Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probrleme carburator.. cred
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rakloro
povestea a inceput acum cateva luni, cand "tata socru" ne-a dat DACIA din 98. dupa ce am bagat mai multi bani in reparatii, fata de cat mar fi costat sa cumpar una din bazar am constat ca tot nu merge bine.

setul motor a fost schimbat de maxim 10 15 mii de km.

la motor i-am schimbat:
-toate furtunele;
-apa smile.gif
-bujiile, fisele, capac delcou, platina si cateva plastice de sub capacul delco;
-bateria si clemele;
-jigleoare, cui pontou, garnitura de la carburator, sita de la intrarea in carburator si o mebrana din carburator;
-filtru de benzina;
-filtru de ulei si uleiul;
-filtru de aer;
-i-am luat aprindere electronica, dar inca nu am avut ocazia sa o montez;

nu imi amintesc sa mai fi facut ceva dar sa trecem la problema:

La turatii mici, cu motorul cald sau cu motorul rece smile.gif , sub 2500 turatii daca o accelerez "normal" sau daca o calc mai tare imi moare motorul, adica se ineaca. de vre-o saptamana m-am prins ca daca trag socul aceasta problema dispare.

am fost la vre-o 3 mecanici. au reglat-o, i-au schimbat ce am scris mai sus. totul degeaba.

am mai auzit de la un prieten ca ar terbui reglat carburatorul, dar nu stiu unde. iasi-ul nu o sa-l parasesc pt a repara dacia.

daca are cineva o idee, rog sa ma ajute aici tongue.gif
tixti
regleaza avansul. Roteste spre stanga sau spre dreapta pana cand iti toarce motorul rotund. Fa probe si regleaza in functie de cum iti merge. Presupun ca din avans trebuie sa fie. Si mi eimi facea odata asa si l-am dres din avans.
baranga
mai intai cauta,apoi daca nu gasesti deschizi alt topic!!!!!!!!!!!!!! cool.gif
rakloro
problema sigur nu e de la avans. a fost relgat de mai multe ori si nici un efect.

poate doar pompa de benzina daca o fi de vina, dar eu cred ca e de la carburator

am citit pe alte topicuri similare ca ar trebui curata carburatorul.

carburatorul l-am suflat la un service si prin metoda clasica si cu presiune. am reglat si surubul de la aer in toate pozitiile posibile si tot la fel a mers.

problema e ca la jigleorul de ralanti am si eu o saiba, tare as vrea sa scap de el.

de la pompa de benzina nu cred ca e pt ca totusi cand trag socul merge perfect.


daca se poate sa-mi spuna cineva pas cu pas cum sa curat carburatorul ala. ce garnitura ar mai trebui schimbata pt a scapa odata de problema.

ps: vreau sa traga bine.. sa nu raman cu ea in mijlocul intersectiei is mai ales sa consume PUTIN biggrin.gif

ps2: ar putea fi altceva de vina, in afara de carburator?
ag02cws
Eu cred ca trebuie schimbate garniturile de sub carburator, alea de la talpica. Vezi si la furtunul care vine de la galerie sa traga aer cand e motorul pornit. Daca nu, trebuie desfundat.
N-ar strica curatat carburatorul cu decarburor.
Mai poate fi de la servofrana. Verifica furtunul sa nu fie strangulat pe undeva.
gino73
Pai in primul rand incepe prin a corecta nivelul de benzina din CNC carburator.
Daca ai sa cauti atent pe forum ai sa gasesti. Si in al doilea rand nu te baza pe jigleoarele alea noi e posibil sa ai surprize.
SSilent
dupa cum a zis colegu, mai bine jicloare vechi decat pocnitori d-astea noi... din ce spui tu ma gandesc ca ar fi un amestec prea sarac in carburator... daca atunci cand tragi socu (deci teoretic imbogatesti amestecu) merge ok... inseamna ca mai mult ca sigur in regim de mers normal (fara soc) ai amestec sarac (prea mult aer+putina benzina)... deci mai umbla la reglaje la carb... si verifica atent sa nu traga aer fals pe undeva... pompa de sprit merge? scuipa bine in admisie sau imprastiat?
baranga
OFF_TOPIC : mai fratilor..... e al treilea topic in care se vorbeste despre aceasta problema;nu zic ca e ceva rau sa fii amabil sa raspunzi la o problema la care mai sunt deschise alte topicuri;dar am umplut forumul de topicuri inutile;fara suparare,mai cautati si voi cu functia search;stiu ca nu e prea exact dar asta e ;nu l-am facut eu forumul sau REGULAMENTUL;au fost vremuri cand nu aveam net acasa si ma duceam la sala de net si imi scoteam la imprimanta unele pagini ca sa rezolv unele probleme;aici pe daciaclub; va dau exemplul meu:de 6 luni de cand postez pe daciaclub am deschis 1 (unu) singur topic si ala la bursa;e imposibil sa nu gasesti ce cauti.

