorul defect. Sau probleme la delco..
brigada_diverse
QUOTE(SSilent @ 7 Aug 2008, 08:03)
am vorbit cu un mecanic priceput, care a bagat mana-n foc ca problema vine de undeva de la delcou, mi-a zis ca desi el imi da scanteie, ori e prea slaba, ori nu o da regulat, tind sa cred ca are dreptate pt ca mai trage si suturi masina, semn ca ar vrea dar nu poate...
dar acum nu stiu ce sa-i fac la delcou (nu prea mi-am bagat io nasu in astea), ramane sa schimb condensatoru' si sa vad daca are luleaua joc... io stiu..  unsure.gif
*




QUOTE(SSilent @ 7 Aug 2008, 17:09)
o sa dau jos delcoul, desi mi s-a facut scarba sa mai lucrez la ea, niciodata nu mi-a mai facut figuri in halu asta, sa nu gasesc nici o solutie  huh.gif
*


vbim pe mess, iti dau eu un delco de proba sa vezi ca nu e de la el. si lulea si o bujie caramizie sa o innegreasca si paia si platini si lera....sa ne jucam un pic la ea...

suna a fi o problema din supape...sau oricum legat de compresie.
ne auzim pe pm
gotronic
Daca ai joc radial mare la axul delcou. Mareste distanta la platina la cca 0,5...0,6 mm, asa am patit eu la Oltcit cand aveam distanta de 0,05 mm !!! din cauza tocirii pintenului. Dupa reglaj era alta masina.! A mai avut aceeasi problema cineva pe forum, si tot asa suparat era. A marit distanta si a rezolvat problema (temporar). Ca pe urma mult nu tine "figura", tot trebuie rezolvata problema. (daca o fi de la asta).!
Numai bine!
djasu82
Vedeti cu reglajul culbutoriilor ...! E foarte important cum e reglat fiecare culbutor altfel cu toata aprinderea eletronica tot prost lucreaza motorul.
badboy_marius
SSilent, ai rezolvat ceva? ca astept niste solutii si eu, ca am aceiasi problema si-mi vine sa ma omor de draci.
badboy_marius
SSilent, ai deschis topicul sa-l lasi asa? mad.gif

inca asteptam sa ne spui cum ai rezolvat problema!!!! (daca ai rezolvat-o)
Merced
Din cate retinusem de pe alt topic, s-a apucat sa desfaca motoru', deci probabil o s-o rezolve pana la urma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.