Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer fals pe la servo?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tokai
am auzit ca poate sa traga aer fals pe la servo. cum vine asta? Care e furtunul care trebuie tras la raspundere si pe unde vine el fixat?
Floppy76
Eu cred ca e furtunul care vine de la pompa servo vertical la motor. Daca nu e strans bine cu un colier poate sa traga aer fals. Eu am patit-o si nici motorul nu mergea bine si nici frana nu aveam cum trebuie.
Tokai
Atunci cred ca e din cauza vacuumului de acolo. Nu fac insa legatura cu ce se vorbeste pe forum la un moment dat de ce nu merge motorul la relanti bine (din cauza servo) sau "ca trage aer fals pe la servo..."
Daddy
Volumul de aer din motor este controlat ( intra intr-o anumita cantitate de amestec cu benzina ).
Daca ai "patrunderi" de aer in motor atunci se modifica reportul de amestec ( mult mai bogat in aer ) si motorul merge rau.
Dyda
La servomecanism,furtunul nu este singura sursa de tras aer fals. Se adauga clapeta - supapa unisens montata pe servo , mai precis unde se imbina cu furtunul la servo, simeringul din capatul servo , acolo pe unde iese acea tija de actionare piston pompa frina, aici este mai greu de observat ptr ca este montata pompa si nu se poate depista decit dupa ce se demonteaza pompa si se verifica cu sapun.
ali73
Aerul fals reprezinta aerul care intra in camera de ardere prin alta parte decat prin gura de aspiratie a carburatorului.Deci poate patrunde pe la garniturile de la galerie(sub talpa carburatorului si cea dintre galerie si chiulasa),si pe la cele doua furtune(cel de la servo si cel care are o duza).Daca banuiesti ca trage aer fals pe la servo,poti elimina suspiciunea prin strangularea furtunului.In mod normal mersul motorului isi revine cand nu mai trage aer fals.
romulus
Eu am patit o chestie de genul asta. Doar ca era spart furtunul cu duza de la galerie la carburator. Verifica pentru ca e posibil. Si daca nu crezi, si furtunurile sunt intregi fa o experienta ca sa te convingi smile.gif Scoate-le pe rand sa vezi ce se intampla.
toto
am avut si eu o problema de genul asta care mi-a scos peri albi ca nu-mi dadeam seama ce are
cand punem frana in mers se oprea motorul
pe unul din furtunele care intra in carburator exista o duza
acea duza alunecase de pe furtun si am gasit-o in carburator (bine ca nu a fost trasa in motor)...drept urmare tragea mult mai mult aer decat trebuia
am fixat duza in furtun cu un colier ca sa fiu sigur ca nu mai pleaca de acolo
cromo
Tokai, ar trebui verificata si diuza de plastic din capatul furtunului care merge la servo. Este acel reper care vine prins pe corpul servofranei (frontal-stanga) si care ar putea fi fisurat. Daca trage aer fals pe acolo, motorul merge neregulat.
TheSaiLor
Eu dupa 3 seturi de garnituri de servofrana , furtun, diuza si coliere schimbate tot am scadere de turatie cand calc frana. Cel mai bine se verifica daca trage aer pe la servo cu un patent smile.gif).
Luati un patent si strangeti furtunul opturandul. Daca motorul si-a modificat mersul inseamna ca trage aer fals. incercati sa schimbati diuza, garnitura dintre servo si pompa de frana si garnitura de la diuza. Asta e singura care nu am schimbat-o la mine si sigur aici e buba.
Radduu
cand franez....mai brusc asa cat de cat. mi se aprind becurile alea in bord ca atunci cand pun contactul....ieri..s-au aprins cand am turat-o mai tare... ohmy.gif
Radduu
QUOTE(TheSaiLor @ 30 Jan 2005, 03:00)
Eu dupa 3 seturi de garnituri de servofrana , furtun, diuza si coliere schimbate tot am scadere de turatie cand calc frana. Cel mai bine se verifica daca trage aer pe la servo cu un patent smile.gif).
Luati un patent si strangeti furtunul opturandul. Daca motorul si-a modificat mersul inseamna ca trage aer fals. incercati sa schimbati diuza, garnitura dintre servo si pompa de frana si garnitura de la diuza. Asta e singura care nu am schimbat-o la mine si sigur aici e buba.
*


