QUOTE
poate in bobina sunt de fapt 2 secundare pt 1 si pt 4, iar daca legi ambele fise pe acelasi secundar sa nu fie o scanteie mai slaba...
Cu tot respectul, imi permit sa aduc cateva completari/corectari:
In modulul de aprindere statica(adica "bobina" de aprindere) atat la Dacia Nova cat si la Dacia SuperNova, sunt doua transformatoare ridicatoare de tensiune. Explic in principiu, nedetaliind schema interna a ansamblului de aprindere.
Doua trafo = 2 infasurari primare si 2 infasurari secundare. Infasurarile primare au un terminal comun(conectat la 12V c.c. printr-un releu comandat de UCE Injectie) si celelalte 2 terminale pentru comanda( care se face cu masa electrica de catre UCE injectie pe pinii 1(pentru cilindrii 2 si 3) respectiv pinul 32(pentru cilindrii 1 si 4)
QUOTE
PS: Era o intrebare fireasca a omului: Daca scanteia la 1 si 4 este data de aceasi bobina, se poate face o modificare in asa fel incat ambele fise sa plece de la pinul bun ? Adica momentul scanteii ar fi acelasi si la cilindrul 1 si la 4 ?
Nu, momentul scanteii n-ar mai veni in veci(decat scanteie cauzata de deteriorarea izolatiei bobinei,poate) De ce?
Pai secundarele sunt "circuit deschis"(adica "in gol") in lipsa potentialului de comanda din primar(vezi desen). Cand primarul este alimentat, circuitul secundar se inchide prin masa electrica(bujii) provocand arcul electric(scanteia) de aprindere si cea auxiliara.
Atasez o schema de principiu a ansamblului in discutie.
[attachmentid=1627470314]
Astfel, pentru pistoanele la compresie(pistonul 4,sa zicem), bobina va furniza bujiei cilindrului 4 o scanteie de aprindere(aprox. 20 kV) iar pentru pistoanele aflate la evacuare(sa consideram pistonul 1)cilindrii respectivi vor primi scanteie auxiliara(aprox 300V) care are polaritate INVERSA fata de scanteia de aprindere. Acest lucru se intampla simultan(evident): cand cilindrul 4 primeste scanteie de aprindere cilindrul 1 primeste scanteie auxiliara si vice-versa. In acelasi mod se intampla lucrurile si la cilindrii 3 si 2.
Deci, de-ar fi sa legam in paralel fisele de la 1 si 4....circuitul secundarului NU s-ar mai inchide... nu ar mai exista nici scanteie principala nici auxiliara.
Daca izolatia este compromisa, sa presupunem ca circuitul se inchide totusi prin suportul de prindere(din metal) al bobinei, deci cilindrul la evacuare va primi scanteie de potential mai mare decat trebuie iar cilindrul la compresie va primi scanteie de doar jumatate de potentialul normal. Concluzia e evidenta, zic eu...
Fara sa folosesc termeni tehnici(pentru simplitate) o sa mentionez posibile situatii de defect:
1)bobina secundar cu spire in scurt-circuit(se intampla mai rar dar este posibil): Scade rezistenta electrica a secundarului. Scanteie va fi atat cat mai rezista(nu prea mult) secundarul la regimul anormal de functionare(se va distruge).
2)Bobina secundar intrerupta:nu se inchide circuitul electric al secundarului(lipseste scanteia, evident atat cea de aprindere cat si cea auxiliara)
3)Izolatie deteriorata secundar: secundarul ”fura” scanteie( potentialul scanteii scade, se produce scanteie si prin alta parte decat pe la bujii - cazul de fata)
4)Bobina primar in scurt-circuit: UCE sesizeaza scaderea rezistentei electrice a primarului si:
- nu da comanda etajelor de putere care comanda bobina.
- intrerupe alimentarea modulului de aprindere(+12V) deci si alimentarea organelor de injectie.
- memoreaza defect in memoria UCE injectie.
5)Bobina primar intrerupta: UCE sesizeaza “lipsa rezistenta in circuitul de comanda” si:
- nu da comanda etajelor de putere care comanda bobina.
- intrerupe alimentarea modulului de aprindere(+12V) deci si alimentarea organelor de injectie.
- memoreaza defect in memoria UCE injectie.
QUOTE
QUOTE
@djasu82 cred ca ai vrut sa spui ca bobina de Logan e identica cu cea de SuperNova, in niciun caz nu e identica cu cea de Nova !
Nu e identica din alte puncte de vedere dar
la alimentare si prindere
e la fel ca infatisare difera.
Gresit! este diferenta intre potentialele scanteilor! Bobina Bosch(pentru injectia Mono-Motronic) furnizeaza potentiale ale scanteii DIFERITE de cele furnizate de bobina Sagem. Exista o legatura intre potentialele scanteilor si distanta dintre electrozii bujiilor...si legatura cu regimul termic al bujiilor.
Distanta electrozilor la bujiile motorului E7J este de 0,9 mm iar la bujiile motoarelor Sierra echipate cu injectie monopunct Bosch este de 0,8 mm.
In alta ordine de idei, zici tu ca mufele si dispunerea pinilor in ele se potrivesc?
Ia uite ce zice coforumistul doar_eu:
QUOTE
Am cumparat o bobina Bosch iar mufa nu se potriveste.
El cumparase bobina Bosch de Nova! Cum o fi "la fel" daca nu se potriveste mufa.....mister total
Documenteaza-te inainte sa postezi si nu mai dezinforma!
Imi cer scuze pentru lungimea postului.
Numai bine.