Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
tixti
Probabil s-a mai dezbatut aceasta problema, revin cu ea, intrucat nu am gasit exact ceea ce caut.
Pana acu vreo luna consuma destul de multumitor... 10 - 11 l in localitate si 7,5 in afara localitatii. La un moment dat am avut o problema cu pornirea, am dus-o la service, pentru ca era in drumul meu (eram la drum lung) si printre altele mi-a umblat la reglajele de la gaz. Mare lucru nu s-a imbunatatit, pana la urma am ajuns la concluzia ca am pus un gaz prost. Dar de atunci consuma cat un camion. Am mers la un service specializat pe GPL sa imi faca din nou reglajele, dar cam tot aia.
Proba de consum am facut-o la gol, nu la plin. Adica am mers cu butelia goala la PECO, am bagat de 10 lei si am mers 25km. Atat mi-a mers pana s-a golit din nou rezervorul. Rezulta un consum de aproape 15%. I-am facut numai in localitate, fara sa fie extrem de aglomerat, adica mers normal, treceri de pietoni, semafoare putine, etc, fara demaraje si alte celea. Mi se pare un consum enorm.
Intrebare: cum se face consumul la gaz? la gol sau la plin?
2. Cum sa reglez gazul? Am o instalatie Marini si pana acuma a mers excelent.

Daca e cineva din Braila si ma poate ajuta, ar fi si mai bine smile.gif
Sorin_18
pe racordul de care duce la carburator,ai un fel de robinet,ala regleaza debitul de gaz,incearca sa il mai inchizi,apoi revino cu detalii.bafta
tixti
L-am strans de gat cat ce-am putut. A mai ramas extrem de putin de gatuit la el.

Inca ceva: dupa ce am montat instalatia, anul trecut, atunci cand strangeam de gat robinetul cu pricina, se simtea la motor, adica il strangeam pana dadea in nas motorul, dupa care desfaceam cam un sfert de tura. Asa a fost reglata pana acu o luna. Acuma, strang la robinetul ala pana aproape de capat si tot nu da in nas/ A mai ramas un filet maxim pana se strange de tot. Sa incerc sa il strang de tot?

Si inca ceva: inainte imi porne ape gaz. Acuma nu mai porneste pe gaz, ci numai pe benzina. Indiferent daca e la cald sau la rece, numai pe benzina porneste. Daca mai desfac robinetul de pe furtun, adica daca il desfac destul de mult, imi porneste si pe gaz. Dar cu el strans nu mai porneste deloc pe gaz.

Platina, bujii, capac delcou, totul e ok (schimbate recent).
Filtrul GPL e schimbat la reglaj.
bygy007
sa nu ai probleme la vaporizator ( plamin) este posibil sa se fi blocat ceva pe acolo
tixti
si cum desfund/ repar??
Se repara? Ea merge foarte bine, foarte rotund, toarce motorasu la 1000 de ture la relanti, nu se impiedica, e foarte ok. Ma gandesc ca daca ar fi ceva de la plaman nu ar merge nici in restul timpului.
Nu am alte probleme, decat ca papa mult gaz si nu porneste pe gaz.
Sorin_18
sigur robinetul ala mai este bun >????
bygy007
acolo in interior sint niste supape daca nu lucreaza cum trebuie este posibil de acolo sa ai consumul mare daca nu te pricepi la mecanica nu umbla acolo , dute la un servce
tixti
dar stie cineva cum se regleaza o instalatie Marini?
mitu2002
eu am instalatie marinii iar reglajul l-am facut asa :
pe vaporizator ai 2 suruburi de reglaj
1 in centru care comanda relantiul si pornirea
2 pe lateral dar tot pe aceiasi fata a vaporizatorului care comanda supilimentarea amestecului pt motoare mai mari (la ala nu prea se umbla)sau daca sa umblat e bine sa il strigi de tot
3 robinetul de pe furtun (care pp ca la tine e stricat ) de la care se creste sau micsoreaza debitul de gaz in sarcina
de la surubul din centru(1)se regleaza relantiul pina se gaseste maximul ala este pe undeva pe la mijlocul cursei surubului (adica dai 2 ture in stinga incepe sa scada turatia revii inapoi la poz initiala dai 2 ture in dreapta iara incepe sa scada) tot de acolo se regleaza grosier gazul dat la pornire ( la mine e oleaca mai strins fata de max) pt ca nu vroia sa porneasca
trecem la robinetul de pe furtun (3)cu motorul turat la aprox 2500ture se stringe de robinet pina incepe sa moara si se da un sfert de tura inapoi
apoi test la drum daca nu trage se mai desfileteaza robinetul de pe furtun un sfert de tura si tot asa pina esti multumit de cum trage



