Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme CASCO, Omniasig si service
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
cristighe
Salut,
Am 2 necazuri cu o despagubire CASCO si reparatia aferenta facuta la service. Masina este un Renault Megane I Coupe 1.6.

In primul rand, problema legata de CASCO este faptul ca "domnul" care se ocupa de dosarul meu de dauna (Dinu Laurian - Omniasig) a considerat ca sunt prea insistent pentru ca am dat 2 telefoane (la care el nu era disponibil) in 2 zile diferite ca sa ma interesez de situatia acceptului de plata, si a decis sa imi faca investigatii suplimentare asupra daunei pentru a imi gasi posibile nereguli si a imi refuza plata. Lucru pe care l-a si reusit, mi-a refuzat la plata o parte din bani.
Un lucru important de mentionat, telefoanele am ajus sa le dau la Omniasig la propunerea celor de la service!


Intrebarea mea este daca pot sa mai fac ceva sa recuperez vre-un ban sau sa fie firma sau omul amendati.


A 2-a problema este faptul ca cei de la service-ul unde s-au efectuat repartiile (Lasting) mi-au montat o bara frontala de la un Megane I Classic si nu mi-au montat o bara care sa fie acelasi model cu cea initiala, siingura diferenta intre cele 2 fiind faptul ca bara de Classic are un bandou iar cea de Coupe nu are. Ei chiar au trimis cerere la Omniasig sa imi puna si usi cu bandou (desi modelul original nu are) dar au fost refuzati.

Intrebarea mea este, daca pot sa mai fac ceva ca service-ul sa imi schimbe bara cu una care sa fie de Coupe, mai ales ca se poate vedea ca in pozele de la asigurari am un model de bara iar acum am alt model de bara!

Multumesc
Bhal
Nu sunt expert, dar e oarecum normal ca asiguratorul sa nu accepte sa plateasca suplimentar pentru piese. Mai clar, bara cu bandou este mai scumpa decat bara fara bandou, iar ei au obligatia sa o readuca in starea originala, nu cu imbunatatiri.

Stiu ca e exagerat, dar daca iti schimbau motorul cu unul ultra scump? tu erai f fericit, dar ei?

So... e greseala serviceului. pentru orice nu este conform sau nu are accept de la asigurator... Adica pot sa isi pastreze bara cu bandou si sa iti puna fara.

Si o sa primesti si acceptul de plata.
adi_ar
1. Cere in scris explicatii referitor la motivul refuzului platii, pentru tot ceea ce a fost initial acceptat ca si lucrare. Daca este vorba de lucrari sau repere schimbate necuprinse in PV initial de constatare sau reperele schimbate sunt de alt tip/valoare (ex jante Al in loc de jante tabla) vei suporta diferenta.
Nota: Deocamdata nu vad la ce ti-ar folosi sa fie amendati.

2. Care ar fi motivul? Intre refuzul de plata (partial) si bara de alt tip este o legatura directa ?

Se pare ca iesirea din impas este in ambele variante cu cheltuieli:

- negociezi plata reperului original de catre asigurari si suporti diferenta sau
- negociezi cu service-ul achizitionarea si montarea unei bare originale si asigurarile nu mai au nici o legatura cu negocierea.
Ma indoiesc, insa, ca cei de la service vor face operatiunea "moca".

Personal, cred ca vei opta pentru plata diferentei pentru bara cu bandou.
O parte din vina o poarta si service-ul pentru lucrarea executata cu alt reper, diferit de cel original, fara acceptul asiguratorului. Sau ei au comunicat si a existat acceptul tau ?
cristighe
Salut,
Multumesc pentru raspunsurile rapide.

Mai clar lucrurile stau in felul urmator: Omniasig mi-a refuzat la plata revopsirea aripii dr. spate si a barei spate, pentru ca au facut investigatii au comparat pozele de cand am incheiat asigurarea si au vazut ca aveam deja niste zgarieturi. Motiv pentru care zgarieturile noi nu vor sa le despagubeasca, asta desi in constatarea incheiata de inspector sunt trecute si bara spate si aripa dr. spate !!!

Treaba cu bara din fata e total fara legatura cu acceptul de plata. Baietii de la service au obtinut devizul pentru toate lucrarile inclusiv pentru bara fata, bara spate, bandouri pentru usi. Dintre acestea Omniasig a refuzat la plata bara spate si aripa dreapta spate pe motivele de mai sus, si bandourile pentru usi pentru ca modelul meu nu avea asa ceva ! Dar nu au refuzat si bara fata ! Au platito desi nu era cea corecta! Iar eu acum la cateva zile mi-am dat seama ca ceva arata diferit, si anume ca am bandou, deci implicit bara de Megane Classic si nu bara pentru modelul meu.

