llmihai
24 Aug 2008, 15:43
Salutare. Intrebare este ce rol are surubul de langa planetara?(cel de pe motor sa nu se inteleaga altceva) ce se intampla daca strang de el?
Multumesc.
nelu_1985
24 Aug 2008, 16:22
CriSTI68
24 Aug 2008, 16:25
aia iese din cutie, in fine nu am asa ceva pe planetare
se numeste "stift"
QUOTE(CriSTI68 @ 24 Aug 2008, 17:25)
in fine nu am asa ceva pe planetare
se numeste "stift"
Cine stie ce improvizatie are el acolo
CriSTI68
24 Aug 2008, 18:24
QUOTE(Minel @ 24 Aug 2008, 18:19)
Cine stie ce improvizatie are el acolo
nu cred ca are improvizatie, toate au stift-uri, mai putin eu
pe langa asta am si un motor 1.4 ciudat rau
QUOTE(CriSTI68 @ 24 Aug 2008, 19:24)
un motor 1.4 ciudat rau
Motoru' sau carburatorul ??
llmihai
27 Aug 2008, 08:51
Ma fratilor daca nu cunoasteti de ce vorbiti.Da, aveti dreptate ca planetara are treaba cu cutia, si stiu de stiftul acela care tine planetara.
Insa eu vorbesc despre surubul care e deasupra planetarei pe cutie si din cate am inteles eu acela se strange cica pentru a lua jocul in cutie la niste angrenaje.Dar ma intereseaza o explicatie ceva mai detaliata.
Multumesc.
ionut.tanase
27 Aug 2008, 08:53
Fa o poza si posteaz-o! Chiar ne-ai facut curiosi ....
Dupa amintirile mele (caci de mult n-am mai vazut CV de berlina) este asa: planetara intra pe un ax canelat. In CV, la capetele acestui ax se afla roata dintata conica planetara (pe care angreneaza satelitii). Lagarele ansamblului satelitilor sunt rulmenti conici, al caror joc se controleaza cu ajutorul unei piulite speciale concentrica cu planetara. Pe partea din afara a CV aceste piulite au aspectul unei rozete _in jurul_ intrarii planetarei. Parca rozetele sunt asigurate cu cite o clema tinuta de un surub "normal"
Prin reglarea acestor rozete (de ambele parti) se poate modifica alinierea rotii conice si a pinionului de atac. Cum insa alinierea angrenajelor conice (mai ales cum sunt cele de la diferential: hipoid cu dinti curbi) e o chestiune destul de delicata, eu le-as lasa in pace - daca nu ai motive serioase.
-----
Edit: in desenul atasat mai jos se observa clema cu surubul ei de prindere, rozeta si capatul canelat al arborelui rotii dintare planetare.
QUOTE(ionut.tanase @ 27 Aug 2008, 09:53)
Fa o poza si posteaz-o! Chiar ne-ai facut curiosi ....
Cred ca la asta se refera !!
llmihai
27 Aug 2008, 11:26
Da asta e.Multumesc mult.Dar tot nu am priceput ce rol are?in afara ca alinieaza rotiile conice si pinionul de atac.Mai pe romaneste cum se cunoaste la masina daca il strang sau il desfac.Ce modificari apar la masina.
Astept raspunsurile voastre.
Multumesc inca o data
Inca o data: surubul ala care tine clema nu are decit rolul sa tina clema de siguranta. Partea interesanta este rozeta din jurul planetarei, pe care sugerez s-o lasi in pace daca nu ai probleme cu diferentialul. Abia in acest context devine interesant si surubul, care prin intermediul clemei impiedica rozetele sa se miste.
Un angrenaj care nu e corect centrat poate produce una sau mai multe dintre: zgomote, pierderi de randament, uzuri accentuate, defectiuni (adica rupturi) ale danturii. Adica lucruri de care nu ai de loc nevoie.
llmihai
29 Aug 2008, 09:08
Da problema mea era ca axul care iese din cutie are joc in sus si in jos.Si de asta am intrebat vroiam sa stiu daca prin strangerea surubului se ia jocul?
Multumesc.
Daca nu ai alte probleme in afara de acest mic joc lasa totul asa! Se vede ca nu prea ai inteles, surubul ala cu cap de cheie de 13 nu are rol de reglaj... acesta facandu-se din "piulitele" cu filet exterior( ca dimensiuni: aprox 13-15 cm diametru, 1,5- 2 cm grosime, sunt din aluminiu)!
QUOTE(BZN @ 29 Aug 2008, 15:21)
cu filet exterior( ca dimensiuni: aprox 13-15 cm diametru,
Atat de mariiii
,hmmm
esti sigur ca ai scris bine ??
Eu cred ca-s ceva mai mici (asa din amintiri) - sa fie pe la 8 cm, dar nu asta e relevant.
Pentru a putea da un raspuns corect ne-ar trebui ori o reprezentare explodata detaliata a diferentialului, ori cineva care stie exact constructia, ori o documentatie buna.
Geox16v
29 Aug 2008, 16:57
Cum ai sesizat ca joaca pinionul planetar? Daca misti de planetara e posibil sa se amplifice jocul datorita jocului dintre pinionul planetar si planetara. Jocul poate sa apara intre pinionul planetar si carcasa diferentialului datorita unei saibe de textolit sau sa fie jocul diferentialului in carcasa cutiei care se regleza cu piuluta de alu de care se vorbea mai sus. Nu e recomandat incepatorilor deoarece de acolo se regleaza si distanta conica respectiv jocul intre pinionul de atac si coroana.
QUOTE(Minel @ 29 Aug 2008, 15:43)
Atat de mariiii
,hmmm
esti sigur ca ai scris bine ??
Foarte sigur!
Si acum daca tot am intrat, va spun: eu am ramas in drum din cauza stricarii filetului surubului M8(ala mic
), s-a slabit ,siguranta de tabla a cedat si piulita mare s-a desfiletat. Urmarea a fost deteriorarea rulmentului conic...din cate imi aduc aminte pe aceasta piulita este fixat inelul exterior al rulmentului, asa ca: "las-o xa ca merge asa"
,nu umbla acolo....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.