Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: porneste greu dimineata si nu sta la relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
coronarian
Nu stiu ce sa fac dimineata porneste greu si daca porneste trebuie sa o tin turata vreo 2-3 min dupa care sta la relanti ma gandesc ca atunci se incalzeste motorul, am suflat in jiglorul de relanti era odata infundat dar acum nu mai este, dar tot asa mi se intampla, daca o pornesc trebuie sa-i dau putin acceleratie ca sa porneasca si dupaia porneste si ca sa nu "moara" trebuie sa o turez, daca ii reglez relanti-ul la 900rot/min cand are motorul rece cand i se incalzeste motorul sta pe la 1400 rot/min, am aprindere normala, ce spuneti ce as putea face sa porneasca repede si sa stea relantiul asa ca la o masina normala?
slaiciprian
socul il tragi?
sinon
pai din ce spui tu, masina e ok. incearca totusi sa folosesti si socul. daca nu are, nu'i bai, vad ca te descurci bine si fara
brigada_diverse
regaje necorespunzatoare.....
se foloseste socul la pornire, cand e prea cald merge si fara soc.

regleaza ralantiul frumos si avansul. nu ar mai trebui sa mai faca.

cand spun ralanti ma refer si din perpendicular pe carb, ca nu are treaba cu clapeta de acceleratie.....s-a mai explicat pe aici cum e cu el (unii il numesc surub de aer, altii il numesc surub de emulsie....)
si avansul reglat perfect.

la ce ora o pornesti tu dimineata?
daca lasi acceleratia sigur moare sau doar dardaie in draci si crezi ca moare?
ralantiul sta la 750-800 , nu 900.....

pune-i termostat daca nu are
coronarian
daca-i trag socul sta la relanti fara probleme pe la 900 aproape 1000 rot/min daca nu, moare motorul subit cel putin 3 min trebuie sa o tin accelerata sa se incalzeasca ca sa nu se opreasca motoru la renalti
vet
900 / 1000 rpm nu prea e turatie de ralanti la Dracioara din cate stiu eu.
Reglaje alimentare, carburatie si aprinder.....iar pe vremea asta uita socul. Cat am condus Dacia pe carburator (si 80% din viata mea ca sofer asta am condus), nu am folosit socul nici la -20 grade.
Ionescu
Nu te lua dupa toti care au facut si au dres.
Foloseste starterul (soc-ul) cu incredere ca de aceea e pus acolo, sa ajute pornirea cand motorul nu are temperatura corespunzatoare... apoi impinge-l progresiv pe parcursul a cateva minute cand masina merge normal. Masina ta nu pare sa aiba nimic.
djasu82
QUOTE(vet @ 12 Aug 2008, 03:57)
900 / 1000 rpm nu prea e turatie de ralanti la Dracioara din cate stiu eu.
Reglaje alimentare, carburatie si aprinder.....iar pe vremea asta uita socul. Cat am condus Dacia pe carburator (si 80% din viata mea ca sofer asta am condus), nu am folosit socul nici la -20 grade.
*


Lasa ca iti da loganul soc automat cand ai motorul rece nu te mai ambala biggrin.gif .
slaiciprian
sunt masini si masini. am avut si eu o dacie care pornea si fara soc, dar tot porneam cu el la jumate, ca nu or fi mai prosti ca mine cei care au scris manualele sau care au scris pe parbriz la daciile noi ca se porneste cu soc si vara si iarna.
pentru consolare, sa stii ca dacia asta de acum nu stiu daca porneste macar fara soc, am vazut odata ca se chinuie, si nu ma indur. pornesc cu soc, fara sa o turez deloc, sunt convins ca e mai bine asa, mai stau juma' de minut in parcare daca pot, nu mor pentru cateva grame de benzina. si nu cred ca e ceva anormal. cat timp nu-l uiti tras.
si crede-ma sunt extrem de multumit de dacie.
Alexu7
QUOTE(Ionescu @ 12 Aug 2008, 11:47)
Nu te lua dupa toti care au facut si au dres.
Foloseste starterul (soc-ul) cu incredere ca de aceea e pus acolo, sa ajute pornirea cand motorul nu are temperatura corespunzatoare... apoi impinge-l progresiv pe parcursul a cateva minute cand masina merge normal. Masina ta nu pare sa aiba nimic.
*





