Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
genne
Salut la toata lumea.
Am o Dacie 1300 cu elemente de 1310.
Acum 2 zile am umblat la distributie (am schimbat pinionul mic pentru ca avea joc si dadea un tzacanit) si nu a vrut sa mai porneasca.
In cele din urma am reusit sa o pornesc, dar mi-e rusine sa merg cu ea in halul in care este.
Am impresia ca distributia nu a fost pusa la punct si as vrea sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu o poza la cum trebuie sa arate distributia la punct.
Multumesc.
ydaniel
de obicei cand se umbla la distributie se schimba tot:pinioane,intinzator si lant.pt ca astea au deja o uzura.
pe pinioane sunt 2 puncte,ele se pun fata in fata;.
1300
QUOTE(tgg2k @ 27 Aug 2007, 12:25)
Muttley, mai bine mai tarziu decat niciodata biggrin.gif

revenind la motorasul meu... in continuare, operatiunea se face cam in ordine inversa fata de pasii de la demontare.

6. daca ati rectificat motorul, blocul trebuie spalat de span (reziduurile metalice care mai sunt in el)
- atentie sporita sa curatati cat se poate de bine canalul (1), capacul argintiu ce apare in poza nu va fi acolo si veti vedea (in mod normal)
user posted image

7. se strang capacele de palier si de biele:
- se pune semeringul de la palierul de distributie
- cu cheie tubulara de 14 se strang capacele de la palier
- cu cheie tubulara de 13 se strang capacele de biela

8. se pune volanta:
- cu sublerul se masoara distanta intre gaurile suruburilor; intre doua gauri adicente veti avea distanta mai mica decat restul distantelor(distanta 1 e mai mica decat distanta 2)
- se masoara la fel distanta intre gauri la arborele cotit
- gaurile apropiate de pe volanta le potriviti pe gaurile apropiate de la arbore (asta e ca sa puneti volanta cum trebuie, sa va indice mai apoi semnul cum trebuie pe carcasa ambreiajului)
- cu cheie tubulara de 17 se strang piulitele de la volanta
user posted image

9. se pune discul de ambreiaj si placa de presiune:
- acestea trebuie centrate (in principiu cu o priza de la o cutie de viteze busita) ca altfel nu va intra pe priza de la cutia de viteze
- discul eu l-am pus cu "inaltatura" aia spre volanta (sper ca l-am pus bine)
- cu cheie tubulara de 10 se strange placa de presiune

10. se pun suportii de motor:
- aici nu cred ca mai aveti nevoie de explicatii prea multe
user posted imageuser posted image

11. se pune motorul:
- aici atentia trebuie sa fie sub, la cutie; cand se pune motorul sus, trebuie sa intre intai prezoanele laterale si priza; pentru asta, aveti nevoie de cineva care sa ridice cam 1 cm cutia de viteze, sa intre mai usor.

de aici incolo lucrurile se fac relativ usor. puneti inapoi cam asa:

- saxofonul
- suruburile si piulitele la prezoanele dintre cv si motor
- suruburile dintre suportii de motor si tampoane
- electromotorul
- axa cu came

12. se pune la punct distributia:
- temporar se pune fulia arborelui cotit ca sa puteti roti motorul
- daca este ulei destul pe piese, invartiti usor motor astfel incat pistonul 1 sa fie in compresie (adica sus); daca nu este destul de uns, ungeti-le cu o pensula
- se poate scoate fulia ca sa vedeti pinionul de la arborele cotit
- se pune lantul pe pinionul mare (al axei cu came) si apoi pe pinionul mic si doar apoi se pune pinionul mare pe axa cu came.
- semnele de aliniere NU sunt cele doua pene(!); pinionul mic are un "+", iar cel mare are un "."
- cand ati pus la punct distributia se poate fixa pinionul axei cu came
- se monteaza intinzatorul de lant (daca e hidraulic, prin rotire se comprima ca sa-l puteti pune)
- puneti si capacul de la distributie sus

semnul de pe pinionul arborelui cotit:
user posted image

semnul de pe pinionul axei cu came:
user posted image

distributie pusa la punct:
user posted image

13. se pune capacul de la bulbul de termocontact:
- se curata chiulasa si capacul de resturile de garnitura
- se pune un strat fin de silicon, garnitura de etansare si apoi inca un strat fin de silicon
- cu cheie de 10 se strang suruburile
user posted image

