Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ma paste segmentarea?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
salut.

una peste alta m-a speriat depunerile pe care le prezenta bujia 1, dupa un drum de 250km si mers si turat si normal...
bujiile sunt Beru Ultra Z10

pun poze sa va dati cu parerea. celelate 3 bujii sunt curate, fara depuneri, cu o culoare alb-caramizie.
am schimbat bujia 1 cu 2. s-a curatat la cilindrul 2, la 1 s-a umplut iar de depuneri.
arderea e buna, deoarece depunerile capata culoarea alb-caramizie. nu ramane neagra-ulei.
in forje scoate fum albastru si putin dupa aceea. la drum intins, de ex pe Autostrada nu scoate deloc. in schimb pe serpentine, sau dupa o urcare mai accentuata se observa. interesant e ca la realnti nu scoate fum albastru, nu miroase deloc a ulei sau a benzina. daca nu as sti ca bujia aduna depuneri sau as vedea fumul as spune linistit ca motorul functioneaza perfect....

carbul nu se impute deoarece am filtru separator de vapori, iar eu furtunul sub masina nu-l scot!

ultimul consum de ulei a fost de 300ml / 1000km.


specific ca nu a influentat cu nimic mersul, pornitul sau altele ce tin de aprindere, probabil bobina a ajutat f mult, pe clasic. functioneaza f bine, dar depunerile,,, doamne...

ma paste segmentarea?, probabil ca-n septembrie... goetze scrie pe viitorii segmenti.
75lei din pantelimon.
BZN
Schimba intre ele si fisele...,in discutie intra aici si supapele, nu te arunca la segmentare.
ArtVandelay
salut
am avut aceeasi problema
vezi aici
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=108562&hl=

rezolvarea? s-a rezolvat de la sine ! acum toate sunt frumoase si curate biggrin.gif
ZTV
eu am avut problema cu prima mea dacie din '83, a inceput sa afuma bujia 2, am schimbat tot ce am putut, urmatorul pas a fost ca in relantiu tremura din cauza pistonului 2, nu lucra, pasul al treila si finalul a fost ca nici in sarcina nu a mai vrut sa se lucreze pistonul 2. Am pus set nou , si mergea ca noua. Tare ma tem ca la tine e stadiul 1. Dar poti sa-l schimbi fisele, delcoul.....sa vez poate se rezolva.
Bafta
CiprianPJM
La mine facea 4. Remediul am fost "mahle". Toata treaba m-a costat pana in 1.500 RON.
ydaniel
daca ai nevoie de piese PM:)
ZTV
ydaniel, ce piese ai pt o dacie din '98 ? ( ambreaj, caseta de directie, radiator mare, rulmenti, planetare ??? )
brigada_diverse
vezi supapele cum s-a mai spus...nu te arunca la segmentare.
masina ta e cam veche, nu stiu daca are simeringuri la supape...dar daca are...putin probabil, schimba-le
ydaniel
am piese noi:)
PH-06-BOA
Ieri am facut un motor, care avea ghidurile la supape prea putin scoase deasupra, si simeringurile nu se puteau fixa pe ghiduri. Se miscau odata cu supapa, si antrena mai mult ulei catre camera de ardere, supapele avand joc in ghiduri. Am scos supapele, cu o piesa de aluminiu am batut in ele de le-am scos cat sa se poata fixa simeringurile (la vreo 5 din ele). Am pus simeringuri noi ( de cauciuc, nu de teflon , cum au majoritatea magazinelor, ca teflonul fiind rigid, nu etanseaza). 20 ron setul.
djasu82
Vlad parca arata altfel odata bujia de la cilindru 1 ma mir sad.gif cum arata acuma .
GARFIELD 87
eu cred ca este din supape
tzepesch
daca e din supape de ce scoate fum albastru uneori, sau in forje???


supapele, oricum le-ash face tot revin la o anumita distanta, mai mare decat o fac eu... ca la orice masina,,, cum ar fi SLZ sau SN.

sa-i schimb suruburile de la rampa culbutorilor si piulitele.

la 1 evacuarea am facu-to mai mare decat la celalte pt ca sa elimin suspiciunea ca aceasta nu deschide calumea si d-aia ramanea mai afumata. dar de la afumat si pana la depuneri d-alea....



fisele n-au nici o treaba. de cate ori le-am curata le-am pus in alta ordine... asta e culmea, n-au nici o jena, tesla.

rotorul se mentine curat, nu se innegreste.
platinile nu se afuma sau se impusca.
nu da rateuri ...

oare sa fi facut figuri si din cauza benzinei? cu 99+ nu a facut depuneri d-astea, never! numai cu 95

doar cilindrul 1 face fitze...
GARFIELD 87
corect , mai incearca si cu alt tip de benzina si vezi daca mai face asa , iar dupa aia pune benzina de care zici tu ca le inegreste , si asa poti sa elimini o cauza ... bafta
tzepesch
pai cu 95 petrom si izopropil. d-ala de scos apa.