up.gif
brigada_diverse
regleaza ralantiul din surubul care da debitul de benzina la ralanti si cel care actioneaza clapeta de acceleratie la cald si ca la carte(s-a scris de jdemii de ori)....dupaia mai vedem
djasu82
Ca sa pornesti fara soc si sa o ia din prima de obicei se tine apasata pedala de acceleratie , se ventileaza vapori de benzen de sub clapeta de acceleratie si se actioneaza eletromotorul . Se poate tine 1 minut din acceleratie cel putin la 1300 de ture stabil dupa aceea daca e bine reglat motorul toarce frumos.
brigada_diverse
daca aprinderea e buna, odata motorul pornit si pedala lasata trebuie sa ramana pornit(si la 500 de ture)
baranga
exact asa ini sta mie 500 rpm dupa pornire,si pe GPL si pe benzina,asta dupa doua accelerari pana la 2000rpm;sunt surprins cat de stabil e ,mai ales pe gpl;
se schimba treaba cand e motorul cald,ralantiul nu mai e atat de stabil la 500rpm nici pe gaz nici pe benzina ci pe la 950-1000rpm;eu asa il tin;am si incarcare mai buna si ungere mai buna la 1000rpm biggrin.gif
PH-06-BOA
Zice cineva(bine zice) , nu va mai luati dupa unu si altu'...
Orice motor din lumea asta , la rece, are socul "tras", si pe masura ce se incalzeste se elimina usor, fie cu bimetal , electronic sau cu trotil. Ca sta la 100 sau la 500, ala nu-i relantiu. Alea sunt lovituri (de ciocan)in lagare, mai ales cele de biela.
Concret, TRAGE socul la pornire , fie iarna fie vara ( chiar si la GPL , dar aici trebuie reglat in asa fel din tija de legatua a celor doua clapete, incat aproape ca dispare Z-ul, si tragand 10-15% sa se actioneze doar clapeta de acceleratie , nu si cea de aer). Sunt sigur nca niciunul nu aveti (oare) socul reglat bine, ca atunci cand e tras la maxim(niciodata la GPL), motorul sa mearga finut si sa nu depaseasca1500 de ture, fara rateuri si alte balbaieli.
coronarian
Atunci inseamna ca nu am nici o problema, azi am aprofundat putin si m-am uitat in cartea masinii si spune ca la motorul rece se trage complet butonul de actionare al clapetei de soc ,si dupa pornirea motorului se impinge socul progresiv pana cand motorul functioneaza normal si fara ajutorul sau.Si motor cald se considera cand timpul de la oprirea acestuia este mai mic de o ora, atunci APASATI PANA LA FUND PEDEALA DE ACCELERATIE in acelasi timp actionati demarorul pana la pornirea motorului.
Turatia la ralanti esta intre 750-800 rot/min cea din carte dar tinand cont ca masina este din 97` si are 120 000 km la bord eu zic ca se tine bine si pe la 900, oricum mai trebui umblat la ea asta e clar.
Merced
Asa eram si eu vara trecuta. O porneam ca sa nu-i dau la automat ca disperatu' cu soc tras pana la capat, daca era rece, desi in puii mei erau si 35 de grade afara. Motivu'? Duza din furtunu' ala de sub carburator era degeaba, avea ditai gaura si nu mai facea nimic. Practic abia cand era motoru' incalzit bine mergea ok, adica dupa vreo doua minute, desi afara erau multe multe grade. Acum cu duza ok, in timpul zilei cel putin, dau un sprit sau doua, si pleaca direct, o tin un pic turata din acceleratie vreo 10 secunde si pot pleca cu ea(desi da un pic in nas, oricum nu ma apuc s-o omor pana nu se incalzeste). Am mai pornit-o acum vreo saptamana si in miez de noapte si n-a luat-o la prima cheie cu doua sprituri, asa ca i-am tras juma' de soc pentru pornire, apoi l-am bagat la loc, si la fel, relati stabil.
Concluzie: verifica duza din pata calda.
PH-06-BOA
Nu ti-a pornit la prima, ca pe caldura asta,pentru ca n-ai mai avut benzina in carburator. Se evapora total dupa cateva zile, si pana baga pompa , de la rezervor pana la carburator, sa tot dai. Ia da-i intai la coada , dupa o pauza mai mare...
ovidius max
Va salut

