Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtru de ulei blocat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
neo1988
Acum 2 zile m-am pus sa fac schimbul de ulei la masina , toate bune pana ajung la filtul de ulei , care este amplasat intr-o pozitie in care cu o cheie normala de desfacut filtul nu
ai cum sa-l scoti. Asa ca am incercat sa fortez cu o surubelnita si un ciocan , nu am reusit nici asa , am gaurit si filtrul.Am cumparat o cheie speciala pt. logan , dar aceasta nu ma se fixeaza pe filtru din cauza gaurilor de la surubelnita. Nu stiu ce sa mai fac ...... sad.gif
BZN
Incearca cu o curea de pantaloni ,o dai pe dupa filtru si tragi de ea in sensul de desfacere strangand-o in acelasi timp, eu am reusit asta cu ani in urma la un Oltcit...
bogdan_90
daca tot l-ai gaurit incearca sa-l mai rupi in cat sa-l prinzi cu patentul si sa tragi de el.
neo1988
Am incercat si cu patent , si cu o dalta si ciocan , degeaba , acum ii distrusa toata tabla de pe el , ii subtire si se rupe usor


20 Aug 2008, 22:00:
nu am loc sa bag cureaua dupa el , am incercat si cu cheie dinacea cu lant , tot n-am reusit
BZN
QUOTE(bogdan_90 @ 20 Aug 2008, 22:55)
daca tot l-ai gaurit incearca sa-l mai rupi in cat sa-l prinzi cu patentul si sa tragi de el.
*


Poate nimereste in teava...

Daca faci asta, fa-o cat mai departe de zona de contact cu blocul motor.
RIon
Incearca sa torni niste apa sau mai bine un sprey care sa il deblocheze, gen anti-surube-ruginite, se gasesc peste tot... astfel il vei putea desuruba mai usor.
neo1988
problema este ca nu prea am cu ce sa prind de el ca sa-l desurubez
bogdan_90
era o cheie tot pentru filtru din asta era facuta din cablu gros care se strangea pe forma filtrului. cauta una din aia si vezi daca merge.
RIon
Pai in momentul in care spreyul penetreaza spre filet, in 4-5 minute, e foarte posibil sa nu mai ai nevoie de nu stiu ce priza, si sa mearga mult mai usor decat as putea descrie in cuvinte... smile.gif

Daca nici asa nu merge, probabil trebuie sa il tai cu ...freza... sad.gif
BZN
Nu la filet e problema(ar fi culmea), garnitura s-a lipit !
RIon
apa calda? cativa litri? oricum spreyul ala e ok...
neo1988
Am sa incerc si cu spray , sper sa reusesc , ca daca nu , nu stiu ce sa mai fac , nu pot nici sa ma duc cu ea la service ca n-am ulei in ea si nici nu pot baga ca se scurge prin filtru. mersi pt sfaturi


20 Aug 2008, 22:34:
n-am nici cum sa incerc sa-l tai , nu-mi permite pozitia in care e
RIon
Prima data du apa foarte fierbinte si toarna cu grija pe langa garnitura... sa nu dai si prin alte parti... torni vreo 4 L, lasi vreo 10 minute si daca nu merge, da si cu sprey.
Daca nici asa... cu freza smile.gif
marksman
Incearca cu WD40. In ultima instanta, taie cat poti din el, gaseste un punct de sprijin pentru o dalta si da-i cateva lovituri de ciocan ca sa-l desfiletezi.

Oarecum offtopic:
E intr-adevar neplacut, dar relatarea pataniei, mai ales interventia cu surubelnita si ciocanul iar apoi nepotrivirea cheii m-a amuzat teribil.
RIon
WD40 e lubrifiant... dar se poate incerca smile.gif
marksman
QUOTE(RIon @ 20 Aug 2008, 23:45)
WD40 e lubrifiant... dar se poate incerca smile.gif
*