baranga
ceva foarte interesant mi s-a intamplat cu GPL-ul;sambata am plecat la aeroport si am facut plinul din LUKOIL;cei de acolo aveau un furtun cu apa care racorea butelia de gpl ;am facut plinul si a intrat 39 litrii(inainte imi intra 55-56 litrii la plin);pana sa fac plinul aveam butelia goala,goala,doar scosesem aerul din ea;cu cei 39 litrii am mers pana acum 470 de km si cred ca mai are putin gaz in ea;
cu o saptamana inainte am scos consum de 12% cam in aceleasi conditii(aeroport + un drum pana la tara+oras)
deci treaba cu consumul mai e si din gazul in care il bagam wink.gif
georgecpr
Salut, cum ai scos aerul din butelie? Eu daca alimentez de la lukoil, intra lejer gazul in butelie, dar daca alimentez de la alta statie...abia intra gazul.

Cineva mi-a spus ca am aer in butelie si din cauza asta merge asa greu alimentarea cu gpl.

Cumva trebuie sa consum tot gpl-ul si apoi sa apas pe bila de la supapa de alimentare ca sa scot ce a mai ramas (adica aerul)?

Multumesc
PH-06-BOA
NU. De la supapa vei goli doar teava pana la rezervor. Slabeste teava de la intrarea in filtru, cu un fir duci de la baterie +-ul la electrovalva de la rezervor, si ti conectat pana se goleste de tot(prin fata, pentru a fi ferit de scanteia ce ai face-o cu firul, in spate).
Ai inteles gresit ( ti-a explicat prost), modul de functionare.Am desenat repede ( combinatie intre artistic si tehnic, pentru a intelege toti) interiorul vaporizatorului, si incerc sa demonstrez cum functioneaza, pentru a putea face un reglaj corect. Am spus-o de nenumarate ori, dar vad ca ma luati drep un prost. Credetii p-aia care-si bat joc de voi!
Gazul intra de la butelie,intalneste electrovalva cu filtru,ajunge la urmatoarea electrovalva(3). Ambele actionate electric, deschid drumul gazului, catre supapa, care o gaseste inchisa, pentru ca, surubul din lateral, impinge in arc, si in parghia care apasa pe supapa.Aceasta supapa se va deschide( asa trebuie) numai la apasarea acceleratiei, cand se creeaza vaacum mare la iesirea spre carburator, cand membrana este atrasa,si apasa pe parghie.La relanti, nu trebuie sa se poata deschide, c-ar fi exces de gaz, si n-ar porni.Daca-n ralanti sta deschisa, la o apasare usoara, se va deschide lejer, si va trece o cantitate maxima de gaz, motorul nu trage, dar mananca.Traseul de ralanti este , dupa electrovalva 3 , prin diuza surubului de reglaj al mersului in gol,, teava care urca si iese direct in traseul spre carburator, ocolind membrana regulatorului, pentru ca odata deglat acel surub (care sigur multi il aveti rupt si strans la maxim),relantiul este asigurat constant, indiferent de tempera tura motorului. Reglat bine, din acest surub, celalalt (1) de mers in sarcina, strangandu-l nu trebuie sa mai aiba nicio influienta asupra ralantiului, si va fi atat de strans, pana cand, la accelerarea constanta(~3000 de ture) se simte reducerea turatiei, dupa care se desface un sfert de tura.Traseul scurt (cel de ralanti sau mers in gol ) este identic cu cel de la benzina(reglajul combustiei). Acolo ralantiul, nu este constant? Odata reglat, asa ramane. Asa si la gaz, odata reglat, asa ramane, numai ca asta trebuie reglat intai cu motorul rece, ajustandu-se foarte putin la cald. Repet, motorul tine relantiul, imediat cum ai pus cheia (e drept, ceva mai redus).
La apasarea acceleratiei, intre T-eul de reglaj si carburator, se creeaza vaacum,iar reglajul T-eului dicteaza cursa membranei si forta de apasare pe parghie, pentru a deschide supapa.Dac T-ul e strans mult, dincolo de el(catre membrana), depresiunea este mica si nu poate deschide supapa, neputand atrage membrana, si moare motorul la apasarea acceleratiei.Daca slabim t-eul si strangem surubul de sarcina cat mai mult, e acelasi lucru. E depresiune dincolo deT-eu dar arcul fiind comprimat mult, membrana se va deschide foarte greu.
In final: se strange la maxim surubul de mers in gol, se porneste motorul si se tine din acceleratie pana cand regland acelasi surub, se stabileste relantiul (cu motorul rece). Daca nu porneste , se incearca diferite pozitii ale acestuia, pana porneste.Dupa reglarea ralantiului, se tureaza la 2500 si se strange cel de sarcina, pana se simte reducerea turatiei,dupa care se intoarce un sfert de tura. Se repeta faza , si cu T-eul, dar la o turatie putin mai mare(3000). Scris cam mult dar m-am saturat sa tot explic si voi tot deschideti aceleasi discutii.
djasu82
Daca ai fi avut si tu si alti o bujie colortune prin care observi explozia in cilindru ai fi pus la motorul la punct si pe gaz . Totusi e bine venita explicatia .
tixti
Nu am mai avut timp sa mai povestesc ce am facut. Asadar nu era stricat robinetul de pe furtun. Am strans de el pana cand am auzit ca moare motorul, dupa care am dat o tura inapoi. Nu stiam ca trebuie s-o fac la 2500 turatii. Acuma e bine ca am aflat.
Dar am alta nazbatie. Nu vrea sa porneasca pe gaz deloc. Nici s-o bat si nu porneste pe gaz. Nici la cald, nici la rece, nici cu socul tras, nici fara el. Deci nu porneste pe gaz. O pornesc pe benzina si o dau apoi pe gaz si merge bine. Motorasul trage, e ok, dar nu porneste pe gaz. Mentionez ca inainte sa mi-o "regleze" "specialistii" de la Service pornea pe gaz fara probleme, indiferent de momentul zilei sau de alte celea.
De unde sa reglez pornirea?
Cat priveste consumul, am verificat la gol, e ok. Nu are cum sa-ti intre 55 litri in butelie, ca presupun ca ai butelie de 55 si recomandat e sa iti bage 80%. Nu zic ca nu te cred, dar vezi sa nu fie o problema. Mie mi-au bagat odata 60 litri si le-am facut scandal. Nu le-am platit decat 45. Ca pe butelia mea scrie 55 litri si mai zice ca nu se incarca decat 80%. Asa ca...
Deci: reglaj pentru pornire... acu am vazut ca scrie mitu2002. Numai din surubul din centru? adica care e surubul din centru? ca eu am unul deasupra si unul pe plaman.

