Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: a incercat cineva?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
radiozipp
Am citit pe forumul acesta.. ca pinionul de la cutia de viteze de logan 1.5 se potriveste pe cel de 1.4 numai stiu exact.. a incercat cineva... sau are cineva o teorie daca se potriveste pe solenza?
IRONICK
da mai se potriveste
radiozipp
Esti sigur 100%? si cu ce te ajuta?
IRONICK
Pai si tu de ce ai intrebat? Te ajuta la tr5 ca ai un raport mai lung/turatie mai mica/consum mai mic afara. Dar este frectie la 1.4 ...
Brambus
nitica viteza cica!
radiozipp
Si turatii mai joase/consum mai mic la viteza mai mare? se merita raport calitate pret? stie cineva cat costa acel pinion de logan?
marius80_eugen
S-a mai discutat si concluzia mea a fost :
1. la un motor de 1.4 degeaba vrei sa ai in treapta a 5 -a turatie mai mica si viteza mai mare pentru ca nu vei avea nici cuplu si nici putere pentru a merge la acea turatie mai mica , cu viteza mai mare ;
2. pentru a scade turatia la viteza mare trebuie sa ai motor puternic , care sa genereze destula forta la turatie mica pentru a putea mentine masina la o viteza mare , altfel nu numai ca nu mai ajungi la viteza maxima ( 170 - 180 ) , dar degeaba te chinui , pentru ca motorul nu mai poate genera putere pentru o treapta de viteza cu o demultimplicare prea mica . Sa nu uitam ca viteza maxima a diesel-urilor este mai mica putin decat viteza max a benzinarelor , raportate la aceeasi capacitate cilindrica .
3. eu chiar as demultiplica putin treapta a 5-a , astfel incat sa spunem ca la 200 km/h pe bord sa intre la turatie limitarea . In moment nu intra , astfel incat la 180 abia esti pe la 5200 ture . Deci sa se demultimplice treapta 5 , incat sa vina la 200 km/h exact 6000 ture , astfel incat motorul sa aiba o putere mai mare la acea turatie .
Nu ma ajuta cu nimic o turatie cu 700 - 800 ture , daca pentru aceeasi viteza trebuie sa apas mai mult pe acceleratie .
Peste 3000 ture , o turatie mai mare nu inseamna neaparat si o viteza mai mare , cat timp este vb de o mentinere la viteza constanta .
corbex
Am pinion de-a 5-a de la cutia de Logan Dci montat la solenza 1.4 de mai bine de 1 an.
Constatari:

1. Consum mai mic la viteze de croaziera (70-110)
Exemplu: Bucuresti - Balea - Bucuresti = 5% consum, 90-100 pe autostrada, mers civilizat pe sosea (80-90).

2.Acceleratie mai lenta intr-a cincea. Nu deranjant, dar mai lenta. Se rezolva acclerind mai lung intr-a patra. Oricum, cei care sint soferi si nu conducatori auto, nu fac depasiri in treapta a cincea de viteza, decit pe autostrada. In viteza a 4-a ajungi cu usurinta si la 130.

3. Nu veti mai atinge vitezele astronomive vehiculate pe aici. Cred ca pe drum drept, cu greu mai atingeti 160, din cauza scaderii cuplului la roata.

4. Poti mentine masina in mers cursiv chiar si la 60 la ora, in treapta a 5-a. Desigur, nu poti accelera vioi la turatia corespunzatoare acestei viteze, dar ca sa-ti mentii viteza intre doua semafoare, e perfect !

Concluzie: schimbarea pinionului e chiar utila celor care vor sa ma scada din cheltuielile cu benzina, nu celor care vor sa faca fitze.

S-auzim de bine!
Iulikk
Si un cost de montaj cam cat ar ajunge?
Boris08

QUOTE(corbex @ 7 Nov 2008, 19:27)
Am pinion de-a 5-a de la cutia de Logan Dci montat la solenza 1.4 de mai bine de 1 an.
Constatari:

1. Consum mai mic la viteze de croaziera (70-110)
Exemplu: Bucuresti - Balea - Bucuresti = 5% consum, 90-100 pe autostrada, mers civilizat pe sosea (80-90).

2.Acceleratie mai lenta intr-a cincea. Nu deranjant, dar mai lenta. Se rezolva acclerind mai lung intr-a patra. Oricum, cei care sint soferi si nu conducatori auto,  nu fac depasiri in treapta a cincea de viteza, decit  pe autostrada. In viteza a 4-a ajungi cu usurinta si la 130.

3. Nu veti mai atinge vitezele astronomive vehiculate pe aici. Cred ca pe drum drept, cu greu mai atingeti 160, din cauza scaderii cuplului la roata.

