Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: compresie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aly
salut fratilor!
eu sunt nou pe acest forum si imi cer scuze daca problema mea s-a mai discutat dar eu nu am gasit.
deci iata problema mea:
am o dacie 1300 de prin 1973, am luat-o in 2003 octombrie, si anul trecut am observat ca daca o las in panta in viteza I fara frana de mana are tendinta sa mai coboare cativa cm.
De la ce ar putea fi si cum asi putea remedia situatia?
Multumesc.
Ov
probabil motorul tau nu sta bine cu compresia,

iti papa si ulei ?
aly
putin,da e cam negru uleiu
in rest motoru merge bine

ali73
Schimba setul motor,daca nu cumva iti patineaza ambreiajul.
aly
TOT SETUL SAU NUMAI SEGMENTII?
E PACAT DE EL
E ORIGINAL, IN AFARA DE SEGMENTI NU S-A MAI UMBLAT LA EL
NU CRED CA SE MAI FAC MOTOARE ASA BUNE IN ZIUA DE AZI
ASI VREA SA VAD UN LOGAN PESTE 30 ANI
PS: CE SIMPTOME ARE UN AMBREIAJ CARE PATINEAZA?
steph
pu si simplu nu cupleaza ... tu calci acceleratia si masina desi dai drumu ambreiajului nu pleaca de pe loc

cas avezi cat de bine cupleaza baga in viteza I si da brusc drumu la ambreiaj fara sa accelerezi

dak nu moare motoru imediat inseamna ca patineaza un pic si daca nu moare clar patineaza
os
QUOTE(aly @ 11 Jan 2005, 17:10)
salut fratilor!
[...]
daca o las in panta in viteza I fara frana de mana are tendinta sa mai coboare cativa cm[...].
*


Salutare si tie si bine ai venit.

Nu ne spui daca dupa ce masina se mai deplaseaza citiva centimetri se opreste. Daca da, totul e in regula: masina se mai misca pina cind unul din pistoane face comprima suficient aerul.

Comentariu general: asigura masina si cu frina de mina, pe pante mari si cu o roata in bordura (daca masina e in sensul coboririi, virezi rotile la dreapta; daca e in sensul urcarii, le virezi la stinga - in unele locuri cu mult soare aceasta metoda este chiar prescrisa prin regulament).

Este desigur posibil si sa ai uzuri, dar daca nu ai alte probleme (masina merge bine, nu consuma ulei mult etc) las-o in pace.

Pentru ambreiaj eu stiam alta verificare mai gentila si -cred eu- mai relevanta: in mers, cu motorul in jurul turatiei de cuplu maxim, in trepta cea mai mare de viteza (IV sau V), apasa *mult* (la fund) acceleratia. Masina trebuie sa-si sporeasca energic viteza, turatia motorului trebuie sa creasca poroportional cu cresterea vitezei. Un ambreiaj care patineaza se va face simtit prin aceea ca turatia motorului creste fara ca viteza sa creasca proportional. Cresterea de turatie o poti aprecia - daca n-ai turometru- si auditiv. Nu cred insa ca ai problema asta.

Sanatate,
os
aly
am facut ce m-au sfatuit "os" si cu "steph" si a rezultat un lucru inbucurator: nu patineza sau patineaza ff putin.
"OS" am calcat-o cum ai spus, de pe la 80km/h si intradevar viteza crestea odata cu turatia, asta pana pe la 110-115km/h.
La 115 motoru urla cam tare(banuiesc ca asta e normal la vechimea ei si la o cutie in 4), iar dupa cativa km la viteza asta am lasat-o mai moale pt ca mi sa parut ca miroase ceva a ars. Pe la 100 nu mai mirosea.
Ce sa fi fost?
SA INTELEG CA MOTURU N-ARE NIMIC SI SA-L LAS IN PACE SAU...?
ps1: masina se opreste dupa cativa cm(apropo de ce spunea OS).
ps2: MULTUMESC PT URARI, LA FEL SI VOUA.
steph
daca ai dat drumu brusc ambreiajului masina s-a miscat din soc 10-15 cm in fine acolo a zvacnit si a murit instantaneu inseamna ca a cuplat imediat deci ambreiaju e ok

si in legatura cu panta e normal dupa ce o bagi in viteza sa mai aiba un balans mic si sa curga cativa centimetrii. explicatie nu o stiu dar asa mi s-a spus

bafta in continuare cu frantuzoaica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.