Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme roti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bomba_11980
Baieti am o mica nelamurire pe care nu stiu cum sa ii dau de capat.

De fiecare data cand las masina sa zicem 2-3 zile stationata si vreau sa plec de pe loc simt ca ceva o tine in loc. La inceput am zis ca am eu ceva (cand o conduceam cu slapi, cand desculta cand cu adidasi) dar in ultimele 2 luni am zis ca prea de tot e - chiar nu mai stiu sa conduc ? si uite asa am facut un test:

Stationata 2-3 zile - o pornesc si cand sa plec de pe loc o simt ca ceva o tine - parca merge infranata - si asta cativa KM apoi isi revine etc. (si zic ca e infranata masina - deoarece la vale pe liber in loc sa prind viteza masina mea incetineste (sau isi mentine aproximativ aceeasi viteza).

Daca nu stationeaza (merg la munca in fiecare zi cu ea) nu are nimik - totul de manifesta normal.

Am fost la mecanic si i-am povestit - dupa teste si verificari la roti - sistem franare - aerisiri etc (ca sa jucat vreo 2 ore pe langa/sub ea) - zice ca totul e ok - (tin sa precizez ca am fost chiar la 2 mecanici).

De la ce poate fi ?
Minel
QUOTE(bomba_11980 @ 2 Sep 2008, 12:46)


Stationata 2-3 zile - o pornesc si cand sa plec de pe loc o simt ca ceva o tine - parca merge infranata - si asta cativa KM apoi isi revine etc.
*




O lasi cu frana de mana trasa ??? huh.gif
bomba_11980
Nu mai folosesc frana de mana deloc (nici vara - nici iarna) - am avut fericirea intr-o iarna sa o las cu frana de mana trasa (incepator icon_mrgreen.gif ) - si nu am mai putut pleca decat dupa ce am stat cred ca vreo 20-25 minute asa pornita.
scania
SAlut si eu am patit asa cu frana de mana sa ramana inghetata... dar nu am stat 30 de min langa ea... am luat`o izbit in fata in spate si a trosnit 2 de ori si gata... cei drept a mers cativa centrimetri taras spatele.... burnout se poate spune.....verifica etrierele....si pistonasele dca totul e in regule verifica pompa sa nu ramana atacata... bafta la mesterit
mar10may
ceva asemanator am patit si eu atunci cand placutele de frana erau duse si in momentul in care franam rotile ramaneau un timp infranate dupa care isi reveneau.pana la actionarea franei ,dupa care se repeta treaba asta.
brigada_diverse
dar tu de ce nu le verifici?
1. la un drum inafara orasului(sa nu ai motiv de franari) vezi daca ti se incing rotile...care se incing, sunt infranate....(fata de obicei e mai calda decat spatele, mai ales in oras)

2. o ridici pe cric, mai intai spatele(bagata in viteza, lasi frana de mana jos) si invarti de roti...daca se invart ceva, atunci nu ai probleme

pe fata...trebuie sa simti la mana, ca acolo merg oricum infranate(cand misti de roata, prin planetara misti si grupul de sateliti din cutie care opun rezistenta)
bomba_11980
- Verificat -

Tin sa precizez ca am schimbat placutele de frana acum 1 luna si aerisirea e facuta acum 1 saptamana (pierdeam lichid de frana pe la un aerisitor).

Am ridicat ieri seara masina (pe cric) - si nici o roata nu da vreun semn ca ar fi infranata si asta dupa 2 zile de stat. huh.gif

Azi dimineatza nu a avut nici o problema a mers normal... blink.gif

Am sa vad in weekend cum se manifesta ca ma duc la parinti si o sa stea 2 zile la ei in fata blocului.
Freelancer
Posibil ca unul din pistonase sa mearga mai greu daca a prins ceva mizerie, poti se le cureti dar daca isi dau drumul in mers nu e mare problema. Verifica la un drum mai lung daca se incing rotile, asta ar fi un semn ca intr-adevar sunt probleme nu de alta dar consumi benzina mai multa.
bomba_11980
Bon

Mi-am amintit ca am postat aici cu problema mea la roti (infranata) - si am uitat sa va povestesc reparatia.

Roata stanga spate si dreapta fata nu erau infranate ci aproape blocate....

Am ridicat masina de spate pe cric si am inceput verificarile:
Roata stanga spate aproape blocata - vina = cilindru era plin de rugina (schimbat tot ce era in el) - (cu ocazia asta am schimbat si sabotii - la amandoua roti pe spate)

Apoi fata:
Roata dreapta fata - era blocata (posibil isi dadea drumul cand plecam de pe loc) - schimbat pistonul respectiv + garniturile...
ydaniel
f bine.sper ca ai luat piese de calitate si un lichid de frana bun.
Minel
QUOTE(bomba_11980 @ 20 Nov 2008, 17:18)

Roata stanga spate aproape blocata - vina = cilindru era plin de rugina (schimbat tot ce era in el) -
*




Era recomandat sa fi schimbat cilindrul receptor cu totul , nu doar garnituri !! mai ales ca era plin de rugina unsure.gif
bomba_11980
Am luat doar piese de Uzina iar lichid de frana DOT3.

