Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema majora
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
petrysorr2006
sal. am o problema la dacia mea din 88 de ceva timp. bujiile se inegresc, nu imi mai da scanteie si merge in 2/3 pistoane. am schimbat fisele, am pus de urziceni, bobina de asam, capac delcou, platina, bujiile le-am schimbat de 3 ori in 3 luni. sinterom. am pus si o aprindere gotronic at 01 dar degeaba. cei mai multi imi spuneau ca sunt supapele de vina ca nu mai etanseaza. la accelerari de peste 3.500 de ture dadea rateuri in esapament si un fum gros. azi am facut scaunele la supape, am cumparat supape noi, le-a facut bine mecanicul, nu curgeau dar dupa ce am montat toate la loc aceeasi problema. am avut chiar 2 mecanici azi si nu au stiut ce sa-i faca. la accelerari bruste rateuri niste pocnituri de s-au speriat si vecinii din bloc. cand incepuse sa mearga asa mai binisor dar era reglat relantiul pe la 1.500 de ture mergea cat de cat bine, dar alta problema a facut o scanteie la alternator si s-a dus.(o sa imi cumpar unu mai mare acum). dupa aceea am verificat scanteia si era rosie(asta probabil si ca imi mergea aproape nu de tot pe baterie..era in zona rosie. aerul ori ca il reglezi ori ca il lasi asa acelasi lucru cu toate ca carburatotul l-am spalat in decarbusolv, suflat cu aer. ma poate lamuri careva ce ar putea avea? sunt satul de bagat bani in ea . bag bani in masina si tot pe loc stau
Kinetix
Prietene, te salut.
Arhiva forumului e plina de topicuri cu probleme asemanatoare.
Dacia e o masina care cu greu pastreaza "mistere". In general, la un motor obisnuit (cu uzura uniforma), daca are carburatia si aprinderea reglate corect, MERGE.
Nu e suficient sa "speli" carburatorul intr-un solvent (ohooo, si cat s-a mai scris pe tema asta!...). Trebuie verificata dezobturarea canalelor, orificiilor, jicloarelor. Apoi trebuie facute corect reglajele (plutitor, surub reglare amestec) si verificata etanseitatea admisiei.
Daca amestecul e prea bogat si scanteia e prea slaba, sigur ca apare innegrirea bujiilor si/sau rateurile, mersul "in suturi", etc.
Deci:
- verifica si regleaza carburatia si etanseitatea pe admisie. Faptul ca motorul nu reactioneaza la rotirea din surubul de amestec e o dovada ca reglajele nu sunt corecte. Ralantiul de 1500 rot/min e mult prea mare, mai ales acum, pe vreme calda. Probabil ca nivelul in CNC este prea mare, jiclorul de amestec ralanti e infundat, iar clapeta de acceleratie e deschisa prea mult.
- verifica si remediaza problemele in sistemul de aprindere. Lungimea minima a scanteii trebuie sa fie 1cm, testat intre capatul fisei centrale si masa. De fapt, o aprindere "sanatoasa" genereaza scantei peste 1.5cm (!).

Mult succes!
petrysorr2006
nivelul in cnc e reglat exact ca pe forum. m-am jucat si cu el dar degeaba. motorul are set nou de 3 luni. jiclorul de relanti e curat, adica toate sunt curate. numai ca ala de relanti nu imi intra tot jiclorul in corpul carburatorului. am 2 si amandoua sunt la fel. ramane cam 1 mm sin jiclorul, mai mult nu se mai infileteaza. diuza e noua. s-au jucat cu aprinderea si carburatorul 2 mecanici si nu au reusit sa-i dea de cap. faza cu arcul ca e prea tare la clapeta de acceleratie..s-au putea sa ai dreptate. al mine e reglat arcul la max sa fie tare. dar apare alta problema daca il las moale...la turatia de 3000 de ture de ex o las in frana de motor.. si atunci imi scade mai mult turatia decat am reglat-o eu petru ca arcul o trage repede. 1 mm da bobina aia...e drept de asam dar aia veche facea la fel.
