Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mooooaaaareeee
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
daciali
Salut,

Am o dacie berlina pe injectie... si fireste cateva probleme.
Problemele mele apar atunci cand cand pun frana brusc ptr a oprii pe loc masina,
in momentul in care s-a oprit masina se opreste si motorul.
La o apasare mai usoara a franei doar se reduc turatiile motorul la cca 500rpm.
La un viraj de 360 grade in loc cu minunata viteza de 20km/h apare iar problema de mai sus cu oprirea motorului.
Solutii am gasit...ma duc la service, numai ca la mine in oras cei de la service nu stiu engleza si trebuie sa ma descurc singur pe tester.
Intrebarile mele ptr cunoscatori sunt urmatoarele:
-Daca pun testerul pe masina exista o sansa sa stric ceva pe la computerul masinii daca nu ma pricep prea bine, sau acesta imi arata doar ce e stricat fara a-mi permite sa fac mici ajustari?
-Care ar putea fi cauza problemei mele si remediul imediat aplicat in opinia voastra de conducatori si cheltuitori ai unei Dacii 1310Li ?
kalyyyyyy
Ai foarte mari sanse sa nu fie o problema rezolvabila cu testerul.Fata de dacia clasic a ta are doar injectia si aprinderea electronica,restul fiind aproape identice,deeaceea imi permit sa imi dau cu parerea.
Ce zici tu este simptom clar de servofrina sparta.Ca sa intelegi:servofrina functioneaza cu ajutorul unui vacuum ,pe care si-l ia de pe admisia motorului,sistemul fiind etans.Daca exista o fisura la servofrina in acel moment se produce un dezechilibu ar raportului aer/benzina(mai mult aer) ceea ce face ca motorul sa moara.Pana sa mergi la un service poti verifica singur daca aceasta este problema:identifici furtunul care duce la servofrina si il verifici sa nu fie copt/taiat/ars,etc.Daca nu e asta,in capatul dinspre servofrina ai o piesa numita supapa(ea face conectarea cu servofina).O scoti si o verifici daca inchide cum trebuie(etans adica).Ca sa verifici ca servofina in sine(butelia neagra din spatele pompei de frina) este buba,faci urmatoarea chestie:te duci pe o strada goala sau la tara sau undeva unde sa nu ai nevoie de frina in mod necesar,scoti acel furtun si supapa,pui in locul supapei ceva sa astupe furtunul etans,pornesti masina si vezi daca mai face fita.ATENTIE:In acest moment nu o sa ai servofrina conectata,frina functioneaza dar functioneaza ca frina simpla si forta de apasare este neobisnuit de mare pentru tine,impresia fiind ca nu ai frine!
Daca are in continuare simptomele descrise de tine,ramane de investigat alte cauze.
ZTV
kalyyyy ai dreptate, tot acelasi problema am avut si eu cu break-ul de la servici, dupa a schimbat servofrana a revenit la normal
kalyyyyyy
Un singur dubiu am,dar nestiind prea multe despre injectie nu ma pot pronunta:odata cu scaderea turatiei,nu ar trebui calculatorulo de injectie sa bage mai multa benzina si sa remedieze problema?(addica sa nu se opreasca motorul nu sa lipeasca servofrina smile.gif )?
djasu82
Stranguleaza furtunul care pleaca de la motor si se duce la servofrana accelerezi puternic si dai drumu vezi daca mai scade turatia si moare motorul . Nu mai scade turatia ok schimbi membrana de la servofrana. Apropo vezi filtrul de benzina de la rezervorul de benzina s-ar putea si el sa fie infundat si filtru de aer murdar. Injectia nu te iarta cele pe carburator mai merg cu o sarma o piulita ceva acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.