13. se pune chiulasa:
- garnitura de chiulasa se pune in pozitia corecta (pe bucsa de centrare si cu "HAUT-TOP" in sus)
- apoi se pune chiulasa (aveti grija mare sa nu o zgariati), la fel: intai pe bucsa de centrare (1 - prima poza) si apoi se poate roti usor in jurul acesteia
- aveti grija sa aliniati garnitura cu chiulasa
user posted imageuser posted image
*






sper sa iti fie de folos smile.gif
mar10may
aveti idee cam la cati km se schimba distributia la dacie 1310?ma refer la ce scrie in cartea tehnica
nelu_1985
cand ii faci motorul, ca de regula distributia la dacie e destul de bunicica sa nu uitam e pe lant.Doar daca sa umblat aiurea cu motorul se pot ivi probleme, altfel io nu am auzit pe nimeni sa inlocuiasca distributia la jumatea vietii setului motor
genne
NU am facut motorul. Am schimbat pinionul mic de la distributie, iar cel care mi l-a pus, nu a tinut cont de pozitia lui. Am rezolvat-o, dar nu stiu daca este bine cum am facut-o, chiar daca a pornit la prima cheie. in imaginilea pe care mi le-ai trimis, arata ca cele doua semne ale pinioanelor trebuie sa fie in interiorul lantului. Cel dupa care m-am luat, mi-a spus ca semnul de la pinionul mic trebuie sa fie in interior, iar cel de la pinionul mare la exterior. Merge si asa, dar nu stiu daca imi va cauza alte probleme.
ydaniel
pai distributia tine si 250.000km.dar daca e slaba pe la 40.000km incepe sa faca zgomot.
djasu82
Mai strangi patina daca tot face zgomot cele mai proaste sunt patinele hidraulice.
baranga
eu cred ca nu sunt mai proaste referitor la calitate,este rau pentru ca depind de presiunea de ulei,asa ca mai bine mecanica la un motor ce nu are presiune la ulei si hidraulica la motorul ce sta bine la capitolul presiune de ulei.Parerea mea........
Muttley
QUOTE(genne @ 7 Aug 2008, 22:17)
Cel dupa care m-am luat, mi-a spus ca semnul de la pinionul mic trebuie sa fie in interior, iar cel de la pinionul mare la exterior. Merge si asa, dar nu stiu daca imi va cauza alte probleme.
*


Ciudat, n-ar trebui sa porneasca.

Trebuie sa fie p-aceeasi axa si-n aceasta ordine:
- centru pinion mic
- semn pinion mic
- semn pinion mare
- centru pinion mare.
tzepesch
exact, axele pinioanelor si punctele de pe acestea aliniate. te ajuti de o rigla. mare atentie cand pui lantul ca-i cu schepsis. ar fi bun un amic sa-ti tina de patina.
genne
Am scos si patina si a mers ca unsa. Insa mai am acel tacanit si nu imi pot da seama de la ce este este ca o bataie de tacheti, dar am dat jos capacul si sunt in regula. Nu bate nici unul. Imi ramane si turata chiar si peste 2500 de ture, chiar daca reglajul il fac cu motorul cald si il fac intre 800-900 ture. Cred ca vrea alta. S-a cam saturat de viatza. smile.gif
tzepesch
nu

deci dupa dist, dai jos rampa culbutorilor si rectifici talpile. 1 ora de smirgheluit, max. apoi o pui la loc, fac orientativ distantele cu metoda cilindru in compresie, cel mai sus, vezi cu surubelnita sprijinita pe partea de jos a gaurii bujiei. apoi metoda evacuare pt exactitate. 015A 020E. eu am facut-o 010A si 025E, ca la gordini si merge brici. apoi faci avansu, incalzezti motoru, faci carb. la carb. vezi sa nu-ti raman clapeta blocata din cauza cablului a arcului sau a axului si care o strange
djasu82
Distanta la culbutori se mentine 015 Admisie 02 evacuare iar cu lera de 020 se verifica sa nu treaca intre supapa de amisie si culbutorul respectiv iar la evacuare se verifica cu lera de 0.25 sa nu treaca printre supapa de evacuare si culbutorul respectiv. In acest fel pui la line cum s-ar spune culbutorii si toti vor bate la fel fara ca unu sa iasa din acea bataie .. asa se aude diferit de zici ca e tractor.
Sau cum a spus Tepes 01 Admisie si se verifica dupa aceea cu lera de 015 sa nutreaca iar pentru evacuare reglezi la 0.25 si se verifica cu lera de 0.3 sa nu treaca. Inca un aspect cand se pune lera intre culbutor si supapa nu trebuie sa tragi de lera violent dupa ce ai strans culbutorul ci cu o usoara frecare . Daca se strange mai mult supapa va fi apasata de culbutor si de dimetrul lerei si asa te pacalesti.
brigada_diverse
015A 0,20E la rece!
0,18A 0,25E la cald