Am si eu problema pe care a avut-o initiatorul topicului si nu stiu ce sa ii mai fac.
La prima pornire din zi o ia tare greu - 5/6 chei, dupa care merge impecabil. O ia la sfert cu motorul cald.
Totusi, problema parca s-a accentuat dupa ce i-am schimbat bucsile de la electromotor. Poate fi o cauza pentru care porneste greu si nu sta la relanti ceva de la electromotor? Parca nu as crede sad.gif
Pe de alta parte, am ulei Elf Sporti 20W50 pe care nu l-as schimba ca abia are vreo 3000 km. Acesta influenteaza puternic acum - la vreo 10 grade Celsius - pornirea?

Am aprindere Gotronic cu senzor, bobina Tico noua, bujii Brisk noi (la 0,7 cm cum erau initial reglate), pompa de benzina Master Sport (pe care am s-o verific azi), fise Tesla etc. Avans reglat sa mearga bine la cald, carburator spalat (fiert cu detergent lichid).
ydaniel
pai poate iti ''suge'' pre mult curent electromotoru si astfel scanteea este f mica si nu reuseste sa aprinda amestecul carburant.
Hacker
Masina se porneste nu mai cu soc. Fie 40 grade afara, fie -10 grade. Soc. Daca va uitati la masinile pe injectie, sau cele straine pe carburatie, toate pornesc cu socul tras ( dar la ele este automat ). in momentul cand motorul este rece, iar voi accelerati ca disperatii acceleratia pana se incalzeste, o sa distrugeti repede setul motor. Asa tragi socul frumos, stai 1-2 minute, pleci cu el putin tras si cand ajunge pe la 60 grade il poti impinge la loc.
ovidius max
QUOTE(ydaniel @ 19 Sep 2008, 08:09)
pai poate iti ''suge'' pre mult curent electromotoru si astfel scanteea este f mica si nu reuseste sa aprinda amestecul carburant.
*



Cum pot verifica ipoteza asta? (Am aparat de masura). Si daca asta ar fi, de ce se manifesta doar la pornire?

In privinta socului - si cu soc si fara soc tot asa face. Si cu traditionalele pedale de acceleratie date inainte...
Hacker
Eu cred ca ai avansul mare.
ovidius max
QUOTE(Hacker @ 19 Sep 2008, 08:21)
Eu cred ca ai avansul mare.
*



La fel face si cu avansul static la semn. Dupa aceea l-am dat intr-adevar mai mare ca imi dadea in nas si era lenesa. Dar si cu avansul la semn imi facea la fel.
Minel
QUOTE(Hacker @ 19 Sep 2008, 09:10)
Masina se porneste nu mai cu soc. Fie 40 grade afara, fie -10 grade. Soc....

in momentul cand motorul este rece, iar voi accelerati ca disperatii acceleratia pana se incalzeste, o sa distrugeti repede setul motor. Asa tragi socul frumos, stai 1-2 minute, pleci cu el putin tras si cand ajunge pe la 60 grade il poti impinge la loc.
*



