Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bobina de inductie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
doar_eu
Stimati colegi,

Incercand sa remediez o defectiune (nu-mi da scanteie la cilindrul 1) si citind siruri intregi de topicuri vs pareri ale mecanicilor am ramas cu cateva nelamuriri:

- daca bobina da scanteie la cindrul 4, iar la cilindrul 1 nu da, poate sa fie bobina defecta ? Daca da, care sunt potentialelel cauze ? Am inteles ca bobina este impartita pe perechi de cilindrii: 2-3, 1-4. Nu am inteles cum se poate sa dea scanteie pe un cilindru si pe omologul sau nu.
- nu am desfacut-o, este capsulata ? se poate incerca o reparatie ?
- cum pot sa "masor" cu un aparat de masura, ca sa vad daca e bobina dusa ?
- se potriveste o alta bobina (ex Dcaia Nova) ?

Multumesc.

PS: am verificat fisele si bujiile.
mvali
Uite aici un topic similar cum sa verifici bobina, fisele.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=73733&hl=
doar_eu
Ai dreptate, am vazut postul dar incepea diferit si nu am citit pana jos...
O sa incerc si asta !

PS: Era o intrebare fireasca a omului: Daca scanteia la 1 si 4 este data de aceasi bobina, se poate face o modificare in asa fel incat ambele fise sa plece de la pinul bun ? Adica momentul scanteii ar fi acelasi si la cilindrul 1 si la 4 ?
klaus
poate in bobina sunt de fapt 2 secundare pt 1 si pt 4, iar daca legi ambele fise pe acelasi secundar sa nu fie o scanteie mai slaba...
doar_eu
Gata am rezolvat.... in sensul ca am depistat problema. Este exact ca in topicul din link-ul de mai sus: bobina are o problem de izolatie si "scapa curnent". Cu alte cuvinte, suruburile care fixeaza bobina trec prin niste urechiuse care sunt metalice in interior si cu platic in exterior. Cumva in interiorul bobinei un contact este imperfect, o izolatie sarita si face contact direct, sau prin arc electric cu urechiusa metalica/surubul/ carcasa motorului. Astfel in loc ca circuitul sa se inchida prin arcul electric de la bujie, se inchide undeva inainte de fisa si la bujie nu mai da scanteie.

Cum se verifca: Asta in cazul in care sunteti siguri ca nu da scanteie dar fisele si bujiile sunt OK. Se desfac cele 3 suruburi cu o surubelnta stea, sau cu un inbus, se scot si se pune bobina intr-o parte, oricum, numai sa nu atinga urechiusele metalice alta parte metalica din masina. Pur si simplu o lasati asa si dati o cheie. Daca masina functioneaza normal, inseamna ca bobina "fura" curent. Singurul loc pe unde poate fi scurgerea fiind suruburile.

Posibila remediere. Probabil temporara: se da cu silicon si se astupa urechiusele metalice si nu se mai pune surub in partea corespunzatoare fisei care nu da scanteie. Mie mi-a functionat dupa ce am scos surubul. Acum bobina e siliconata toata si astept sa se usuce. O sa incerc sa izolez si surubul cu banda si silicon. Daca nu merge il scot cu totul.

Sper sa ajute mai departe,
Salutari.

<span class='edit'>26 Aug 2008, 22:31:</span>
Am incercat cu silicon in jurul urechii de prindere, pe peretii interiori ai urechii de prindere si pe surub. Apoi invelit surubul in banda. Nu tine, mai are scapari, dar masina merge relativ rotund. Noroc ca am montat-o noaptea si se vad scanteile cand rateaza. Acuma am umplut toata urechea cu silcon si o sa prind bobina doar intr-un surub. Cred ca daca o umpleam cu poxipol, chiar nu mai avea pe unde sa scape...

<span class='edit'>27 Aug 2008, 08:11:</span>
PS: ma gandesc ca pana la urma tot trebuie sa-mi cumpar una noua. Stie cineva daca se potrivesc si alte modele, pentru ca aia de origine e 3 milioane.
Mare dezamagire... era o piesa de anduranta. Cand eram trabantist am inceput sa ne plangem de bobine, la masinile care aveau peste 20 de ani ! Si nu la majoritatea .
mvali
Vezi ca asa mi'a facut si mie cand am izolat'o partial cu cauciuc pe acel surub dar la mine minunea a tinut 5 minute sad.gif ca s'a propagat scanteia prin alt loc.. s'a intins la celelalte suruburi.. ideea este sa poti izola metalic complet bobina de inductie si/sau sa poti astupa cumva crapaturile alea din bobina cu ceva.. sa ne zici si noua cum se comporta.
Bafta
doar_eu
Salutare din nou,

Deocamda merge, dar mi-e teama de drumuri lungi.

