Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bara stabilizatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Imbunatatiri - Dacia Sandero
Pages: 1, 2, 3
Stefan
Avand in vedere discutiile referitoare la lipsa barelor stabilizatoare de pe modelele Dacia produse dupa 1 august, am zis sa dau un mail la Vocea Clientului sa ma conving. Mai ales ca am comandat un Sandero Laureate 1,4 si am facut asta crezand ca masina are asa ceva in dotare standard (avand in vedere pliantele de prezentare si informatiile de pe site-ul producatorului).
Raspunsul (pentru versiunea comandata de mine, dar implicit se aplica la toate Loganurile/Sandero-urile cu motorizare de 1,4):

QUOTE
Buna ziua,
Stimate domnule .......... ,

Referitor la solicitarea dumneavoastra va informam ca automobilul comandat de dumneavoastra nu are in dotare bara stbilizatoare.

Pentru a satisface o gama cat mai larga de prestatii /preturi producatorul Dacia a diversificat produsele sale pe mai multe niveluri de echipare.

Va precizam ca prezenta sau nu, pe diversele versiuni a barei stabilizatoare nu prezinta impact asupra securitatii autoturismului.

Versiunile care nu sunt echipate cu bare stabilizatoare, corespund reglementarilor europene in vigoare privind siguranta circulatiei pe drumurile publice.

[...]

Cu stima,
Agent Servicii Client,
..............


Asa cum se stie deja, aceasta "involutie" se produce pe masinile fabricate dupa concediul din august. Cei care au luat Sandero/Logan PH2 inainte au acest element in dotarea standard.
Lasand la o parte incorectitudinea de care dau dovada cei de la Dacia, scotand un element de pe masina si lasand-o la acelasi pret (din rationamente de costuri de productie evident - e doar o bara de fier, frate, ... adica totusi... WTF), dar si aburerile pe care mi le baga pe gat cu studiile lor, prin care au ajuns la minunata concluzie ca nu e necesara bara stabilizatoare pentru siguranta conducerii si masina "e in norme" ( blink.gif de parca conducatorii masinilor lor nu mai simt si ei nevoia unei "joie de conduire" cateodata), eu vreau sa intreb daca se poate monta aceasta bara ulterior producerii masinii.
Elementele suspensiei sunt identice banuiesc, si la masinile fara bara si la cele cu, deci se poate monta ulterior? Este fezabila o astfel de operatiune?
IRONICK
Lasa mai ca iti faci tu upgrade dupa ... radmasa.gif

Cred ca este cazut sa se fac un tutorila de montat bara ... radmasa.gif
Stefan
Mda... am cam multe upgrade-uri de facut... E ditamai lista de fapt biggrin.gif .
Of..
billbobdoe

Humm....la motorizarea de 1.6 MPI se pare ca exista (raspuns din 27.08.2008 de la VC)
QUOTE
In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca Dacia Sandero versiunea Laureate cu motorizare de 1.6 MPI are ca si dotare bara stabilizatoare, iar amortizoarele sunt pe gaz.
roland
Nu era functie de nivelul de echipare? Preferance... Laureat...?
Parca nu depindea existenta barii de capacitatea motorului. Sau asa era o data... cand doar Ambiance nu avea bara.
Stefan
Eheee... ce vremuri...

wise_guy.gif
klaus
Stefan, asculta acilisea la mine, ca am mai mancat d-astea la viata mea:
Tu in momentul comenzii (inainte de remont) ai vazut in showroom sandero cu bara stabilizatoare. Deci ai incheiat contract pe anumite caracteristici ale masinii.
Eu as cere pana in panzele albe ca masina sa fie conforma cu masina care a servit drept etalon la comanda.
Pe baza Legii 449/2003.
Si experienta mea imi ciripeste la ureche fie ca vei avea bara, fie ca vei avea la alegere niste optionale de o anumita suma de bani.
gabi_moruz
Yeap, Klaus are dreptate (ca de obicei). Ia uite ce zice legea mentionata (449/2003 republicata in 2008):

Art. 5
(1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate
cu contractul de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare
daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care
vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
....