Motorul NU se incalzeste in parcare , se incalzeste in sarcina ,

Apropo , eu unul nici acum nu trag socul , si pornesc doar cu 2-3 sprituri si cheie , o aia tot timpul la sfert si o tin din pedala undeva la 1200 ture maxim , iar apoi in 20 de secunde am plecat deja .. rolleyes.gif


sorin1983
QUOTE(ovidius max @ 19 Sep 2008, 07:54)
...Totusi, problema parca s-a accentuat dupa ce i-am schimbat bucsile de la electromotor. ...
*


ai verificat dupa ce ai schimbat bucsile ca rotorul sa se invarta usor? am intalnit problema asta... platoul cu carbunii a intrat un pic fortat pe ax si de aia se invartea greu cand il alimentam!
ovidius max
QUOTE(sorin1983 @ 19 Sep 2008, 08:58)
ai verificat dupa ce ai schimbat bucsile ca rotorul sa se invarta usor? am intalnit problema asta... platoul cu carbunii a intrat un pic fortat pe ax si de aia se invartea greu cand il alimentam!
*



Cand am desfacut electromotorul, rotorul il invarteam cu mana. Dupa ce am schimbat bucsile nu am mai reusit sa invart rotorul. Este evident ca merge mai greu. Totusi, cu motorul cald pleaca instantaneu. Asta nu ar scoate din discutie electromotorul?
cony
Masoara tensiunea pe baterie in timp ce actionezi demarorul.
Vezi cu cat scade tensiunea la pornirea cu motorul rece si compara cu scaderea tensiunii la pornirea cu motorul cald.
togu
Salutare, aceeasi problema o am si eu cu toate ca nu-i trageam socul la prima pornire dimineata si o porneam dupa 3-4 chei (asa auzisem eu ca vara nu se trage socul), daca ii trag socul e ok o ia din prima.
Intrebarea mea ar fi daca ii pun aprindere electronica va porni mai repede si mai bine ori va fi acelasi lucru,nedumerire.gif si inca ceva, se monteaza usor? respekt.gif

