tzepesch
29 Aug 2008, 17:52
salut.
am facut un drum de vreo 1000km prin tara....
luni am plecat. duminica am verificat diodele , am schimbat carbunii alternatorului, verificar releul mecanic, facut un mic service pt plecare. totul ok
dupa cca 250km, am ajuns in Voineasa, la statiune, m-am cazat si am last masina vreo 3 zile nepornita.
concluzia, n-a mai avut strop de curent. nici bord, nimic.... nici data la vale sau impinsa n-a pornit!!! nu avea pic de curent nici macar de scanteie...
am tras din alta baterie, am lasat-o vreo 1H la 1000RPM in relanti sa mai incarce, cu releul dar putin mai sus pe incarcare, la 14.5-6V, am scos bornele ca sa elimin suspiciunea vre-unui consumator, statie audio sau scurt, ceva.... si asa am lasat-o peste noapte.
a doua zi trebuia sa plec cu fata la Lacul Vidra. masina ciuciu, iar n-avea strop. la fel, nici impinsa, nici cu cabluri. se incin geau in draci.
cu chin a plecat impinsa si culmea, fara nici un fel de curent in rest in instalatie, dar mergea, turata rau. gen relanti la 1800-2000 altfel dadea sa moara fara sprituri.
am mers in sir cu gazda de la pensiune pana in brezoi sa cumpar baterie. pe la jumatea traseului, a trebuit sa incetinesc si a murit si acolo a ramas.... intr-o serpentina tras pe dreapta intr-un intrand.
dupa ce am luat baterie noua, Rombat Cyclon 55A, fara intretinere a pornit imediat, am reglat releul la 14.4 si asta e... a mers brici.
chiar asa se scurtcircuiteaza o baterie.... dupa 2 luni dupa ce i-a expirat garantia...?
Merced
29 Aug 2008, 17:58
In ea mai are apa? S-ar putea sa ai surpriza sa fie cativa electrozi seci bine de tot, si afumati. Am patit-o si eu, nu si-a mai revenit. Nici a ta n-o sa-si mai revina. Dar verifica si tu, ca sa fi sigur ca e de acolo.
Freelancer
29 Aug 2008, 18:50
In primul rand trebuie completat pe fiecare element cu apa distilata si apoi pusa la incarcat pe un redresor. O lasi sa se incarce vreo 24 de ore apoi o pui pe masina, daca mai e buna trebuie sa plece fara probleme si dupa 2-3 zile de nefunctionare. Daca se descarca iar inseamna ca e dusa.
Ar trebui sa verifici si releul de pe masina eventual pui unul electronic.
tzepesch
29 Aug 2008, 20:20
toti elementii au apa, n-a fiert niciodata...
releul e in regula incarca f bine...
dar ma gandesc ca daca s-a descuamat pasta aia dintre elementi si s-au scurtcircuitat, ciuciu... acu am pus-o pe redresor, si o s-o tin 24H sau chiar mai mult, ca se incarca f greu asta daca e terminata. cand deja se duce pe 13.5V in sus si e stabila o pun pe masina...
numa bine ca la oltcit nu mai aveam baterie
29 Aug 2008, 20:22:
am luat si un releu d-al IPEE de curtea de Arges. sunt bune? eu mai aveam unul nou E/P identic cu asta mecanic, dar electronic cu fir de referinta. si binenteles nu l-am avut la mine... eu facund curat in portbagaj cu 1 zi inainte sa plec.
ydaniel
30 Aug 2008, 21:49
nu stiam ca ep sacele face relee electronice:) pui o poza cu el te rog:)
oricum eu as fi luat rombat premier de 75ah:)
tzepesch
31 Aug 2008, 22:50
daca luam d-aia ramaneam ciuciu fara bani in varfu muntelui cu gagica dupa mine si ne sugeam degetu. era 350lei
tzepesch
3 Sep 2008, 23:32
nici dupa 48H de tinut pe redresor nu mai tine.... 0V. deci e zob.
pana si aia de pe oltcit, care nu ajunge la 12V, dar tine curent in ea, 10-11V chiar si dupa mult timp...
Freelancer
4 Sep 2008, 10:54
Nu o arunca la gunoi, du-o la un centru ca sa protejezi mediul.
cristio_79
4 Sep 2008, 15:11
De acord cu tine.
Eu stiam ca iti opreste automat bateria veche la cumpararea alteia noi.Cel putin eu asa am patit cand am cumparat o baterie in iarna.Mi-a spus ca bateria veche nu am voie sa o iau si mi-au facut o reducere de vreo 20 lei.
Freelancer
4 Sep 2008, 15:32
Nu este obligatoriu sa dai o baterie la schimb dar daca lasi bateria la schimb cu cea noua ai si o reducere de 20-30 Ron, eventual poti aduce bateria veche mai tarziu si tot primesti banii.
tzepesch
4 Sep 2008, 16:19
nu, sub nici o forma nu ajunge la gunoi....
am intrebat cand am luat-o pe cea noua si a zis ca nu se face reducere de pret, asa ca n-am mai dat-o...
mut electrolitu daca o mai fi bun in bat. veche de oltcit si poate o tine aia curent la 12-13V
Freelancer
4 Sep 2008, 16:59
Iti faci de lucru, daca ai o baterie veche nu se completeaza cu electrolit ci cu apa distilata si apoi se pune la redresor. Daca ii pui electrolit o strici 99%.