Daca e vorba de garnitura atunci nu ajuta. Dar eu ma gandesc ca e filetul si am zis de WD40 pentru ca l-am folosit odata sa desfac o piulita ruginita de pe un scut.
RIon
Aha... mai este sprey-ul degripant care e mai bun, dar eu cred ca apa fierbinte va ajuta, daca e garnitura... deh, monopolizam discutia, poate altii au alte pareri....
cristio_79
Incearca sa bati cu o surubelnita mecanica mai mare si cu ciocanul pe marginea aceea unde este ambutisat.Daca bati in carcasa aceea de tabla nu faci nimic.
neo1988
nu am pe unde sa bag surubelnita ca sa bat acolo unde este ambutisat , este locul foarte stramt,
cristio_79
Pai atunci mai vin cu o idee,daca este buna sau rea tu decizi.Distruge toata carcasa aceea ,rupe-o cu un patent,vezi cum faci,ca sa ramana pe stutul acela filetat doar partea aceea din filtru care se infileteaza.Dupa care incerci sa desfiletezi stutul acela din blocul motor.Cauti doua piulite mai mari pe care le infiletezi,apoi le strangi intre ele,dupa care pui cheia pe piulita dinspre bloc si incerci sa desfiletezi.Asta ca sa nu strici filetul,pentru ca nu stiu daca se gasesc stuturile acelea separat.Pentru Daciile 13xx se gaseau.
Geox16v
Poti sa dai si cu spray rexona ca tot degeaba! Exista o cheie de la Hazet sau Drapper cu trei brate cu care se desface usor Fara cheia respectiva u cred ca reusesti decit prin distrugere!
klaus
Cheia cu brate care se autostrang pe filtru la care face referire Geox16v merge destul de greu (aluneca si deformeaza tabla in jurul picioarelor cheii) si pe un filtru intreg, d-apai pe unul facut varza... Insa se poate incerca cu prindere pe marginea ramasa.
Acolo trebuie "dezlipite" componentele lipite. Eu as incerca intai sa dau cu spray degripant si apoi cu apa calda, asa cum zice si Rion. Dupa care purces la lovire cu ciocanul prin intermediul unei dalti/surubelnita mecanica lunga. Daca nu e loc pe sus (ceea ce nu prea e) se poate incerca pe dedesubt (se da scutul jos).
neo1988
am incercat cu mai multe chei , inclusiv cu cea special conceputa pt logan , nu mai face priza calumea niciuna din cauza ca e prea distrus filtru. Am sa incerc
astazi cu apa calda si spray
Andy_ACS
1. fii atent sa nu strambi stutul ala cu filet (daca nu cumva l-ai strambat deja)
2. daca e blocat rau, incearca cu o daltita si un ciocan sa il deblochezi (lovesti in lateral, in sensul de deschidere. ATENTIE sa nu dai in sensul de strangere, te gandesti de 3 ori si actionezi o data)

Bafta!
bogdan_90
dar daca a fost infiletat stramb filtrul cand a fost schimbat?
neo1988
Ultima oara l-au schimbat cei de la Dacia Service
bogdan_90
si stim toti ce mecanici priceputi sunt pe la service-urile astea.
C@talin
ca in perioada garantiei mie odata nu mi la-u strans bine radmasa.gif de am emrs pana la dambovita asa cu el nimic in bord,cand cobor din masina mirosea a ceva ulei incins,ce naiba ridic capota,ma uit si vad niste ulei laga filtru,pun mana pe filtru si se misca voios pute-am sal desurubez cu mana laugh.gif .sa arda toti 243.gif mecanici
bogdan_90
cataline daca eram in locul tau ma duceam la ei si il puneam pe scut sa vada ca a cazut de tot. apoi faceam un scandal acolo de..........
aliuta2000
Am o intrebare ,"utila pentru initiatorul topicului", pentru cei care stiu sa raspunda .
1 Directia de strangere a filturului de ulei (e posibil sa fie filet pe stanga si sa il stranga in loc sa il desfaca)
2 Mecanicii din service de multe ori il strang foarte tare , Chiar din dacia vine foarte strans am auzit .
Inceraca cu rabdare sa dai tabla de protectie (cea care acopera galeria de evacuare jos pentru mai mult spatiu )si bafta multa
3 in carte scrie ca se strange cu mana, ca si la vechile dacii(acolo se strangea cu ajutorul unei curele de material textil , si nu permitea o strangere la un cuplu foarte mare )
neo1988
Filtrul se desface normal spre stanga , tabla de protectie este prinsa in 3 piulite care din cauza ruginei atunci cand am incercat sa le desfac l-i sau rotunjit colturile
C@talin
QUOTE(bogdan_90 @ 21 Aug 2008, 14:41)
cataline daca eram in locul tau ma duceam la ei si il puneam pe scut sa vada ca a cazut de tot. apoi faceam un scandal acolo de..........
*