23 Aug 2008, 10:16:
am uitat sa mai zic ceva:
tot de cand mi-au reglat-o specialistii, din cand in cand in masina miroase a gaz. Care o fi cauza? Am verificat pe la suruburi pe la motoras si alte alea, dar nu miroase. Ce sa fie oare? NU miroase mereu, mai mult la pornire, pe la unele demaraje, etc.
Lunaticul
Referitor la pornire. Eu pun contactul de cateva ori inainte sa-i dau cheie. Pun contactul, astept sa se inchida electrovalva de gaz si repet operatiunea de 2-3 ori, apoi trag socul si o ia la prima cheie.
tixti
QUOTE(Lunaticul @ 23 Aug 2008, 12:13)
Referitor la pornire. Eu pun contactul de cateva ori inainte sa-i dau cheie. Pun contactul, astept sa se inchida electrovalva de gaz si repet operatiunea de 2-3 ori, apoi trag socul si o ia la prima cheie.
*


Nu cred ca faci bine. Un amic taximetrist a avut explozie din cauza asta. POrnea numai pe gaz si la un moment dat ii facea figuri si nu pornea din prima. Era iarna. A facut el fel de fel de incercari de genul asta, ba cu socul, ba cu contactul pana a bufnit odata de s-au speriat toti. Au cedat ceva garnituri sau supape, nu stiu exact. Ideea e ca nu e chiar bine de faci. Parerea mea.
PH-06-BOA
Foarte rau! Dupa ce inbibi galeria cu gaz, mai iese si pe la filtru (sub capota, si cum sa nu miroasa?), e de ajuns scanteia de la o fisa, si sa te arunce peste gard (ai vecine frumoase? Nepoateeeeee! )
PORNIREA GREA E DE LA EXCES DE GAZ.

23 Aug 2008, 17:35:
Mai tragi si socul, ca sa traga NUMAI gaz, deformeaza si talerul de la membrana, comprima la maxim arcul dela surubul de reglaj, si sunt necesare reglaje dese.
tixti
QUOTE(PH-06-BOA @ 23 Aug 2008, 17:29)

          PORNIREA GREA E DE LA EXCES DE GAZ.