Twister
QUOTE(petrysorr2006 @ 2 Aug 2008, 21:48)
nivelul in cnc e reglat exact ca pe forum. m-am jucat si cu el dar degeaba. motorul are set nou de 3 luni. jiclorul de relanti e curat, adica toate sunt curate. numai ca ala de relanti nu imi intra tot jiclorul in corpul carburatorului. am 2 si amandoua sunt la fel. ramane cam 1 mm sin jiclorul, mai mult nu se mai infileteaza. diuza e noua. s-au jucat cu aprinderea si carburatorul 2 mecanici si nu au reusit sa-i dea de cap. faza cu arcul ca e prea tare la clapeta de acceleratie..s-au putea sa ai dreptate. al mine e reglat arcul la max sa fie tare. dar apare alta problema daca il las moale...la turatia de 3000 de ture de ex o las in frana de motor.. si atunci imi scade mai mult turatia decat am reglat-o eu petru ca arcul o trage repede. 1 mm da bobina aia...e drept de asam  dar aia veche facea la fel.
*



Cum naibii sa dea doar 1mm? Poate platina nu iti comanda bobina, ceva de genul asta, daca spui ca mai ai o bobina, si se manifesta identic. Verifica si cu alte fise, la 1mm scanteie e bine ca mai porneste.
dani_devito
Dupa ce spui tu sunt 100 % sigur ca e din carburator sau de la garniturile la admisie ...( sau daca bujiile sunt prea negre insemna ca e un excess de benzina )
petrysorr2006
toti au spus la fel...ca o fi carburatorul, ca o fi din aprindere dar nimeni pana acuma nu a reusit sa-i dea de cap. spuneau multi ca ar fi supapele. le-am facut scaunele, am pus supape noi degeaba...se manifesta la fel. garniturile de sub carburator sunt noi. mai am una veche, dar am mai cumparat azi 2 sa-i pun. mai am un rand de fise si un capac delcou degeaba...acelasi lucru. o sa schimb maine si platina cu toate ca nu cred ca o sa fie vreo schimbare. azi m-am tot jucat cu avansul si cu carburatorul. vad ca nu mai da rateuri acuma asa mari, de dat tot da el ceva. benzina consuma f mult, cu toate ca e curat carburatorul si am schimbat pana acuma 2 seturi de jicloare, le-am ales pe cele mai mici dar degeba. si mai e o chestie..dimineata daca vreau sa plec porneste la sfert dar dupa 1 sec moare motorul. si dupa aia trebuie sa-i dau vreo 10/15 pedale si cam de vreo 5 ori la automat ca debia sa porneasca. dupa aceea pana seraa porneste la sfert fara probleme. i-am dat si la cama, m-am gandit ca poate sa ramana fara benzina in cnc dar tot degeaba.
dani_devito
prea multa benzina iti intra in motor , de aceea ai si exploziile acelea. parerea mea ca sa ii dai de cap odata , ia un carburator de pe alta masina si incerca-l , nu-i mare lucru 4 suruburi si gata !
petrysorr2006
as incerca eu cu alt carburator da nu am de unde lua. toti prietenii mei au scapat de dacie. dar ma gandesc ce ar putea fi in carburator dus? am schimbat cuiu pontou, plutitorul, le-am si verificat, am pus alta sita, jicloare 2 seturi si acuma le-am ales pe cele mai mici. cu aerul tot m-am jucat. am observat o chestie: daca mai desurubez jiclorul ala de aer imi da un fum cam negru pe esapament, iar daca il insurubez nu mai da acel fum decat la accelerari de peste 3500 de ture.(eu stiam invers). momentan l-am insurubat mai mult si vad ca merge bine. nu stiu de ce jiclorul ala de relanti la mine nu intra pana la capat, adica se insurubeza pana la capat si ramane cam 1 mm afara(acolo i-am pus o saiba) si din 2 jicloare ambele sunt la fel de lungi. trebuie acolo luat putin din jiclor?