Prin urmare, legea iti da dreptate, presupunand ca modelul original avea asa ceva. Altfel, cum astept si eu un Sandero Preferance 1.4 MPI, te-as ruga sa ne povestesti cum se va sfarsi aventura, sa serveasca si altora de precedent (nu uita sa mentionezi si dealer-ul). Eu in locul tau as trimite un mail (da un telefon) la VC sa le povestesti un pic ce zice legea cu pricina.

Bafta!
climber70
Totusi cei care si-au comandat Sandero Laureate 1.4, pana la intrarea in concediu a Dacia, sunt mintiti grosolan, [bara stabilizatoare este inca mentionata pe site la ambele motorizari "Pseudo-McPherson cu braț inferior triunghiular și bară stabilizatoare"].Pentru dimensiunile lui Sandero era un minim necesar nu doar pentru 1.6 ci si pentru 1.4. Macar de ofereau posibilitatea de a upgrada la 1.6
Art 3 din bonul de comanda[I][U] spune ca "daca Dacia aduce modificari neimpuse de lege modelului de Automobil contractat ...,Dacia are obligatia sa comunice noul pret clientului. In cazul in care Clientul nu accepta noul pret Contractul se considera rezolvit de drept. Ei au eliminat bara stabilizatoare mentinand acelasi pret. Nu mi se pare tocmai coret. Ce solutii vedeti in afara de "ia-ti altceva"?

Stefan
QUOTE(klaus @ 27 Aug 2008, 20:38)
Stefan, asculta acilisea la mine, ca am mai mancat d-astea la viata mea:
Tu in momentul comenzii (inainte de remont) ai vazut in showroom sandero cu bara stabilizatoare. Deci ai incheiat contract pe anumite caracteristici ale masinii.
Eu as cere pana in panzele albe ca masina sa fie conforma cu masina care a servit drept etalon la comanda.
Pe baza Legii 449/2003.
Si experienta mea imi ciripeste la ureche fie ca vei avea bara, fie ca vei avea la alegere niste optionale de o anumita suma de bani.
*



Multumesc Klaus, gabi_moruz, climber70 pentru raspunsuri.
Legea 400.. aham.. am notat. biggrin.gif

Deja a venit masina, maine ma duc sa o ridic, o sa vad la fata locului cum e treaba cu bara lu' peste. Asta ma deranjeaza cel mai tare, faptul ca atunci cand am comandat masina nu mi-a zis nimeni: vezi ca peste o luna scoatem aia si aia, deci tu o sa cumperi fara.
OK, scadem din costurile de productie, dar zi-mi si mie domnule, ca sa stiu ce cumpar. Asa poate mai strangeam bani de pe undeva si-mi luam motorul de 1,6.
bobo77
Sa ne spui si noua daca are bara stabilizatoare si ce zic cei de la dealer...
BuNu'
Nu va mai lasati asa, daca ar putea v-ar taxa si pe aerul din pneuri, nu uita ca mai pui 1000 de euro, da exact o mie de euro si iti iei un hyundai, care vine cu o grija la detalii extrem de mare, si nu este facut asa in graba si cu un control al calitatii extrem de precar, cand mi-am luat in '99 o nova gti, aia a venit fara centuri de siguranta in spate! acuma cand am luat loganul o centura din spate era stricata din fabrica, nu-i un bai mare, dar chiar la chestii de siguranta nu te poti juca, bara stabilizatoare chiar prin numele ei spune aproape totul.
Cu toate ca sunt un mare fan dacia, se pare ca ei se intind atat cat ii lasi, la banii astia nu mai conteaza 3500 de ron in plus...
Stefan
Nu are bara stabilizatoare. O sa pun impresii despre masina zilele astea, sa mai strang niste kilometri. Oricum, ma enerveaza la culme masina - se uita toti la mine, si nu suport.
empty
Inteleg usor aceasta ingrijorare (exprimata, de altfel, pe mai multe forumuri) cauzata de lipsa barei antiruliu (stabilizatoare, daca vreti...) pe anumite versiuni Logan/Sandero: am trecut si eu, in urma cu ceva ani, prin aceeasi stare, dar un pic de lectura m-a ajutat sa ma calmez...