Si in cazul meu pornirea imposibila (adica nu porneste pe gaz) tot de la exces de gaz este? Sa reglez atunci surubul de pe plaman. Dar care dintre ele este pentru pornire? Ala de deasupra sau ala de pe lateral? Reglajul il fac cum a spus prietenul de mai sus? Cu 2 ture stanga, doua dreapta, pana se gaseste pozitia ideala? Dar asta e pentru relanti. Pentru pornire cum???
Lunaticul
QUOTE(tixti @ 23 Aug 2008, 14:50)
Nu cred ca faci bine. Un amic taximetrist a avut explozie din cauza asta. POrnea numai pe gaz si la un moment dat ii facea figuri si nu pornea din prima. Era iarna. A facut el fel de fel de incercari de genul asta, ba cu socul, ba cu contactul pana a bufnit odata de s-au speriat toti. Au cedat ceva garnituri sau supape, nu stiu exact. Ideea e ca nu e chiar bine de faci. Parerea mea.
*


Am sa incerc sa nu mai fac asa. O bubuiala nu m-ar speria dar chiar nu ma incanta sa incep a schimba supape.. Am sa incerc sa saracesc amestecul. Eu unul credeam ca amestecul e prea sarac si tocmai de asta nu porneste.
mitu2002
nu stiu de la ce vaporizator e acea schema dar la mine daca desurubez surubul care pe acea schema apare drept "reglaj relantii" creste turatia ... si creste ... si creste pina pe la 4500 rot/min
in cartea tehnica a instalatiei zice ca ala e surub de inbogatire iar cel din centrul vaporizatorului e pt reglaj relantii acu se prea poate sa fiie si asa cel p[utin dupa desen este logica treaba
tixti
QUOTE(PH-06-BOA @ 23 Aug 2008, 17:29)
Foarte rau!  Dupa ce inbibi galeria cu gaz, mai iese si pe la filtru (sub capota, si cum sa nu miroasa?), e de ajuns scanteia de la o fisa, si sa te arunce peste gard (ai vecine frumoase? Nepoateeeeee! )
          PORNIREA GREA E DE LA EXCES DE GAZ.

<span class='edit'>23 Aug 2008, 17:35:</span>
Mai tragi si socul, ca sa traga NUMAI gaz, deformeaza si talerul de la membrana, comprima la maxim arcul dela surubul de reglaj, si sunt necesare  reglaje dese.
*


Pari sa fii foarte bine informat cu cele ale GPL-ului.
Din pacate neuronul meu cel slab dezvoltat si cunostintele mele vaste de mecanica nu imi permit sa inteleg foarte bine explicatiile tale sau daca ele mi se adreseaza mie smile.gif
Daca esti amabil, poti sa imi raspunzi la cateva intrebari:
1. de ce pute a gaz in limuzina cateodata? adica ce fac eu rau si ce trebuie sa fac ca sa nu mai miroasa?
2. reglajul pentru pornire e ala din lateral sau cel de deasupra. Si daca pentru relanti m-am prins ce trebuie sa fac, pentru pornire cum trebuie sa invart?
3. Toate aceste reglaje nu trebuie sa imi afecteze consumul. Baietii de la Service mi-au dat drumul la robinetul de pe furtun pana aproape de maxim, imi pornea masina la jumate de sfert de cheie, dar consuma 20%.
Multumesc frumos.