0,2 peste tot am eu si merge struna biggrin.gif
cosm!n
o problema legata cred ca tot de distributie am sio pe aici , si anume ,cand e pe liber cu ambreiaju' sus se aude un zgomot asemanator celui de diesel...care ar putea fi problema , e pe duca ambreiaju' ?

le: cand calc ambreiaju zgomotul dispare
brigada_diverse
ce nu inteleg eu, e ambreiaju calcat sau nu?

ambreiajul e ambreiaj, distributia nu are legatura cu el..s.a nu faci confuzie intre distributie si transmisie

distributia se aude ca o bataie de lant in capac....
zgomot de diesel am vazut si din alte cauze, dar nu din cauza ambreiajului.
verifica jocul la culbutori, sa nu iti bata in capac...apoi lantul de distributie, sa nu bata nici el in capac.

daca atunci cand calci ambreiajul dispare zgomotul, este de la cutia de viteze....
diaconuliviu
QUOTE(cosm!n @ 11 Aug 2008, 20:51)
[...]cand e pe liber cu ambreiaju' sus se aude un zgomot asemanator celui de diesel.[...]
le: cand calc ambreiaju zgomotul dispare
*


Aia e asa zisa "bataie de priza", chiar bate priza cutiei in bucsa de pe volant. cum ti se spune, e de la cutie (rulmentul cu ace uzat tare sau canelura intre priza si arborele primar uzata, permitind joc radial). E "bataie de viata lunga" dar iti recomand remedierea. Se schimba la cutie ce trebuie precum si bucsa din bronz din volanta.
E un defect caracteristic cutiilor cu 5 trepte si ambreiaj de 200mm, la cele de 180, chiar cu cutie 5 trepte n-am intilnit decit raaaaaaaaaaaar...
brigada_diverse
dap, atunci e bataie de priza cum s-a spus mai sus.
CiprianPJM
Cand cumparati patina sa fiti foarte atenti. Nu costa mult dar canalul pe care intra pintenul din bloc este INVARIABIL prea ingust. Cunosc persoane care au rupt dintele din bloc incercand sa schimbe patina de la distributie (intinzatorul). Eu l-am largit cu flexul. Tot a intrat putin mai greu dar acum sta fix. Costa putin dar e de preferat ca magazinul de piese sa fie aproape de locul unde mesteriti, ca sa puteti merge sa schimbati piesa nasoala. Poate voi aveti noroc sa gasiti una mai buna. Eu nu am avut si am schimbat-o de trei ori.
ydaniel
orice piese ati lua,macar de uzina sa fie:)
kiki90
am si eu o problema asemanatoare, am o dacie 1410 la care I-am schimbat garnitura la chiuloasa, si cand sa ii reglez culbutorii, am invartit motoru de ventilator, si s-a auzit un "tronc", si a mers putin in gol, timp in care nu se invartea motorul, asa ca am invartit de ventilator, pana a inceput sa se invarta motorul.

Nu mi-am dat seama ce s-a intamplat, am reglat culbutori bine-mersi, si cand sa o pornesc, nema nimic.

Asa ca am adus un mecanic, care s-a uitat la ea si a spus ca e sarita de la punct....acum m-am gandit sa o repar eu ...cum sa fac?fara sa dau motoru jos....
bucatzel
Ai citit cu atentie al treilea post din topicul asta?

