Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: indicator benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danutzdobrescu
Salut... asta ar fi cam primul meu topic in comunitatea voastra.. am si eu o dacia 1310 (1410 CL) break, si de cand am cumparat-o am avut numai probleme cu ea... si sincer m-am plictisit sa dau bani la service ptr toate prostiile, asa ca vreau sa ma apuc sa invat si eu cate ceva la ea smile.gif

deci.. marea mea problema, este ca de cand am luat-o.. vreo 2 luni, am ajuns de vreo 3 ori la benzinarie cu ea... ma luam ca prostul dupa indicator, si uitam tot timpul de sticluta sfanta de benzina din porbagaj... si... ramaneam cam peste tot fara benzina... cand credeam ca am inteles secretul din spatele acelui ac care arata tot timpul anapoda,...acul meu a murit aratand ca am o gramada de benzina tot timpul... si iar am inceput sa raman pe strazi... smile.gif)

am cautat, am intrebat, si mi s-a spus sa verific plutitorul de la benzina... dar.. unde este acel plutitor, ca nu il gasesc neam... cine mi-a zis, mi-a zis ca trebuie sa fie pe acolo pe unde bag benzina.. dar eu nu am vazut niciodata nimic acolo.. cum pot ajunge la el, si ce alte solutii ar mai fi posibile pentru problema mea?

o alta problema ar mai fi si cu indicatorul de viteza... cred ca ar fi vreo problema, ca 160km pe ora nu cred ca prind cu a 4-a, nu? sau poate cine stie ce motor am pe masinuta...
la asta ce s-ar putea face, verifica... ?

am o rugaminte... neintentionand sa imi fac din primul topic o caracterizare, daca se poate sa dati explicatiile ca pentru PROSTI, ar fi super...


P.S. tocmai m-a sunat un mecanic sa ma intrebe daca mai am scurgeri la pompa de benzina (nici nu stiam ca aveam)...asta pe unde o fi?

Am dat jos manualul de reparatii dacie, deci nu o sa va stresez cu intrebari stupide in viitorul apropiat, dar... momentan nu gasesc nicio poza cu titlul "asta e pompa de benzina" sad.gif
invisibleman
Sonda de nivel la benzina se gaseste pe rezervor. Ai acces la ea prin portbagaj.Dai la o parte covorasul din portbagaj (daca ai) si ai sa vezi partea superioara a sondei (pleaca 2 fire la indicatorul din bord).
Ca sa o scoti afara trebuie sa rotesti flansa de prindere.
danutzdobrescu
QUOTE(invisibleman @ 6 Aug 2008, 15:35)
Sonda de nivel la benzina se gaseste pe rezervor. Ai acces la ea prin portbagaj.Dai la o parte covorasul din portbagaj (daca ai) si ai sa vezi partea superioara a sondei (pleaca 2 fire la indicatorul din bord).
Ca sa o scoti afara trebuie sa rotesti flansa de prindere.
*




super. saru'mana. cand termin cu munca o sa caut sa vad ce e in neregula.

cu kilometrajul ce pot sa fac? indica cu o eroare de 10km-60km in functie de viteza pe care o am... si nu imi inregistreaza nimic la kilometrii facuti.
Freelancer
Mai intai schimba cablul de kilometraj e cam 20 ron, daca nu isi revine atunci trebuie schimbat vitezometrul. Deoarece este f scump unul nou (200-300ron) iti recomand second hand.
slaiciprian
e cablul de kilometraj. il vezi, vine de la cutie si intra in bord dupa ce trece prin compartimentul motor.

6 Aug 2008, 18:14:
plutitorul la sonda de benzina e usor de schimbat, invarti cercul acela din portbagaj, scoti chestia aceea ce o gasesti acolo si pe o sarma indoita e prins un butoias de plastic. cumperi altul de la magazin, e vre-o 15000, si il inlocuiesti. insurubezi la loc cum ai gasit si gata. sper ca am fost destul de clar.

pompa de benzina e prinsa de motor, o chestie rotunda cu un tugui, intra in ea niste furtune. unul duce la carburator, unul aduce benzina din rezervor si unul duce inapoi in rezervor surplusul. are si o clapeta, se cheama cama, dai de ea si bagi manual benzina in sistem. sunt de fapt, si unele fara cama.
whitecar
Adaugare la ce a spus "" invisibleman""
""Sonda de nivel la benzina se gaseste pe rezervor. Ai acces la ea prin portbagaj.Dai la o parte covorasul din portbagaj (daca ai) si ai sa vezi partea superioara a sondei (pleaca 2 fire la indicatorul din bord).
Ca sa o scoti afara trebuie sa rotesti flansa de prindere.""

Fiind o Dacie Break sub acel covoras este posibil sa ai un scut de protectie a rezervoruliu deci va trebui sa desfaci si acel scut si apoi vei gasi ce a spus invisibleman
Bafta
danutzdobrescu
QUOTE(whitecar @ 6 Aug 2008, 19:48)
Adaugare la ce a spus "" invisibleman""
""Sonda de nivel la benzina se gaseste pe rezervor. Ai acces la ea prin portbagaj.Dai la o parte covorasul din portbagaj (daca ai) si ai sa vezi partea superioara a sondei (pleaca 2 fire la indicatorul din bord).
Ca sa o scoti afara trebuie sa rotesti flansa de prindere.""

Fiind o Dacie Break sub acel covoras este posibil sa ai un scut de protectie a rezervoruliu deci va trebui sa desfaci si acel scut si apoi vei gasi ce a  spus invisibleman
Bafta
*



multumesc whitecar, slaciprian si Freelancer. m-am uitat 30 de minute prin tot portbagajul. am vazut scutul ala de protectie, dar nu m-am gandit ca ar trebui sa caut dedesubt. il dau jos maine. multumesc mult mult.