Oricum ciudat ca nu ti-au dat reducere eu stiam ca sunt obligati sa o faca.
bucatzel
5 Sep 2008, 00:46
nu te chinui cu operatiuni de gen 2 in 1... e vorba de acizi. diluati, da' oricum... Daca te stropesti pe haine, iti pare rau de ele, ca altceva oricum nu le mai poti face
Ar cam trebui sa ti-o cumpere. mai ales ca nu magazinul iti da reducerea aia, ci producatorul, care-si ia materie prima pentru o baterie noua. fa-le scandal, da-i naibii.
daca nu, mai sunt ceva centre de astea de colectare. pe langa hypermarket-uri. In timisoara, din cate stiu, se pot returna baterii la Real. Tre' sa fie si pe la voi ceva.
A, da. N-o tine in casa... o sa-ti atace tot prin jurul ei daca scapa vapori pe undeva...
slaiciprian
5 Sep 2008, 10:49
la fier vechi primesti vre-o 12 ron pe ea. io am carat-o in portbagaj vre-o 2 luni pana mi-am amintit in momentul oportun de ea.
Baterie iremediabila. Daca vrei vlade, iti mai dau eu una de Opel ( originala ) e topita.
Apropo, mare tampenie sa iei o baterie fara intretinere. Asa a fost aia de la Opel, sa dus ca nu mai avea apa, si sa dus iremediabil.
$$ilvviu
5 Sep 2008, 21:12
Avem la servciu 2 dacia papuc 1.9, luate acum 2.5 ani si le-au picat bateriile la interval de 1 zi, una dupa alta. Baterii Rombat.
Am incercat cu redresorul la prima, nici macar nu mai primea curent, era varza. Electrolitul era la nivel.
tzepesch
6 Sep 2008, 01:05
crezi ca daca e fara intretinere nu poti s-o desfaci sa-i pui apa?
si, crede-ma nu eram in situatia de a face mofturi. IMI TREBUIA BATERIE< punct. n-aveam de ales... oricum am vazut ca e fara cand am ajuns acasa.... e accesibil capacul, asa ca...
djasu82
7 Sep 2008, 09:03
Desfa ca si eu am desfacut pana la urma mai bine scoti tot eletrolitul din ea si pui altu o bagi la fiert si gata . Cumpara un densimetru si verifici densitatea la fiecare celula 1.28 daca iti va indica e perfect vei avea 12,8V tensiune pe baterie. Daca pui apa iti spun eu sigur nu faci mare lucru doar fierbe si produce hidroxil
atata tot . Da e buna pentru a produce hidroxil sti pentru ce
sorin1983
7 Sep 2008, 12:04
cum vii dinspre eroilor, ajungi la casa radio si faci dreapta pe plevnei, vizavi de disco preoteasa la o casa e un service baterii! scrie acolo ca le si resusciteaza:)
tzepesch
10 Sep 2008, 15:56
am scos acidul din ea (caranda). era aprope negru. asta e de la sulfatare?
densimetrul, cam pe toti elementii indica circa 1.15.
pe bateria de oltcit, in care nu era decat apa nu indica nimic ca densitate... banuiesc ca mult sub 1.
dar ca voltaj avea 10V
l-am bagat in vechea baterie de oltcit care tine curent, tot rombat cyclon si a indicat acum mai mult. de la 10V la 11V. si pe redresor creste...
cine stie cine stie...
poate poate o resurecteaza p-asta... deci, daca pot sa refac bateria asta veche care sta de 2 ani descarcata in masina... clar rombat e tata'lor
ageana
10 Sep 2008, 17:26
Acelasi lucru l-am patit si eu, doar ca dupa un drum de numai 100-120 km (Pitesti - Bucuresti), cu o Caranda Durabila de 55Ah, veche de un an jumatate.
Cum am parcat in Buc, masina nu a mai vrut sa porneasca.
Dăi, injura releul de incarcare... cum dom'le, dupa un drum lung la peste 2500-3000 rpm, sa nu incarce bacteria?!
Am masurat cu un multimetru foarte bun al firmei unde lucrez incarcarea: 14,1 - 14,3 indiferent de conditii (turatie / consumatori)
Dupa cateva zile de chin am mers sa-mi iau alta baterie Rombat Cyclon <<atentie mare la preturi, in Pitesti peste tot gasesti doar la peste 210 lei, eu am luat-o de la reprezentant cu 160 lei>>.
Acum Caranda e moarta, daca o pun pe alta masina cu motorul pornit, aceasta se opreste.
Eu unul NU o sa cumpar Caranda niciodata (cu asta a venit masina cad am luat-o), sunt gunoaie de baterii.