Stie cineva daca se potrivesc si alte modele de bobina? In Timisoara cea mai ieftina am gasit-o la 258 lei.

Multumesc.
doar_eu
Salutare din nou, am nevoie de o informatie urgenta, pls

Am cumparat o bobina Bosch iar mufa nu se potriveste. Am rugat pe un prieten care lucreaza la piese auto (din pacate nu de Dacia) sa ma ajute si mi-a spus ca bobina Bosch similara cu Sagemul original este cea cu codul: F000ZS0221 si ca mufa trebuie sa fie identica.
Eu am cumparat cod: 0221503407. Poate sa-mi spuna civa care a cumparat Bosch daca mufa era identica ? Am mai vazut un model de Sagem care era cu fisele incluse. Asa este bobina Sagem originala ? Stie cineva codurile corecte pentru diferiti producatori ?

PS: bobina veche merge in continuare, dar nu poti sti cand se strapunge prin alta parte...
mvali
Decat sa incerci sa potrivesti mufa mai bine mergi la magazinul de unde ai luat-o si cere sa i'ti dea una cu acel cod sau un Sagem cum este cea originala. Vezi ca trebuie sa se potriveasca si mufa si suruburile de prindere.

Nu de alta dar este pacat sa pierzi garantia.
djasu82
Cumparati bobina de logan e identica cu cea de nova dar genereaza tensiuni mai mari plus ca nu te mai lasa in drum .Si eu am avut necazuri 3 bobine am schimbat pana cand mi-a spus un amic care lucreaza la un service monteaza-ti o bobina de logan si scapi de dureri si uite ca am 2 ani de cand merg cu asa ceva.
SYL
@djasu82 cred ca ai vrut sa spui ca bobina de Logan e identica cu cea de SuperNova, in niciun caz nu e identica cu cea de Nova !
djasu82
Nu e identica din alte puncte de vedere dar la alimentare si prindere e la fel ca infatisare difera.
variable_dynamics
QUOTE
poate in bobina sunt de fapt 2 secundare pt 1 si pt 4, iar daca legi ambele fise pe acelasi secundar sa nu fie o scanteie mai slaba...

Cu tot respectul, imi permit sa aduc cateva completari/corectari:
In modulul de aprindere statica(adica "bobina" de aprindere) atat la Dacia Nova cat si la Dacia SuperNova, sunt doua transformatoare ridicatoare de tensiune. Explic in principiu, nedetaliind schema interna a ansamblului de aprindere.
Doua trafo = 2 infasurari primare si 2 infasurari secundare. Infasurarile primare au un terminal comun(conectat la 12V c.c. printr-un releu comandat de UCE Injectie) si celelalte 2 terminale pentru comanda( care se face cu masa electrica de catre UCE injectie pe pinii 1(pentru cilindrii 2 si 3) respectiv pinul 32(pentru cilindrii 1 si 4)

QUOTE
PS: Era o intrebare fireasca a omului: Daca scanteia la 1 si 4 este data de aceasi bobina, se poate face o modificare in asa fel incat ambele fise sa plece de la pinul bun ? Adica momentul scanteii ar fi acelasi si la cilindrul 1 si la 4 ?