Voi fi scurt si nu voi intra in detalii tehnice excesiv de academice (nu sint complicate matematic, cit plictisitoare...). O definitie suficient de intuitiva si cvasi-corecta a functionalitatii unei bare antiruliu o gasiti pe Wikipedia de expresie engleza (“antiroll bar”).

Ca sistem aditional al suspensiei, bara antiruliu are doua functii importante:
_ in confort _ limitarea ruliului vehiculului (ruliu = rotatie in jurul unei axe longitudinale) fara alterarea confortului in pompaj (pompaj = translatie pe axa verticala a vehiculului); altfel spus, sa avem o suspensie suficient de supla in pompaj ca sa ne simtim bine pe drum drept, dar fara sa ne speriem tare cind trecem mai repede intr-un viraj (sistemul nostru vestibular de animal biped si oarecum lent, fara un antrenament specific, tolereaza destul de greu orice tip de excitatie care se abate de la ceea ce cunoastem noi cind ne deplasam pe picioarele noastre...)
_ in comportament _ reglarea fina (desi unii practica reglarea grosiera, daca mai putem vorbi de reglare...) a comportamentului vehiculului (subvirator, neutru, supravirator), actionind asupra rigiditatilor antiruliu pe puntea fata, respectiv, spate.

Am spus sistem aditional, pentru ca resorturile indeplinesc, printre altele, exact aceste functii enuntate mai sus... Ca ordin de marime, aportul de rigiditate antiruliu a barei mult-disputate este undeva intre 10-30% din rigiditatea antiruliu pe punte, pentru un automobil de strada. Prin urmare, crescind rigiditatea resorturilor (de regula, suficient de putin... functie de topologia puntii) te poti dispensa de sistemul antiruliu aditional, obtinind un comportament cvasi-identic, dar acceptind in acelasi timp o posibila depreciere a confortului vertical (desi unii fani de masini tunate ar putea fi fericiti...).

Interesant este ca atunci cind este vizat comportamentul (pentru masini mai sclifosite sau pentru competitii), cu cit bara este mai groasa, cu atit topologia aleasa pentru puntea respectiva este mai putin performanta. Pentru ca (spre deosebire de ce este scris in Wikipedia), intr-un viraj, bara antiruliu are prostul obicei sa descarce roata interioara (deja cu efort vertical mic datorita reportului lateral de sarcina) si sa incarce roata exterioara (deja incarcata datorita reportului lateral de sarcina). Iar daca vrei sa treci repede printr-un viraj, dincolo de caracteristica tintita a comportamentului: mai bine ai rotile (int-ext) incarcate vertical de maniera similara si suficient de tare (dar nu oricit de tare!!!), decit o diferenta foarte mare intre interior si exterior (pina la efort vertical nul pe roata interioara _ urmariti anumite hot-hatch-uri). Este suficient sa spun ca exista masini de formula sau anduranta care, pe una dintre punti, nu prezinta acest articol : bara antiruliu.

Pentru cei care au avut rabdarea sa citeasca pina aici, incerc sa inchei:
_ nu pun in discutie chestiunile legale, ridicate de klaus ; daca s-a intimplat asa cum a fost descris, cred ca este o stingacie din partea Dacia;
_ nu cred ca eliminarea barei antiruliu nu a fost compensata de modificarea rigiditatii resorturilor (poate si a articulatiilor elastice??..); din cite stiu, Logan a fost conceput din capul locului fara bara antiruliu pe anumite versiuni;
_ nu cred ca un sofer normal poate sa faca in mod natural diferenta intre un Logan/Sandero cu bara antiruliu si unul fara bara (atentie, unul care sa nu cunoasca subiectul; nu vorbim aici despre perceptii induse...);
_ nu cred ca un “pilot in iarba” ar trebui sa se dea prea tare pe drumurile publice cu Logan/Sandero sau cu alta masina, ca sa descopere care este comportamentul vehiculului, si cum este acesta influentat de fi-ul barei antiruliu.

Am folosit “cred” ca sa nu fi formulat cu “cercetat”... Insa este posibil sa ma fi inselat...
Si nu a fost o expunere tocmai scurta... Macar coerenta ??? Hmmm...