Freelancer
10 Sep 2008, 17:38
Depinde foarte mult cum o exploatezi, eu am avut vreo 3 Caranda pana acum. Fiecare a tinut 3-4 ani si am fost foarte multumit de ele.
tzepesch
10 Sep 2008, 22:33
de exploatare... hm rar ies la druuri mai lungi de 150km. si merg cam zi de zi prin buc 40-60km. cu cam 3-4 opriri pe zi.
Merced
11 Sep 2008, 08:41
Pai aia e problema, ca nu prea fac bine drumurile scurte si dese unei baterii. Practic sunt multe porniri, si cum pornirea e solicitantu' numaru' unu' al bateriei...
QUOTE(Freelancer @ 10 Sep 2008, 18:38)
Depinde foarte mult cum o exploatezi, eu am avut vreo 3 Caranda pana acum. Fiecare a tinut 3-4 ani si am fost foarte multumit de ele.
Cu drumuri scurte de 5 km in general ultimul Rombat a tinut 7 ani, actuala tine de 3 si invarte ca in prima zi.
Merced
11 Sep 2008, 09:25
Si e important ca la pornire sa se apese ambreiajul. Unii nu fac asta...
tzepesch
11 Sep 2008, 09:38
normal ca-l apas...
dar , chiar, legat de baterie, la ce e buna apasarea ambreiajului..?
nu invarte electromotorul si cutia.
tzepesch
11 Sep 2008, 13:07
aha. cutia inteleg. dar electromotorul, aruncat de bendix nu invarte volanta!!!!
tzepesch
13 Sep 2008, 11:29
si totusi, vad ca mai sus de 11.42V nu incarca. e de 3 zile pe redresor si nimic.
repet. e bateria veche de pe oltcit, tot rombat cyclon 55, fara ochi.
cu apa distilata numai se incarca la 10.3V. si pe densimetru nu indica nimic.
am recuperat acudul din bateria caranda terminata, care pe densimetru arata 1.15 si l-am pus in bateria de oltcit.
s-a incarcat pana la 11.42V si nu urca mai sus. iar pe densimetru iar nu indica. acidul care in cealalta arata 1.15
bygy007
13 Sep 2008, 11:53
deci poti sa o arunci si pe asta (centru reciclare)
tzepesch
13 Sep 2008, 11:56
stiam eu ca tot acolo ajunge... ar o tin pt baterie de schimb. sau daca moare a mea in prcare o leg cu clesti de asta... merge. dup-aia iar o incarc.
13 Sep 2008, 11:57:
pe post de starter...
14 Sep 2008, 11:37:
am descarcat-o cu 3 becuri in ||, d-alea mici de lucasi, sau de bord vechi.
dupa 12H erau inca aprinse, plapand, dar erau aprinse.
acu o reincarc iar.
tzepesch
15 Sep 2008, 21:25
nah, ca dupa descarcare nu urca mai sus de 10.86V
si, totusi, la centrele "specializate" cum se resusciteaza o baterie? adica, de ex, asta pe care o tot chinui cum s-ar resuscita?
se incarca, dar nu maxim, dar tine curent!
ydaniel
15 Sep 2008, 21:26
eu duceam bateria aia la un centru de fiare si gata.
tzepesch
15 Sep 2008, 21:26
imi pun ambitia cu ea...
Merced
15 Sep 2008, 21:28
Pe redresor o tii cu doapele scoase da? Ca asa cica se tine... Oricum ma indoiesc ca mai faci ceva cu ea, dar asa ca fapt divers...
tzepesch
15 Sep 2008, 21:37
da, normal ca, cu doapele scoase.
dar nu vad sa bolboroseasca...
ori e un redresor rusesc atat de smecher incat cand bateria ajunge la capacitate nu mai incarca.
eu am avut redresor cu care puteam chiar sa o si fierb daca voaiam.era reglabil. home made, dar a mers 25 de ani. pana i s-au rupt niste fire si nu l-0am mai reparat.
vallyyy
28 Sep 2008, 22:06
Am si eu o intrebare ............am facut o mare prostie la bateria mea cam moarta .......nu dati cu paru daca nu am stiut nu am stiut sunt si eu la inceput cu acumulatorii auto
........am scos aproape tot lichidul din ea si am pus apa distilata ......acum o am pe redresor mai sunt sanse sa-si revina sau o mananca fierul vechi ?
bygy007
28 Sep 2008, 22:17
incerci sa ii pui electrolit de 1,26 si o pui pe redresor si vezi dupa aia
vallyyy
29 Sep 2008, 00:11
Pai eu o tin acum 15 ore pe redresor de pomana sa inteleg ?
ionut.tanase
29 Sep 2008, 07:55
Mai bine pregateste niste bani pentru o baterie noua mai laes ca vine si iarna .
bygy007
29 Sep 2008, 23:45
QUOTE(vallyyy @ 29 Sep 2008, 01:11)
Pai eu o tin acum 15 ore pe redresor de pomana sa inteleg ?
da
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.