nu se rastoarna stai linistit, ca era plin de Loganuri rasturnate pana acum, ca iei curbele mai cumpatat e alta poveste, fara bara inclinatia masinii tinde sa creasca..daca-l conduci cum e facut sa fie condus un Logan/Sandero poate nici nu vei observa lipsa.
ydaniel
7 Apr 2010, 18:21
Mariuse ai perfecta dreptate.
Bara stabilizatoare se poate monta dupa cu cheltuieli mici,dar mie mi se pare aiurea sa nu mai o monteze.
EUGEN2008
8 Apr 2010, 13:14
nu prea se simte nici o diferenta atata timp cat drumul e asfaltat , singura diferenta e mersul pe drum de tara accidentat sau cu gropi foarte multe; in momentul cand treci prin denivelare incep sa se auda batai de la arcuri - talere din cauza "delay-ului" daca pot sa-i spun asa cauzat de lipsa barii de torsiune. La cele cu bara de torsiune in momentul cand roata are tendinta sa se desprinda si sa revina pe sol bara de torsiune mentine suspensia mai comprmata si clancanelile sunt mai reduse. Atata tot!
C.Florin_Roman
21 Apr 2010, 09:19
aleXpeed
23 Jun 2010, 19:25
Bara stabilizatoare de Pick-Up, MCV in 7 locuri sau VAN este mai groasa decat cea normala.
ydaniel
24 Jun 2010, 13:08
cu cAT e mai groasa?
Dupa seria de caroserie de la masina lui Dsign si dupa seria de caroserie de la un pick-up mi-a rezultat din program aceeasi bara stabilizatoare, respectiv acelasi cod: 60 01 549 311 Aici care o mai fi regula de echipare?
sobolan
26 Aug 2011, 21:48
QUOTE(EUGEN2008 @ 8 Apr 2010, 14:14)
nu prea se simte nici o diferenta atata timp cat drumul e asfaltat , singura diferenta e mersul pe drum de tara accidentat sau cu gropi foarte multe.....
ai uitat de viraje stranse la viteze mari si mai ales pe drumuri denivelate...rupe din aderenta
in fine....bara aia e sfanta si are rolul ei bine definit....la sandel se schimba bratele fata(cu alea de lgn cu gaurile alea ptr bieleta,daca nu ma insel)+bara antiruliu+bielete+bucsi si bride+suruburi de 8,doua la numar daca nu ma insel !
Harlequin
4 Nov 2011, 22:33
sobolan are dreptate deplina!
Si eu am un Logan din 2008 versiunea Laureat si nu are bara de torsiune. La asfalt se tine bine, dar pe denivelari au aparut zgomote in suspensie. Bineinteles ca am scris la VC si primit exact acelasi raspuns (textual acelasi). Ce ma enerveaza cumplit e faptul ca un vecin a cumparat o masina identica, in vara lui 2009 si ia ghiciti... ARE BARA DE TORSIUNE!
M-am interesat la reprezentanta (Darex-auto, eu sunt din Suceava) si mi-au dat pretul estimativ de montare a acestei nenorocite de bare:
-bara de torsiune (piesa de origine) + bielete + bride + bucse + suruburi + manopera = 1050 RON (bara e in valoare de 470 RON)
Masinile au bara stabilizatoare si in functie de motorizare (pare o tampenie dar asta e situatia la dacia) poate de aia vecinul are si tu nu.
Acum ceva timp am pus bara stabi de utilitara pe berlina mea. Am masurat comparativ la vremea respectiva si bara de utilitara era mai groasa clar.
Nu ma intreati ce diferente am simtit pentru ca am facut modificarea asta impreuna cu altele.
Logan Preferance fabricat in 2004 cu motor 1.6 a avut bara stabi
iulian'71
13 Nov 2011, 15:58
Si ambiance a avut. Stiu ca doar cel de "5000 de euro" nu a avut cu siguranta. Multi care s-au mai uitat sub Logan sau Sandero se asteapta sa vada si bieletele care se gaseau la 1300 si nu au vazut prinderea barei pe bascula.
13 Nov 2011, 16:16:QUOTE(Harlequin @ 4 Nov 2011, 22:33)
sobolan are dreptate deplina!