Minel - am schimbat tot ce era in el - garnituri si prostiile alea de bile cilindrice (sau cum s-or fi chemat).
ydaniel
ce marca era lichidu?eu recomand lifrom dot 4-ca e bun si nu e deloc scump.
Minel
QUOTE(bomba_11980 @ 21 Nov 2008, 14:06)
Minel - am schimbat tot ce era in el - garnituri si prostiile alea de bile cilindrice (sau cum s-or fi chemat).
*




Mai , eu ma refeream sa il schimbi cu totul , nu doar ce ii in el , ( am trait pe proprie experienta ) posibil sa aiba uzuri si corpul cilindrului receptor nu doar pistonasele si garniturile .... sleep.gif


QUOTE
eu recomand lifrom dot 4-ca e bun si nu e deloc scump


Eu folosesc DOT 3 LIFROM , la fel , ii bun si nu am avut probleme cu el !!! smile.gif
G I M
Nu luati cilindrii receptori de asam!!! Am luat eu si imi curg amandoi 022.gif .Nu e bine sa le dau in cap cu ei bash.gif ?Ei par foarte bine lucrati doar pistonasele difera (sunt de aceeasi grosime dar sunt mai lungi ,au o degajare pe la mijloc si o garnitura in degajare, gen pistonasele de la pompa de frana).Scria cineva pe forum ca la o frana puternica i s-a crapat un cilindru...e posibil?
Minel
Mai ,model din acela am si eu (cilindri pt punte de break ) ,dar cumparati de la un magazin care comercializeaza piese doar de uzina si de vreo 1 an si jumatate nu am treaba deloc cu ei ,amblati in cutie albastra cu holograma ,etc .. ii super smile.gif

Parca 39 lei bucata cilindru receptor anul trecut in primavara ! excl.gif

Daca imi mai aduc aminte , mi-a spus vanzatorul (om de nota 10 ) ca sunt de Nova si se potrivesc si pe dacia cu punti de break .
ydaniel
eue tot zic sa nu luati de asam...munca/bani/nervi...
cumparati de autonova.(cilindrii de ''uzina'') sunt facuti de autonova..din paCATE au ajuns la preturi prohibitive.si romanul tare se bucura cand vede ca gaseste pe la 20lei cilindrii de la asam,ambalati frumos,cu garantie...
Minel
QUOTE(ydaniel @ 21 Nov 2008, 14:36)

cumparati de autonova.(cilindrii de ''uzina'') sunt facuti de autonova..din paCATE au ajuns la preturi prohibitive.
*




Adica ?? huh.gif cattttttt ??? blink.gif
G I M
Cilindrii asam 25 ron /buc,cilindrii uzina 120 ron /buc (pt nova dar sunt asemanatori)
ydaniel
aia de break au ajuns si pe la 90lei.
trebuie sa cautati stocuri mai vechi;)
dacia98
Salut baieti,
Am si eu o problema la o roata. Dar o iau de la inceput:
Ieri am parcurs un traseu de aprox. 20 de km si cand am intrat in oras am lasat-o intr-o parcare, findca aveam niste treburi de rezolvat (cam o ora). Dupa ce pornesc (pe un treseu inzapezit) am observat ca masina incepe sa derapeze. Imediat mi-am dat seama ca am o roata spate blocata. Mentionez ca NU AM LASAT-O CU FRANA DE MANA TRASA!!!!Ei, dupa ceva timp pe asfaltul curat cat de cat si-a revenit, dar in vit. 5-a motorul tragea de abia mai putea. Si cand am ajuns acasa janta stanga spate frigea..:(Eu nu stiu daca o fi inghetat sabotii, sau sunt prea uzate??? Temperatura in timpul parcarii era cam de -15, dar daca a inghetat de ce s-a mai incalzit???
Voi ce parere aveti...... astept sfaturile voastre
nikuniku
dacia98 daca zici ca nu ai tras frana de mana posibil sa fie repartitoru blocat,pedaua de frana cum este?la fel ca inainte de blocare sau sa mai intarit?
dacia98
nu, nu s-a mai intarit deloc e cum a fost inainte...
nikuniku
dacia98 baga masina cateva ore sau o noapte intrun garaj incalzit,rotile din spate cand oscileaza sus/jos pe drumurile noastre,negre nu de la asfalt ci de la nervii soferilor,cablu de frana se misca in camasa,putin dar se misca,posibil sa fie ala inghetat
nikuniku
dacia98 baga masina cateva ore sau o noapte intrun garaj incalzit,rotile din spate cand oscileaza sus/jos pe drumurile noastre,negre nu de la asfalt ci de la nervii soferilor,cablu de frana se misca in camasa,putin dar se misca,posibil sa fie ala inghetat
ghitza
Daca cablu nu a fost actionat el nu actioneaza de nebun asupra roti sa ramana infranat,poate ti-a sarit un cloptel (arcu ce tine sabotu catre taler ) sau rullment gripat,vezi poti sa dai tamburu jos ?
nikuniku
ghitza adevaratu graitai parca ai lecturatu din manualu lu domn Mondiru
posibil si aia treaba
ghitza
Mersi NIKU nu am manuale smile.gif ,asteptam sa vedem ce a rezolvat
cudry
salutare lume infranata am si eu o problema cu franile blocate fata posibil ambele am dat azi etrieri jos vreu sai curat pistoanele ceva smilgher pe ele din ala fin schimb de garnituri .O intrebare pistoanele nus zgariate doar ceva rugina daca le curat schimb garnitura rezolv problema nu vreau sa cumpar pistoane nici nu le stiu pretu dar etrieri sunt de uzina.Masina na fost miscata o vreme buna si garnituri rupte care au permis noroiului accesu,credca e buna si niste vasilina acolo?multumesc
biggrin.gif
dacia98
eu tot asa am patit acum o luna numai ca eu pe drum trebuia sa trag la derapta si sa le curat, dupa o franare mi s-au blocat si s-au dezblocat peste 4-5 km (cu a 3-a nu mergea la vale, tragea motorul...)
deci dupa ce curati aplica ceva ulei pe ele (de motor, sau indiferent, doar sa le ungi)
dupa care trebuie aerisit instalatia
bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.