Pot sa fac ceva sa imi inlocuiasca si vopseasca baietii bara fata fara sa implice costuri din partea mea? Pentru ca in fond e greseala lor ! Si a service-ului si a asigurarilor.

ms
adi_ar
1. Eu inteleg ca ceea ce nu ti se deconteaza era, la data incheierii asigurarii, deja avariat insa numai acum s-a descoperit. Daca asa este, vina apartine agentului de asigurari respectiv.
In contractul incheiat exista specificatii referitoare la acea avarie? Daca nu, inseamna ca n-au fost !
Problema trebuie rezolvata in primul rand din punctul de vedere al constiintei si corectitudinii. Dupa ce ai luat o decizie, mergi inainte !
Partea cu "razbunarea" inspectorului de asigurari ramane sub semnul incertitudinii sau al coincidentei.
Daca avaria exista la data incheierii asigurarii iar acum vrei s-o rezolvi pe CASCO, aici nu vei gasi sprijin.

2. In problema cu bara, asigurarile inteleg ca ti-au decontat ce s-a facut ! Nu vad ce le poti reprosa !
Eventual poti refuza semmnarea receptiei la service, desi inteleg ca ai facut-o deja, respectiv sa ceri in service executarea lucrarii cu piese conforme cu originalul.

Tudor
Eu iti raspund punctual, iar ce vei auzi nu o sa-ti placa.

1. Daca in pozele facute la incheierea casco se vad zgarieturi pe bara si pe aripa pentur care acum s-a dat refuz de despagubire, atunci au acoperire sa dea refuz, nu vei avea cum sa-i "arzi", cu CSA-ul. Poate doar in instanta, dar si acolo sansele sunt mici.

2. Personal nu cred ca "atentia" inspectorului a fost atrasa de faptul ca l-ai cautat de 2 ori. Din propria experienta, o astfel de "atentie" este atrasa de tonul si limbajul folosit. Nu te acuz, pentru ca nu stiu cum a fost, e doar o parere proprie.

3. Pentru bara fata incorecta (alt model decat cel original), odata ce ai semnat receptia la service, poti incerca sa mergi si sa vezi daca gasesti intelegere la service sa ti-o schimbe, dar asta e putin probabil pentru ca :
- bara de coupe e mai scumpa (eu asa stiu)
- operatiunea implica un cost suplimentar cu manopera si vopsirea barii noi

Te rog nu ma intelege gresit, "nu tin cu ursul", eu doar ti-am transmis care este realitatea in care te aflii.
cristighe
OK,

1. Partea cu razbunarea inspectorului nu e nici incertitudine nici coincidenta! Este un lucru comunicat de el unei alte persoane, de la care am aflat eu. Cat despre tonul pe care l-am folosit cu el... nu am avut ocazia sa vorbesc personal niciodata cu el, pentru ca mereu mi-se spunea ca nu este in birou sau ca vorbeste la telefon...

2. Bara spate si aripa am aflat si inteleg ca sunt acoperiti de contract si anume ca daca piesa asupra careaia cer o despagubire pentru o dauna avea deja ALTA DAUNA la data incheierii contractului atunci nu vor plati. Dar, investigatia pentru cautarea acestor probleme a pornit doar din motivul de la punctul 1. Iar poza cu aripa respectiva, m-am uitat pea, si abia abia se vede o infundatura de forma unui punct mic... Ceea ce doream eu in privinta refuzului de plata pt bara spate si aripa era sa stiu daca poate fi atacata intr-un fel atacata aceasta decizie pentru ca inspectorul s-a uitat la toata masina, a vazut ca aveam daune vechi pe aripa si bara (unde erau foarte vizibile) dar cu toate astea mi-a trecut pe constatare aceste 2 piese... ulterior refuzate.