Nu, momentul scanteii n-ar mai veni in veci(decat scanteie cauzata de deteriorarea izolatiei bobinei,poate) De ce?
Pai secundarele sunt "circuit deschis"(adica "in gol") in lipsa potentialului de comanda din primar(vezi desen). Cand primarul este alimentat, circuitul secundar se inchide prin masa electrica(bujii) provocand arcul electric(scanteia) de aprindere si cea auxiliara.
Atasez o schema de principiu a ansamblului in discutie.
[attachmentid=1627470314]
Astfel, pentru pistoanele la compresie(pistonul 4,sa zicem), bobina va furniza bujiei cilindrului 4 o scanteie de aprindere(aprox. 20 kV) iar pentru pistoanele aflate la evacuare(sa consideram pistonul 1)cilindrii respectivi vor primi scanteie auxiliara(aprox 300V) care are polaritate INVERSA fata de scanteia de aprindere. Acest lucru se intampla simultan(evident): cand cilindrul 4 primeste scanteie de aprindere cilindrul 1 primeste scanteie auxiliara si vice-versa. In acelasi mod se intampla lucrurile si la cilindrii 3 si 2.
Deci, de-ar fi sa legam in paralel fisele de la 1 si 4....circuitul secundarului NU s-ar mai inchide... nu ar mai exista nici scanteie principala nici auxiliara.
Daca izolatia este compromisa, sa presupunem ca circuitul se inchide totusi prin suportul de prindere(din metal) al bobinei, deci cilindrul la evacuare va primi scanteie de potential mai mare decat trebuie iar cilindrul la compresie va primi scanteie de doar jumatate de potentialul normal. Concluzia e evidenta, zic eu...
Fara sa folosesc termeni tehnici(pentru simplitate) o sa mentionez posibile situatii de defect:
1)bobina secundar cu spire in scurt-circuit(se intampla mai rar dar este posibil): Scade rezistenta electrica a secundarului. Scanteie va fi atat cat mai rezista(nu prea mult) secundarul la regimul anormal de functionare(se va distruge).
2)Bobina secundar intrerupta:nu se inchide circuitul electric al secundarului(lipseste scanteia, evident atat cea de aprindere cat si cea auxiliara)
3)Izolatie deteriorata secundar: secundarul ”fura” scanteie( potentialul scanteii scade, se produce scanteie si prin alta parte decat pe la bujii - cazul de fata)
4)Bobina primar in scurt-circuit: UCE sesizeaza scaderea rezistentei electrice a primarului si:
- nu da comanda etajelor de putere care comanda bobina.
- intrerupe alimentarea modulului de aprindere(+12V) deci si alimentarea organelor de injectie.
- memoreaza defect in memoria UCE injectie.
5)Bobina primar intrerupta: UCE sesizeaza “lipsa rezistenta in circuitul de comanda” si:
- nu da comanda etajelor de putere care comanda bobina.
- intrerupe alimentarea modulului de aprindere(+12V) deci si alimentarea organelor de injectie.
- memoreaza defect in memoria UCE injectie.

QUOTE
QUOTE
@djasu82 cred ca ai vrut sa spui ca bobina de Logan e identica cu cea de SuperNova, in niciun caz nu e identica cu cea de Nova !

Nu e identica din alte puncte de vedere dar la alimentare si prindere e la fel ca infatisare difera.

Gresit! este diferenta intre potentialele scanteilor! Bobina Bosch(pentru injectia Mono-Motronic) furnizeaza potentiale ale scanteii DIFERITE de cele furnizate de bobina Sagem. Exista o legatura intre potentialele scanteilor si distanta dintre electrozii bujiilor...si legatura cu regimul termic al bujiilor.
Distanta electrozilor la bujiile motorului E7J este de 0,9 mm iar la bujiile motoarelor Sierra echipate cu injectie monopunct Bosch este de 0,8 mm.
In alta ordine de idei, zici tu ca mufele si dispunerea pinilor in ele se potrivesc?
Ia uite ce zice coforumistul doar_eu:
QUOTE
Am cumparat o bobina Bosch iar mufa nu se potriveste.
El cumparase bobina Bosch de Nova! Cum o fi "la fel" daca nu se potriveste mufa.....mister total
Documenteaza-te inainte sa postezi si nu mai dezinforma!

Imi cer scuze pentru lungimea postului.
Numai bine.
djasu82
E uite ca la mine imi functioneaza de 2 ani cu bobina loat de pe un logan 1.4. Si nu e dezinformare in fine fiecare face cum doreste oricum dai mereu aiurea beni pe unele bobine care nu merita.
Ce-mi plac unii citesc din carti si spun cu acelasi cuvinte pe care scriitori le-au scris. Mufa se schimba si cu asta basta si scapi definitiv de dureri.
variable_dynamics
Cer scuze moderatorilor pentru off-topic, insa consider cele de mai jos o paranteza necesara.
OFF-TOPIC
QUOTE
Ce-mi plac unii citesc din carti si spun cu acelasi cuvinte pe care scriitori le-au scris
Norocul nostru ca nu le-au scris cititorii....
Cred ca voiai sa insinuezi ca as CITA din carti. Ca de citit...s-ar putea sa te socheze,insa unii indivizi chiar mai citesc si carti...ba chiar mai si retin una-alta din ele.Daca tu n-ai mai intalnit asemenea exprimare decat in carti.....asta e problema ta,stimabile! Exprimarea mea este dictata de modul de gandire(sistematizata si in detaliu) deoarece pe langa altele, mi-o cere meseria.
Daca si tu gandesti la fel cum te exprimi(si cred ca asa faci)....no comment, stimabile!
Ca fapt divers, ai mai facut insinuari si in trecut in ceea ce priveste experienta mea practica...nu cred ca e cazul sa mai faci astfel de "speculatii". Putin respect, te rog. Te sfatuiesc sa iti tii parerile pentru tine! Nu trebuie sa ma justific sau sa dovedesc nimanui nimic. Eu te-am corectat la o problema pur tehnica iar tu...ai raspuns exact ce si cat te-a dus mintea....