pt 20 lei in + bagam mai bine 99+ si octane booster.
Merced
Du-te domnle d-aici ca n-are benzina nici cea mai mica legatura cu ce ai tu acolo...
PH-06-BOA
Cred ca n-ai inteles treaba cu supapa. Ai putea sa lasi jocul si de 5 mm (dar iti sare tija) si tot ar merge fara sa scoata fum, dar (am zis si mai sus), cand supapa se deschide , de la prima sutime si pana pistonul incepe sa urce,trage ulei pe langa coada supapei, pentru ca semeringul ori e uzat, rupt sau rascopt, ori a iesit de pe ghid si se plimba odata cu supapa.

1 Sep 2008, 22:33:
Nu amesteca benzina in treaba asta, in alte parti se mai merge si cu altceva, si n-are nimic.
ag02cws
Am scos si eu o bujie care arata asa. Am pus niste bosch-uri si am mers cu ele 15.000 de km fara sa mai apara problema. Deci schimba bujiile.
brigada_diverse
la vechimea masinii lui, ma indoiesc sa aiba simeringuri la supape

tzepesh, din ce an e masina?

daca trage ulei pe la supape, trage pe la ghiduri......
djasu82
Vlad tu sti mai bine noi discutam aici ne tragem in piept , dar tu sti mai bine ce e de facut.
Nu are treaba cu bujiile ! Lui vlad totul i-a inceput acum 5 luni dupa ce a umblat el si a pus in fiecare cilindru alcool tehnic si dupa aceea ulei . Si dupa schimbul de ulei pe care l-a avut i-a aparut problemele respective .
Poate ca vechiul ulei a avut teflon si a tratat segmenti si a astupat ici pe colo , iar folosind alcool tehnic a desfundat tot. Si eu am folosit acum 2 luni si nu am avut probleme.
Deci Vlad tu sti mai bine.
tzepesch
asa, am revenit... dupa ce am mers iar cu 99+ s-a mai curata bujia, nu a mai aparut depunerea aceea nenorocita.

bujiile n-au nici 1500km. merg f bine, altfel imi dadeam seama ... s-ar putea insa sa fie cam reci.

da, si eu m-am gandit la figura sa intre ulei pe la supape. f posibil, intr-adevar.

masina e din 82. motorul a fost re-setat acu 7 ani, sau 38.000km. din astia 7, 5 a stat in parcare parasita.
Freelancer
300 ml /1000km e cam mult probabil ca segmentii nu sunt chiar Ok si ungerea nu se mai face cum trebuie. Era o vorba ca "O masina care sta se uzeaza mai mult decat una care circula"
Am si eu probleme asemanatoare (150,000 Km de la ultimul set motor) la drum lung bujiile se mai curata, prin oras se afuma iar. Mai trag de ea o vreme dar o paste un set nou sau popa.gif



tzepesch
da mai, dar de la 38.000 la 150.000 e distanta mare....
brigada_diverse
300 ml /1000km e cam mult probabil ca segmentii nu sunt chiar Ok si ungerea nu se mai face cum trebuie. Era o vorba ca "O masina care sta se uzeaza mai mult decat una care circula"
Am si eu probleme asemanatoare (150,000 Km de la ultimul set motor) la drum lung bujiile se mai curata, prin oras se afuma iar. Mai trag de ea o vreme dar o paste un set nou sau popa.gif

300 ml e acceptabil pt un motor bosorogit(de stat sau de mers)...1000ml e limita

cum trage un pic ulei, hai sa ne legam de segmenti....dar sa avem in vedere ca si de la chiuloasa poate sa fie un consum destul de mare de ulei.

masoara-i compresia pe cilindrul ala....daca e buna...probabil nu de la segmenti mananca ulei....
ai 3 segmenti...unul de foc, unul de compresie si unul de ungere....

daca segmentii sunt dusi, de obicei sunt toti dusi, inclusiv cel de compresie....


cat ulei consuma motorul? daca e pana in 1 l, las-o in pace...si mai cureti bujia din cand in cand....
tzepesch
mai, acu dupa 700km, am completat 1200ml

pe serpentine si pante am forjat-o uneori, urcam cu a 3-a la 4000-4500, chiar si a4-a pe dealu negru...

si pe A1 in depasiri ii dadeam tare in gura....


ma tot gandesc la versiunea cu supapele....
oricum la sf lunii o duc la mesterul meu cand vine din concediu si o gadilam impreuna... daca e ii bag segmenti noi... si-i lustruiesc si chiulasa. schimb suruburile si piulitele la culbutori, schimb si tachetii...

4 Sep 2008, 16:32:
dar tineti minte ca eu merg cu 10W40, nu 20W50....

dupa resegment ii bag 20W50 ELF... si cred ca o tin pe mineral dar de firma....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.