<span class='edit'>7 Aug 2008, 19:41:</span>
am reusit sa rezolv treaba cu plutitorul de la benzina (se intepenise intr-o pozitie... ) ... dar.. imediat cum am plecat, am observat ceva destul de ciudat... ceasul care indica presiunea uileiului a luat-o razna cu totul.. fluctueaza de la maxim la minim continuu... si destul de repede.. am stricat eu ceva umbland in spate? nu cred.. cel putin nu inteleg ce as fi putut face, dar... pana sa nu umblu la rezervor, mergea perfect (nu am idee daca chiar functiona), dar mergea perfect in sensul ca nu facea ca toti dracii...

motivul ar fi ca s-a bulit ceva, cum ar fi pompa de ulei (schimbata acum 2 zile), sau pus si simplu mi-a luat-o razna si ceasu ala, si nu ar trebui sa imi fac prea multe griji in viitorul apropiat.. ? faza e ca tre sa fac un drum de vreo 600km, si... nu stiu cate griji sa imi fac... :-s

P.S. aveti idee cam cat m-ar costa sa imi refac instalatia electrica...? trebuie schimbat din punctul meu de vedere cam 50% sau mai mult din ce am eu acolo... orice as atinge se aprinde un led prin bord, imi pornesc semnalizatoarele.. smile.gif)) .. momentan stau cam prost cu banii, si vreau sa stiu daca m-as incadra sau nu... cand zic pret ma refer la ceva de genul: pana in 100 de ron, intre 100 si 300 ron,si chestii de genu, ca preturile variaza de la service la service ca sa nu mai zic de la oras la oras smile.gif
slaiciprian
mult. plus ca trebuie sa gasesti un electrician dispus sa se inhame la munca. ia un spray de contacte, si mai curata contactele. e eficient, nu am nici cea mai mica problema cu instalatia electrica, adica sa mearga ceva razna. e un pas bun pentru inceput.
firul acela de la ulei e prins undeva sub filtrul de ulei. il vezi usor de sub masina. poate fi mizerie pe acolo, vezi. cat timp nu se aprind becurile rosii din bord, nu e nimic ingrijorator. chiar daca nu ai presiune 6. daca nu aveai ceasurile, nu era aceeasi masina? io am presiune 2, dar daca merge perfect,ce sa comentez?
scania
la cesurile astea mai au prostul obicei ca piulitele alea din spate sa se desfaca si sa nu mai faca contact, baga matale manuta si vezi daca sunt slabite..... am patit si eu asa cu cel de apa si benzina....
hordeagabriel
Inlegatura cu indicatorul de ulei..La mine nu era bine prins firul de la sonda de ulei. O gasesti sub pompa de benzina si trebuie sa aiba un fir prins de ea. Verifica daca e bine prins. Bafta
diaconuliviu
QUOTE(danutzdobrescu @ 6 Aug 2008, 16:16)
cu kilometrajul ce pot sa fac? indica cu o eroare de 10km-60km in functie de viteza pe care o am... si nu imi inregistreaza nimic la kilometrii facuti.
*


Kilometraj defect in primul rind (nu indica km dar arata ceva viteza). De reparat, am incercat, merge pe moment apoi crapa iar. Nu merita.
Pune unul bun (eventual SH dar bun) apoi, daca viteza tot fluctueaza, schimba si cablul si/sau pinionul de antrenare din cutie.
vallyyy
ma intereseaza si pe mine cat de greu se schimba pinionul de antrenare din cutie ?.........are momente cand merge cablu adica se misca si momente cand nu se intampla nimic, m-am saturat sa tot umblu la cutie d-aia banuiesc pinionul ...........
diaconuliviu
patratul cablului de la cutie e patrat? sau tocit pe margini?
ca sa schimbi pinionul: pregatesti cheie 10, cirpa pt dop, pinion nou.
Scoti surubul ala M6 cu contrapiulita COMPLET. Tragi de cablu sa iasa; daca ai sansa sa iasa cu lagar cu tot, esti fericit, scoti complet, bagi rapid o cirpa acolo sa nu-ti curga ulei mult, schimbi pinion, repui lagarul asa incit gaura laterala sa fie coliniara cu gaura pt acel M6 din capac, etc.
daca nu iese, bagi ori un cleste de sigurante arbore (ala care la apasare minere deschide falcile) acolo, in lagar, rotind pina se desprinde un pic, sau o surubelnita in gaura LAGARULUI (cea pt surub) si incerci sa "faci pirghie" cu ea pe ceva pus acolo(coada de ciocan, etc)..incit sa iasa lagarul. daca nu iese (mai ales daca lagarul a intrat fortat sau a fost etansat si cu ceva rasina) ai pus-o: trebuie demontat capacul spate al cutiei si aici se complica lucrurile.
bogdan_dsn
salutare. Nefiind prea priceput in ale daciilor 1310 am umatoarea problema. Trebuie sa merg cu o dacie la remat si nu stiu cata benzina mai are, becul tocmai s-a aprins. Cata benzina mai am aproximativ de cand se aprinde becul in bord? Am de facut vreo 4 km. Am sanse sa ajunga? Mersi

Dacia e din 1993
nelu_1985
Daca tocmai s-a aprins ai mai putea merge ~ 60 km...dupa cunostintele noastre, si chiar daca la masina care vrei so duci la cimitir ar fi diferit, ce-ar fi daca ai lua o plosca de benzina cu tine?
v_razvan_c
Imi spuneti si mie va rog unde trebuie sa stea acul daca am ~7L de benzina in rezervor?

Mie imi sta cam la jumatatea chenarului ,,gol", bine asa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.