4. Poti mentine masina in mers cursiv chiar si la 60 la ora, in treapta a 5-a. Desigur, nu poti accelera vioi la turatia corespunzatoare acestei viteze, dar ca sa-ti mentii viteza intre doua semafoare, e perfect !

Concluzie: schimbarea pinionului e chiar utila celor care vor sa ma scada din cheltuielile cu benzina, nu celor care vor sa faca fitze.

S-auzim de bine!
*





Deci, sa inteleg ca in afara de consum mai mic ai numai dezavantaje.....
Masina in mers, cu 60/h in treapta a 5-a, o tin si eu cu pinion de solenza(testat de mine)
Concluzia nu ai tras-o chiar buna pt ca :schimbarea pinionului e utila NUMAI celor care vor sa scada consumul......A merge (atunci cand este nevoie) cu 170/h nu cred ca este o fita, ci o necesitate (repet atunci cand este nevoie)
ramsen
va salut
fiecare face ce vrea la masina lui...va dati seama daca am inceput sa umblam si in aceste masini cum umblam la vechea masina atunci cred ca o sa se aleaga praful de ele.cine face asa ceva ii urez bafta
bolidu
Avand in vedere ca e testat-a treaba cu pinionul este benefic doar celor care fac drumuri lungi si dese ca daca iti pui pinionul si mergi prin oras degeaba ... Si top-speed-ul va avea de suferit rau la faza asta ca nu mai are motorul putere sa iti duca masina la viteze mari avand in vedere ca pinionul este mai mic in diameru decat cel stok. Este ca la bicicleta cand dai pe pinion mare dai la pedale ca eroul dar urci dealul daca schimbi pe cel mic dai mai putine ture la pedale dar faci si febra musculara...

Eu unul as lasa masina asa cum este pentru ca aia care au proectat-o nus` chiar asa de tampiti biggrin.gif si daca asta era o idee asa de buna o faceau ei inaintea noastra si va dati seama ce marcheting facea cu solenza benzina cu consum de 5%. Pentru raceri cum spunea marius-eugen mai sus sa incerce demultiplicarea treptei 5 pentru demaraj mai bun in a 5 a sau daca tot schimba pinionul sa ii puna si butelii cu oxid de nitriu (NOS). Toate bune all !
corbex
Producatorul face masina in parametri cu care a multumeasca o categorie cit mai mare de public, din cit mai multe p[uncte de vedere.
Odata ce un membru al publicului si-a cumparat masina, si el, la rindul lui, incearca sa se multumeasca pe sine din punctul de vedere care-l doare cel mai tare. Unii vor fatada, altii viteza, altii putere, altii fiabilitate, altii economie.
Cele scrise aici ar fi de folos celor din urma.
cristio_79
Eu zic ca cineva care are chef de show-uri d-astea cu modificari (sau "tiuning" ca e mai "cool"),ar trebui sa-si puna mai intai cateva intrebari:
-cati kilometri fac pe an in afara orasului pe DN-uri sau autostrada?
-care este economia de carburant la 100 km?
-in cat timp sau in cati kilometri imi recuperez investitia din economia de carburant?
Ar mai fi si altele,dar astea mi-au venit acum in cap.
Cred ca dupa ce o sa-si faca cateva calcule realiste,multi dintre cei care viseaza la asa ceva o sa renunte.
corbex
Fac 30.000 km pe an, 95% in afara orasului. Multumit? Ca sa ma duc la serviciu imi ajunge tramvaiul si metroul, nu simt nevoia sa stau 2-3 ore pe zi in blocaje si sa inghit fumul tuturor. Prefer fumul propriilor tigari, e mult mai putin toxic.
Scchimbarea m-a costat 250 lei, pinion+manopera. Adica mai putin de 2 rezervoare de benzina. 3 sute de sute de km (stii sa-ti traduci ce-am scris, nu?) x 0.3 l/suta economie (minim), inseamna 90 l benzina. adica mi-am scos banii in mai putin de un an. Deja pe ulimul trimestru sint in profit ! tongue.gif
Sigur ca mi-am pus intrebari legate de modificare, inainte sa iau o decizie. In ultimii 4 ani de scoala, din cei 16, asta am invatat, sa-mi pun intrebari in legatura cu rezultatele pe care le obtii in urma unui efort.
cristio_79
Nu inteleg de ce te-ai ofuscat pentru ca nu facusem nici un fel de referire la tine,ci doar una generala,pentru ca cei care au de gand sa-si faca o astfel de modificare sa se gandeasca mai bine inainte.Mai ales ca toti cei care au postat au avut o parere unanima in ceea ce priveste "beneficiile" acestei modificari in cazul unei utilizari preponderent urbane.
corbex
Daca tot te preocupa rentabilitatea modificarilor, de ce nu participi la discutiile legate de sisteme audio de 2000 de euro, de montarea de eleroane, de aripi de rechin, de becuri cu xenon cu temperaturi de culoare de peste 7000 de grade kelvin, de folii, etc. ? acolo ai putea sa pui in incurcatura pe multi cu intrebarea daca s-au gindit in citi kilometri isi vor scoate banii bagati.
Pinioane sau instalatii gpl isi pun tocmai cei care nu-si permit sa arunce banii pe prostii si care fac multe calcule inainte de a-i cheltui pe ceva.