on-topic: am avut si eu problema ta cu carburatorul;am rezolvat-o dar probleme pot fi multiple:1) nivel mic in CNC(iei 2 spirale unul de 8 mm si unul de 14 mm si ii dai aceste cote plutitorului(le reglezi din linguete); excl.gif fara tigare sau creion sau la ochi excl.gif
cotele astea le faci fara garnitura dintre capac si corp;punand garnitura vei avea cota A=7mm si cota B=13mm(exact ca la carte)
2)aer fals si/sau neetansitati;schimbi toate garniturile de la carburator(cea dintre capac si corp o schimbi numai daca e deteriorata pt ca cele noi sunt foarte subtiri si nu merg decat la carburatoarele ce au corpul si capacul perfect plane(ma indoiesc ca ai);planeitate poti sa dai la un centru care reconditioneaza chiloase;dai fete plane la talpa;capac si corpul carburatorului;SCOTI jicloarele din el si din capac scoti tevustile acelea 2'apoi dai fete plane(atentie nu o sa-ti mai corespunda cotele de nivel;il faci mai mare cu 1 mm) daca nu ai posibilitatea la un centru de reconditionat chiluase faci tu lucrul asta pe o piatra de polizor mai mare imprimand o misacre circulara fetei pe care vrei sa o planezi;cand nu e planeitate intre capacul si corpul carburatorului pe acolo da benzina in exces pe care motorul o trage pe galerie si se ineaca( da in nas) si fumul are o culoare neagra;verifici si furtunul cu diuza sa nu fie crapat si duza sa fie corespunzatoare
3)jicloarele: ai grija ce jicloare pui;poti avea jiclorul de sprit(ciocul de papagal) partial infundat si de aici iar probleme;lasa combinatiile de jicloare(pui numai cum scrie la carte,ca nu ne imbogatim cu 1litru la 100 km si nu poti face o depasire calumea) sau jiclorul cu bila blocat sau cuiul poantou sa nu mai inchida(in cazul tau e singurul care nu l-ai schimbat)
4)pompa de benzina;e posibil sa nu iti bage debit suficient si masina sa consume mai mult decat primeste ; sau poti sa ai returul infundat si de aici iar probleme
5)avans reglat prost;cauta topicul reglare avans si urmareste indicatiile lui djasu2 unde explica foarte bine ce trebuie sa faci
6)carburator infundat;il desfaci complet ii scoti toate jicloarele;cuiul poanto plutitor membrana la pompa de sprit si il bagi intr-un bidon de 5 litrii taiat si il cureti cu o pensulica;cu el in bidonul de decarburol te duci la o vulcanizare si il suflii puternic;apoi inlocuiesti garnituri si il reglezi corespunzator:amestec(aerul),avans toate cu motorul CALD

mult succes si data viitoare mai folositi functia search.FARA SUPARARE tongue.gif
rakloro
cuiul pontou este schimbat. la cate lucruri am cumparat pe ala chiar l-am uitat.

am folosit functia search.. dar sunt mai n00b la mecanica, doar ce am mai vazut la tata smile.gif si as dori sa am un topic unde sa explic pas cu pas ceea ce fac.. in caz ca o sa stric ceva smile.gif ar mai fi motivul ca din 3 mecanici nici unul nu a reusit sa o repare.

in seara aceasta am lasat carburatorul la curatat si maine o sa incerc sa-l montez tongue.gif poate gasesc cu functia search exact cum se face :smile.gif)

ps: dupa ce imi rezolv problema topicul se poate sterge. eventual o sa fac un rezumat si se poate adauuga la un topic existent.

24 Aug 2008, 18:29:
dupa o munca asidua.. am curatat caburatoul si am reglat avansul dupa metoda descrisa pe forum

1. am citit ca pt reglat carburatorul trebyue invartit surubul care regleaza doza de aer la maxim si apoi eliberat 2 ture jumatate.

la mine e diferit pt a obtine rezultate cat de cat ok surubul are 2 3 ture din momentul in care il infiletez. consuma mai mult oare?

2. in momentul cand dau drumu 1 sfert de tura, maxum jumatate la jicleorul de ralanti creste turatia. nu pot sa inteleg de ce

3. in momentul cand o accelerez la turatii mici pt 1 secunda turatia scade putin sau se mentie la acelasi nivel se zguduie putin masina si apoi pleaca normal. are un fel de interziere smile.gif

masina se comporta mai bine acum dar problema a cam ramas. tot nu se accelereaza la turatii mici.

baranga
baga un alt jiclor da ralanti si refa reglajul la amestec a.i. cu motorul cald doar sa ii arati cheia;sa nu invarta motorul in greu(asta inseamna ca nu e avansata)asa cat de cat pe intelesul tau;sa-ti zic si eu ce am patit ieri noapte: se infundase jiclorul de ralanti;am dat sa il suflu si l-am scapat in scut blush.gif ;am pus altul dar mergea exact cum povestesti tu(cand o calcam brusc se ingenunchea apoi o lua ca din pusca)am refacut reglaje(noaptea 251.gif ) am incercat apoi cu altul,nimic mai rau ,lucra foarte rotund cu surubul de amestec aproape strans la maxim si dadea in nas rau daca acceleram brusc;scotea si fum negru la turatie mare
dimineata cu mintea limpede m-am apucat de treaba;am cerut la cineva un jiclor de ralanti si mi-a dat unu de 1300( e mai lung cu 1-1.5 mm);am reglat amestecul si doar ii arat cheia si o ia; 10561582.gif si nici nu mai dsa in nas deloc decat cat e rece dar f. putin si merge f.f.rotund motorasul meu 10561582.gif

si sa nu o iei in nume de rau ca ti-am zis ieri sa folosesti functia search nono.gif

aaaa....... si nu te mai lua dupa povesti dinastea ca strangi "aerul" la maxim pana da sa moara si apoi desfaci 2,5 ture si e ok.........povesti nemuritoareeeee
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.