ce sa ma mai duc ce sa mai,ca eram deja la dambovita.noroc ca aveam inca o sticla de ulei ramasa de la 2 schiburi de ulei se facuse 1 l ,si am pus-o paia.ca naveam de unde lua ulei altfel.cred ca a facut intentionat sa pierd uleiu ca si asa vazuse ca tot fac colectie icon_mrgreen.gif .bine ca nu patira nimic masina wub.gif
RIon
Ce ai reusit?
Cristi1980
mergi cu masina tractata la un service dacia daca nu reusesti sa scoti filtrul de ulei
danut81
Ai putea sa incerci cu o curea de ventilator (numai daca iti permite spatiul),o infasori de doua ori dupa filtru si tragi de ea in directia de desfacere a filtrului.In aceiasi situatie am fost si eu ,dar noroc ca eram in service ,au incercat aia diverse tipuri de chei si nu a mers, pana a venit unu cu o curea si i-a venit de hac.
Asi
As recomanda un feon cu aer cald.. dar tare am impresia ca nu e tocmai indicat (ulei + 400-500 de grade, nu e o combinatie foarte reusita, dar totusi nu e ulei de gatit sa explodeze)

In general la suruburile foarte stranse se poate aplica cu succes un feon cu aer cald (pe de o parte se dilata surubu incat nu mai e la fel de strans, pe de alta parte multe suruburi au o pasta pe filet pentru o strangere uniforma, etansare, etc.. acea pasta se topeste si elibereaza surubul.

Acum revenim la filtru.. filetul de la filtru nu are problemele unui surub buclucas (ruginit, prea strans, etc), ci ori a fost infiletat stramb (nu cred, ar fi curs, si ar fi fost un efort destul de mare sa infiletezi complet pe un filet stramb dar "maimuta" e puternica) ori garnitura aia de cauciuc a facut "priza" si ar trebui gadilata un pic cu apa calda, sau cu feonul amintit*

*feon "industrial" (heat gun), nu ala al nevestei/prietenei.
neo1988
Gata !!! Am reusit sa-l scot insfarsit. Am dat jos scutul acela de la galeria de evacuare , a trebuit sa dau si toata evacuarea jos pentru a putea avea acces mai bine la filtru .L-am desurubat lovind cu o dalta mica acolo unde este filtrul
ambutisat . Multumesc la toti pt. sfaturi . O sa pun si niste poze pentru a se vedea mai bine despre ce a fost vorba .