baranga
vezi sa nu patesti si tu cum am patit eu:nu etansa bine garnitura dintre corp si capacul carburatorului,si venea benzina pe acolo garla;fum negru si consum demn de o masina americana 251.gif (vezi ca garniturile astea noi de carburatoare;cea de la mijloc sunt subtiri si nu etanseaza bine);eu am scapat prin planarea acestora(corp si capac);scoti tevustile de la capac(alea 2 ce intra in corp) cu un patent,usor sa nu le deformezi,iei o piatra de polizor mare si le freci circular pana obtii fete drepte ca sa etanseze bine;acelasi lucru cu talpa carburatorului;hai ca te-am ametit 052.gif
mult succes;

P.S.din ce spui tu vad ca ai si probleme cu aprinderea;scanteia trebuie sa fie albastra si minim 1,5CM;schimba si condensatorul wink.gif
Kinetix
Bobina trebuie testata sa dea macar 1 (un) CENTIMETRU scanteie.
Nu conteaza daca portjiclorul de ralanti nu se insurubeaza tot. Scoate saiba. excl.gif
Nu e important ca jicloarele sa fie "cele mai mici". Trebuie ca ele sa fie bine imperecheate (corelate).
Verifica nivelul in CNC al benzinei (prin scoaterea capacului si vizualizare), nu numai calarea plutitorului.
Regleaza corect clapeta de acceleratie. Citeste pe forum. Nu are legatura cu arcul, ci cu insurubarea limitatorului (surubului de reglare) clapetei.
Nu conteaza daca ai garnituri noi. Trebuie ca prinderile sa etanseze bine. Asta se verifica separat.
Surubul ala "de aer" NU e de AER, ci e de AMESTEC RALANTI. Cand il desurubezi, intra mai multa emulsie si fumul e mai negru, iar cand il insurubezi, saracesti amestecul si fumul se reduce.
Toate cele bune.
petrysorr2006
bobina e noua, de asam, dar aia veche tot cam asa imi dadea scanteia. bine ca eu nu pot nici sa pun o linie acolo sa masor distanta la care da scanteie. asta am zis 1 cm din ochi. eu mai am joc in axul ala de la delcou si joc in pinionul ala de jos. puse cap la cap se formeaza un joc destul de mare acolo dar parerea mea e ca daca are joc trebuie fixat mai mare sau mai mic avansul? sau o fi chiar aia problema
dani_devito
ehh 1 cm ar trebui sa fie de ajuns .... oricum eu cred ca e carburatoru , ceva in el nu funtioneaza bine.... daca zici ca si mananca mult si ai si bujiile afumate ..... amestec prea bogat , deaceea nici nu iti porneste klumea.

apropo ce pompa de benzina ai , debit normal sau marit ? daca ai marit ai grija la retur sa nu fie infundat !
petrysorr2006
chiar nu stiu ce pompa de benzina am..oricum returul e ok, desi mie mi se pare gaurica aia cam mica. ma gandeam sa-i pun jicloare de 1.3 rezolv ceva cu ele sau tot degeaba? ca de bagat bani in ea sunt satul
Hacker
Tu mai intai rezolva problema aprinderi. Ceva nu e in regula cu aprinderea. Verifica delcoul sa nu fie blocat. Cezi Ca delcoul are niste aripiare cu arc, vezi sa nu fie alea blocate sau arcurile sarite. Verifica si axul delcoului sa nu aibe uzura prea mare. Apoi vezi daca ai vreo bataie in jurul distributiei, daca nu e nici o bataie treci mai departe, cumpara o lera, regleaza platina la 0.35 si bujiile la 0.7 - 0.8( eventual cumpara un set de bujii nou, si in prealabil le verifici si pe alea cu lera ). Fise, ia un set bun, tesla e recomandabil ( sunt siliconate, etc , sunt bune ). Desfaci apoi carburatorul, il lasi o zi si o noapte in decarborol sau benzina, il desfaci complet, si identifici piesele uzate ( iti dai tu seama ). il cureti si tu cu o periuta de dinti, il sufli bine bine cu aer comprimat. Cumperi garnitura de la galerie si cea de la capac carburator. Fi atent daca capacul carb. este plan, apoi reglezi plutitorul. Daca ai carburator 1300 lasi jiglere 1300, si invers, daca ai carb. de 1400, lasi de 1400. Aici e de discutat mii de pagini in legatura cu jiglerele din ziua de azi. Oricum, daca jiglerele nu sunt bune nu iti da rateu in turatie, in cel mai rau caz da sa moara. Jiglere cel mai bine iei de la un alt carburator.