Batrana mea e din '95 motor 1.6 (am scapat de carburatorul dublu corp, numai bele imi facea) poate multi nu ma credeti berlina din '95 cu 1.6 biggrin.gif nici prietenii mei nu m-au crezut pana cand nu le-am aratat talonul.
HIV
Deschide-ti frate capota , da de cateva ori la cama pana auzi ca intra kerosen in carburator , trage socul si dai cheie . Porneste din prima wink.gif
klausy78
Coronarian a scris ca are o aprindere normala ( platina,delco) si nu a scris ca are o aprindere BUNA ,problemele astea le-am avut de vreo cateva ori ,insa dupa ce am schimbat platina si capacul delco,am curatat bujiile (sau le-am schimbat ) motorul pornea din prima (chiar si fara soc tras vara) - (cu toate ca stiu ca se trage si vara ) .Deci Coronarian ,parerea mea este ca trebuie sa verifici cat este de BUNA aprinderea ta si dupa aia sa te apuci sa tragi (shocu).
POWERbyDAciaVsWERo
o masina bine reglata... nu porneste la sfert vara daca nu ii tragi putin socul .. iar daca nu ii tragi socul trebue sa porneasca ... fara acceleratie doar ca relantiul este scazut .. iar cand este frig afara ... va muri .. asa ca trageti socul ala ... ... apropo .. cand pornesc dupa multe ore de stat .. cu socul bineinteles... cand d-au sa accelerez urca foarte putin in turatie si trepideaza... apoi da sa moara.. si uite asa de cateva ori pana se mai incalzeste.... de la ce o fii ??
HIV
De la faptu ca-i rece motorul biggrin.gif
jews
La pornire iarna cu motorul rece socul se trage complet iar imediat dupa pornire se lasa la jumatate. daca ti socul tras complet prea mult timp o ineci.
ovidius max
Eu zic ca am rezolvat.
Si-a schimbat complet comportamentul la plecare dupa ce am spalat carburatorul. Daca inainte trageam socul la jumatate si trebuia sa-i dau vreo trei pedale de acceleratie inainte de pornire si inca vreo trei chei, acuma trebuie tras socul COMPLET si pleaca de la prima cheie fara alte proceduri. Treptat turatia scade si cred ca s-ar opri daca nu as mai tine-o din acceeleratie. Pare ca se incalzeste mai greu (da in nas) dar am sa ma obisnuiesc si cu asta.
coronarian
Am schimbat bujii, fise,am reglat avansul, capac delco e nou platina s-a uitat cineva la ea si mi-a zis ca e buna, doar ca e acolo unde e platina un fel de rotita dintata care are vreo 3 dinti rupti, dar mi-a zis ca nu poate fi de la aia, cand e motorul rece nu ma inteleg cu ea, daca merg cu socul tras nu are forta masina si parca da sa moara motorul, masina sta f bine la relanti e stabil chiar la 600rot/min si nu trepideaza asa tare, daca trag socul de tot nu sta la relanti cu socul tras pe jumate e ok, pot fi multe lucruri de vina, si de la o vreme si dupa ce e motorul cald porneste cate o data greu dar nu tot timpul
HIV
NU va luati niciodata dupa manual cand e vorba de dacie . Fiecare are bubele ei . Tocmai de asta chestia cu "socu se trage complet la pornire dupa care se lasa la jumate" nu se aplica . Eu de exemplu , vara , trag socul la prima pornire din zi si il bag inapoi imediat dupa ce a pornit . Vecinu porneste fara soc si iarna . Nu trebuie sa va alarmati ca moare cu socu tras sau fara soc . Daca merge cu/fara soc , asa va merge mereu smile.gif That's how she likes it !
Paca
eu nici iarna nu pornesc cu socul tras pentru ca e sarit cablul din carburator,o sa-l fixez inapoi caci pare se ca ajuta.oricum...fara soc nu am probleme
Merced
Mai devreme am plecat pana undeva, aici e chiar destul de frig, vreo 8 grade... Tras soc la maxim, dat la cheie fara sprituri, d-alea+soc eu nu dau decat iarna, vreo doua, in rest cand e cald dau un sprit maxim doua si cheie, cand e racoare cum e acu', doar soc, si cand e ger, ii dau si norma de sprituri, in functie de temperatura. laugh.gif
Mie dupa cateva secunde de la pornire, cu soc tras maxim, incepe sa-mi mearga urat, sa se inece probabil. Mai zicea cineva ca incepe s-o si accelereze. Daca tot e pornita, eu imping repede socul(acum il bag imediat, iarna nu sta poate in vreun ger maxim un minut pe la jumate) si o mai incalzesc la 1500rpm un minut ca sa nu-mi dea in nas cand plec cu ea.
Eu nu recomand folosirea aiurea a socului, ca poa' sa faca mai mult rau decat bine la "setul motor", ca tot zicea cineva inaintea mea o treaba d-asta. Pai sa-ti bage benzina cacalau in ulei nu cred ca face bine la motor. Daca nu e necesar, nu se foloseste, nu conteaza ce zice in manual. Intr-adevar, fiecare Dacie e cu smecheria ei, unele merg intr-un fel, altele in alt fel, dar viata mai lunga au bujiile si seturile motoarelor care nu merg zeci de minute pe zi cu socul tras.
adrianne
QUOTE(HIV @ 20 Sep 2008, 18:53)
NU va luati niciodata dupa manual cand e vorba de dacie . Fiecare are bubele ei .
*



