Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu bateria sau ce?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ciprianh22
Salut baieti!

Am o problema cu Dacia mea si nu stiu ce are?
Am pus pe ea acum 2 luni o baterie noua Rombat.
Azi dimineata cand am vrut sa o pornesc ....pauza...de abia se invartea electromotorul pana cand a tebuit sa o imping si a mers imediat.
Imi merg toate cand e motorul oprit , adica faruri, claxon se aprind martorii din bord.
Am pus si bateria direct la electromotor si nu reuseste sa-l invarta.
Sa fie bateria de vina, sau elctromotorul, sau ce altceva?
Ce trebuie sa fac?
Va multumesc anticipat!
baranga
da bornele le ai curatate si unse???vezi sa nu fi oxidat ceva pr acolo ca e si asta o cauza;ori sunt carbunii pe duca la electromotor;ori nu iti incarca;ori a incarcat prea mult si nu mai ai apa in baterie;
ia-le prin excludere wink.gif
slaiciprian
verifica nivelul elecrolitului, si io am patit sa scada de am pus aproape 2 litri de distilata. mai vezi ca pe unul din firele care duc la electromotor e un papuc unde poti sa desparti firele. vezi sa fie contactul bun. bornele bateriei poti sa le cureti apoi sa le dai cu vaselina sau ulei, iar suruburile de la borne sa fie bine stranse.

17 Aug 2008, 22:22:
din cate stiu la carbuni face doar clic si atat, daca sunt pe duca. poti oricum lovi cu o cheie ceva in electromotor, sa vezi daca dupa o ia. sau incearca sa pornesti manual de la electromotor cand face nazuri. daca asa merge, probabil sunt carbunii terminati sau desprinsi. merge o perioada scurta pornita manual, apoi gata. numai impinsa masina mai porneste. trebuie schimbati. in cazul acesta manopera la electrician se invarte in jur de 10 ron+7 ron carbunii la magazin.
pcostica
verifica circuitul de incarcare al bateriei.
Bafta!
ciprianh22
Va multumesc frumos!
nelu_1985
poate ai avut noroc de o baterie "brici", eu asa am avut in decembrie, toate bune si frumoase cam 2 saptamani pana intr-o dimineata cand pornesc fac un drum de 40 km, faza scurta bineinteles, opresc 10 minute cu tot stins ca plec din masina si cand ma intorc nici becurile in bord nu se aprindeau cand puneam contactul, a murit.....La intoarcere am schimbato pe garantie dupa ce i-am aratat lu ala de la magazin ca daca o opresc nu mai porneste decat impinsa, bineinteles ca mi-a masurat tot, dar sa convins ca e defecta
G I M
Salut...si eu am avut cam aceeasi problema ...seara toate bune si frumoase,dimineata ...pauza;a trebuit sa pun bateria pe redresor ...asta de vreo 3 ori pana m-am enervat si am luat toata partea electrica la purificat,am dat jos electromotoru si surpriza.... aveam scurt in el mai exact la rotor,l-am rezolvat si de atunci nici o problema , si rombatul are vreo 4-5 ani si nu da semne de oboseala . Sa auzim de bine!
Hacker
Mai din cate stiu eu semnele unei bateri sunt :
1: dai la automat, in acel moment electromotorul face clanc, iar luminile din bord se inchid ( clar nu e curent ). Cand este electromotorul de vina lumina din bord nu se stinge.
2: Apasati claxonul, daca merge bateria mai are curent.
G I M
Te contrazic daca nu te superi...daca scurtul se procduce atunci cand actionezi demarolul e si normal ca el sa nu mai invarta cu aceeasi putere(asta daca mai invarte) si luminile din bord sa-si piarda din intensitate...
Ionescu
Dupa ce ai luat bateria si ai pus-o pe masina, ai fostl a omologare? Ai fost la electrician sa puna aparatul de masura pe ea si sa iti dea ok-ul? Ca poate se descoperea de la inceput. Ai incercat si cu alta baterie?
hmarinescu
Salut!
Am o Dacie 1307 4x4 D din 2003. La cca. 3 luni de la cumparare am plecat in delta, am parcurs cca 350 km, iar la plecare nu a mai vrut sa porneasca, respectiv, la punerea contactului se aprindeau becurile din bord, claxonul functiona, dar la pornirea motorului se auzea un "clack" se setigeau luminile din bord si ... nimic. Am fost la un service, mi-au verificat tensiunea de incarcare furnizata de alternator si totul a fost in regula. Din asta am tras concluzia ca bateria - chiar noua - nu a fost bine incarcata (probabil ca a stat mult pe rafturi la uzina) iar in timpul mersului nu s-a incarcat suficient. Rezolvare: am verificat si completat (cu apa distilata) nivelul electrolitului din acumulator, l-am incarcat cca 15-16 ore pina cind am obtinut densitatea electrolitului de 1,28 (la temperatura de 14 grade C), si am utilizat bateria pana in 2007 verificand nivelul si refacandu-l de cca. 2 ori pe an, si reincarcata o data pe an sau cand densitatea scadea sub 1,24.
Sfat: verifica si completeaza nivelul si densitatea electrolitului si incarc-o bine.
mitu2002
daca ai curent adica faruri claxon semnalizare dar totusinu vrea sa invirta electomotorul tau cam fura curent sau merge doar intro singura perie si nu are forta
la mine era o combinatie intre aceste 2 probleme adica parte din lamelele colectorului erau lipite intre ele (rezolvat prin rectificare si smirgheluire)iar una dintre perii raminea blocata aleatoriu in locasul de ghidare (rezolvat prin indoire usoara cu patentul pina peria culisa usor in ghidaj)
Datorita acestor 2 probleme electomotorul meu facea figuri ;nu invirtea sau invirtea f slab daca bateria era sub 13v si nu ducea mai mult de 2 chei consecutive (practic bateria se descarca sub 12,5 v dupa a doua cheie
ageana
Am si eu o MARE problema:
Acum 4 zile masina mea a inceput sa porneasca foarte greu, pana cand nu mai invartea deloc electromotorul.
Bun, le-am luat pe rand:
- bateria are nivelul electrolitului ok, dupa incarcare merge.
- regulatorul de incarcare: nu am gasit aparat de masura, asa ca am luat borna de pe baterie (baterie buna de data asta) sa vad daca scade turatia.
DA, cand iau o borna de pe baterie scade turatia DAR (si aici e un mare DAR) cand aprind farurile sau un consumator mai mare, turatia motorului creste la normal.
Care credeti ca e problema?
Culmea e ca pe indicatorul de la bord imi arata ca incarca bine cu farurile stinse, si mai putin cu farurile aprinse blink.gif
mitu2002
sa dereglat ceva oari la aprindere ori la carburatie de poprneste greu iar daca invirte greu e de la perii(carbuni )uzati blocati etc
daca ai dubii cu incarcatul schimba regulatorul si gata e 4-5lei unu
daca tot ai senzatia ca nui buna treaba da jos si altelnatorul si dul la electrician sa il verifice
bygy007
spor la CITIT rezolvarea problemelor gasiti raspuns in acel topic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.