Am schimbat tot....dar cand strang furtunul ala...tot isi modifica mersul motorul.. sad.gif
Oxygen
nu e posibil sa aiba membarana sparta la servo?? huh.gif dupa cate stiu eu la asta nu prea ai ce sa-i faci decat sa schimbi servo(daca spun prostii sa ma corecteze careva), o alta solutie ar fi sa treci mai des pe la biserica tongue.gif
Dyda
QUOTE(TheSaiLor @ 30 Jan 2005, 00:00)
Eu dupa 3 seturi de garnituri de servofrana , furtun, diuza si coliere schimbate tot am scadere de turatie cand calc frana. Cel mai bine se verifica daca trage aer pe la servo cu un patent smile.gif).
Luati un patent si strangeti furtunul opturandul. Daca motorul si-a modificat mersul inseamna ca trage aer fals. incercati sa schimbati diuza, garnitura dintre servo si pompa de frana si garnitura de la diuza. Asta e singura care nu am schimbat-o la mine si sigur aici e buba.
*




QUOTE(Radduu @ 28 Jun 2005, 16:29)
Am schimbat tot....dar cand strang furtunul ala...tot isi modifica mersul motorul.. sad.gif
*



Cel mai bine se verifica cu un vacuumetru montat pe traseul furtunului servo-stut galerie.
Servo poate pierde vacuum in pozitie initiala cind este actionata 20-30% din cursa sau la capat de cursa.Aceste pierderi sunt cauzate de simeringul din capatul servo - unde este montata pompa sau discul de reactie situat in pistonul servo.
Primul se inlocuieste demontind pompa, al doilea dezasamblind servo
- Ce sa inteleg 3 seturi garnituri
- Ce sa inteleg " am schimbat tot"
Am uitat sa adaug ca in momentul spargerii membranei din servo aceasta pierde amplificarea si frina se comporta ca si fara servo
diaconuliviu
QUOTE(Oxygen @ 28 Jun 2005, 19:52)
nu e posibil sa aiba membarana sparta la servo?? huh.gif dupa cate stiu eu la asta nu prea ai ce sa-i faci decat sa schimbi servo(daca spun prostii sa ma corecteze careva), o alta solutie ar fi sa  treci mai des pe la biserica tongue.gif
*


Daca scade turatia NUMAI cind frinezi, nu e membrana sparta; daca ar fi ea, ar scadea turatia permanent. In cazul tau (ca si al meu, dealtfel) blush.gif este de la orificiile/supapele din servo prin care se "echilibreaza" servo atunci cind frina e eliberata si cele de "frinare partiala".
Solutia cea mai simpla e schimbare servo, de reparat, e mai complicat.
Ov
carecumva ai bord CN ?

nu se aude un fasait in bord ?
aurbrz
QUOTE(Daddy @ 17 Jan 2005, 05:51)
Volumul de aer din motor este controlat ( intra intr-o anumita cantitate de amestec cu benzina ).
Daca ai "patrunderi" de aer in motor atunci se modifica reportul de amestec (  mult mai bogat in aer ) si motorul merge rau.
*



Problema care si-a pus-o tokai mai sus am intalnit-o si eu , multumesc de explicatie !
AC
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Jun 2005, 09:39)
Daca scade turatia NUMAI cind frinezi, nu e membrana sparta; daca ar fi ea, ar scadea turatia permanent. In cazul tau (ca si al meu, dealtfel)  blush.gif  este de la orificiile/supapele  din servo prin care se "echilibreaza" servo atunci cind frina e eliberata si cele de "frinare partiala".
Solutia cea mai simpla e schimbare servo, de reparat, e mai complicat.
*


Hopa! E prima data cand aud si alta explicatie in afara de "fisurat membrana". Ma intereseaza si pe mine, cred ca am aceeasi problema, explica daca stii mai multe blush.gif
Radduu
am schimbat tot = am schimbat servo si 2 pompe de frana noi, turatia scade cand dau mai multe pedale pe frana cand e masina pe loc si are motorul mai rece asa. dar care e faza cu becurile, de ce se aprind asa aiurea cand franez brusc? mad.gif
diaconuliviu
QUOTE(AC @ 29 Jun 2005, 14:11)
Hopa! E prima data cand aud si alta explicatie in afara de "fisurat membrana". Ma intereseaza si pe mine, cred ca am aceeasi problema, explica daca stii mai multe  blush.gif
*


Explicatia chiar a dat-o Dyda cu un mesaj mai sus decit mine-se pare ca postam "simultan".
Pentru remediere, in afara de schimbare, este necesara demontarea sistemului servo in cazul acelui disc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.