Pentru ca nu s-a lucrat dupa manual au "bube"
HIV
Da , dar direct din fabrica nu s-a lucrat wink.gif
Tiberiu-Andrei
Bine zice Mercedu',bagi benzina in ulei degeaba.Plus ca daca o ineci dupa speli cilindrii cu benzina,cred ca nici asta nu face bine! wink.gif
Alaltaieri seara am aterizat de langa Focsani(am fost dupa struguri),totul ok,masina a mers exemplar,consumu a iesit ok etc.Ieri am infipt sfantul carton pe juma de radiator ca nici pe drum lung n-a sarit mai mult de 70 de grade la gerul care-i afara.Concluzia e ca ar fii mers jumatea aia de carton si pe drum(ala spre Focsani),sa se incalzeasca la un 80-85 de grade.
Atentie totusi ca cine nu-i atent fierbe apa,perioada asta a fost rece afara dar maine se poate incalzi si cine casca gura isi face de treaba.Totusi in micu si frumosu judet in care stau nu-mi fac griji de temperaturi prea mari wink.gif
Spor!
Sorin_18
sa nu mai deschid alt topic,eu nu pot trage socul partial,doar pana la capat ca altfel nu sta tras,ce ar putea fi de vina,cablul sau arcul de la carburator???
togu
La mine daca il trag la jumatate dupa aproximativ 3-4 min nu mai sta tras, iarna cand sunt grabit dimineata si nu astept sa se incalzeasca motorul (stiu ca nu e bine asa) in timpul drumului il mai trag, ca daca nu, imediat ce calc ambreajul se opreste. (de ce nu or fi inventat soc automat) sad.gif

offtopic: sal, merced vad ca esti din Pitesti stii cumva unde se face un carbotest la noi?
sa ma scuze administratorii dar e aiurea rau faza cu pm-urile sad.gif
Tiberiu-Andrei
Daca ai carburator de Dacie mai bine inveti sa-l reglezi ca iti i-a putin.........asta daca nu vrei sa dai banii aiurea! sleep.gif Cauta pe forum ca e explicat in o mie si una moduri ce si cum se regleaza.In cel mai rau caz stai pe langa un mecanic sau coforumist si inveti repede.
Spor!
djasu82
Motorul il incalzesti mai repede ruland cu masina la o turatie de 2000 de ture in treapta 2-3 nu stand pe loc. Ca sa-ti stea socul faci frumos pe sarma care comanda socul niste serpuiri ca sa spun asa . Atunci cand tragi socul acele onduleuri care sunt facute pe srama otelita vor opune rezistenta si nu se v-a mia trage aiurea socul doar daca il impingi tu la loc. Eu porneam cu socul tras fara sa accelerez , socul era reglat in asa fel incat sa nu depaseasca 2000 de ture cu o bucatica taiata dintr-un picx si introdusa acea bucatica intre parghia de comanda a calapetei de soc si opritorul care mentine si cablul de soc.
Dupa ce porneam in acest fel motorul il puneam in miscare si mergeam cu 2000 de ture cam 200 de m dupa aceea sta la relantii.
Aici vorbesc daca nu ai aprindere eletronica si esti pe platina. Cu aprinderea eletronica int-un minut imi sta la 700 de ture.
Sorin_18
multam pt raspuns,devenea enervant azi dimineata imi venea sa ii dau foc tongue.gif
TheKing
QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2008, 19:57)
Aici vorbesc daca nu ai aprindere eletronica si esti pe platina. Cu aprinderea eletronica int-un minut imi sta la 700 de ture.
*



Stati putzin ca nu am inteles ori e aprindere electronica ori e platina?
eu am cea rosie cu beculetz verde sus(gotronic) pusa pe + la bobina, dar am si platina huh.gif
m`am pierdut ... wub.gif
Sorin_18
QUOTE(TheKing @ 24 Sep 2008, 15:33)
Stati putzin ca nu am inteles ori e aprindere electronica ori e platina?
eu am cea rosie cu beculetz verde sus(gotronic) pusa pe + la bobina, dar am si platina  huh.gif
m`am pierdut ...  wub.gif
*


este una tot de la gotronic dar cu un senzor in loc de platina
Merced
Sunt si aprinderi care elimina platina, insa costa mai mult.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.