PS: n-am vecine frumoase. NUmai mosi si babe. Dar daca trebuie, facem rost. biggrin.gif
mitu2002
presupunind ca nu exista scapari de gaz pe instalatie(Doamne fereste) mirosul de gaz este cel mai probabil de la exces de gaz dat in carburator si care probabil nu este ars in intregime (vacumul din galerie prea mic pt cantitatea de gaz data pt acceleratia respectiva) asta pp ca ar trebuii inchis robinetul de pe furtun pentu ca da prea mult gaz (de curiozitate scoate bujiile((recomandat cu motorul rece))si vezi ce culoare au am o presimtire ca sint negre )
am pus o poza cu un vaporizator asemanator cu cel de la marini iar surubul de reglaj relantii si pornire este in centru desenat cu rosu
cineva ti-a zis sa nu tragi socul si are f multa dreptate practic ii dai numai gaz
tixti
nu trag socul.. chiar eu ziceam smile.gif
Am strans robinetul de pe furtun si pari a avea dreptate. Nu mai imi miroase a gaz asa de tare ca inainte. Adica dupa ce mi l-au reglat mesterii mi l-au lasat scos afara aproape de tot, si imi consuma cat un camion. De unde am si initiat topicul asta. Dupa care am strans robinetul cu pricina si acuma l-am strans si mai tare, cu 2500 de ture motorul, dupa cum am primit indicatii. Acuma sunt multumit de consum. Am mai strans un picut si nici nu mai miroase a gaz. Dar pornirea nu o facusem ca nu stiam care e surubelul care trebuie strans. Acuma o s aincerc sa reglez si pornirea. Acum pornesc pe benzina si opresc pe benzina. Nu zic ca ma incurca cu ceva asta. Dar daca opresc in fata unui magazin si uit sa o dau pe benzina, trebuie apoi sa ii dau sprituri, sa o chinui pana ii vine benzina si sa pornesc. Multumesc pentru poza. Deci acuma ma joc cu butonul (1) din poza pana porneste pe gaz fara figuri. E adevarat ca atunci cand aveam robinetul de pe furtun deschis la maxim, dupa cum mi l-au lasat baietii, pornea pe gaz imediat, dar si consuma o caruta de gaz.
PH-06-BOA
Nu din 1, ala-i pentru debitul de gaz la sarcina , din care se poate regla cam acelasi lucru ca si din T-eu . Daca-l mai strangi, se absoarbe mai greu gaz, pentru ca se comprima mai mult un arc, care face membrana SA SE DESCHIDA MAI GREU. T-eul inchizand-ul , reduce din vaacum,si face membrana SA SE DESCHIDA MAI GREU, deci acelasi fenomen, daca nu ai fi umblat la surub.
Din 2 reglezi si relantiul ( cu motorul rece , ii reglezi pornirea), care are acelasi rol, ca cel de combustie, la carburator.
Cineva spune ca i se duce la 4000 de ture, regland-ul, asta pentru ca are clapeta deschisa din reglajul ei, si ralantiul e stabilit din clapeta, nu din combustie.
Astept analize critici, nu ma deranjeaza, ca poate gresesc undeva...
tixti
Am reglat masinuta dupa cum ai descris. E foarte bine descrisa metoda. Am aplicat-o si va spun ce a rezultat:
facut plin ochi la Braila si am circulat pana la Adjud. Adica 100% extraurban. Acolo am alimentat la acelasi tip de butelie, cam la o ora jumate distanta. Am facut plinul din nou si mi-a iesit un consum de 6,7%. Pe cuvant ca nu va mint.
Dupa aceea, cu plinul asta am mers pana la Botosani, m-am invartit prin niste sate pe acolo, pe unde am avut treaba, m-am intors a doua zi. In Bacau se circula numai cu a 2-a ca se fac reparatii, la fel in Adjud. Aproape de Focsani am ramas aproape pe zero cu gazul si am facut plinul, tot la Rompetrol. Am facut din nou calculul, de cand am plecat din Braila si aproape pana inapoi, mi-a iesit un consum de 8,5. Ceea ce reprezinta consum mixt, pentru ca am mers mult si prin oras.
Apoi am facut un consum pe 300km numai in localitate, in Braila.
Mi-a iesit un consum de 10,8 suta la suta urban.
Prin urmare stau asa:
6,7 extraurban
8,5 mixt
10,8 urban.
Cu reglajele pe care le-ai descris pe sait asa am consumul in momentul de fata.
Categoric, consumul poate diferi dupa stilul de condus. Eu nu sunt vitezoman. Merg cu maxim 100 pe afara si o las la maxim 70 in localitati, dar tot intr-a 5 -a. Pe 150 km n-am schimbat deloc viteza smile.gif. Era si foarte dimineata si taficul era slabut tare.
Oricum, e foarte bine.
Asa ca multumesc mult pentru sfaturi.

Dar mai am o problema: la demaraje miroase a gaz. Sau la pornire dupa loc. Vine un iz de gaz dinspre capota. Ce sa fie? Sa nu imi ziceti sa mai strang suruburi, ca nu mai am ce. Reglajele sunt ideale acuma. Daca mai slabesc vreun surub, nu mai merge deloc, da in nas. Daca mai dau drumul, stric consumul de mai sus. smile.gif
Ce sa fac?
NICK82
tixti....pune si tu o poza cu vaporizatorul tau......deoarece reglajul difera de la un vaporizator la altul...(cel putin al relantiului).
PH-06-BOA
Nik, tu iar te scarpini cu mana altuia ? Nu stiu ce te sperie atat de eviti.
Nu difera, toate au acelasi principiu . Pariez ca la servis (cei care instaleaza) cunostinte in domeniu are maxim unul si probabil ca e seful, care-i undeva intr-un birou.
mitu2002
nick are dreptate pozitionarea si reglajul instalatiilor difera de la un tip de vaporizator la altul
Nu cred ca relantiul este dat de deschiderea clapetei pentru ca am at011 avans static pus pe 0 motor aproape nou 41k toate astea contribuie la un relantii pe benzina la rece aprox 500rot/min si 800 la cald iar pe gaz cam 6-700 la rece si 900 la cald
Tixti despre care reglaj vorbesti ;de cel descris de mine ;sau cel descris de PH-06....
nu de alta dar poate trebuie sa imi revizuiesc cunostintele ca deh "cit traieste omu invata"
NICK82
http://i464.photobucket.com/albums/rr1/ktl...TORMARINI-1.jpg