Ca explica acolo ce trebuie sa faci mura-n-gura.
PH-06-BOA
Vazand din nou problema reglarii culbutorilor, iata cum trebuie facut:
brigada_diverse
de mentionat: in loc de cheia respectiva se poate folosi o fixa sau combinata sau rozeta de 10 pentru desfacut piulita si un patent.

cu aceeasi metoda prezentata de PH-06-BOA se regleaza si la logan, numai ca motorul se misca din roata(bagat a 5-a, ridicat o roata si miscat)
PH-06-BOA
Asa e, dar eu am cheia si e mult mai rapida. Plus de asta, conteaza simtul la mana, al distantei. Daca nu simti cele doua zecimi , la mana, rectifici capatul culbutorului si al supapei, si bagi lera. Altfel, lera da eroare, fiind uzuri concave.
Iuli
La logan,soenza,sn ordinea de reglare a culbutorilor e inscriptionata pe pinionul de la axa si nu se reglleaza dupa ordinea de aprindere ca la daciile vichi ....cine a facut distributi la ele a vazut semnele de pe pinionul de la axa
PH-06-BOA
Dar aici, parca e Dacia clasic!
nikuniku
Iuli esti sigur ca nu merge facuta pe sistemul clasic,cine tia spus a facut misto de tine
0
Ca sa nu mai deschid alt topic legat de distributie, va intreb aici:
1.Am schimbat lantul, pinioanele si intinzatorul distributiei, dar acel zornait de nu a disparut. Acest zgomot poate sa apara si de la pinioanele uzate?..pe care le-am cumparat de la cineva care spunea ca sunt noi
2.Poate sa fie si de la acea "patina" de cauciuc lipita pe capacul distributiei?..prezinta urme de uzura
nikuniku
0000 arcu slab la intinzator,daia zornaie,sau lantu nu este nou,chiar daca puneai lant nou pe pinioane vechinu trebuia sa faca galagie
kog
ce intinzator ai luat? Ce se gaseste in comert e bun de aruncat.
0
Cam slab calitativ intinzatorul..arcul este prea moale. Am folosit vechiul arc care oricum este mai tare decat cel cumparat, si am tensionat arcul mai mult (l-am pus pe marginea blocului motor, nu in gaura din bloc, unde trebuia bagat). Este posibil ca pinioanele sa fie totusi uzate. Lantul este nou. Patina lipita pe capacul distributiei, daca este uzata, poate si ea sa contribuie acel zornait?
kog
ar trebui sa fie foarte uzata sa zornaie.
0
Merge inlocuita?..sau doar cu tot cu capac.
kog
lantul loveste in capac doar cand e uzata distributia, sau nu e intins lantul. Banda aia e pusa acolo sa nu troncane prea dare, dar cand ajunge lantul sa loveasca acolo e cam problema
ydaniel
E bine totusi sa fie schimbate toate piesele,caci in scurt timp la fel va face.
0
Am sa schimb iar pinioanele..de data asta cu unele sigur noi. Sper sa nu mai zornaie. Multumesc de ajutor.
r3d
noi???nu mai bine incerci sa cauti prin dezmembrari o distributie completa ceva mai batrana da lucrata cu multa mai multa raspundere.
0
Pai daca montez pinioane uzate nu este tot aia?
r3d
am vazut la fier vechi motoare care nu aveau nici 30000:).am luat dupa una din 87 delcou cu platina originala pa el EP.
nikuniku
0000 vezi ca sunt doua tipuri de pinioane de distributie,unele sunt taiate la presa si prelucrate(se vad urme de,,,pila,,,pe marginea danturii,au dintii ascutiti)=foarte proaste si unele tot taiate la presa dar sunt lucrate mai fin,au dintii mai grosi ,astea nu fac galagie si tine lantu mai strans
0
Nu stiam diferenta asta intre pinioane. Din pacate am pinioane cu dantura subtire. Am sa caut prin magazine, poate gasesc cu dantura groasa, dar din cate am vazut sunt numai cele proaste.
nikuniku
0000 lantu de distributie sa nu fie cu siguranta(ca lantu de la bicicleta)poate sarii siguranta si face praf motoru
0
Nu este ca cel de bicicleta.
MecanicAutoDacia
Schimb curea distributie Pompa de apa Logan,Solentza,SuperNova/Benzina

Manopera 100 lei
Zona Rahova
Numar telefon:0785086129 Cosmote

Adrian_Boy
O patina buna ce se mai gaseste pe piata?
0
Numai patine cu arcuri slabe am gasit..poate stie cineva o metoda de a mai intari arcul sau un producator bun.
nikuniku
MecanicAutoDacia
[Schimb curea distributie Pompa de apa Logan,Solentza,SuperNova/Benzina]
doar pe astea le stii???mai bine te lasi de meserie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.