Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce e defect?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin_xyk
Salut,
Sunt incepator in ale mecanicii (dar vreau sa invat) si am o problema cu batrana mea de-o seama cu mine. (din '85). Am luat-o ieri de la bunicul meu, ca nu mai poate sa conduca, si am adus-o la Bucuresti. (distanta cam 150 km). Mi-a zis ca merge fara probleme, insa dupa vreo 40 km, la ralanti, imi licareau martorii de lichid de racire si ulei. Si motorul mergea foarte sacadat. Daca o turam usor, nu mai era nicio problema. Am observat si ca luminile sunt foarte slabe, la fel semnalizarea. Cand am plecat spre Bucuresti, am luat o baterie de la cineva, ca tataie mi-a zis doar ca nu mai e buna bateria. Insa mi-am dat seama ca problema de fapt e ca nu incarca. DUpa vreo 60 de km, daca o lasam la ralanti, se oprea. Intrebarea mea este: cum imi pot da seama ce este defect? (alternator, releu etc). Multumesc.
ag02cws
Verifica releul si carbunii de la alternator.
alin_xyk
Cum pot verifica releul? Cred ca e releul ei, din fabrica.

1 Sep 2008, 15:05:
Ma refer unde trebuie sa masor tensiunea si in ce conditii (lumini aprinse sau nu, semnalizare etc). Si care ar fi parametrii normali, atat la alternator cat si la releu. Multumesc.

1 Sep 2008, 15:29:
Am citit pe forum ca releul electronic e mai bun decat cel electromecanic. Cam la ce pret e unul si unde pot gasi? Multumesc.
ZTV
releul de bunacalitate gasesti la 40 ron, sunt si la 18 ron dar sunt mai slabe la calitate, si gasesti la orice magazin piese auto.
alin_xyk
ms mult tzuku.

1 Sep 2008, 20:51:
Merg maine la un meserias (sper). Pe undeva pe la intersectia de la Doamna Ghica. Are un atelier si se ocupa cu partea electrica. (Daca stie cineva). Sper sa ajung bine pana la el. A mai fost cineva acolo? Stiti la cine si unde ma refer?
bygy007
QUOTE(alin_xyk @ 1 Sep 2008, 14:52)
Salut,
Sunt incepator in ale mecanicii (dar vreau sa invat) si am o problema cu batrana mea de-o seama cu mine. (din '85). Am luat-o ieri de la bunicul meu, ca nu mai poate sa conduca, si am adus-o la Bucuresti. (distanta cam 150 km). Mi-a zis ca merge fara probleme, insa dupa vreo 40 km, la ralanti, imi licareau martorii de lichid de racire si ulei. Si motorul mergea foarte sacadat. Daca o turam usor, nu mai era nicio problema. Am observat si ca luminile sunt foarte slabe, la fel semnalizarea. Cand am plecat spre Bucuresti, am luat o baterie de la cineva, ca tataie mi-a zis doar ca nu mai e buna bateria. Insa mi-am dat seama ca problema de fapt e ca nu incarca. DUpa vreo 60 de km, daca o lasam la ralanti, se oprea. Intrebarea mea este: cum imi pot da seama ce este defect? (alternator, releu etc). Multumesc.
*


despre partea de incarcare daca vrei sa inveti gasesti un intreg topic , daca vrei sa repari alternatorul si vrei sa inveti gasesti aici
ZTV
off: eu nu inteleg reparatia la alternator, am luat pt mine ( pt rezerva ) un alternator de 50 A, in stare f buna de la o dezmembari am dat 35 lei , reparatia ajunge la 20 si mai mult + nervi + munca.....nu e mai rentabil sa-l schimbi ?
brigada_diverse
daca e doar o piesa defecta de ce sa schimbi tot alternatorul? de plictiseala?

daca ti se aprind martorii la ulei si apa nu cred ca e din baterie, ci ca nu ai presiune la ulei......pompa de ulei...sau axa cu came....sau vilbrochen sau cuzineti......sau ulei chiar ffff prost, mai prost ca cel romanesc(si cu uleiul romanesc, daca iti face probleme inseamna ca e o problema)
alin_xyk
Am fost cu ea la service. A fost o dioda defecta si releul. Mi-au pus releu pe care scrie ca e facut in Romania, (40 ron la ei). Mi-au mai schimbat niste fire pe acolo, lumini spate, si toata afacerea m-a dus la 150 ron. Cam mult pt toata treaba asta. Asa e daca esti la inceput si nu stii. Acum am vazut cum sta treaba.
bygy007
QUOTE(tzuku @ 2 Sep 2008, 10:04)
off: eu nu inteleg reparatia la alternator, am luat pt mine ( pt rezerva ) un alternator de 50 A, in stare f buna de la o dezmembari am dat 35 lei , reparatia ajunge la 20 si mai mult + nervi + munca.....nu e mai rentabil sa-l schimbi ?
*


l-ai verificat? asta este o intrebare de curiozitate , sa nu ai surprize cind il montezi blush.gif
pcostica
QUOTE(alin_xyk @ 3 Sep 2008, 09:02)
Am fost cu ea la service. A fost o dioda defecta si releul. Mi-au pus releu pe care scrie ca e facut in Romania, (40 ron la ei). Mi-au mai schimbat niste fire pe acolo, lumini spate, si toata afacerea m-a dus la 150 ron. Cam mult pt toata treaba asta. Asa e daca esti la inceput si nu stii. Acum am vazut cum sta treaba.
*



cam mult!avand in vedere ca o dioda costa 2-3 lei
PH-06-BOA
Cea mai la indemana proba, de a verifica incarcarea, e, scoaterea bornei(numai la clasice) , si daca se mentine, e bine( nu accelera in acest timp, ca poti ajunge si la 70 V, si e vai de consumatorii mici de la bord). Alta e , scoaterea firului de la excitatie( cel verde) si motorul se tureaza putin,si nu se mai aude fluieratul specific functionarii alternatorului. Restul, masuratori (cum spunea cineva, "pana aici, de-acu-ncolo e secret").Nu trebuie sa fie secret!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.