2 Sep 2008, 11:14:
acesta este vaporizatorul meu...marini 88 automatic

surubul 1 este pentru reglajul relantiului
surubul 2 este pentru suplimentarea motoarelor mari ,fiind recomandat ca acesta sa fie inchis complet.
PH-06-BOA
Surubul 2 din poza ta, odata reglat, lasa sa treaca o cantitate de gaz , bine determinata, constanta, indiferent de pozitia acceleratiei ( urmareste desenul meu), pentru ca nu are de a face cu membrana, care se deschide in functie de acceleratie. Oare cum suplimenteaza la motoarele mari( care o fi alea ? ) daca prin el trece un volum cconstant ? Motoru va primi la relanti un supliment . Cu acceleratia la jumatate , el se va multumi cu acelasi supliment ? Hai sa fim seriosi , si sa nu derutam si pe altii cu prostiile citite din cartile facute pentru bani , de nepotul unuia sau altuia.
Sa fie clar , e corespondentul reglajului combustiei de la carburator.
La relanti, membrana nu trebuie sa deschida , ca urmare , surubul 1 din poza ta, poate fi strans , pana cand , la miscarea finuta a acceleratiei, motorul sa se tureze, fara ezitari (sa nu moara). Aici va fi consumul minim.
De ce trebuie sa ocolim pamantul ca sa ajungem unde trebuie ?
mitu2002
cred ca aici te inseli Ph-06... exact ala e vaporizatorul si exact alea sint suruburile de reglaj cum am zis ala din centru (1)regleaza relantiul si pornirea iar (2)e surub de suplimentare pt motoare de capacitati cilindrice mai mari pina la 1800cc pt tipul asta de vaporizator si instalatie
intradevar surubul 2 este strins la max si la mine de cind am instalatia si ala de a montat-o a zis ca la ala nu se umbla ca dupaia consuma ca la prosti si tot el mi-a explicat ce regleaza fiecare surub
NICK82
cum am mai spus ...am incercat si reglajul sugerat de PH-06-BOA..si anume:
-am stabilit relantiul din surubul 2 (are o pozitie in care este stabil si motorul merge rotund).
-surubul 1 l-am strans mult ,aproape a intrat tot in vaporizator..
-t-ul reglat dupa metoda cu 3000 rot/min;

consecinte:

-cand eram cu masina pe loc...si piscam usor acceleratia....motorul dadea sa moara...dupa care isi revenea pe masura ce o turam.
-consumul crescut.

acum am reglat-o astfel:
- surubul 2 inchis complet.(asa si trebuie)
-reglat vacuumul din "t" cu metoda 3000 rot/min;
-reglat relantiul din surubul 1 astfel incat motorul sa mearga rotund....iar pornirea sa fie facila.
PH-06-BOA
Hai ca usor,usor , va reveniti. M-as bucura daca ati gandi instalatia, si n-ati transmite ideile "meseriasilor" care le instaleaza. As vrea sa ma convingeti ca gresesc.
dyogenes
Mai e un aspect pe care nu l-am prea vazut tratat... rigidizarea membranelor prin imbatranire. Am desfacut la un moment dat un vaporizator Lovato de vreo 5 ani, e drept ca pornea omul si iarna pe gaz. Membrana de cauciuc era ata de tare incat eu initial am crezut ca e facuta din tabla. Evident ca pierzandu-si elasticitatea, nici nu mai inchide corect (lasa sa treaca gaz mult chiar daca motorul e la turatie si sarcina mica) si nici nu mai deschide corect, in sarcina da in nas. Si nici nu o mai poti regla calumea, nu ai cum sa influentezi elasticitatea membranei.
PH-06-BOA
Rigida? Riscul e sa crape si sa scape gaz catre afara. Eu i-am schimbat arcul din interior, cu unul mai tare, care ar fi totuna cu o membrana rigida. Merge minunat!
Ideea este: in relanti , nu lucreaza, ca primeste pe dincolo....
La inceperea deschiderii clapetei de acceleratie, arcul incepe sa se comprime cu usurinta, pe masura ce apas pe acceleratie, el se va comprima din ce in ce mai greu, ca la un momentdat sa nu mai aiba forta de comprimare(membrana), ori cel original, ajunge spira langa spira, ceea ce inseamna ca trece intregul debit (fara ca acceleratia sa fie prea mult apasata) nefiindu-i necesar atat, amestec bogat(inutil) consum mare, putere mica, se incalzeste motorul....