ON-TOPIC:
QUOTE
uite ca la mine imi functioneaza de 2 ani cu bobina loat de pe un logan 1.4.
. Ce masina iti functioneaza stimabile cu bobina de Logan? SuperNova pe care o ai,da? Sau o fi Opelul CDTi echipat cu bujii si aprindere de Logan. Cum e? Ia, "lumineaza-ne" tu!
Despre ce bobina vorbeam eu mai sus? Despre aceeasi bobina Bosch(de NOVA) si NU Sagem(de SuperNova) de care ne aburesti tu ca i-ar merge schimbata mufa?!?!!?
QUOTE
Mufa se schimba si cu asta basta si scapi definitiv de dureri.
De dureri de "intelect" poate.....
Probabil voiai sa zici(iar tampenie) ca se schimba schimba mufa cablajului de comanda a bobinei...oricum, gratie exprimarii tale de o perfectiune absoluta, s-a inteles....nimic. Schimband mufa nu rezolvi problema, nu pricepi?

Nu stiu si nici nu ma intereseaza ce ai inteles tu sau ce parere ai tu de exprimarea mea insa eu te-am corectat la afirmatia:
QUOTE
"Cumparati bobina de logan e identica cu cea de nova"
iar tu imi raspunzi ca SUPERNOVA ta merge
QUOTE
de 2 ani cu bobina loat de pe un logan 1.4

Tu chiar nu observi ca nu exista nici un pic de coerenta, coeziune in gandirea ta si nici picior de corectitudine gramaticala, punctuatie,etc in exprimarea ta?

Pentru cine vrea sa ma creada pe cuvant, modulul de aprindere statica de NOVA nu este compatibil cu cel de SuperNova! Cele mai semnificative diferente le-am mentionat in postul de mai sus.
Sunt constient ca risc sa fiu penalizat de moderatori(warn) pentru off-topic si imi asum acest risc. Daca userul djasu82 si-ar fi exprimat parerile personale pe Mesageria Privata, nici nu s-ar fi ajuns aici...insa deh....
In consecinta,este ultimul meu post pe acest topic.

Numai bine.
Geru
@Doareu: Daca nu ti-ai rezolvat problema intre timp, iti dau eu o bobina de DSN, originala, fara probleme, in 140 ron + posta. Tel. 0723.187169
Am si un topic pe piese auto DSN,
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1522106
doar_eu
Multumesc pentru informatii. Trecand peste usoarele obstructionari, totusi sunt informatii bune mai sus.
Intre timp mi-am schimbat bobina, cu alta bosch, cu codul bun. Are pe corpul bobinei o mufa mai mica, dar are un adaptor cu mufa identica impreuna cu bobina.

Pentru cine va mai avea probleme, hai sa rezumam ca deja e pe aratura topicul.

1. Codurile pentru bobinele de SN sunt:
Modelul Sagem: 2526 151A
Modelul Bosch: F000ZS0 221

2. Daca aveti un piston la care nu se da scanteie din cauza bobinei (sa fiti siguri) atunci nu se pot lega fisele a doua pistoane la acelasi pin 1 cu 4, sau 2 cu 3, explicatia mai sus.

3. Cand cumparam orice piesa, ar fi bine sa rugam personalul de la piese auto sa ne spuna- ce echivalente sunt cu piesele de origine. Adica codului de Renault, ce alt cod ii corespunde ?

