Salutare, as vrea sa stiu si eu daca si-a legat cineva farurile pe contact, adica sa mearga doar atunci cand e pus contactus, cand e pus pe AC sa nu stea aprinse.
C@talin
3 Sep 2008, 01:34
vrei ca la fiat? cand scoti contactu sa se stinga totr nici pozitiile sa nu mai merga
Pozitiile tre' sa mearga si fara contact. Doar faza de intalnire si cea lunga trebuie sa se stinga cand scoti contactul. Mai interesant ar fi de vazut cum se poate pune pozitie de stationare, adica sa ramana pozitia numai pe partea stanga a masinii.
Chiar nu stie nimeni? Pozitiile sa mearga si fara contact, doar faza scurta si cea lunga sa nu mearga decat cu contact.
liviu2004
3 Sep 2008, 19:52
Ca sa faci functia asta iti trebuie: un contactor (releu), il alimentezi pe partea de comanda cu + de la pozitia de contact a cheii, cu - la masa, iar pe partea de forta pui firele care duc la faruri (faza lunga + faza scurta, cu conditia ca releul sa aiba 2 contacte de forta separate).
In momentul in care pui contactul, releul va permite trecerea curentului catre faruri daca vei da comanda.
Asta e varianta 1.
Varianta 2: 2 relee. Explic pentru faza scurta: partea de comanda: fir de la comanda faruri inseriat cu plusul de la contact. Partea de forta, plus de la circuitul de faza scurta si in partea cealalta farurile. Pentru faza lunga, similar cu al doilea releu.
PS: stiu ca nu ai inteles nimic dar astea ar fi unele din variante.
djasu82
3 Sep 2008, 21:27
Deseneaza-i si intelege ...
Si care ar fi logica??? Pana acum nu s-a intimplat niciodata sa las farurile aprinse, in 8 ani de soferie...
LuluMOB
4 Sep 2008, 08:36
Sunt o mulțime de mașini care au conectate în felul ăsta luminile.
Protecție de uituc, cred.
QUOTE(Dsign @ 4 Sep 2008, 07:28)
Si care ar fi logica??? Pana acum nu s-a intimplat niciodata sa las farurile aprinse, in 8 ani de soferie...
Pai logica ar fi ca sa zicem ca lucrezi noaptea si ca tu te mai opresti din cand in cand, asta fiind foarte des in cazul meu, ca sa astepti pe cineva sau ceva si nu lasi motorul pornit si ca o comoditate sa nu mai trebuiasca sa tot sting si aprind farurile, pozitia poate sa mearga sa te vada si ceilalti participanti la trafic.
Comoditatea intr-adevar, e un motiv valabil.
nu e mai simplu sa iti montezi un buzzer? ca la Daewoo de exemplu?
sa tipe daca deschizi usa cu cheia scoasa din contact si farurile aprinse?
si offtopic:
la masinile din grupul Fiat se sting luminile cand scoti cheia - dar exista o pozitie a contactului in care poti lasa pozitiile aprinse si sa scoti cheia
sorin1983
5 Sep 2008, 16:28
pai ideea era de comoditate... unde vezi tu comoditate la buzzer? dupa ce ca ai luminile aprinse mai ai si un tiuit in cap
ai dreptate, e greu de rotit de maneta... scuza-ma
edit: apropo - citeste bine - am zis ca buzaie CU usa deschisa doar, cu usa inchisa si fara cheie tace
La logan sa sti ca buzaie "din fabrica" daca deschizi usa. Ceea ce am cerut eu mi se pare mie util, la modul ca eu lucrez noaptea si fac multe opriri (taxi) si miar fi mai convenabil(comod) ca la luarea contactului sa se stibga farurile, daca ma poate ajuta cineva ok, daca nu am sa apelez la un electrician sau la cinava care ma va putea ajuta.
$$ilvviu
5 Sep 2008, 21:39
Pai mi se pare foarte simplu, se face cu un releu. Se scoate mufa care aduce tensiune de la baterie la blocul de lumini si se intercaleaza un releu comandat de la contact.
C@talin
6 Sep 2008, 00:52
QUOTE(madkat @ 5 Sep 2008, 17:04)
si offtopic:
la masinile din grupul Fiat se sting luminile cand scoti cheia - dar exista o pozitie a contactului in care poti lasa pozitiile aprinse si sa scoti cheia
pai eu am avut si un brava,si avea pe butucu contactului un buton apasai pe el si roteai cheia in jos si se aprindeau pozitiile
.fiatu e mai altfel,dar din pacate e fiat
si asta strica tot
,bine ca nul mai am
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.