Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu turatia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
micri
salut!

am pus acum vreo doua saptamani aditiv cu teflon in uleiul de motor si acum mi-a aparut o problema.
aceasta consta in:
in timpul mersului daca apas pe pedala de acceleretie brusc sau mai iute decat de obicei iar turatia este undeva la 2200 , se tureaza brusc motorul dar masina nu se misca mai iute.
nu pot sa-mi dau seama ce poate fi.
Sorin_18
din cate stiu eu asta este de la ambreaj
micri
si eu m-am gandit dar masina se comporta bine daca nu apas tare pe pedala de acceleratie. si ar mai fi o chestie. dupa ce se incalzeste motorul pare sa nu mai faca asa. sa fie din cauza uleiului?
este schimbat recent, aproximativ 1000 km dar este un 20w40 lukoil
ct_71_ccl
salut!
nu are treaba uleiul cu ce simptome ai tu!20/40 e fb+ca daca ai pus si aditiv cu teflon e si mai ok!ce ai tu,la apasare brusca mot se tureaza in gol dar nu creste viteza,e din ambreiaj.disc uzat sau garniturile unsuroase.
Sorin_18
nu cumva tu ai scapat acel aditiv prin fereatra de la ambreaj??
PH-06-BOA
E posibil sa fi scapat ulei, dar nu era de trecut cu vederea . Sigur patineaza ambreiajul, si e o pura coencidenta cu schimbarea uleiului . Am mai spus-o pe undeva, ca, daca nu-ti permiti schimbarea discului, (poate fi si soarele crapat) fa din clingherit de 1mm patratele de 1cm/ 1,5 cm (dreptunghi) le dai cu poxipol si pe o parte si pe alta, pe fereastra de orientare la punerea la punct, cu o surubelnita mai lunga si subtire, cand altcineva apasa pedala de ambreiaj, departezi placuta de ferodo de suportul disc (ca o pana ,intre disc si ferodo, NU intre disc si placa sau volanta)si introduci placutele pregatite ( 6-7 buc, impartite pe toata circumferinta discului, si nu conteaza pe care parte, dar de preferat pe aceeasi)cu o penseta sau un patent cu cioc. GARANTEZ INTRE 1 SI 2 ANI DE FUNCTIONARE.
E valabila chiar daca a ajuns la nituri, pentru ca prin introducerea acelor placute, placa si volanta nu vor mai ajunge la ele.
Ca metoda, cineva apasa ambreiajul, bagi surubelnita ingusta ( un electrod turtit , pentru a avea loc patentul cu placuta) , bagi placuta cu poxipol ( acesta ajuta ca atunci cand debreiezi, placutele sa nu fie aruncate catre exterior), se tine apasata in continuare pedala, si cu aceeasi scula( surubelnita ) impingi sa rotesti a sasea parte de disc ( cutia sa fie scoasa din viteze), bagi alta pana, si asa pana bagi vreo 6 buc . Nu neaparat echidistante . Nu poti pe aceeasi parte, bagi pe cealalta.
Nu accept motive, "noduri " in papura ( cum sunt unii obisnuiti ), pentru ca am facut multe , de mult timp , si lucreaza si azi. DACA vreti sa intelegeti.
micri
am si eu o intrebare.

daca tot schimb discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentul de care sa pun si daca se poate schimba intre ele( cele cu fi 200 cu fi170 respectiv fi180)
djasu82
La tine doar cu fi 180 cred cu 200 trebuie sa umblu la carcasa cutiei de viteza . E binede stiut ca ambreajul de 200 te tine mai mult chiar daca o accelerezi si te dai in spectacol pelacand dupa loc.
micri
am uitat sa dau cateva detalii despre daciuta mea.

motor 1397cmc seria 102-00
in talon 46 kwh
cv 5 viteze
precizez ca ea a fost cumparata in 88 din ungaria.
din cate stiu eu astfel de motoare ar trebui sa aiba 65CP, iar discul de ambreiaj de fi200. nu sunt sigur si de aceea va intre pe voi care aveti mai multa experienta.
argon
QUOTE(micri @ 3 Sep 2008, 09:29)
ar trebui sa aiba 65CP,
*




stii gresit, e cel mai slab motor de 1,4, nu are nici 60 de cai, difera raportul de compresie fata de 102-13 care are 62 de cai. Iar ambreiajul e de 180 probabil.
micri
in cartea lui mondiru asa scrie acum eu nu am de unde sa stiu.
acolo mai scrie ca seria 810-00 ar avea 54cp

minte ala in carte mint si eu
argon
In Mondiru scrie din amintiri ca motorul tau are 60 de cai, si 102-13 are 62, 810 are 54 si ala de 1,6 are 72.

O sa ma uit acasa.
Minel
Sper ca va ajuta asta !!
argon
si 102-14 e la fel cu 102-00, adica 8,5 raportul, nu?
Minel
QUOTE(argon @ 3 Sep 2008, 11:00)
si 102-14 e la fel cu 102-00, adica 8,5 raportul, nu?
*



Mda, dupa cum se vede .. dry.gif
micri
eu parca am vazut in carte ca raportul este la 102-00 de 9:1. am sa ma uit acasa si am sa va scriu.102-00 este motorul pe care l-au pus pe dacia sport.
Freelancer
Pune la fel cu cel de acum, nu cred ca merg schimbate daca nu schimbi si pe la cutia de viteze. Ia "de uzina" nu se merita sa pui piese de SRL pentru ca manopera e destul de scumpa.
brigada_diverse
aprox de 1,3 mil.....la un meserias bun de cartier (daca aveti)....

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.