Verifica jurtunul cu duza, sa fie duza acolo ( se poate sa mai scape in galerie si sa se topeasca). Dupa toate astea, cauti topicul dedicat curbutorilor si ii reglezi dupa schitele de acolo , 0.15 - 0.20 la rece - 0.18 - 0.23 la cald.

Daca tot nu ai rozolvat nimic, nu stiu ce ar mai putea fi.
petrysorr2006
am schimbat garnitura de la galerie si cea de la carburator, si am mai pus 2 garnituri sub carburator(asa mi-a zis mecanicul ca pusesem prea putine), astea de sub carburator si cea din carburator le-am uns cu un strat foarte fin de vaselina sa etanseze mai bine. distributia nu am umblat la ea dar nici nu se aude vreo bataie. in axul delcoului in schimb am ceva uzura si mai am in pinionul ala de sub delcou, nu stiu daca asta o fi problema. fise am de urziceni noi, azi am fost sa schimb bobina de inductie pentru ca imi curgea lichidul ala din ea. ptr ca nu era luata de mult mi-au schimbat-o aia de la magazin dar tot asam, am verificat imi da cam 1.2/1.3 cm scanteie, in nici un caz 1.5 si o scanteie nu tot timpul albastra imi mai da si putin de tot rosiatica. am luat alta platina tot doduco(mi se parea ca are putina uzura). a pornit greu ca de fiecare data dar in schimb dupa ce s-a incalzit tragea super. pot sa-i dau acuma niste demaraje. acu nu stiu de unde poate fi de la platina sau bobina. oricum mai are el o intrerupere posibil din aer dar o sa merg la un mecanic
ab05mlw
avansul;)
petrysorr2006
problema am rezolvat-o pe jumate. acuma merge mai bine, trage mai bine, nu mai da rateuri, nu mai scoate fum, asta dupa ce i-am schimbat supapele, i-am facut scaunele si am dus inapoi bobina de inductie la magazin si mi-a dat alta. dar dimineata cand sa pelc, cu toate ca ii dau cateva sprituri, mai are benzina cam jumate in filtru nu vrea sa porneasca decat dupa vreo 4/5 chei. nivelul in cnc e bun 7mm. asta ar fi una din probleme..a doua care a mai ramas tot consuma mult. chiar nu stiu ce sa-i mai fac cu consumul..cred ca o sa cumpar in final un carburator nou. am pus 5 litri de benzina, era becul aprins inainte. si am mers vreo 20 km pana s-a aprins iar becu.
Hacker
Pai cand aveai becul aprins era posibil sa mai ai 1 litru
Ai bagat 5 litri=6
Ai consumat 2 l - 3, 20km = 3 litri ramasi cu becul galben aprins. Mai bine verifici cati l au mai ramas.

Rateurile pe care le ai sunt din aprindere. Schimba rotita zimtata de la delcou, si schimba si axul delcou. Capac bosch sau deduco si o sa ai un motor tun.
petrysorr2006
da cu problema aia dimineata de unde sa fie? din pastilele de la pompa de benzina? am noi in casa da am inteles ca daca le schimb nu oi sa se mai aseze capacelul ala de deasupra bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.