Chiar nu ma deranjeaza intrebarea, desi a fost pusa in mod ostil.
cristio_79
Am avut cateva interventii in discutii de genul celor mentionate de tine si m-am trezit cu tot felul de mesaje si minusuri la reputatie (pe timpul cand exista) din partea celor care credeau ca un eleron,un filtru de aer sport sau alte accesorii din acestea le pot transforma masina in racheta.
Si in al doilea rand nu ma intereseaza discutiile acestea pentru ca de multe ori nu ai cu cine sa le porti.Unuia care i-a intrat in cap ca mai stiu eu ce accesoriu face nu stiu ce miracol,oricat i-ai explica ca nu are dreptate,el o va tine pe a lui.
In fine,fiecare face ce doreste cu masina lui si inca o data iti spun ca interventia de mai sus nu a avut absolut nici o legatura cu tine.
corbex
Sint multi posesori de masini pentru care momentul in care trebuie sa faca plinul este unul destul de delicat. Acelora am vrut sa le fiu de folos descriind consecintele schimbarii pinionului. sint si oameni pentru care un litru in plus sau in minus la suta de km nu prea conteaza. le doresc multa sanatate si drumuri fara peripetii. Ma bucur pentru ei ca nu sint nevoiti sa se gindeasca la modificarea asta.
Nu sintem aici sa ne suparam unii pe altii, cita vreme ne dovedim a fi de buna credinta. Important e sa facem schimb de informatii folositoare. Asa ca, sa fim sanatosi cu totii !
Onyx
si la nova ai pinionul 5 cu turatii mai mici.
160 ~ 3900-4000rpm
un prieten care are solenza scala a zis k se tureaza mai rau solenza. si din ce am mai vazut si eu filmuletzte smile.gif
Mikelyno
Este si normal. Turatiile sunt mai scazute la pinionul de diesel pt ca motorul diesel cu aproximativ aceeasi capacitate cilindrica, dezvolta mai multa putere de tractiune (N/m - CUPLU MOTOR) la turatii mai mici decat la motoarele pe benzina.
La Solenza turatiile si vitezele in treapta a5-a, sunt cam asa:
- 2000 rpm - 75 km/h
- 3000 rpm - 110 km/h
- 3500 rpm - 130 km/h
- 4000 rpm - 150 km/h
- 4500 rpm - 170 km/h (viteza mazima, din lipsa de CUPLU MOTOR)
- 5000 rpm - 190 km/h
- 5500 rpm - 210 km/h
- 6000 rpm - 230 km/h
Poate o turbina plus alte modificari, te-ar putea ajuta sa atingi si 230 cu Solenza. Lucru de altfel imposibil la diesel pt ca are doar 4500 rpm, turatii la care nu mai poate dezvolta acelasi cuplu. Solenza dezvolta puterea maxima si cuplul maxim la aproximativ 4500 rpm.
marius80_eugen
QUOTE(Mikelyno @ 11 Nov 2008, 00:48)
Este si normal. Turatiile sunt mai scazute la pinionul de diesel pt ca motorul diesel cu aproximativ aceeasi capacitate cilindrica, dezvolta mai multa putere de tractiune (N/m - CUPLU MOTOR) la turatii mai mici decat la motoarele pe benzina.
La Solenza turatiile si vitezele in treapta a5-a, sunt cam asa:
  - 2000 rpm - 75 km/h 
  - 3000 rpm - 110 km/h
  - 3500 rpm - 130 km/h
  - 4000 rpm - 150 km/h
  - 4500 rpm - 170 km/h (viteza mazima, din lipsa de CUPLU MOTOR)
  - 5000 rpm - 190 km/h
  - 5500 rpm - 210 km/h
  - 6000 rpm - 230 km/h
Poate o turbina plus alte modificari, te-ar putea ajuta sa atingi si 230 cu Solenza. Lucru de altfel imposibil la diesel pt ca are doar 4500 rpm, turatii la care nu mai poate dezvolta acelasi cuplu. Solenza dezvolta puterea maxima si cuplul maxim la aproximativ 4500 rpm.
*



Turatiile si echivalentele tale NU sunt reale ! Cutia nu lucreaza chiar pe regula de 3 simpla .

SOLENZA NU DEZVOLTA PUTEREA MAXIMA SI NICI CUPLUL MAXIM LA 4500 TURE !