3. In privinta barii fata. Asigurarilor le pot reprosa ca in poza de constatare exista un model clar iar aprobarea de plata mi-au facut-o pentru alt model! Lucru care nu cred ca e tocmai ok pentru ca totusi vorbim de o piesa a masinii care ara asigurata pe CASCO in forma ei originala. In privinta service-ului... eu nu am semnat nimic ca am primit masina. Si ce faceam daca isi dadeau ok-ul asigurarile sa imi puna si usi cu bandou? Adica mi-se pare o chestie foarte absurda. Nu cred ca ar trebui sa fiu eu intelegator cu ei doar pt ca pe ei i-ar costa bani sa imi dea o bara noua. Si eu am platit suma pe care ei mi-au refuzato la plata, si cred eu (dar am nevoie si de parerea voastra) ca OPC ar avea motive de investigare pentru ca asigurarile au aprobat alta piesa decat cea din poza si pt ca service-ul a comandat si montat acea piesa gresita....

Multumesc si imi cer scuze pentru abundenta de cuvinte.
Tudor
OPC nu investigheaza asiguratorii. Te trimit direct la CSA.

Despre pct. 1 poti incerca o reclamatie la Directorul departamentului Daune si apoi la CSA, daca nu rezolvi cu directorul, sa spui ca tu nu vezi in poza avariile pe care le-a constat inspectorul.

Ca asigurarile ti-au aprobat la plata o alta bara nu este ilegal si/sau sanctionabil. De pe hartie (factura/deviz) asiguratorul nu cred ca poate deosebi cele 2 modele de bari. Daca in service nu ai semnat nimic poti merge peste ei cum ca piesa livrata nu e corespunzatoare cu modelul masinii tale. In astfel de situatie poti apela si la Renault Romania, nu era treaba ta sa te pricepi care este exact modelul de bara ce trebuie comandata si montata, era treaba service-ului, ca d'aia e autorizat Renault.
misu78
Oricum asiguratorii sunt niste ***editat***. Cristi, nu renunta, iate cu ei de git. Si cu ,,meseriasii'' din service. Eu cred ca ai mai multa dreptate decit ei.
Tudor
Daca tot aruncam cu epitete la general la adresa asiguratorilor, sa spunem ca anul trecut acesti "asiguratori ***" au inregistrat pe sectiunea asigurari auto o pierdere generala (total industrie) mai mare de 10 mil euro.
Dar ne plangem in continuare ca preturile sunt mari si nu ni se despagubeste orice. Hai sa ne plangem ca multi dintre noi soferii romani cauta si reusesc, cu concursul unor angajati dubiosi, sa obtina despagubiri care nu li se cuvin.
Prea ne-am invatat cu hotia. Hai sa-i spunem pe nume, sa recunostem ca unii sunt hoti, sa divulgam punctual acele cazuri, dar sa nu mai catalogam incorect asa o intreaga categorie de persoane.
EdyB
Am si eu o intrebare...ziceai ca pe bara spate aveai niste zgarieturi facute inainte de incheierea politei casco la omniasig. Daca nu ti-au fost specificate in polita, cum se pot razgandi ca si cum le-au vazut ulterior in poze, cand tu erai cu masina in service si se cerea ca si ei (asiguratorul) sa-si exprime obligatia de a efectua plata daunei?
Intreb pentru ca si eu am casco la ei si aveam niste zgarieturi pe bara spate si pe o aripa (pentru care deschisesem deja dosarul de daune la polita veche), iar agentul mi-a trecut clar in contract tot ce se vedea, cu poze detaliate si a ramas sa vin pentru poze noi atunci cand voi scoate masina din service.
Inca o data zic...din moment ce nu au observat zgarieturile initial, se presupune ca nu existau...altfel poti spune si tu ca s-au jucat in photoshop cu pozele, ca sa pici tu de fraier (scuze expresia).
cristighe

Am aflat lucruri noi referitoare la situatia mea.
Si anume, raportul de inspectie de risc, care trebuia facut la incheierea politei CASCO, nu exista la dosarul meu de la Omniasig. Nu exista nicaieri! Pe baza acestei nereguli credeti ca pot sa fac ceva ca sa mai obtin o parte din bani inapoi sau o plangere la CSA, care sa poata fi luata in considerare?

Multumesc
cristighe
intre timp am gasit si articolul din contract pe baza caruia mi-a refuzat despagubirea acelor daune, dar.... unde scrie si ca acel refuz trebuie bazat pe acea inspectie de risc, care la dosarul meu nu exista:

3.2. OMNIASIG nu acordă despăgubiri pentru:

......

3.2.7. Pagube produse acelor părți componente ale autovehiculului ce erau avariate la încheierea asigurării și sunt menționate în raportul inspecție de risc, care nu au fost remediate și avizate la OMNIASIG ca atare, până la data producerii evenimentului asigurat.