Toate cele bune.
gabi_moruz
@Stefan: Pai cum vine asta? N-ai facut un pic de scandal la ei? Spune-ne si noua cum a mers treaba, sa stim si noi astia care ne asteptam Sandelul la ce sa ne asteptam. Eu unul in cel mai rau caz ii ceream dealer-ului sa-mi dea o hartiuta semnata+stampilata care sa specifice ca ti-au dat masina fara bara stabilizatoare. Dupa aia, daca mai gasesti pe-acasa (poate pe forum?) o oferta Dacia de prin iunie pentru Sandero, ii poti da linistit in judecata cu sanse mari de castig.

PS. Sa se uite lumea la masina era de asteptat, inca nu sunt prea multe si nu arata rau deloc smile.gif.
PPS. Macar ai aflat cat costa o bara (cost+manopera)?
aphophis
QUOTE(BuNu' @ 28 Aug 2008, 12:57)
Nu va mai lasati asa, daca ar putea v-ar taxa si pe aerul din pneuri, nu uita ca mai pui 1000 de euro, da exact o mie de euro si iti iei un hyundai, care vine cu o grija la detalii extrem de mare, si nu este facut asa in graba si cu un control al calitatii extrem de precar, cand mi-am luat in '99 o nova gti, aia a venit fara centuri de siguranta in spate! acuma cand am luat loganul o centura din spate era stricata din fabrica, nu-i un bai mare, dar chiar la chestii de siguranta nu te poti juca, bara stabilizatoare chiar prin numele ei spune aproape totul.
Cu toate ca sunt un mare fan dacia, se pare ca ei se intind atat cat ii lasi, la banii astia nu mai conteaza 3500 de ron in plus...
*


daca vb de accent radmasa.gif tocmai la siguranta is bubele la el: la directie, la amortizoare wacko.gif , netestat euroncap desi e lansat de o gramada de timp...
danydan
QUOTE(Stefan @ 28 Aug 2008, 17:46)
Nu are bara stabilizatoare. O sa pun impresii despre masina zilele astea, sa mai strang niste kilometri. Oricum, ma enerveaza la culme masina - se uita toti la mine, si nu suport.
*