Ca parere personala: nu cred ca piesele de origine sunt mai bune. Orice piesa de schimb pentru masini care nu se mai fabrica, se face in conditii calitative mai slabe decat atunci cand erau in serie. Masinile care se fac in prezent, primesc piese de la furnizori si sunt verificate la sange de client. De la piesa, pana la linia de productie a furnizorului. Cand modelul respectiv nu se mai face, asamblatorul de masini nu mai face verificari, pt ca piesele sunt comandate de magazine si service-uri, furnizorul putand sa le faca "pe genunchi". Adica nimeni nu isi tine o linie de productie activa, la standardele initiale, pentru cateva sute de piese pe an. De aceea multi dintre voi v-ati mirat de ce piesele second (unele) sunt mai bune decat piesele noi. Sunt facute in conditii de serie !
Bineinteles cand este vorba de piese electronice... eu as merge pe ceva nou. Dar nu neaparat de origine.
BoR
De ceva timp,dupa pornirea motorului la rece la relanti merge in 3 cam un minut,iar dupa ce se incalzeste apare un tremurat.La semafor de multe ori am tendinta sa tin motorul putin accelerat.In mers trage bine,fara intreruperi.
Am curatat injectoare(metoda alinrehau),corp clapeta,mpp,senzor turatie,schimbat bujii-se comporta la fel.Am demontat bobina si pe partea unde se aseaza pe blocul motor are crapaturi-pe margini.Am umplut cu poxipol crapaturile.Am invelit bobina cu o punga sa nu mai vina in contact cu blocul motor si mergea parca mai rau.Cand am introdus suruburile bobinei-cu motorul pornit am observat mici descarcari inre urechile de prindere si suruburi.
Mentionez ca la bujii am scanteie mai slaba la 1 si 2-am pus pe seama fiselor mai lungi.
Oare bobina sa fie motivul problemelor de la relanti sau sa caut si in alta parte?,Multumesc.
djasu82
Bobina de inductie trebuie sa faca contact cu carcasa motorului riscul e sa arzi finali de la aprindere.
BoR
Ok,am inteles.Dar ce se intampla concret atunci cand carcasa bobinei este fisurata?Se face scurt?Eu asta am gandit cand am vazut mici scantei la suruburile de prindere.Faptul ca am acoperit fisurile cu poxipol are vreun efect?
djasu82
de obicei o bobina fisurata trebuie masurata sa vezi daca mai are bobina continuitate si rezistenta si vazut pe unde are pierderi de energie . Pierderile de energie se pot manifesta prin scantei atunci cand o infasurare secundara se intrerupta iar in loc sa alimenteze bujia cu scanteie ea e pierduta prin carcasa. De obicei bobina nu trebuiue sa arunce scanteie spre carcasa.
dany_def
salutare ...am avut si eu o problema asemanatoare ..numai ca la cilindrul 3 ....am procedat dupa cum m-am informat mai sus ....si anume ..desfacut bobina ,suspendat sa nu dea la masa ,pornit motor ...rezultatul ..nici o schimbare ...nr3 nici macar o mica scanteie la masa ..asa ca am cumparat una noua 240ron am schimbat-o si acu preteaza cum tre motorul.
( la mine e vb de un clio din 2000 ,1,4....8v )
toate cele bune !
capu14rox
se potriveste bobina de la logan la supernova(la prindere si mufa si la ce mai face ea acolo), banuiesc ca diferenta mare la motoarele de 1.4 nu este?stima
serviccom
djasu zice ca merge pusa si pe SN, sa intre sa confirme el, e vorba de potrivirea conectorului, ca in rest e la fel.
djasu82
mere foarte bine si scanteia e mai buna cu toate ca o sa apara alti ca nustiu ce nustiu cum dar am probat si arunca la o distanta mai mare scanteia cu cel putin 0,4cm.
Motoarele de sn primele erau echipate cu bobine tot in genul loganului dar ca avea conectorul pe care il avem noi iar scanteia era mai puternica ... consum mai mic se infige mai bine.
Bobina obosita trage precum un magar sau cele care au in secundar 7k.
Apropo daca luati de la dezmembrari bobine de logan taiati si conectorul (mufa mama) de la bobina .
Mufa mama de la bobina de logan o prindeti pe firele de la sn fara sa-i taiati conectorul de la bobina de sn ... nu se stie cand te lasa si daca nu gasesti bobina de sn cuplezi mufa de logan sau invers.
capu14rox
tot nu am inteles pana la uram se potriveste mufa de la bobina de logan la SN fara nici un fel de modificare.stiam
serviccom
Eu am inteles ca nu se potriveste, la logan e alt conector.
djasu82
da e alta cheie alt conector la logan atata tot.
razvanamza
probabil la nova (sau primele supernove) potriveste bine aia de clio 1 1.4 sau 1.2 8v. mufa pare identice da' nu-i. am gasit bobina magnetti marelli pentru clio 1.4 (deci si logan si supernova). pana acum multumit, urmeaza drum lung la exterior...)
renaultlag2
buna seara
am un prieten cu o super nova,2002, si are o problema:bobina de inductie ii da scanteie pe 1 si 4 ,dar pe 2 si 3 nu da,a probat alta bobina si tot asa a pus bobina pe alta masina si functioneaza,firele care vin din calculator sunt ok.poate sa fie din calculator?????
vasi8
salut.am si eu o intrebare.Am observat ca pe fisa care pleaca de la bobina de inductie la delco e pus un cablu intepat in fisa si izolat cu banda,de la ce poate fi firul acela?asa trebuie sau e vreo improvizatie?
Crap
Cred ca o poza ne-ar ajuta..., din cate stiu eu SUPER NOVA nu are delco
Area.51
QUOTE(djasu82 @ 14 Sep 2009, 19:43)
Bobina de inductie trebuie sa faca contact cu carcasa motorului riscul e sa arzi finali de la aprindere.
*