Deci cred ca este limpede ca au facut un abuz si ca pot sa ii dau si in judecata pe baza acestui lucru.

Pareri?
Tudor
Mergi cu contractul la Omniasig si cere-le in scris sa iti prezinte de urgenta (scrie tu un termen, de 3 zile sa zicem) raportul de inspectie de risc in original (semnat de catre inspector si de catre tine) in care sunt prevazute avariile anterioare la care fac ei referire, conform prevederilor art. 3.2.7. din contract, iar in caz contrar sa iti aprobe integral solicitarea de despagubire, pentru ca daca nu pot face dovada raportului de inspectie, art 3.2.7 din contract nu este aplicabil.
Ia numar de inregistrare pe o copie xerox. (Solicitare adresata inspectorului care ti-a intocmit dosarul si directorului departamentului daune, chiar daca nu stii sa ii scrii si numele, lasa doar titulatura). Scrie vizibil URGENT.

Parerea mea este ca in urma acestei cereri nu va fi nevoie sa ajungi la judecata. Oricum, in situatia data, dreptatea e de partea ta.

Daca nu te cheama sa iti arata raportul de inspectie si tot nu iti aproba despagubirea, margi tu la ei, cere sa vorbesti cu un Director caruia ii spui clar ca ori iti arata raportul de inspectie pe loc, ori iti aproba solicitarea de despagubire ori tu pleci direct la CSA.

Oricum, nu merge niciodata singur acolo, mergi insotit de cineva, preferabil un avocat sau un cunoscut care mai cunoaste aspecte juridice (sau cu oricine ti-e cunoscut). Nu accepta sa discuti decat in prezenta acestei persoane (e martorul tau in caz ca ajungeti la judecata). Daca intreaba cine e, raspunsul e simplu: "E cu mine." Insotitorul tau nu vorbeste nimic cu cei de la asigurari, daca are ceva ed spus iti spune tie si apoi tu decizi ce spui mai departe.


Succes!
cristighe
@Tudor: Ok, am sa incerc si varianta propusa de tine, dar, am sunat la CSA, am vorbit la reclamatii unde un domn mi-a spus ca intradevar am dreptate, dar acest lucru ei nu il mediaza si ca doar in instanta pot incerca...
Ce parerea ai?
Tudor
Eu zic sa depui o plangere scrisa si la CSA. Scrie cat mai complet si cat mai clar, cu citate unde este cazul. N-ar fi rau daca poate sa ti-o scrie cineva cu pregatire juridica. Solicita ca in raspunsurile oferite sa ti se indice si baza legala. Sunt obligati sa iti raspunda in termen de 30 de zile. Spre lauda lor, au inceput sa se miste mai repede decat atat. Daca se va ajunge la judecata, raspunsul CSA iti va fi de folos.

Tine-ne la curent cu raspunsul la demersul catre Omniasig...
prody
Daca cel care ti-a facut polita nu a mentionat in inspectia de risc faptul ca aveai acele zgarieturi o sa fie sanctionat, deoarece ele reies din pozele facute, chiar plata pentru reparatia acelor doua elemente poate merge cu regres catre el, cam asta e procedura, inspectorul de daune atentioneaza si propune celor de la departamentul juridic ca acea parte din despagurbire sa fie imputata celui care ti-a facut asigurarea. El poate ca a vrut sa te ajute putin cand ti-a facut asigurarea (sau poate se gandea la comisionul de 10% pe care il ia agentii de asigurari din prima ta anuala de asigurare), dar cei de la daune s-au prins, daca asta vrei sa se intample, fa scandal mai departe, desi mie mi-ar fi jena sa solicit asa ceva.
deconectat
Am avut o problema asemanatoare cu cei de la Asirom care "nu imi gaseau" anexa xu dotarile optionale ale masinii si au zis ca vad ei ce e de despagubit. Am insistat de vreo 2-3 ori la departamentul daune (in cursul unei saptamani) si nu s-a rezolvat nimic. Toti imi ziceau sa stau linistit.
M-am dus la cineva din conducere si anexa a aparut in 30 de minute.

Sunt unii inspectori de daune (ATENTIE: nu am zis toti) care mai fac unele acte "pierdute" in speranta sa acorde o despagubire mai mica. E adevarat ca unii asigurati nu sunt tocmai corecti, dar exista si inspectori de daune care incearca sa te fure pe fata. Nu sunt toti asa, dar daca ai ghinionul sa dai peste unul si sa nu stii bine contractul risti sa pierzi destul de mult.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.