Al meu are bara stabilizatoare. Sandero Laureate 1,4, printre primele comandate. Am depasit 3000 km.
A gasit cineva ceva oficial scris la ce modele si la ce motorizare ai bara? Eu pe site nu vad decat o steluta generica fara detalii.
Asa e, lumea se uita destul de mult dupa masinuta, cateodata e ok,cateodata te incurca caci merg in paralel cu tine, te depasesc apoi franeaza ca s-o vada in retrovizoare, etc. Trebuie sa fii atent.
Mai grav cu anumite "specimene" care incearca sa-ti demonstreze cu tot dinadinsul ca "a lor e mai mare", "a lor e mai buna", etc. Astia sunt criminali. Ei nu inteleg ca nu ma intereseaza liniute sau alte minunatii d'astea.
ag02cws
Fratilor, care e bara aia stabilizatoare? Poate pune cineva o poza? Ca sa ma uit si eu la a mea...
Va rog nu dati cu pietre smile.gif
klaus
empty, desi in principiu poate ai dreptate, loagn/sandero au niste particularitati: sunt masini inalte (tendinta naturala de ruliu) si au suspensii moi (tendinta naturala de "topaiala")
Nu stiu cum e cu logan/sandero fara antiruliu, insa eu am mers odata cu o dacia 1300 fara bara si nu as mai merge a doua oara.
Parerea mea, nu ca e in plus bara antiruliu pe logan/sandero, ci ca trebuie astia de la dacia sa vina cu tot felul de solutii care de care mai cretine sa mai reduca din preturile de productie, ca asa e directiva de la Carlos Sacalul.
Eu cred ca e o tampenie sa scoti bara aia antiruliu, fie si pe variantele de 1.4 (care se presupun ca nu faci raliuri cu ele). Nu o fi o tampenei pe masini de teren care merg in terenuri accidentate si care au nevoie de deplasari diferite ale suspensiei stanga/drepta, dar la o masina de strada, care merge si pe autostrazi si pe serpentine de munte, e o tampenie.
Parerea mea.
harry
Am trait sa o aud si pe asta .... smile.gif am mers o data cu o Honda Acord ce avea rupt un sistem de fixare a barii stabilizatoare la unul din capete si era o senzatie tare neplacuta... acum nu stiu, or fi rigidizat suspensile pe modelele astea .... ciudat..
Stefan
Nu are nicio problema de genul asta masina. Se comporta foarte bine in viraje, daca n-as stii nici nu mi-ar trece prin cap ca-i lipseste bara stabilizatoare. Era vorba de principiu... Oricum o sa mor cu principiile astea.
relu.ralu
cred ca dealerii nu stiau de la inceput, cum de multe ori mi se pare ca dacia face ceva si apoi daca se face valva dau si un comunicat de presa
love
Nu stiu daca Stefan stie ce e aia bara stabilizatoare -antiruliu
ca sa te convingi te apleci si te uiti sub masina si o sa vezi ca bara asta e e fapt un fier rotund in forma de u care pleaca de la o roata-de fapt brat pana in partea opusa la bratul celalalt
Nu cred ca daca la primele bucati au pus acum nu se mai pun !-la 1.4
E drept eu am din prima generatie si intradevar al meu are
Si daca au considerat ca nu mai e necesara sau prea costisitoare ptr 1.4 atunci si-au luat si masuri de siguranta.Asa ca nu va mai stresati.
Maine o sa verific daca vad unul cu nr rosii de 1.4 daca are sau ba
M-am uitat azi la 1.6 si are
Stefan
Adevarul e ca daca n-am terminat Facultatea de Transporturi, specializarea Autovehicule rutiere, la Politehnica n-am de unde sa stiu ce e aia bara stabilizatoare.
Tu chiar crezi ca as fi postat pe forumul asta, fara ca macar sa fac efortul de a ma apleca pentru a-mi beli ochii sub masina?
love
PAI CE SA INTELEG CA STII SIGUR -DIN CEVA OFICIAL -CA NOUL 1.4 NU ARE ANTIRULIU (-MAI MULT CA IMPOSIBIL-) SAU CA AI VAZUT TU "BELINDU-TI OCHII SUB MASINA"???? excl.gif
Stefan
Ai citit macar topicul?
AR-18-MOS
QUOTE(love @ 5 Oct 2008, 12:58)
PAI CE SA INTELEG CA STII SIGUR -DIN CEVA OFICIAL -CA NOUL 1.4 NU ARE ANTIRULIU (-MAI MULT CA IMPOSIBIL-) SAU CA AI VAZUT TU "BELINDU-TI OCHII SUB MASINA"???? excl.gif
*


Ce strigi? Ba, ce strigi asa?!?
uskt2005
La reprezentanta acea bara stabilizatoare costa 1500 ron

blink.gif blink.gif blink.gif
AR-18-MOS
Preturile Dacia-Renault.
Executron
O bucata de fier 15 mil? Sigur te-ai uitat bine ca mi se pare enorm. Mai mult de 100-150 nu mi se pare normla sa coste...
YR-ZBG
In showroom Poliserv Ploiesti au un sandel laureate 1,4...cu bara stabilizatoare. l-am intrebat pe nenea ala cum sta treaba de fapt si habar nu avea despre ce vorbesc.
Oricum conform pliant si site puntea fata este de tip pseudo McParson cu bara stabilizatoare.
billbobdoe
Pliantul nu stiu, dar pe site au modificat textul initial:
"McPherson cu braț inferior triunghiular cu sau fără bară stabilizatoare*"
"* în funcție de versiune și motorizare."
Stefan
QUOTE(YR-ZBG @ 9 Oct 2008, 13:38)
In showroom Poliserv Ploiesti au un sandel laureate 1,4...cu bara stabilizatoare.
*



Asta pentru ca e un exemplar facut inainte de 1 august.
AR-18-MOS
QUOTE(billbobdoe @ 9 Oct 2008, 18:02)
Pliantul nu stiu, dar pe site au modificat textul initial:
"McPherson cu braț inferior triunghiular cu sau fără bară stabilizatoare*"
"* în funcție de versiune și motorizare."
*


Modificarea a fost demult facuta.
FLP
Din ce m-am informat si eu, intr-adevar, 1.4 nu are, 1.6 are. 1.4 avea la modelele fabricate inainte de a intra fabrica in vacanta.