Comentati ideea.
emircea
Nu puteti pune o schema cu vaporizatorul Landi Renzo SE81, ca nu prea se respecta ce e desenat in schema lui PH-06-BOA?

Eviednt, ma adresez celor care au desfacut unul. Ca exemplu de deosebiri, surubul de reglare relanti la Renzo apasa cu un arc cred ca un 'stift', cu cat e introdus mai mult, cu atat da drumul mai mult la gaz. Ca suruburi de reglaj pe vaporizator este doar unul, pentru relanti.

Vreau sa reglez un raspuns mai bun la accelerare si nu prea ating optimul.
mitu2002
pai nu atingi optimul pt ca probabil surubul de la care incerci sa reglezi cantitatea de gaz in regim de sarcina e cu totul altul
In mod normal pt raspuns in sarcina se regleaza de la robinetul de pe furtunul dintre vaporizator si carburator ( tii turat motorul la aprox 2500 ture si stringi de robinet pina da sa moara motorul dai jumatate de tura inapoi si tup la volan ... proba de drum daca e prea lensa mai desfaci un sfert de tura si tot asa pina esti multumit)la un momentdat tot desfacind de la robinet o sa ajungi la un compromis intre consum si acceleratie (a mea ia 8%la drum si cam 11 in oras dar nu ma rog de ia sa urce o panta sau sa fuga intr-o depasire)
tixti
scuze, nu am mai avut timp sa mai intru.
Nu mai pun poza cu vaporizatorul pentru ca este identic cu cel prezentat mai sus. Marini adica.
L-am reglat din surubul 1 din poza. Adica de acolo i-am stabilit relantiul. Nu am stiut ca 2-ul trebuie inchis complet. Eu il am destul de deschis (a ramas asa de la service si nu am mai indraznit sa umblu la el). Reglajul de putere l-am facut din T. Sio consumul e ok acum, numai ca, dupa cum v-am spus, duhneste a gaz la demaraje. Oare daca strang 2-ul scap de miros?
emircea
QUOTE(mitu2002 @ 5 Sep 2008, 08:05)
pai nu atingi optimul pt ca probabil surubul de la care incerci sa reglezi cantitatea de gaz in regim de sarcina e cu totul altul
In mod normal pt raspuns in sarcina se regleaza de la robinetul de pe furtunul dintre vaporizator si carburator ( tii turat motorul la aprox 2500 ture si stringi de robinet pina da sa moara motorul  dai jumatate de tura inapoi  si tup la volan ... proba de drum daca e prea lensa mai desfaci un sfert de tura si tot asa pina esti multumit)la un momentdat tot desfacind de la robinet  o sa ajungi la un compromis intre consum si acceleratie (a mea ia  8%la drum si cam 11 in oras dar nu ma rog de ia sa urce o panta sau sa fuga intr-o depasire)
*



Multumesc, reglajele le stiu si le aplic. Am nevoie de o schema cu vaporizatorul Landi Renzo SE81 (daca este cineva sa-l fi desfacut si sa-si aminteasca structura interna), sa pot optimiza aceste reglaje.
NICK82
TIXTI....inchide surubul 2...si vei scapa de mirosul de gaz

5 Sep 2008, 11:20:
s-ar putea sa fie nevoie sa refaci relantiul....dupa ce vei strange surubul 2
tixti
o sa inchid 2-ul, numai sa nu mi se duca in balarii din nou consumul. Intrebare: inchid de tot 2-ul? Sau mai las un luft pe-acolo?
NICK82
INCHIDE-L DE TOT
SI APOI VEZI CUM ESTE CONSUMUL
NORMAL AR FI SA FIE LA FEL....SAU MAI MIC...
MARE GRIJA CA S-AR PUTEA SA REGLEZI RELANTIUL DEOARECE SCADE CANTITATE A DE GAZ LA MERS IN GOL...
emircea
Ok, cum ramane cu desenul de vaporizator Landi Renzo? Nimeni?
trandafirulrosu
cred ca aici te inseli Ph-06... exact ala e vaporizatorul si exact alea sint suruburile de reglaj cum am zis ala din centru (1)regleaza relantiul si pornirea iar (2)e surub de suplimentare pt motoare de capacitati cilindrice mai mari pina la 1800cc pt tipul asta de vaporizator si instalatie
intradevar surubul 2 este strins la max si la mine de cind am instalatia si ala de a montat-o a zis ca la ala nu se umbla ca dupaia consuma ca la prosti si tot el mi-a explicat ce regleaza fiecare surub