Numai ABERATII ai scris aici : incepand cu echivalentele tale de turatie / viteza , continuand cu turbina care te duce la 230 km/h si cu puterea maZima .

Singurul adevar : la asa-zisa viteza de 170 km/h , acea viteza este exact MAZIMA si asta pentru ca maxima nu este in nici un caz si asta nu pentru ca nu ai cuplu maxim pe care l-ai pierdut de la 3800 ture ( aprox) , ci pentru ca nu ai ajuns la PUTEREA maxima !
Invata care este deosebirea dintre putere si cuplu , unde sunt acestea situate , care este graficul celor doua la Solenza , ce se modifica la schibmarea acelui pinion al treptei a 5-a si apoi mai discutam !

Oare in 5-6 zile nici un forumist nu a citit postul precedent ?
cristio_79
Ba da,dar nu merita sa-ti bati capul.
djasu82
va bateti capul atata modifici cuplul di nsoft si altfel o sa ruleze si vei pinde si 180 ciar cu acel pinion mic plus vei avea aceeasi putere cand intri in depasiri.
S-a discutat atat pe topicul de la logan cu schimbarea pinionului tr.5.
Cine are nevoie de 180? cine vrea sa dea coltul cat mai repede va bazati pe fier ? doar cei inconstineti .
cristio_79
Sau mai bine o lasi asa,cum a venit de la mama ei.
dj_sweat
nu este o masina sigura nici la 100km/h
mikemaniack
QUOTE
nu este o masina sigura nici la 100km/h

adica?
ador13
QUOTE(dj_sweat @ 18 Nov 2008, 12:04)
nu este o masina sigura nici la 100km/h
*



Da bine. Exagerezi.
In cazul in care tie iti creste pulsul si tensiunea cand mergi cu 100 km/h si stai cu capul lipit de parbriz, asta nu inseamna ca masina este nesigura, ci soferul.
Sau poate ca masina ta nu este pusa la punct dpdv tehnic, de aceea ai senzatia de nesiguranta.
Boris08
Eu sunt de parere sa ne luam Microcar ,ca ai nu ia mai mult de 45/h,asadar este o masina sigura smile.gif))))))
Banu1974
mai bine ne luam biciclete,sau sanie....
bolek_bolek
Dar la 180 e sigura? mellow.gif
djasu82
si daca bubuie o roata si intri intr-un pom mai esti sigur ?
bolek_bolek
@djasu82:
Si daca bubuie o roata sunt sigur ca intru in pom si la 100, si la 180.
Si daca am 50 si bubuie o roata la un tir de langa mine si se pune de-a latul strazii intru sub el.
Si daca am 5 km pe ora si bubuie o roata la un camion cu pepeni care trece pe langa mine si se rastoarna incarcatura in capul meu tot strivit ajung.
Gata! Imi vand masina si ma ascund intr-o pestera la munte. Dar daca pica tavanu pe mine ce fac?

Nu vreau sa se lase a intelege ca merg cu viteza aia. Cata vreme am fost eu la volan nu am atins niciodata 160.Dar e bine a se intelege ca intre pericolele la viteze moderate si cele la viteza mare, mai mult norocul face diferenta, si mai putin soferul.
micro_ice
tare ai fost bolek cu tavanu!

cu privire la slabiciunile solentei nu stiu ce sa zic. saptamana tecuta a fost tata in Germania cu niste prieteni sa cumpere cateva masini. au ajuns, au cumparat "masini bune" la preturi modice de la 1000 pana la 4000 euro (!!!???). Sunt masinile care in Romania valoreaza circa 3-4000 euro (si ma refer la masinile cumparate cu valori de cca 2000 euro, fara taxe si transport). in fine, el a condus un mondeo din 2000, masina full options, piele, incalzire scaune, oglinzi, chestii... contrar dotarilor masini era si tinuta de drum a acesteia, a.i. pe strazile germane, pe autostrazi, pana in romania masina parea a se rupe la viteze de peste 100 km/h! si cred ca stiti cum sunt autostrazile in afara!

asadar nu conteaza dotarile masinii, cat de multe ai facut la ea, cate airbaguri are, etc, etc. cum acel mondeo putea sa faca asa, eu nu mai vad acum partea proasta a unei solenze cumparate cu 4000 euro in romania.

nu mai incercati faze cu pinioane made at home, cu beculete la evacuare, xenon si leduri pe pozitii si alte chestii. daca masina e buna, merge impecabil (sau pe aproape), nu mai o modificati decat daca este neaparata nevoie! si la faza cu viteza de 200, scuzati-ma, dar eu nu as putea crede ca solenza o poate prinde! poate cu motoare modificate, cu alte capacitati cilindrice, superioare celor obisnuite. daca vreti viteza si super performante, luati-va o masina pe masura asteptarilor voastre.

numai bine si bafta la "tiuning"

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.