Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce e defect?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin_xyk
Salut,
Sunt incepator in ale mecanicii (dar vreau sa invat) si am o problema cu batrana mea de-o seama cu mine. (din '85). Am luat-o ieri de la bunicul meu, ca nu mai poate sa conduca, si am adus-o la Bucuresti. (distanta cam 150 km). Mi-a zis ca merge fara probleme, insa dupa vreo 40 km, la ralanti, imi licareau martorii de lichid de racire si ulei. Si motorul mergea foarte sacadat. Daca o turam usor, nu mai era nicio problema. Am observat si ca luminile sunt foarte slabe, la fel semnalizarea. Cand am plecat spre Bucuresti, am luat o baterie de la cineva, ca tataie mi-a zis doar ca nu mai e buna bateria. Insa mi-am dat seama ca problema de fapt e ca nu incarca. DUpa vreo 60 de km, daca o lasam la ralanti, se oprea. Intrebarea mea este: cum imi pot da seama ce este defect? (alternator, releu etc). Multumesc.
ag02cws
Verifica releul si carbunii de la alternator.
alin_xyk
Cum pot verifica releul? Cred ca e releul ei, din fabrica.

1 Sep 2008, 15:05:
Ma refer unde trebuie sa masor tensiunea si in ce conditii (lumini aprinse sau nu, semnalizare etc). Si care ar fi parametrii normali, atat la alternator cat si la releu. Multumesc.

1 Sep 2008, 15:29:
Am citit pe forum ca releul electronic e mai bun decat cel electromecanic. Cam la ce pret e unul si unde pot gasi? Multumesc.
ZTV
releul de bunacalitate gasesti la 40 ron, sunt si la 18 ron dar sunt mai slabe la calitate, si gasesti la orice magazin piese auto.
alin_xyk
ms mult tzuku.

1 Sep 2008, 20:51:
Merg maine la un meserias (sper). Pe undeva pe la intersectia de la Doamna Ghica. Are un atelier si se ocupa cu partea electrica. (Daca stie cineva). Sper sa ajung bine pana la el. A mai fost cineva acolo? Stiti la cine si unde ma refer?
bygy007
QUOTE(alin_xyk @ 1 Sep 2008, 14:52)
Salut,