de ce esti tu asa de sigur ca se inseala Ph-06-BOA , eu cred ca are foarte multa dreptate, si iti spun si de ce . Eu cand mi-am pus GPL ,mi-au montatato niste persoane jalnice mi-a data masina total peste cap. Mari meseriasi sau pus sa regleze ei motorul si multe altele, la care mi-au spus exact cum spui tu ca nu am ce cauta la reglajele de pe plaman ( plosca) , am plecat de acolo dar masina mergea jalnic la care m-am pus sa reglez , sa invar de surubul care da debit si ce crezi ca mi-a sari arcul si am fost la ei inapoi ca sa-mi puna arcul inapoi ca eram in garantie la care ei scandal ca de ce am umblat acolo , la care eu i-am spus suruburile astea sunt puse ca sa umbli la ele nu ca sa nu umbli asa si cu tine nu te lua dupa toti..........! daca nu erau pt. reglaje nu le mai puneau acolo. Dupa ce mi-a reglato un superrrrrr meserias masina merge impecabil . Concluzie cei care monteaza GPL sunt asa cum a spus PH-06-BOA adunaturi ,probabil seful acela din birou sa cunoasca ceva ,dar ma indoiesc.


Si mai este ceva in legatura cu consumul este exact asa cum a spus cel mai de sus are dreptate. Si eu am vreficat si asa este nu din auzite cum fac alti este testat de mine.


VA multumesc !
anticipat
mitu2002
si care este problema ta...... tehnica ca nu pricep daca ai fii citit de la inceput ai fii vazut ca i-am dat dreptate omului pt schema desenata si descrierea reglajelor
pt tipul de vaporizator pe care i-l am io si tixti ala e reglajul ;pt alte modele si marci nu stiu si nu ma bag ;considerati asta o ultima interventie la acest subiect din punctul meu de vedere acest topic poate fii inchis
http://www.gplclub.ro/forum/index.php?show...threaded&start=
NICK82
TRANDAFIRULROSU....faptul ca masina merge impecabil...nu inseamna automat ca are si un consum pe gpl rezonabil....ceea ce este si subiectul acestui topic.
in primul rand ne puteai spunece tip de instalatie ai ...iar daca ai fost atent cand ti-a reglat "superrrrr meseriasul" instalatia....spune-ne si noua cum a facut reglajul.
mitu2002
lasa-l ..... tu nu vezi ca "tradafiru..."e suuuupppeeer meeeessseeeerias " cind vine vb de atacul la persoana si asta din primul post sau o fii careva care e deranjat de oarece probleme si si-a facut un id "under-cover' ph34r.gif
emircea
Deoarece sunt diferente de la un tip la altul de instalatii, consider ca topicul nu se poate inchide.

As dori sa-mi optimizez consumul si raspunsul in sarcina pentru instalatia care o am, Landi Renzo cu vaporizator SE81. Pe vaporizator are un singur surub de reglaj si ar mai fi o tija ce tine bobina, dar acolo nu sunt convins ca se poate regla ceva. Din cate am putut sa-mi dau seama, strangand surubul de reglaj creste debitul de gaz pentru relanti, exact pe dos fata de instalatia descrisa in pagina anterioara.

V-as ruga, cine stie, sa-mi desenati o schema cu vaporizatorul Landi Renzo SE81 (daca este cineva sa-l fi desfacut si sa-si aminteasca structura interna), sa pot optimiza aceste reglaje.

Foto cu vaporizatorul este atasata.

Multumesc anticipat!
bombonell
Salut@re!
Ma bag si Io in seama, in privinta consumului GPL, la Dacia carburatie, de ce sa incercam diferite combinatii de reglaje, "garantate" de "meseriasi", cand foarte simplu putem face reglajul pe un tester la un service. Parerea mea.
De exemplu pentru PH, in Ploiesti, exista Diral Eco (in spatele stadionului Astra) si pentru 20 lei, mi se regleaza instalatia/consumul.
Am una bucata Dacia 1999, cu instalatie GPL (BRC) din 2004, din care parcursi pe GPl 90000, si cam la 10000 Km merg la reglaj, am un consum mixt de 7,0 / 7,2 %.
Mentionez k si Io am incercat sa fiu mare mecanic, si sa umblu la regleje dupa recomandarile altora, si asa meserias am fost k ajunsesem la 10 / 11 % consum.
Asa k recomandarea mea, reglajul trebuie facut pe tester/calculator, cel putin la mine da rezultate.
B@fta! si consum cat mai mic.
NICK82
BONBONELL....cred ca stiu de ce service spui tu....acolo mi-am montat eu instalatia...de obicei baietii de acolo fac reglajele fara tester.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.