Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie de viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
salut, am o problema cu cutia de viteza si nu stiu din ce cauza, am facut un drum de vreo 450 km din care vreo 50 pe drum de tara, veneam acasa, aproape ajungeam in TM, si observ ceva:
- cand e in liber in general misc lateral, mai tot timpul ( lateral adica, din stanga in dreapta si invers ), in viteza cursa era destul de mica, acuma cursa s-a marit destul de mult, daca nu sunt atent abia pot sa dau seama daca e intrat in viteza sau e pe liber, am verificat arcul e OK, nu am pierdut. De unde pot sa reglez sa fie cursa iara mica? Din ce cauza am dereglarile?


mc pt sugestii si raspunsuri
kalyyyyyy
Am patit si eu treaba asta.Oricum ai sanse mari sa fie din timonerie.Maneta de viteze este conectata de aceasta si prinsa sa stea printr-o siguranta rotunda ce intra pe un sant(la modelele mai noi e un cui intr-o gaura).Din cauza ca bucsile de bronz din bieleta (cele prin care intra maneta) se tocesc apare un joc radial care face ca acea siguranta sa sara.Deasemenea o posibila problema,daca ai tipul de bieleta veche este ca tamponul din mijloc sa fie slabit/dus.In orice caz trebuie sa te bagi sub masina si sa te uiti ,se vede ce nu e in regula.Spor.
ZTV
mc mult, masina e din '98 ma uit azi sa vad ce are, poate reusesc sa dau seama...da chiar enervant...si nu inteleg, asa din senin? Nu am simtit nici un fel de uzura inainte , sau probleme asemenatoare
kalyyyyyy
Da, din senin apare,eu m-am panicat,am facut si eu un post pentru rahatul asta,la mine puneam siguranta si sarea in 2 zile.Nasol e ca impresia mea dupa ce m-am uitat pe dedesubt e ca pot sa raman cu batul separat de bieleta,expectativa care nu m-a incantat.O mare parte din cei care au avut problema asta au rezolvat-o cu,mirare,sarma!.Se infasoara o sarma subtire prin canalul ala in locul sigurantei si apoi se trece pe dupa maneta,conectaind oarecum bieleta cu maneta.Mie mi se pare ca mai bine pui lenea in cui si schimbi bucsile alea 2 si apoi bagi intre maneta si bucsi daca ramane loc prea mare inca ceva tabla subtire.(metoda aleasa de mine).
Un rol important il are oricum arcul de revenire.E un arc ce leaga lonjeronul de maneta si are rolul principal sa aduca maneta la vitezele 3-4.Daca il ai pe ala sarit fortezi siguranta.Cum arcul are obiceiul sa sara(la mine am parcurs 500 de m pana la eveniment) eu am sacrificat o cordelina elastica pe care am avut posibilitatea sa o leg mai bine de lonjeron respectiv maneta.Iti recomand totusi sa gasesti un garaj cu groapa/canal.
Daca zici ca masina e din98 ai bieleta tipul nou,la care patratul e eliminat de o bucsa de cauciuc integrata,se elimina acest factor.
ZTV
arcul il am, da o metoda mai cinstita si mai sigura in afara de sarma nu exista? Adica, sa merg la magazin si sa cumpar ce am bushit si sa inlocuiesc
kalyyyyyy
Exista,logic.O parte a problemei sunt bucsile.Iti recomand oricum sa le schimbi.Mai grav e cand maneta e veche si a functionat mult cu bucsile bulite(ca la mine din '78);tija in sine a manetei se roade si se deformeaza,e totusi complicat de schimbat maneta,mai ales daca nu ai acces la un canal/groapa.Nici mie nu mi-a placut faza cu sarma,deaia am ales solutia de mijloc,dupa ce am inlocuit bucsile am introdus placute de tabla intre bucsi si axul manetei pentru a micsora spatiul.La tine ai sanse mari sa nu fie cazul.
OAP
daca jocul e mare cu siguranta e uzata si tija de la maneta, solutia ar fii sa inlocuiesti bucsele si maneta, sau daca ai posibilitatea sa incarci cu sudura tija aia si sa o strunjesti cumva
v_razvan_c
,,(la modelele mai noi e un cui intr-o gaura)"