Chiar sunt curios sa vad diferenta... Are cineva 1.4 comandat inainte de vacanta asta a fabricii ? Si deci implicit cu bara stabilizatoare ?
argon
De care bara vorbiti? fata sau spate? sau nu are nici nici? blink.gif
FLP
Eu ziceam de aia fata, ar trebui sa aiba pe spate?
Rabla la mine nu si-a facut aparitia ca sa verific, dar... din ce mi-a dat dealerul :

Punte fata : Pseudo Mc-Pherson cu brat inferior triunghiular cu sara fara nara stabilizatoare
Punte spate : Punte in H cu profil deformabil si epura programata, cu resorturi elicoidale



Acu sincer sa fiu, m-a cam dat pe spate exprimarea asta
argon
Mi se pare elementar sa aiba si pe fata si pe spate, personal am condus cateva Loganuri, printre care un Ambiance fara bara, si fata de unul cu, se simte la curbe...acum depinde de fiecare, te poti obisnui si fara...
FLP
Eu sunt curios de diferenta..... parerea mea e ca n`o sa se simta....
Eu sunt Toma necredinciosu, si nu cred ca m-ar fi lasat astia sa ma rastorn in curbe. Iar daca ma rastorn si supravietuiesc ii dau in judecata da`i dracu si imi iau mert din banii de la ei
argon
cum sa nu se simta, de ce crezi ca tuningaretii isi pun bara dubla, sau mai groasa in loc de aia standard? fii sigur ca se simte lipsa ei.
FLP
la 130 de km/ora cu cat merge un om normal la drum lung nu cred ca se simte....ma rog, stai asea ca vedem noi.... sa vina rabla si dupa ai discutam... daca nu mai postez pe forum inseamna ca m-am rasturnat biggrin.gif
argon
pe drept..

Nu a zis nimeni ca te rastorni wacko.gif bara lucreaza prin torsiune , adica atunci cand unul din capete este, de exemplu fix, iar celalalt se misca, sau daca aceste capete sunt actionate in sens contrar (gropi/denivelari) , iar in curbe nu lasa masina sa se incline prea tare.
FLP
"iar in curbe nu lasa masina sa se incline prea tare. "


si daca te inclini prea tare nu te rastorni ?
argon
esti prea extremist tongue.gif
FLP
mda, si eu am tras`o de par.... stiu ce inseamna masina instabila in curbe... doar am avut berlina si stiu ce chin era la curbe (aveam amortizoarele si arcurile praf). Dar, pe langa asta am fost cu un S40 la drum lung si am vazut ca inseamna sa iei curba cu 140 si sa nu simti urma de instabilitate.
klaus
QUOTE(argon @ 13 Oct 2008, 09:31)
De care bara vorbiti? fata sau spate?  sau nu are nici nici? blink.gif
*


Pe spate e inclusa in punte (e o bara bagata in profilul U al puntii)
roland
Ha ha, deci daca nu e atunci macar nu vezi ca nu e... :-) Si nu faci scandal... Glumesc, desigur.
einstein1984
QUOTE(argon @ 13 Oct 2008, 09:49)
Mi se pare elementar sa aiba si pe fata si pe spate, asta nu e se considera imbunatatire, e normal sa aiba, nu as cumpara masina fara, le inteleg unora frustrarea, personal am condus cateva Loganuri, printre care un Ambiance fara bara, si fata de unul cu, se simte la curbe...acum depinde de fiecare, te poti obisnui si fara...
*


Stai calm, ca si polo pe motorzarile slabe are punte spate fara bara stabilizatoare.
Insa si eu as fi de parere ca macar la puntea fata e necesara.
Dialogysul meu zice ca bara stabilizatoare (6001547137) e cam 103 de euro, cu cate 41 de euro fiecare bieleta antiruliu (6001547138) si vreo 35 de euro pentru bucsele si colierele barei. Dupa total se mai aplica comisonul dealerului si TVA.
C@talin
tico are biggrin.gif si pe fata si pe spate si destul de groasa tongue.gif ,mai sunt unele si cu cutie automata laugh.gif rusinica dacia
klaus
Daca tico n-ar avea ai vedea moartea cu ochii la curbe...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.