Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnitura de chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vallyyy
am citit si paracitit pe aici topicurile celelalte ......va rog sa ma scuza-ti stiu ca nu era chiar necesar dar nu am gasit nimic concret care sa se asemene cu, cazul meu ...........motorul meu e cam praf sincer sa fiu papa ulei .............ma pune pe ganduri un singur lucru acum ceva vreme am completat uleiul ,cand l-am pus ,pe joja era la nivelul corect ..........de atunci am vreo 500 de km facuti si el nu mai scade ci din contra a crescut ..........astazi a inceput sa scoata un fum,mai ceva ca un trabant, imi pare mai mult alb decat albastru........totusi ce mi se pare ciudat : motorul merge bine nu tremura , nu are probleme sa nu traga .........am presiunea 6 si temperatura optima adica imi sta acul la mijloc ,nu fierbe apa ,nu bolboreseste............ma gandesc ori e garnitura ciupita pe undeva ori am pus eu peste nivel desi cand luat joja dupa completare era la nivelul care trebuie ............astazi am pus pe degete cateva picaturi dupa joja sincer nu mi se pare cine stie ce vascos uleiul ala .............ce sa cred acum e sau nu e garnitura arsa/ciupita ? unsure.gif
einstein1984
Uleiul devine albicios/laptos cand se amesteca cu lichidul de racire.
brigada_diverse
dispare apa din vasul de expansiune?

sigur nu e condens?
ZTV
ai toate sansele sa fie garnitura varza....e bine sa-l schimbi, nu e cine stie ce pret si manopera, dar daca mergi asa motorul o sa fie distrusa in scurt timp
vallyyy
uleiul e negru ,apa dispare la cateva sute de km ,nu bolboroseste si nu fierbe ...........ce e ingrijorator e ca scoate fum mai mult alb decat albastru si ca la joja e peste nivel ...............avand in vedere ca am presiunea 6 la ulei nu exclud posibilitatea ca sa fie putin peste masura completat ,am pus un bidon de 3 L cand abia se mai zarea ulei pe joja ..........vreau sa exclud garnitura asta voi ce ziceti se poate sa fie arsa din moment ce nu fierbe apa si nu bolboroseste ?? ......
Minel
QUOTE(vallyyy @ 2 Sep 2008, 12:52)
,apa dispare la cateva sute de km ,
*




Ai verificat etanseitatea sistemului de racire , ai vreo pierdere ?? huh.gif

Si fumul ala alb il sesizezi dimineata, cand ii mai racoare sau ??? blink.gif
vallyyy
nu am pierderi din moment ce nu gasesc nimic pe astfalt decat ulei pierdut pe la simeringul de la planetara ......nu cred ca apa dispare intr-un mod ingrijorator .........masina a stat nepornita vreo 3 zile si cand am pornit-o a iesit mult fum .........sunt curios si de ce am presiune asa buna la ulei ?.......da uleiul e negru si nu prea e vascos cine stie ce si recunosc ca e ulei ieftin
ionut L.
buna dmineata tuturor!

ca sa nu mai deschid un nou topic va spun si eu problema mea...

de ceva timp imi fluctua temperatura, crestea scadea, scotea bule in vasul de expansiune... bun zic e garnitura ciupita. am schimbat-o ieri si azi tot asa face sad.gif ce naiba sa aibe? chiuloasa ovalizata?
SGM.MYKE
Pai, mecanicul tau, nu a verificat planeitatea chiulasei inainte?
ionut L.
mecanicul eu am fost:(, m-am uitat la ea, am pus o rigla si nu parea ovalizata sad.gif, am strins-o la mana ca nu am avut cheie dinamometrica sad.gif
SGM.MYKE
Si ai respectat ordinea de strangere la suruburi?
ionut L.
eu am inceput cu cele din mijloc, apoi urmatoarele stanga dreapta dar pe diagonala (nu prea stiu cum sa explic) ...
cum se string? am procedat corect ?
brigada_diverse
nu cu rigla vezi daca e ovalizata ci cu lera
pe o suprafata perfect plana(un geam de ex) pui chiulasa...si bagi lera cea mai mica care o ai intre chiulasa si geam...daca intra lera de 0,15(0,1+0,05) deja e cam ovalizata

chiulasa nu se strange la mana,.......ca o strangi mai mult pe o parte decat pe alta.....

9 Oct 2008, 07:28:
p.s. daca nu e chiulasa ovalizata, atunci e posibil ori sa fie proasta garnitura...ori de la strangere..ori e crapata chiulasa....
ydaniel
era bine sa duci chiulasa la reconditionat si sa faci rost de o cheie dinamometrica.acuma macar la restrangerea de la 500km poate folosesti una.
ionut L.
pai nu stiu daca o sa mai urmeze o restrangere de 500km daca imi tot creste si scade temp sad.gif credeti ca ar fi tarziu acum daca m-as duce sa o strang cu o dinamometrica? se mai poat eremedia ceva?
ydaniel
hmm..greu de zis.ce as face eu:dat jos chiulasa-dusa la planat si eventual alte ''retusari'',garnitura de chiulasa victor reinz,antigel de la chimopar,termostat de la vernet,montat,aerisit bine si drum bun:)
ionut L.
cam cat costa operatiunea asta de rectificare a chiuloasei? stie cineva prin Pitesti un loc unde se poate reconditiona?
yon
.........sunt curios si de ce am presiune asa buna la ulei ?.......da uleiul e negru si nu prea e vascos cine stie ce si recunosc ca e ulei ieftin

presiunea de pe ceasul din bord nu este mereu cea corecta , eu am patito, aveam presiune 5 ,5 pe bord iar apoi dupa schimbarea ceasurilor cu unele la care merge si vitezometrul am avut neplacuta surpriza ca presiunea mea de 5,5 sa fie de fapt 2,5 sau chiar mai putin pe caldura de asta vara. cei drept am ulei ieftin(romanesc la 15 ron 3 litri plus aditiv)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.