Si eu am un Logan din 2008 versiunea Laureat si nu are bara de torsiune. La asfalt se tine bine, dar pe denivelari au aparut zgomote in suspensie. Bineinteles ca am scris la VC si primit exact acelasi raspuns (textual acelasi). Ce ma enerveaza cumplit e faptul ca un vecin a cumparat o masina identica, in vara lui 2009 si ia ghiciti... ARE BARA DE TORSIUNE!
M-am interesat la reprezentanta (Darex-auto, eu sunt din Suceava) si mi-au dat pretul estimativ de montare a acestei nenorocite de bare:
-bara de torsiune (piesa de origine) + bielete + bride + bucse + suruburi + manopera = 1050 RON (bara e in valoare de 470 RON)
Bara de torsiune are rolul arcului si in acelasi timp si pe cel al barei stabilizatoare. De exemplu Oltcitul avea suspensia cu bare de torsiune, la fel si Renault 16. La Oltcit nu era bara stabilizatoare, dar pe sosea era mult mai stabila decat D 1300, in schimb la R 16 aceasta se afla montata la puntea fata. La Logan, Sandero, D 1300 etc. sunt bare stabilizatoare care fac o legatura intre semipunti si care au doua puncte de sprijin pe caroserie. Si revin la ceea ce a scris bobo77, caci functie de motorizare si echipare aceasta se monteaza sau nu, din ce considerente unele au sau nu pe acelasi nivel de echipare doar fabricantul poate da un raspuns.
Economie, ring the bell ?
GABONE77
17 Nov 2011, 21:39
si pana la urma cum e? de ex eu la sandero laureate 1.6 produsa in 2009 am sau nu aceasta bara stabilizatoare? ma poate lamuri cineva?
multumesc!
bobo77
17 Nov 2011, 22:50
Loganul 1,6 mpi fabricat incepand cu data de 1 ian 2009 nu are bara stabilizatoare, nu stiu daca acesta "strategie" s-a respectat si la sandero.
@GABONE77 nu e mai simplu sa te uiti?
GABONE77
18 Nov 2011, 13:43
ma uit dar nu stiu dupa ce sa ma uit, exsita vreo poza pe undeva sa compar vizual sa vad daca exista reperul si la mine sau nu?
bobo77
18 Nov 2011, 22:37
GABONE77
20 Nov 2011, 21:50
m-am uitat si e prezenta. exista asa ceva si pe spate? ms de ajutor bobo77.
bobo77
20 Nov 2011, 22:35
Nu.
marius80_eugen
26 Apr 2012, 08:56
QUOTE(dandee @ 7 Jan 2010, 22:45)
in sfarsit am inteles si eu ceea ce este o bara stabilizatoare! e si daca nu are nu are! eu nu cred ca astia de la Dacia sau altii ar fi in stare sa faca o masina care teoretic ar fi predispusa la derapaje in lipsa unei astfel de bare stabilizitoare
nu cred sincer!ferice de cei care au sandero cu nu; am gasit nicaieri pe site la dacia sa zica ceva de bare nici macar la cele cu motorina!
da , derapaje ... faci drifturi si cerculete mult mai usor
QUOTE(EUGEN2008 @ 8 Apr 2010, 13:14)
nu prea se simte nici o diferenta atata timp cat drumul e asfaltat , singura diferenta e mersul pe drum de tara accidentat sau cu gropi foarte multe; in momentul cand treci prin denivelare incep sa se auda batai de la arcuri - talere din cauza "delay-ului" daca pot sa-i spun asa cauzat de lipsa barii de torsiune. La cele cu bara de torsiune in momentul cand roata are tendinta sa se desprinda si sa revina pe sol bara de torsiune mentine suspensia mai comprmata si clancanelile sunt mai reduse. Atata tot!
Cand drumul este asfaltat , fara gropi , masina nu se mai inclina atat de mult la curbe si le poti lua cu o viteza mai mare cand ai bara stabilizatoare si bucse ok . Pe drum neasfaltat ... ultima grija e bara stabilizatoare .
IRONICK
26 Apr 2012, 08:58
opreste-te!
gabylzr
26 Apr 2012, 10:28
Pariu ca nu-ti dai seama mariusica daca mergi cu doua masini , una cu bara si una fara , care are si care nu ?
bobo77
26 Apr 2012, 21:16
Hai mai ca se prinde, eu merg pe mana lui
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.