[attachmentid=1627467861][attachmentid=1627467861][attachmentid=1627467862]
[attachmentid=1627467865][attachmentid=1627467868][attachmentid=1627467869]
[attachmentid=1627467870]
boobybooby23
sal eu sunt mecanic la dacia in Roman si sincer nu am intalnit asa probleme dar daca e intepenit e de la garnitura,2 probleme:
-strans tare
-nu s-a pus ulei pe garnitura filtrului
oricum cu degripant nu rezolvi nimica fiindaca e vb de un loc unde este ulei din belsug (logic)
si stiu cum e treaba cu servisurile din orasele mari dar la Roman fiind un oras mic ne facem treaba ca la carte
77sky
Hmmm...
Oare cati stiu de ungerea garniturii de cauciuc a filtrului, inainte de montaj?
Iti zic eu...foarte putini wink.gif
Am vazut cum s-a dat jos un filtru...cu o cheie in cruce si cu o forta egala cu a prezoanelor de la roti. Inuman sa strangi in felul acela un biet filtru.
Ala se unge, se infileteaza manual si se mai strange putin, de "sigilare".
Dupa cativa km parcusi il verifici si basta. smile.gif
arycy
Care e directai de desfare a filtrului? stanga sau dreapta stand cu fata inspre motor?( multumesc)
bogdanelkva
Stanga,invers acelor de ceasornic.Scrie si in postul #31.
Ov
Eu pana acu' am strans filtru DOAR cu mana. N-am avut probleme (scurgeri) niciodata.
mstaniloiu
La Dacia Service Filaret la SupeRNova unui prieten, la fel au facut, cel mai probabil au pus filtrul fara sa il unga cu ulei... Cred ca trebuie sa dam galeria jos ...
Ov
Acu' vreo luna m-am chinuit 2 ore sa scot filtrul de la loganul (1.2) lui socra-miu. Mai e si pus intr-o pozitie imbecila. Pana la urma l-am gaurit cu surubelnita si asa am reusit sa-l desfac.
vasilenicusor
Si eu am fost nefericitul unui astfel de moment. Baietii de la service ( de la ultimul schimb - acum 5 luni) sigur nu au uns garnitura de cauciuc inainte de montare. Si dupa ce ca nu au uns-o, au strans atat de tare, ca buza filtrului era perfect lipita de chiuloasa.
Deci ma jur, 2 zile am lucrat, 3 chei rupte - trageam cu ambele maini de se ridica motoru'. Cheie cu lant - 2 bucati rupte, cheie cu banda de otel , rupta si aia, surubelnita bagata prin filtru - se taia filtru si nimik. Ultima gaselnita , cheie cu lant la vro 200 lei, de folosesc meseriasii la tevi. Cand am pus aia, o tura completa si se auzea cauciucul cum scartaia.
Traiasca mecanicii din service.!!!
Mentionez ca nu am avut cheie de filtru - gen ine ( ca tubulara) - dar si cu aia ma chinuiam.
Apa fierbinte nu a ajutat, mai mult decat ce face motorul nu cred ca poti face cu apa sau feon industrial.
Important este ca am reusit.
Toata intamplarea a fost la un logan 1.6 16v. Pentru a usura accesul, am scos protectia de la rampa de injectie - usor de scos, greu de pus la loc( ma incurca conductele de la servo si clima)
Asa ca , specificati la "destept" sa unga garnitura si sa nu sstranga ca la prezoane

P
x_dadu
Am trecut și eu printr-o pățanie deasta dar ulterior m-am dotat cu cheie pentru filtru să nu mă mai chinui. Ce am observat la ultimul scimb este că după utilizarea mașinii, deci motor cald, filtrul îl puteam desface chiar cu mîna deși în aceeași zi, dimineața la rece, nicio șansă. Deci ideea ar fi ca după ultimul drum cu mașina dinaintea schimbului de ulei ce va urma, să se slăbească filtrul atunci la cald, urmînd ca schimbul propriuzis să se facă după cîteva ore cînd va fi rece și uleiul decantat.
BLUE R 19
Buna ideea cu slabirea cand e cald, uleiul il scoti cand e cald, asa e mai fluid si curge mai bine, antrenand si mai bine impuritatile, de asta nu trebuie sa-l lasi la decantat.
mstaniloiu
Este ok cand e cald din punct de vedere al desfacerii filtrului si fluiditatii uleiului, dar oricum, nu imediat cand a fost oprit motorul, trebuie lasat macar 25-30 de minute - ca sa se scurga din zonele superioare.
nitoiviorel1
Salut.
Am trecut si eu prin aceasta problema si s-a lasat cu stricarea filetului stutului in care se insurubeaza filtrul.
Azi mi-a venit stutul dar am observat ca nu are nici un hexagon pe interior ca sa-l slabesc din blocul motor.
Stiti cumva in ce sens ar trebui slabit si ce cheie sa folosesc?
Detin o cheie cu reglaj tip mox dar m-am gandit sa intreb aici inainte sa fac alta prostie.
[attachmentid=1628081410]
einstein1984
nu poti pune 2 piulite pe el (poate daca tai partea de sus)? le strangi una fata de alta si-l scoti ca pe prezon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.