QUOTE(aly @ 11 Jan 2005, 17:10)
salut fratilor!
[...]
daca o las in panta in viteza I fara frana de mana are tendinta sa mai coboare cativa cm[...].
Salutare si tie si bine ai venit.
Nu ne spui daca dupa ce masina se mai deplaseaza citiva centimetri se opreste. Daca da, totul e in regula: masina se mai misca pina cind unul din pistoane face comprima suficient aerul.
Comentariu general: asigura masina si cu frina de mina, pe pante mari si cu o roata in bordura (daca masina e in sensul coboririi, virezi rotile la dreapta; daca e in sensul urcarii, le virezi la stinga - in unele locuri cu mult soare aceasta metoda este chiar prescrisa prin regulament).
Este desigur posibil si sa ai uzuri, dar daca nu ai alte probleme (masina merge bine, nu consuma ulei mult etc) las-o in pace.
Pentru ambreiaj eu stiam alta verificare mai gentila si -cred eu- mai relevanta: in mers, cu motorul in jurul turatiei de cuplu maxim, in trepta cea mai mare de viteza (IV sau V), apasa *mult* (la fund) acceleratia. Masina trebuie sa-si sporeasca energic viteza, turatia motorului trebuie sa creasca poroportional cu cresterea vitezei. Un ambreiaj care patineaza se va face simtit prin aceea ca turatia motorului creste fara ca viteza sa creasca proportional. Cresterea de turatie o poti aprecia - daca n-ai turometru- si auditiv. Nu cred insa ca ai problema asta.
Sanatate,
os