Care modele mai noi kalyyyyyy, ca eu la a mea din `97 tot cu siguranta (sarma) am... huh.gif
kalyyyyyy
Scuze am cerut la magazin si asa era modelul,cu o gaura prin care trecea un cui sau sarma(sistemul botului de la pedala de frina),am presupus ca acela este modelul nou.Este posibil sa fi fost o facatura/chinezarie/conexarie smile.gif.
ZTV
azi sau maine merg cu ea la o groapa sa vad care este buba, si revin cu rezolvarea problemei
v_razvan_c
radmasa.gif Sau poate o modificare de ultima ora, dat fiind faptul ca nu stau sigurantele acolo si e nevoie de sarma tongue.gif
PH-06-BOA
Vezi sa nu ramai intre casa si groapa, ca daca se rupe tamponul de tot(acum sta doar intr-unul,si sigur e si el plesnit) ramai intr-o viteza, si o mai poti scoate , doar daca te bagi sub ea. Ridic-o pe cric, asigur-o cu un chituc, capra etc. si rezolv-o acasa. Daca axul de la maneta e uzat neuniform( subtire catre capete si bombat la mijloc),bucsile noi, sunt inutile. Da-le afara, cauta o bucata de furtun de plastic (sunt unele de culoare albastra, cu insertie de fibra, si se potriveste exact), taie o bucata de vreo 3 cm si bag-o intai pe ax, dupa aceea pe bucsa cautatorului.Incearca si invers si ai sa vezi de ce. Jocul va fi zero, si tine ani (chiar mai bine de cat bronzul). Ar merge si de cauciuc, dar nu tin mult (de la furtunul de acetilena, exfoliat primul strat).
v_razvan_c
De unde furtun din ala labastru sa mearga la fix pe ax? si eu as cam avea nevoie...
Adica pe unde as gasi?
ZTV
puteti pune si o poza, ar fi mare ajutor ( nu am aumblat niciodata la cutie, maneta sau alte mecanisme de sub masina, si asta vreau sa fac eu )
ArtVandelay
am aceeasi problema (cu miscarea schimbatorului)
m-am bagat sub masina si nu am gasit acea siguranta
unde ar trebui sa fie? apropo, eu nu am arcul sau nu aici trebuie sa fie ?
ZTV
acolo trebuie sa fie si un arc , fixat pe celelelt capt de lonjeron, ce cauta sarma la tine? Care e rolul?



offf: mai tu este al 6-lea cu poza aia pe avatar...numai stiu cu cine vb radmasa.gif
ArtVandelay
asa am luat masina cu sarma aia, sincer habar n-am ce trebuia sa fie acolo, pana sa vad topicul credeam ca e normal sa se miste schimbatorul in viteza, ca doar e dacie happy.gif
deci zici ca nu am arcul ohmy.gif se gaseste de cumparat?


offtopic: simpatizez retarzii biggrin.gif
ZTV
la orice magazin cu piese auto pt dacie, eu am dat 7 ron ( si am dat mult, dupa aia am gasit si cu 3 ron )



poza la avatar e super....numai sunteti cam multi cu acelasi avatar biggrin.gif
PH-06-BOA
E bine pusa sarma acolo, e mai sigura de cat siguranta, care de-aia n-o ai, ca nu sta acolo. De lipseste arcul, nu-i nicio nenorocire, si nici nu-l pune daca te-ai obisnuit fara el. Va fi o grija in plus si 50 de grame mai mult. In rest....
Retine pozitia levierului, adica cu axul ala care se uzeaza, catre dreapta masinii( spre glisiera, piesa de plastic), taie sarma si da afara cautatorul ( adica bucsa care-i sudata pe acel levier orizontal) ,in interior, sunt doua bucsi de bronz( sau ce-a mai ramas ), da-le afara, si fa ce-am zis ma i sus.
Furtun gasiti la orice magazin cu articole de gradinarit, casa, ateliere etc.
ZTV
eu inca nu l-am rezolvat...nici nu ma grabesc fiind sust suspendat 2 luni .....


off: atat de tare urasc reparatia asta prin sarma.......
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.