Bună ziua!
Posesor de Logan 1.6, 8v, an producție 2011. M-a pus puțin pe gânduri afirmația userului citat.
Azi am aschimbat bobina de inducție în reprezentanță. Spre deosebire de cea defectă (cod piesă 2526151A) care atingea motorul, asta nouă (cod piesă 2243361R), fiind dreaptă pe partea dinspre motor, nu îl mai atinge. Este cam la 1 cm depărtare.
Pot fi probleme sau astea nu mai au nevoie de contact cu motorul?

user123

Nu este problema, am avut si eu asa ceva si nu sa ars nimic

Dimpotriva, este mai bine, nu se supraincinge si nu mai crapa asa repede
Area.51
Ok. Merci. Mă luase cu frică.
dragnea crinu
Buna seara

Va rog sa-mi explicati,in cazul motorului de supernova,cine ii spune calculatorului cand fiecare piston este la compresie,ca sa primeasca scanteie?
Va intreb fiindca la cilindrul 3,desi apare scanteia, bujia este uda,si scoaterea fisei nu se simte in functionarea motorului.Injectorul este bun,verificat .bujia am inlocuit-o cu una buna .Bobina am pus-o pe un logan si functioneaza bine.Cu bobina de la logan masina mea tot in 3 merge.
Am facut si diagnoza computerizata si nu s-a gasit nici o cauza.
Trag concluzia ca pentru cilindrul trei momentul aprinderii se da eronat.
Va multumesc
user123


Din ce scrii tu, singura concluzie este ca fisa cilindrului 3 este intrerupta- trebuie sa o verifici

Referitor la intrebarea ta cu "spusul calculatorului", raspunsul este : senzorul de pe volanta

La tine insa nu este senzorul stricat, sau nu inca, ar fi avut alte simptome daca era de la el


Deci verifica fisele( nu numai 3)- sau schimba fisa 3 cu fisa 4 si pariez ca problema se muta pe cilindrul 4 - asta e cea mai buna verificare pt lenesi

Daca vrei, poti sa o masori cu un multimetru, ii vezi rezistenta inclusiv miscand de capete, faci o inspectie vizuala sa nu fie arsa, strapunsa....noaptea poti observa daca scapa scanteie sau poti provoca acest lucru etc etc etc....metode sunt destule, am scris prea mult
Alentin
Salut.... O întrebare am o cunoștință care are un Logan 1.6 identic cu al meu și are mufa rupta și lipita, am încercat sa schimbam mufa dar nu mai știm cum sa o legam, mufa are 4 litere A, B, C, D firele din cablaj au 3 culori verde, alb și un crem știu ca verde este alimentarea și vine la C dar nu mai știm cum vin cele doua culori la A sau B

19 Aug 2019, 20:57:
Am înlocuit mufa veche care nu este de calitate și nu am luat seama, am crezut ca sunt aceleași culori dar uitându-ne mai bine difera puțin crem și alb
bygy007
iei si masori C+, A pin 32 calculator injectie , pin B pin 1 calculator injectie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.