Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbarea simeringului de palier
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mad toz
Doresc sa schimb singur simeringul de palier,deoarece a fost schimbat acum jumatate de an odata cu schimbarea ambreiajului si mecanicul la ciupit ,iar acum curge. Nu mai vreau sa apelez la mecanici deoarece am vazut ce treaba fac si pe deasupra iau si 100 si ceva de ron manopera.

Cutia stiu sa o dau jos la fel si ambreiajul ,si volantul. Problema intervine la montaj : Simeringul intra usor sau e vreo metoda anume de montat? , la volant trebuie sa schimb suruburile? Cat de tare trebuiesc stranse?(nu dispun de cheie dinamometrica)
Si cel mai importat daca ma poate ajuta cineva cu un ax de cutie pentru a centra ambreiajul.(astept PM)
OAP
Simeringul intra relativ usor, dar trebuie sa ai grija sa nu il fortezi sa intre stramb. Schimba suruburile la volanta si strange-le la bunul simt...dar nu dintr-o data ci cate putin pe fiecare pana sunt stranse bine
einstein1984
Ai cuplu de strangere in manualul de reparatii, deci se strange cu cheia dinamometrica. Musai sa schimbi suruburile.
ydaniel
ax iti dau eu...acu sunt l mangalia:) vin pe 12 sept:)
alexutzu_arte
daca tot dai cutia de viteze jos, vezi si in ce stare se afla ferodourile de pe discul de ambreiaj. eu am aceiasi problema cu simeringul de palier si ferodourile mele erau fierte in ulei incins....in secunda 2 le-am si schimbat.....pur si simplu se rupeau ca niste biscuiti. Succes la reparatii!!:D
mad toz
Discul meu de ambreiaj are abia 5-6 luni,e nou ,sper sa nu fi patit ceva.
Merci daniel ,daca se putea si mai repede era si mai bine.
PH-06-BOA
Nu vad logica schimbarii suruburilor, tatamare si nici 90% dintre noi nu a trans cu dinamometrica.
Sfatul meu, da jos si retine ordinea si ce-ai facut, volanta se potriveste la gauri numai intr-o singura pozitie, nu forta la insurubare, strange la simtul mainii cu inelara de 17 sau tubulara si boraci, si chiar de se rupe vr-unul (m-as mira) nu-i nimic, nu se pune problema dezechilibrului (e aproape de centru), la cate are, tine si doar in trei (in niciun caz nu primeste socuri ca la roata, si aia are doar trei). Gandeste-te ce dantura marunta are bucsa de la priza (totalitatea lor, nu face nici cat un surub) nu la capatul care intra pe disc, celalalt. Arunci suruburile originale sa iei "mamaliga" lor din magazin?
Simeringul , baga-l cu o piesa de acelasi diametru exterior, pentru a intra concomitent pe toata circumferinta (sa nu fie inclinat).
BZN
QUOTE(PH-06-BOA @ 28 Aug 2008, 21:59)
Nu vad logica schimbarii suruburilor, tatamare si nici 90% dintre noi nu a trans cu dinamometrica.
      Sfatul meu, da jos si retine ordinea si ce-ai facut, volanta se potriveste la gauri numai intr-o singura pozitie, nu forta la insurubare, strange la simtul mainii cu inelara de 17 sau tubulara si boraci, si chiar de se rupe vr-unul (m-as mira) nu-i nimic, nu se pune problema dezechilibrului (e aproape de centru), la cate are, tine si doar in trei (in niciun caz nu primeste socuri ca la roata, si aia are doar trei). Gandeste-te ce dantura marunta are bucsa de la priza (totalitatea lor, nu face nici cat un surub) nu la capatul care intra pe disc, celalalt. Arunci suruburile originale sa iei "mamaliga" lor din magazin?
      Simeringul , baga-l cu o piesa de acelasi diametru exterior, pentru a intra concomitent pe toata circumferinta (sa nu fie inclinat).
*



La treaba cu schimbatul suruburilor nu te contrazic la fel legat de cheie, insa IN NICIUN CAZ nu sunt suficiente doar 3 suruburi!!! Au fost destule cazuri cand volanta a ajuns pe la picioarele soferului...asa ca trebuiesc stranse cu simt de raspundere, (de aceea acest tip de surub se cere inlocuit dupa demontare , conform manual).
Introducerea simeringului este destul de simpla, o atentie sporita fiind necesara la partea lui interioara care trebuie sa "calce" perfect, manevrele brutale nefiind admise...
PH-06-BOA
Am exagerat putin, intentionat, pentru a va scoate di starea aia fixista, limita stricta pe care o creeaza altii.
Nici nu va imaginati cate trucuri se pot folosi la masina, incat i-ati schimba si numele!
Si de multe ori sunt mai bune de cat ce-a facut constructorul, care si-asa e depasit. De aceea , lasati manualul , e bun doar pentru initiere si-atat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.